Fitness Seller

Biejest Back in Business

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Naar alle waarschijnlijkheid gaat de eerste training zaterdag 29/08 zijn. Ben er nog niet uit of dat thuis gaat zijn of in de club, maar getraind zal er worden!
Borst/biceps/buik staat op het programma.

MAN ik heb er zin in :-)

Ik ga deze training vast en zeker posten. Ben benieuwd of ik het ijzer nog een beetje omhoog krijg na 7 weken... Ben wat vetter/minder hard geworden in deze rustperiode, maar denk dat ik mijn massa goed heb weten vast te houden. Over een maand zit ik 'back on track'.

Zonet de eerste training sinds 7 weken afgerond. Heb toch maar schouders gedaan, en afgesloten met wat crunches. Zal even duren vooraleer ik het ritme terug beet heb, maar ben wel tevreden over de kracht die ik nog had. Had verwacht dat ik veel feller zou terugvallen op die 7 weken.

*dumbbell shoulder press
15x12kg opwarming
12x20kg
8x24kg
8x30kg

*side raises (met elke arm apart)
12x10kg L+R
10x12kg L+R
8x14kg L+R

*bent over side raises (achterste schouderkoppen)
Een arm op het dumbbellrek geleund
10x12kg L+R
10x14kg L+R
10x16kg L+R

*dumbbell shrugs
12x36kg DB
12x40kg DB
12x42.5kg DB

*front press in de smith
15x20kg
8x40kg
8x60kg
5x80kg (waarvan 2 assisted)

Buikspieren snel aangepakt met verzwaarde crunches;
4 sets van 25 x 15kg

Ben zeker tevreden over de DB shoulder press. 30kg ging vlotjes. Voor mijn rustperiode nam ik de 40kg dumbbells voor deze oefening. In de toekomst gaan die zware jongens er zeker terug aan geloven :cool:

Nu eten, en waarschijnlijk zondag mijn eerste cardio achtige toestand sinds jaren. Een beetje gaan joggen of fietsen denk ik. Zullen zien! Momenteel vind ik het ijzer verslavender.

Succes met je log.De prints die aan je muur hangen uit welk boek komen die?

Toch nog aardig sterke shoulder press.

Wat druk je overhead met een barbell?

Veel succes hier!

Succes met je log.De prints die aan je muur hangen uit welk boek komen die?

Die komen uit 'Krachttraining, een anatomische benadering' door Frédéric Delavier. Heb het eens ergens als e-book gevonden en gedownload. Weet helaas niet meer waar!
Heb het even voor de gezelligheid op megaupload gezet;
[Link niet meer beschikbaar]

Toch nog aardig sterke shoulder press.

Wat druk je overhead met een barbell?

Veel succes hier!

Ik moet met een beetje schaamte toegeven dat ik die nooit doe met een losse barbell. In de sportschool is niet echt een mogelijkheid (lees 'rack', waaruit ik deze mooi kan opnemen). Heb wel altijd dumbbell presses, shoulder presses in de machine en smith front presses gedaan (buiten de rest van mijn schouderschema). Als ik over enkele maanden mijn squatrack thuis heb dan kan ik EINDELIJK met een barbell gaan military presses doen. Dat is één van de redenen waarom ik een rack wil aanschaffen!

Die komen uit 'Krachttraining, een anatomische benadering' door Frédéric Delavier. Heb het eens ergens als e-book gevonden en gedownload. Weet helaas niet meer waar!
Heb het even voor de gezelligheid op megaupload gezet;
[Link niet meer beschikbaar]

QUOTE]

:thumbs:

De zondagse borsttraining zit erop. Heb deze keer thuis getraind in mijn hardcore kelder.
Alweer afgesloten met buikspieren. Ze zitten verstopt onder een laag vet en zou graag een wat strakkere buik hebben.
Ben nu mijn spiergroepen één voor één aan het trainen. Kwestie van ze goed geconcentreerd aan te pakken. Na dit hele circuit ga ik terug spiergroepen combineren.

*platte benchpress (gewicht barbell niet meegerekend, gok op zo'n 10kg)
15x40kg opwarming
2x7x60kg
2x6x80kg
5x100kg Heb geen tweede 5x geprobeerd, voelde dat ik een spotter ging nodig hebben en die loopt nu eenmaal niet rond in mijn kelder.

*schuine DB press
10x30kg DB
10x33kg DB
10x36kg DB (laatste 2 herhalingen waren F*CKING zwaar)
Bij deze oefening merk ik goed dat het 7 weken geleden was :-)

*schuine DB flyes (bankje 1 tandje hoger gezet)
12x18kg
10x18kg
8x18kg

Buikspieren:
*crunches met de geweldige ab coach
2x25
2x25 schuin (25L+25R)

*beenheffen (op een bankje zitten en beide benen afwisselend rechts en links uitstrekken)
15 L 15 R
15 L 15 R

*een soort 'liggend fietsen' -> rechter elleboog naar linkerknie en omgekeerd
20 L 20 R
20 L 20 R
Deze laatste set was best wel zwaar.

Als je thuis traint merk je al snel dat de kilo's niet zo hoog zijn als met de machines. Ik denk wel dat vele machines je een verkeerd beeld geven van het gewicht dat je drukt, trekt, ... Losse gewichten is meer NO NONSENSE.

Waarschijnlijk ga ik straks nog een stukje joggen met de vriendin. Ben benieuwd of ik de straat uit geraak. Wens me succes!

Les 1 van 'Start to run' zit erop.
Het bestond eruit afwisselend te lopen en te wandelen (=rusten). In totaal heb je na de eerste les 9 minuten gelopen en 9 gewandeld.
Qua conditie viel het best wel mee (had geen 'steken' ofzo). Enige plaats waar ik wat last van had waren mijn kuiten. Die waren aan het verzuren terwijl ik liep. Kan wel te maken hebben met de ondergrond, nl. op een Finse piste, met houtschors en dennenaalden enz... Soms voelde je het echt inzakken als je liep :-)
Dit ga ik proberen 3x per week vol te houden. Krachttraining ook een keer of 3/4. Dit alles in het kader van wat droger worden en een conditie op te bouwen.

grtz

Dames, heren,

Vandaag biceps getraind. Die dumbbells thuis voelen toch zwaarder aan als in de gym :-)
Ofwel ben ik gewoon zwak geworden, kan ook.

*dumbbell curl staand
14x18kg DB (7L7R)
12x20kg DB (6L6R)
10x22kg DB (5L5R)

*EZ bar curl (gewicht EZ bar niet meegerekend)
10x20kg
10x33kg
10x40kg

*seated hammer curl
3 sets van 10x20kg DB (5L5R)

*barbell curl (barbell ook niet meegerekend)
15 x 20 kg traag & gecontroleerd

Buikspieren (ja ik wil BLOKJES!)
4x25 met de ab coach
30 links en 30 rechts schuin
2x25 crunches met armen naar plafond wijzend (voelde deze heel goed!)

Heb ook een paar post workout foto's genomen. Deze zal ik later posten. Kunnen jullie zien welk vlees ik in de spreekwoordelijke kuip heb.

grtz

Mooie gym! Leuk met die Vlaamse vlag erbij! :)
Succes, ga je zeker volgen!

Toch maar wel blokjes? :P Begint je vriendin te klagen? :D

Fijn dat je de log gaat volgen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. En ja, mijn vriendin klaagt soms dat ik teveel op een gorilla begin te lijken haha.
Blokjes... is misschien wat overdreven maar wil toch zeker een strakkere buik. Denk dat ik gewoon mijn buikspieroefeningen wat ga opdrijven in vergelijking met enkele maanden geleden. Dat in combinatie met cardio zal hopelijk wel wat vruchten afwerpen. Ik weet dat voeding ook zeer belangrijk is om die sixpack te krijgen, maar momenteel vreet ik gewoon wat ik tegenkom (maar toch opletten met junk).

Vandaag de 2e les Start to run gedaan. Gezweet als een paard en wandelen tussen de 'loopsets' ging soms moeizaam. Echt zo'n verzuurd gevoel onderaan mijn kuiten/achillespees... Zal wel overgaan naarmate ik vorder.

Moet me ook nog eens wegen. Zal ongeveer rond de 104 zitten denk ik. Morgenvroeg eens werk van maken!

Deze foto's zijn gisteren genomen na de biceps/buik training. Met deze massa gaan we de komende maanden iets moois proberen te bouwen :-)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Deze morgen gewogen op 104.5kg
Vanavond staat er triceps op het programma; smal bankdrukken - skull crushers met EZ bar en overhead dumbbell extensions. Later deze week volgt ook nog de rugtraining. Waarschijnlijk ga ik dit weekend nog eens in de club trainen waar ik nog een abonnement heb lopen. Daar heb ik betere mogelijkheden om benen te trainen. Zo thuis trainen heeft zijn charmes maar ook zijn beperkingen! Moet nog een squatrack aanschaffen enzo...

Triceps getraind zonet. Heb in mijn beginpost even de gewichten van mijn EZ bar en mijn barbell vermeld (7kg en 9kg). Al de oefeningen hier gepost zijn zonder dit gewicht. Ik heb geen zin om bij elke oefening 7 of 9 kilo te gaan bijtellen dus do the math :-)

*smal bankdrukken
15x40kg opwarmen
12x60kg
10x80kg
4x90kg

*skull crushers met EZ bar op schuine bank
12x28kg
10x36kg
8x46kg

*overhead extensions met dumbbell (1 arm tegelijk)
10L 10R 15kg DB
10L 10R 15kg DB
10L 10R 15kg DB

*EZ bar incline press met schuine bank -> pompset
15x20kg
15x20kg
15x20kg

Van de creatine die ik nu neem (Storm van Universal) zweet ik me echt te pletter. Geeft het gevoel dat ik toch wat gedaan heb.

Heb daarna de Ab king pro van onder het stof gehaald. Inderdaad, zo'n ding van op TellSell :-)

4 x 25 herhalingen

Morgen normaal gezien weer lopen (les3). Vrijdag dan rug trainen en benen op zondag als het goed is. Vanaf volgende week ga ik terug spiergroepen combineren. Eerste paar weken terug wat in het ritme komen en de gewichten terug doen wennen. Daarna wat variatie in het schema brengen.

grtz

Fijn dat je de log gaat volgen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. En ja, mijn vriendin klaagt soms dat ik teveel op een gorilla begin te lijken haha.
Blokjes... is misschien wat overdreven maar wil toch zeker een strakkere buik. Denk dat ik gewoon mijn buikspieroefeningen wat ga opdrijven in vergelijking met enkele maanden geleden. Dat in combinatie met cardio zal hopelijk wel wat vruchten afwerpen. Ik weet dat voeding ook zeer belangrijk is om die sixpack te krijgen, maar momenteel vreet ik gewoon wat ik tegenkom (maar toch opletten met junk).

Dan zitten wij in hetzelfde schuitje, ook qua voeding. :D
Ben vanaf vandaag ook serieus mijn abs gaan trainen, cardio doe ik nu nog niet, vind dat echt saai om te doen in de Gym. Maar ben wel afgelopen zondag wezen zwemmen. Iets wat ik er wel in wil houden.

Benieuwd wie zijn eerste blokjes krijgt! :)
Succes!

Dan zitten wij in hetzelfde schuitje, ook qua voeding. :D
Ben vanaf vandaag ook serieus mijn abs gaan trainen, cardio doe ik nu nog niet, vind dat echt saai om te doen in de Gym. Maar ben wel afgelopen zondag wezen zwemmen. Iets wat ik er wel in wil houden.

Benieuwd wie zijn eerste blokjes krijgt! :)
Succes!

Cardio is inderdaad saai maar doe het samen met mijn vriendin. Dan kunnen we elkaar nog wat aanmoedigen. + ik kan haar kont bekijken als ik achter haar loop hehe
Ga toch proberen vol te houden en na ELKE training buikspieren te doen. En misschien nog ergens tussendoor als ik me verveel :cool:.
Zwemmen is zeker goed voor je overall fysiek. Misschien dat ik dat ook nog ooit ga inlassen. Binnenkort met mn nieuwe fiets ook wat rijden, is toch boeiender als lopen met meer dan 100kg pffffff......
En wat die race om de blokjes betreft - het is een meerjarenplan bij mij dus ik gun je alvast de overwinning :D

Cardio samen met je vriendin, ja dat ken ik... :D
Als je na elke training cardio + buikspieren gaat doen dan vrees ik toch dat jij ze eerder zult behalen dan ik.
Ik heb nu 1x per week een half uurtje buikspieren en ik probeer 1x per week te zwemmen, meer doe ik niet aan cardio, dus denk dat jij meer kans maakt hoor. ;)

Edit: Net besloten dat ik morgen nog een keer buikspieren ga doen met een half uur cardio en mijn schoudertraining opschuif i.v.m. spierpijn.

Laatst bewerkt:
t*ring goed basis fysiek heb je kerel wel te veel vet maar daar ben je al mee bezig. Na elke training buik doen moet je NIET doen.
Je valt vet af door cardio waardoor kcal onder onderhoud. 2x per week je buik trainen is voldoende kerel. Heb je een goed dieetschema?

Cardio samen met je vriendin, ja dat ken ik... :D
Als je na elke training cardio + buikspieren gaat doen dan vrees ik toch dat jij ze eerder zult behalen dan ik.
Ik heb nu 1x per week een half uurtje buikspieren en ik probeer 1x per week te zwemmen, meer doe ik niet aan cardio, dus denk dat jij meer kans maakt hoor. ;)

Edit: Net besloten dat ik morgen nog een keer buikspieren ga doen met een half uur cardio en mijn schoudertraining opschuif i.v.m. spierpijn.

Ik doe niet na elke training cardio hoor. Plan is nu om op dagen dat ik niet met gewichten train cardio te doen (lopen of fietsen). Daarstraks 3e les Start to Run gedaan. Geen last van uitgeput gevoel tijdens het lopen maar wel een vervelend gevoel links onderaan mijn linkerbeen (zijkant kuit ofzo)... Echt zo'n kramp gevoel. Misschien dat mijn schoenen ook niet goed zijn (zijn tennisschoenen van jaren geleden). Goed dat je je schoudertraining opschuift. Trainen met wat stijfheid vind ik o.k, maar met pijn is nooit goed!

t*ring goed basis fysiek heb je kerel wel te veel vet maar daar ben je al mee bezig. Na elke training buik doen moet je NIET doen.
Je valt vet af door cardio waardoor kcal onder onderhoud. 2x per week je buik trainen is voldoende kerel. Heb je een goed dieetschema?

Thanks. Sta inderdaad te vet maar dat is het logische gevolg van jarenlang veel vreten en geen cardio. Deze week 3 keer gaan joggen tot nu toe. Hoop dit de komende weken nog vol te houden. Eetschema heb ik niet echt. Ik ben wel bezig met wat ik eet (dus ik probeer het clean te houden) maar niet in die mate van "en om zo laat eet ik zoveel gram dit en daarna dat...". Ik probeer gewoon een krachtige fysiek op te bouwen, met een minder vette pens als voor mijn rustperiode :) Vandaar de cardio - komt wel goed!

Rustig aan met je knie, heb afgelopen maandag ook iets te hard mijn benen + kuiten getrant, waardoor ik ook een pijnsteek door mijn knie kreeg tijdens het squatten.
A.s. maandag maar even wat rustiger gaan trainen en wat minder zware oefeningen doen.

Je hebt me in ieder geval aangespoort om wat meer cardio te gaan doen + mijn buikspieren te gaan trainen. :)
Dank daarvoor! :D

Rustig aan met je knie, heb afgelopen maandag ook iets te hard mijn benen + kuiten getrant, waardoor ik ook een pijnsteek door mijn knie kreeg tijdens het squatten.
A.s. maandag maar even wat rustiger gaan trainen en wat minder zware oefeningen doen.

Je hebt me in ieder geval aangespoort om wat meer cardio te gaan doen + mijn buikspieren te gaan trainen. :)
Dank daarvoor! :D

Ik zal je mijn rekeningnummer later wel doorgeven :cool:

Vanavond ga ik nog eens trainen in de gym ipv thuis. Heb nog een abonnement tot november geloof ik dus moet er nog een paar keer van profiteren. Rug en benen gaan aangepakt worden.
*wide grip pulldowns
*seated rows
*reverse pec deck (doe ik soms in schoudertraining, soms in rugtraining)
*leg extensions
*leg press(jammer genoeg niet met plates, maar op een machine met blok)
*standing calf raises

Wens me succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven