MuscleMeat

Biceps wil niet groeien, tips?

Als jij naardegemiddelde split dan komt je biceps ook meerdere malen perweek aan bod.

Lekker de wetenschap blijven negeren en gewoon met die bro sht doorgaan hoor, ****ing triest. Je moet je biceps 3x per week trainen 4x per week als het je zwakke punt is. Protein synthesis blijft maar 36 uur actief dus als je ze maar 2x traint. Heb je een enorme aantal uren waarin niets gebeurt. Bovendien hebben bicep curls weinig effect op je centrale zenuwstelsel het is geen deadlift. Dus dat 4x per week bicep trainen belastend zou zijn is onwaar.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8563679

Dit is wel zeer interessant.
Ik doe nu een UB/LB split, zou dit betekenen dat een hogere frequentie beter is?

Dit is wel zeer interessant.
Ik doe nu een UB/LB split, zou dit betekenen dat een hogere frequentie beter is?

niet perse, je moet voor jezelf kijken wat de beste "middenweg" is. bij een lagere frequentie is je volume ook hoger. dat said, ik ben voorstander van full body routines voor beginners, en intermediate en hoger ub/lb routines. dan heb je altijd al een hogere frequentie dan de gemiddelde gymrat.

ok. Doe jij maar lekker door met wat jij denkt dat goed is voor je en waar jij van groeit.

En als je dan de schema's van meerdere pros volgt zie je vaak genoeg maar 3 - tal oefening voor biceps..

Ieder z'n eigen manier van trainen, maar als jij nog 5 oefeningen biceps kan doen nadat je 5 oefeningen rug gedaan hebt begin ik me toch wel vragen te stellen...

En als je dan de schema's van meerdere pros volgt zie je vaak genoeg maar 3 - tal oefening voor biceps..

Ieder z'n eigen manier van trainen, maar als jij nog 5 oefeningen biceps kan doen nadat je 5 oefeningen rug gedaan hebt begin ik me toch wel vragen te stellen...

Als je nog kan doe je het gewoon. Ieder z'n eigen manier van trainen zoals je zegt. Jij mag je zoveel vragen daarbij stellen als je wilt, je kan onmogelijk weten hoe ik me voel nadat ik mijn oefeningen voor rug heb gedaan...

niet echt een sterk punt.....

idd, echter de ene manier is meer of minder efficient dan de andere;)

Hoezo geen sterk punt? Dus zeg maar als jij 200 kan deadliften ga je toch maar 100 doen ofzo? Slaat nergens op man... Wat efficienter is hangt van persoon tot persoon af..

Anyways, ik dacht deze discussie met jou inmiddels wel was afgesloten

Hoezo geen sterk punt? Dus zeg maar als jij 200 kan deadliften ga je toch maar 100 doen ofzo? Slaat nergens op man...
je haalt intensiteit en volume door elkaar.

Wat efficienter is hangt van persoon tot persoon af..
dat is waar, maar de variabelen waarmee gespeeld kunnen worden hebben wel een begrenzing om deze efficient te laten zijn. iedere dag banken met 4 oefeningen werkt voor niemand, ook al is er wel degelijk individualisatie.
dan zeggen; ja maar dat werkt voor mij is gewoon horse shit, bijvoorbeeld.

Anyways, ik dacht deze discussie met jou inmiddels wel was afgesloten

staat er toch buiten. iets doen omdat je het simpelweg nog kan is een erg slechte reden, ik haakte daar gewoon op in.

je haalt intensiteit en volume door elkaar.

dat is waar, maar de variabelen waarmee gespeeld kunnen worden hebben wel een begrenzing om deze efficient te laten zijn. iedere dag banken met 4 oefeningen werkt voor niemand, ook al is er wel degelijk individualisatie.
dan zeggen; ja maar dat werkt voor mij is gewoon horse shit, bijvoorbeeld.

staat er toch buiten. iets doen omdat je het simpelweg nog kan is een erg slechte reden, ik haakte daar gewoon op in.

Ok. Heb respect voor je mening en ben altijd blij met opbouwende kritiek en tips, maar als ik beter groei op 4-5 oefeningen dan op 3 is het natuurlijk logisch dat ik doe wat het beste is voor mij persoonlijk.

Als je nog kan doe je het gewoon. Ieder z'n eigen manier van trainen zoals je zegt. Jij mag je zoveel vragen daarbij stellen als je wilt, je kan onmogelijk weten hoe ik me voel nadat ik mijn oefeningen voor rug heb gedaan...

Toch maar effe gaan bemoeien dan, na die hele discussie..

Denk dat we het er toch allemaal over eens kunnen zijn dat iedereen traint op een manier voor hem het beste is? Ik moet bekennen dat ik zelf ook 5 oefeningen voor biceps kan doen, maar dat valt zo moeilijk te vergelijken als je niet elkaars gedetailleerde trainingsschema kent. De ene doet misschien 5 setjes bicep curls, terwijl een ander 3 setjes van diezelfde oefening doet, en dan ook nog eens 3x barbell curl. Het is maar wat je zelf het leukste en beste vindt zeker?

Uiteindelijk gaat het ons toch allemaal om toename in kracht en/of een mooier lichaam, en hoe anderen dit doen zal me een worst wezen, zolang mijn manier maar voor mezelf werkt.

Ik ging een tijd lang voor een vage reden met mijn schouders/traps omhoog tijdens de curl (zoals je je traps ook wel eens traint). Vooral bij hoog gewicht maakte dit de curl was makkelijker/lichter. Dikke gains gemaakt toen.

Weet niet hoevaak je elke spiergroep per week traint, of hoe je schema in elkaar zit, maar als je alle spiergroepen maar 1x per week traint is t mogelijk om Borst+biceps te trainen en Rug+Triceps. Dit mits je schema dit toelaat qua rust, maar Borst Biceps op maandag ofzo en Rug Triceps op vrijdag is makkelijk te doen. Deze manier train je armen in principe 2x, waar de ene training belastend genoeg is vanwege zware compounds van de ene spiergroep, terwijl je bij de andere training juist gebruik maakt van isolatieoefeningen op je biceps/triceps. Ook zijn je biceps/triceps nog helemaal "fris" aangezien je ze niet van te voren hebt belast met respectievelijk rug en borst.

Verder las ik hierboven ergens iets over progressive overload/lineair trainen. Dit is zo'n beetje het nuttigste wat er is gezegd in dit topic. Oefeningen blijven switchen is niet nodig, probeer geen rustig aan het gewicht op je oefeningen te verhogen en boek langzaam progressie. Een boekie ofzo om je huidige krachtstats bij te houden is ook echt een aanrader

Laatst bewerkt:
Denk dat we het er toch allemaal over eens kunnen zijn dat iedereen traint op een manier voor hem het beste is?

Nee, dat denk ik niet.

Ik denk dat veel mensen gewoon nog te onervaren zijn en te weinig geëxperimenteerd hebben met diverse manieren om te kunnen bepalend wat het best werkt voor hen en daardoor

- aannemen dat wat met name pro's doen op de filmpjes die ze zien het beste is om te doen. De pro die op dat moment "ïn" is dan bepalend.
- in de meer is beter val trappen. (als je niet beter weet is dan een redelijke aanname).
- er van uit gaan dat wat in het begin werkt het beste is (in het begin werkt alles)

en een biceppees blessure riskeren ;-) be there done that. Persoonlijk zijn mijn biceps verbeterd door het gewicht juist te droppen en zeer correcte vorm + contractie. Dit heb ik trouwens noodgedwongen moeten doen omdat ik 2x een blessure aan zware bicep trainingen overhield. Voor mij werkt het iig.

Ik ben overigens voorstander van zwaar (maar correct) trainen. Maar niet meer voor biceps.

---------- Post toegevoegd 16 September 2013 om 19:50 ----------

Volgensmij pak je gewoon teveel, 3 oefeningen is aardig wat.

Hammer curls zijn mijn favoriet

ligt er maar net aan hoeveel echte werksets je doet. Vaak heb je maar 3 echte werksets bij 3 oefeningen omdat de meesten piramide trainen.

Nee, dat denk ik niet.

Ik denk dat veel mensen gewoon nog te onervaren zijn en te weinig geëxperimenteerd hebben met diverse manieren om te kunnen bepalend wat het best werkt voor hen en daardoor

- aannemen dat wat met name pro's doen op de filmpjes die ze zien het beste is om te doen. De pro die op dat moment "ïn" is dan bepalend.
- in de meer is beter val trappen. (als je niet beter weet is dan een redelijke aanname).
- er van uit gaan dat wat in het begin werkt het beste is (in het begin werkt alles)

Had het misschien anders moeten verwoorden: iedereen zou moeten trainen op een manier die voor hem het beste werkt, en dat hoeft niet voor iedereen identiek te zijn.

Van die filmpjes-kijkers die je vermeldt word ik wel aardig misselijk soms... Niets mis mee als je iets wilt bijleren van iemand die al jarenlang traint, maar sommigen willen die ideeën ook met alle macht aan mij opleggen. "Nou Jay doet z'n tricep extension eigenlijk heel snel met veel herhalingen." om dan een week later aan te komen met: "Nee je kunt beter focussen op een langzame bewegingen met negative reps, heb ik gezien bij Rich..."

Nee, dat denk ik niet.

Heel herkenbaar, het is ook iets waar ik tegen aan loop, zoveel schema's zoveel meningen over wat "goed" is dat het voor de beginner soms echt lastig is om door de bomen het bos te zien.

en een biceppees blessure riskeren ;-) be there done that. .

Probleem is dat cheatcurls vaak verward woren met gooi&smijtwerk (been there don that :D)

---------- Post toegevoegd 17 September 2013 om 11:01 ----------

Had het misschien anders moeten verwoorden: iedereen zou moeten trainen op een manier die voor hem het beste werkt, en dat hoeft niet voor iedereen identiek te zijn.

Maar het probleem blijft dat je pas weet wat het beste werkt nadat je vanalles geprobeerd hebt. Dus wat het beste werkt komt voort uit ervaring.

Laatst bewerkt:
Probleem is dat cheatcurls vaak verward woren met gooi&smijtwerk

Maar het probleem blijft dat je pas weet wat het beste werkt nadat je vanalles geprobeerd hebt. Dus wat het beste werkt komt voort uit ervaring.

Dat is natuurlijk ook wel waar, maar neemt wel een hele hoop tijd in beslag, aangezien je elk trainingsschema toch een bepaald aantal weken zou moeten volhouden om zo het resultaat te meten. Daarnaast kunnen er nog zoveel andere dingen meespelen, zoals een mindere periode qua training, een tijdje minder goed eten, weinig tijd om te trainen enz...

Het enige punt dat ik eigenlijk wilde maken, is dat er niet 1 gouden trainingsregel is die bij iedereen voor het beste resultaat zorgt :)

Probleem is dat cheatcurls vaak verward woren met gooi&smijtwerk (been there don that :D)

Kan je uitleggen hoe je correct heavy cheatcurls uitvoert?
Is dat filmpje op de vorige pagina een correcte uitvoering?

Snap alleen niet dat als je biceps niet groeien van veel verschillende oefeningen, je denkt dat de oplossing nog meer oefeneningen is...

Terug
Naar boven