MuscleMeat

Biceps wil niet groeien, tips?

Hoi mannen,

De laatste tijd heb ik het gevoel dat mijn biceps niet meer groeien en dat ze achter lopen op de rest van mijn lichaam. Ik train ze 1x per week (maar begin deze week met 2x per week).
Ik doe 3 oefeningen van 4 sets en doe dit zo zwaar mogelijk, maximaal 12x en minimaal 8x (hoe ver ik kom..)
Ik heb geen vast trainingsschema, ik bekijk per week welke oefeningen ik doe en probeer hiermee zo veel mogelijk af te wisselen. De oefeningen die ik meestal afwissel per week:

Hammer curl
Preacher curl
Barbel curl
Concentration curl
Dumbel bicep curl
EZ bar curl
Overhead cable curl
Seated Close-Grip Concentration Barbell Curl

Ik probeer zo veel mogelijk te knijpen in de biceps waardoor ik soms wel een steek voel, maar dit lukt niet altijd. Heeft iemand misschien tips waardoor ik m'n biceps even flink op z'n donder kan geven?

Heavy cheatcurls!!!

Het is heel simpel, hier komt het.

Ieder lichaam is anders, mijn biceps groeien van andere dingen dan jou biceps. Daarom kan niemand je een tip geven als: PROBEER DE ZOTTMAN CURL, IK HEB DAAR ECHT BICEP GAINS MEE GEMAAKT!! Mensen die dat soort dingen als tip geven zijn nutteloos. Groeien gaat allemaal om progressive overload, de spiergroep meer 'pijn' te geven dan de vorige keer. Hierin kun en zul je moeten varieren in verschillende dingen:
Range of motion
Betere vorm, controle van het gewicht
Volume - reps, sets
Gewicht
Rust tijd
Snelheid reps
Frequentie
Speciale sets - Dropsets, negatives, static holds, rest pause, partial reps, voor-vermoeien.

Varieer hierin vaak zodat je elke training progressive overload hebt.

En daarnaast uiteraard boven onderhoud eten, anders groeit er niks.

oké, kan best begrijpen dat ik verkeerd zit, maar zeg dan ook waarom. Dat 'argument' wat jij gegeven hebt vind ik maar belachelijk.

dus het is belachelijk dat een kleine spier die al flink mee wordt gepakt op andere compounds met minder volume moet worden benaderd dan grotere spieren, die een dergelijke overlap niet hebben. als je tenminste max gains wilt maken. tja common sense....

Doe small-grip ez-bar curls (focust op long head van de bicep)
Doe wide-grip ez-bar curls (focust op short head van de bicep)
En finish met shoulder-width ez-bar curls (focust op beide)

Als je biceps niet willen groeien, moet je bij de basics blijven imo en vanuit daar verder werken.
Deze drie oefeningen zijn de meest basic oefeningen voor je biceps.
Push jezelf om steeds zwaarder te pakken dan de vorige workout (geen drastisch verschil natuurlijk),
doe dit consequent en met goede form.
Uiteindelijk zul je verschil merken, als je maar consequent iets probeert.

Het is heel simpel, hier komt het.

Ieder lichaam is anders, mijn biceps groeien van andere dingen dan jou biceps. Daarom kan niemand je een tip geven als: PROBEER DE ZOTTMAN CURL, IK HEB DAAR ECHT BICEP GAINS MEE GEMAAKT!! Mensen die dat soort dingen als tip geven zijn nutteloos. Groeien gaat allemaal om progressive overload, de spiergroep meer 'pijn' te geven dan de vorige keer. Hierin kun en zul je moeten varieren in verschillende dingen:
Range of motion
Betere vorm, controle van het gewicht
Volume - reps, sets
Gewicht
Rust tijd
Snelheid reps
Frequentie
Speciale sets - Dropsets, negatives, static holds, rest pause, partial reps, voor-vermoeien.

Varieer hierin vaak zodat je elke training progressive overload hebt.

En daarnaast uiteraard boven onderhoud eten, anders groeit er niks.

Niet altijd :p Ik ben in de (jaja, weinige) 4 weken dat ik train wel in massa aangekomen, maar ben aan het cutten :p

Verder helemaal gelijk, elk lichaam is anders, máár..die oefeningen zijn er niet voor niets, die moeten wel groei en kracht teweeg brengen natuurlijk. Alleen voor hemzelf is het even uitvogelen en volhouden. En voeding inderdaad.

Hier stopte ik met lezen. Ga een degelijk schema doen. Als beginner hoef je helemaal geen armen te trainen want met borst/rug/schouders pak je ze mogelijk al genoeg.

blablabla dat is wat ik van jou vind er zijn genoeg pros die geen vaste schema hebben WANT schemas ga je aan wennen gewenning verzorgt voor minder groei! ik heb ook geen vaste scheme elke week anders!

OT: pak je armen elke dag andere oefening probeer met meer herhaling te mixen met heavy weights!

Vast schema is BS. hooguit voor een week of 4.

Je moet idd de herhalingen varieren met zware en wat lichtere gewichten om je spieren niet te laten wennen.
Ook verchillende oefeningen.

Ik pak bijv. 2x in de week biceps, 1x met rug en 1x zonder dat ik vol gas kan gaan. Die ene x na de rug training pak ik maar 2 oefeningen biceps en dat zijn dan weer andere oefeningen dan als ik alleen biceps pak.

dus het is belachelijk dat een kleine spier die al flink mee wordt gepakt op andere compounds met minder volume moet worden benaderd dan grotere spieren, die een dergelijke overlap niet hebben. als je tenminste max gains wilt maken. tja common sense....

Schouders zijn ook relatief klein, worden ook aangesproken bij het trainen van andere spiergroepen, en toch ga je daar ook niet maar 3 oefeningen voor doen, of wel?

Zou zeker de sprintercurl gaan doen. Bi-Tri in 1x pakken.

Zoals al eerder gezegd, de oefening die er wordt gebruikt is niet per se het probleem, eerder het feit dat er lineair getraind wordt. Je biceps kunnen je hele leven lang groeien met diezelfde preacher curl en hammer curls. Mssn is isoleren, hoewel nuttig, zelfs nog niet eens een must als je chin ups en pendlay rows doet.

Gewoon een cyclisch progressief schema aanhouden waarin ter tijd en stond een deload in verwerkt zit.

Mijn eerste bericht hier :) .... niet zomaar natuurlijk, want ook ik speurde wat informatie na over het (relatief) achterblijven van de biceps. Ik las hier zojuist de logische benadering dat "achterstand" wel in relatie moet worden gezien met het gehele lijf. In 5 maanden ben ik nogal redelijk gegroeid qua schouder en borstspieren, ergens logisch dat de biceps achter lijken te zijn gebleven :) . Ze zijn 2 cm gegroeid in 5 maanden (41cm nu), wel voor ogen houdend dat ik na 5 jaar weer een doorstart heb gemaakt met bodybuilding. Maar die 2 cm had ik een maand geleden er al bij: dus de laatste maand groeit er niks tot weinig. Ik neem aan dat door een vorm van spiergeheugen (?) mijn lijf snel in de eerste 4 maanden groeide, en dat het nu knokken wordt voor iedere millimeter.

In ieder geval ben ik nu overgegaan op 5 sets wide-grip ez-bar curls (50kg ) met 8 reps, en incline curls, 5 sets van 8 reps met 22kg. Omdat de biceps volgen op mijn rugoefeningen (die de biceps nogal aanspreken), en ik nog in de opbouw zit, laat ik het bij deze twee sets. Ik ben verder niet professioneel, of kundig zoals velen hier zijn betreffende de oefeningen, dus kritiek of evt tips altijd welkom ...... want 1 maand geen groei in mijn biceps vind ik toch wat minder :D

Lekker de wetenschap blijven negeren en gewoon met die bro sht doorgaan hoor, ****ing triest. Je moet je biceps 3x per week trainen 4x per week als het je zwakke punt is. Protein synthesis blijft maar 36 uur actief dus als je ze maar 2x traint. Heb je een enorme aantal uren waarin niets gebeurt. Bovendien hebben bicep curls weinig effect op je centrale zenuwstelsel het is geen deadlift. Dus dat 4x per week bicep trainen belastend zou zijn is onwaar.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8563679

Terug
Naar boven