AndroidHealthClinic

Biceps wil niet groeien, tips?

doe ze 1 x per week twee oefeningen, en wat ik doe is altijd de negative part really slow

Waarom? Ik doe gewoon wat voor mezelf werkt, natuurlijk is dat anders voor iedereen. Ik vind niet dat biceps genoeg aandacht krijgen met maar 3 oef per week.

---------- Post toegevoegd 1 August 2013 om 15:06 ----------

Met welke onderbouwing is dat advies van max 3 oef voor biceps dan?

jij doet zeker 10 oefeningen voor borst, 15 voor rug en 20 voor benen?

Van mij worden de biceps wel gestaag groter maar qua kracht bijv. niet veel sterker dan 5 jaar terug.

Ik train ze 2 x per week. En dan 1 oefening van 2x12. Werkt prima voor mij, gewoon langzaam naar beneden en explosief omhoog. Ze meten momenteel 42/43 cm. Mijn favoriet is de incline hammer curl.

nee 5 voor borst, 5 voor rug en 6 voor benen

dus spieren die veel kleiner zijn onderwerp jij aan even veel volume dan veel grotere spieren...
als 5 oefeningen nodig hebt voor biceps nadat je rug getraind hebt vraag ik me af hoe je de eerste oefeningen doet....

• Topic Starter Topic Starter
dus spieren die veel kleiner zijn onderwerp jij aan even veel volume dan veel grotere spieren...
als 5 oefeningen nodig hebt voor biceps nadat je rug getraind hebt vraag ik me af hoe je de eerste oefeningen doet....

Mijn biceps/triceps is na een 3/4 oefeningen ook gewoon leeg, dan krijg ik de gewichten gewoon niet meer fatsoenlijk omhoog. Misschien maar is meer gaan eten..

Veel meer nog zelfs want voor benen tel je minstens twee spiergroepen (quads en hamstrings) dus waarschijnlijk doet hij drie oefeningen voor quads.
Voor de topicstarter: het komt er weer op neer dat je moet zorgen dat je sterker wordt. Als jij met tweemaal per week twee sets van twaalf reps sterker over langere tijd sterker kan worden lijkt er me geen noodzaak om meer te doen.

Isoleer ze, dus geen staande curls waarbij je makkelijk je gehele lichaam kan gebruiken, maar bijvoorbeeld preacher varianten.

Kwestie van even door te bijten en niet te bishe over pijn of verzuring ;)

ik doe 3x22 5 sec op en 5 sec down en moet zeggen werkt goed. goede pomp plus spierpijn plus grotere bicep. Daarna wel een grote whey shake

Laatst bewerkt:
Veel meer nog zelfs want voor benen tel je minstens twee spiergroepen (quads en hamstrings) dus waarschijnlijk doet hij drie oefeningen voor quads.
Voor de topicstarter: het komt er weer op neer dat je moet zorgen dat je sterker wordt. Als jij met tweemaal per week twee sets van twaalf reps sterker over langere tijd sterker kan worden lijkt er me geen noodzaak om meer te doen.

Behoort de kuitspier dan niet tot benen ? Sterk man

---------- Post toegevoegd 1 August 2013 om 17:12 ----------

Jongens als jullie advies willen geven of een andere mening hebben dan mij geef dan tenminste enige vorm van onderbouwing bij jullie stellingen? Dat biceps een veel kleinere spier is dan je borst bv is geen argument want je quads zijn bijna even groot als je borst en daar doe je ook geen 5 oef voor ofwel ?

heb indirect al wat argumenten gegeven die je op zn minst aan t denken zouden moeten zetten. als je daar al niks mee kan, tja so be it.

oké, kan best begrijpen dat ik verkeerd zit, maar zeg dan ook waarom. Dat 'argument' wat jij gegeven hebt vind ik maar belachelijk.

Terug
Naar boven