Fitness Seller

Biceps wil niet groeien, tips?

Egbertje

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
12%
Hoi mannen,

De laatste tijd heb ik het gevoel dat mijn biceps niet meer groeien en dat ze achter lopen op de rest van mijn lichaam. Ik train ze 1x per week (maar begin deze week met 2x per week).
Ik doe 3 oefeningen van 4 sets en doe dit zo zwaar mogelijk, maximaal 12x en minimaal 8x (hoe ver ik kom..)
Ik heb geen vast trainingsschema, ik bekijk per week welke oefeningen ik doe en probeer hiermee zo veel mogelijk af te wisselen. De oefeningen die ik meestal afwissel per week:

Hammer curl
Preacher curl
Barbel curl
Concentration curl
Dumbel bicep curl
EZ bar curl
Overhead cable curl
Seated Close-Grip Concentration Barbell Curl

Ik probeer zo veel mogelijk te knijpen in de biceps waardoor ik soms wel een steek voel, maar dit lukt niet altijd. Heeft iemand misschien tips waardoor ik m'n biceps even flink op z'n donder kan geven?

Goed eten en het de tijd geven!

Teveel trainen is ook niet goed he!

BB curl en chin-ups, verder hoeft dat echt niet zoveel te zijn.
Zwaar en desnoods twee ker per week.

Volgensmij pak je gewoon teveel, 3 oefeningen is aardig wat.

Hammer curls zijn mijn favoriet

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb gehoord dat je ze elke dag mag bangen (CT Fletcher)
Dat je ze helemaal niet apart hoeft te trainen omdat je ze al meepakt met veel oefeningen.
Meer rust geven dat ze dan groeien.

Alles geprobeerd, 40 cm is het meest wat ik ooit gehad heb.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb gehoord dat je ze elke dag mag bangen (CT Fletcher)
Dat je ze helemaal niet apart hoeft te trainen omdat je ze al meepakt met veel oefeningen.
Meer rust geven dat ze dan groeien.

Alles geprobeerd, 40 cm is het meest wat ik ooit gehad heb.

Ik zit op 39cm, maar groter is echt lastig. Ik probeer elke (biceps) training echt maximaal te knallen, maar de volgende dag heb ik geen spierpijn niets. Echt mega frustrerend.

Ik zit op 39cm, maar groter is echt lastig. Ik probeer elke (biceps) training echt maximaal te knallen, maar de volgende dag heb ik geen spierpijn niets. Echt mega frustrerend.

Ken het :(

Ik heb wel redelijke vorm en mensen schatten ze groter maar toch balen.

Ja, maar besef ook dat je lichaam over het algemeen in verhouding groeit als je alles traint. Ik weet niet of je armen achterlopen ten opzichte van de rest, maar 1 centimeter op je armen is al wat, want:

stel je armen zijn 35 cm, dan is 1 cm ongeveer 3%. Je armen groeien 3%, en de rest ook. Dus je benen zijn dan al(stel ze zijn 60 cm) 62 cm, je borst(stel 108 cm) 111 cm etc.

Vaak wordt gezegd dat voor 2,5 cm op je armen je 6 kilo massa moet gainen(ervan uitgaande dat armen in proportie zijn, mensen die van zichzelf grote armen, kleine borst hebben hoeven minder te gainen).

Ja, maar besef ook dat je lichaam over het algemeen in verhouding groeit als je alles traint. Ik weet niet of je armen achterlopen ten opzichte van de rest, maar 1 centimeter op je armen is al wat, want:

stel je armen zijn 35 cm, dan is 1 cm ongeveer 3%. Je armen groeien 3%, en de rest ook. Dus je benen zijn dan al(stel ze zijn 60 cm) 62 cm, je borst(stel 108 cm) 111 cm etc.

Vaak wordt gezegd dat voor 2,5 cm op je armen je 6 kilo massa moet gainen(ervan uitgaande dat armen in proportie zijn, mensen die van zichzelf grote armen, kleine borst hebben hoeven minder te gainen).

Ik heb van mezelf al een behoorlijk grote borst, waardoor mn armpjes nog kleiner lijken :'(
voorlopig maar is 2x per week proberen, maandag en donderdag.

Je gaat wel vooruit in gewicht elke training?
Dan kan groei niet uitblijven. Duurt altijd alleen laaaaaang.
Heb hetzelfde probleem.

De beste bicepgains gemaakt toen ik 3x per week ging curlen (was toen een weddenschap om met een maat om ter eerst 46cm te halen). Hij was eerder :(.

Je gaat wel vooruit in gewicht elke training?
Dan kan groei niet uitblijven. Duurt altijd alleen laaaaaang.
Heb hetzelfde probleem.

Nee gewicht gaat niet vooruit elke training, al een tijdje niet.

---------- Post toegevoegd 1 August 2013 om 13:55 ----------

De beste bicepgains gemaakt toen ik 3x per week ging curlen (was toen een weddenschap om met een maat om ter eerst 46cm te halen). Hij was eerder :(.

Hmmm interesting.. 3x per week curlen naast een dag biceps neem ik aan?

Lineair trainen werkt niet of nauwelijks.
Train ze eerst een tijdje op kracht met weinig herhalingen.
Je bouwt er weinig massa mee op maar daarna kun je de herhalingen weer verhogen voor massa.

Hoi mannen,

De laatste tijd heb ik het gevoel dat mijn biceps niet meer groeien en dat ze achter lopen op de rest van mijn lichaam. Ik train ze 1x per week (maar begin deze week met 2x per week).
Ik doe 3 oefeningen van 4 sets en doe dit zo zwaar mogelijk, maximaal 12x en minimaal 8x (hoe ver ik kom..)
Ik heb geen vast trainingsschema, ik bekijk per week welke oefeningen ik doe en probeer hiermee zo veel mogelijk af te wisselen. De oefeningen die ik meestal afwissel per week:

Hammer curl
Preacher curl
Barbel curl
Concentration curl
Dumbel bicep curl
EZ bar curl
Overhead cable curl

Ik probeer zo veel mogelijk te knijpen in de biceps waardoor ik soms wel een steek voel, maar dit lukt niet altijd. Heeft iemand misschien tips waardoor ik m'n biceps even flink op z'n donder kan geven?

Hier stopte ik met lezen. Ga een degelijk schema doen. Als beginner hoef je helemaal geen armen te trainen want met borst/rug/schouders pak je ze mogelijk al genoeg.

Longen short head + brachialis trainen.

Hoi mannen,

Hammer curl
Preacher curl
Barbel curl
Concentration curl
Dumbel bicep curl
EZ bar curl
Overhead cable curl

Waarom maar 3 oefeningen? ik doe 5 oefeningen voor biceps en doe op dezelfde dag nog rug voordat ik biceps train.

Waarom? Ik doe gewoon wat voor mezelf werkt, natuurlijk is dat anders voor iedereen. Ik vind niet dat biceps genoeg aandacht krijgen met maar 3 oef per week.

---------- Post toegevoegd 1 August 2013 om 15:06 ----------

Met welke onderbouwing is dat advies van max 3 oef voor biceps dan?

Terug
Naar boven