AndroidHealthClinic

Biejest Back in Business

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Gisteren les 7 van Start to run gelopen.
1-1,2-2,3-3,3-3,3-3
Heb gemerkt dat ik alweer pijn kreeg onderaan mijn been. Misschien zit het feit dat mijn veters niet gebonden waren al die tijd er voor iets tussen. Als ik schoenen heb met veters zorg ik meestal dat ik mijn voeten er zo in kan steken, zonder ze te moeten binden :-) Overmorgen loop ik opnieuw.

Vandaag terug aan het ijzer - biceps en triceps!

Vanmorgen nog maar eens gewogen - 105.5kg
Dat is alweer een kilo meer dan vorige week. Nu het mijn bedoeling niet is om zwaarder te worden is het blijkbaar toch geen probleem. Misschien binnenkort de kcals eens wat omlaag schroeven. Ik heb het gevoel dat ik al minder vet ben als voor mijn rustperiode, wat uiteindelijk toch de bedoeling is...

grtz

oftewel LEKKAH :cool:

Deze avond biceps/triceps gedaan. Snel getraind, weinig rust tussen sets - dit alles op 35 minuutjes. Serieuze pomp!gotta love free weights

*seated DB curl
12x16kg DB (12x per arm, L en R apart)
10x20kg DB (10x per arm, L en R apart)

*standing DB curl
12x22.5kg (6L6R)
10x25kg (5L5R)

*EZ bar curls (gewicht bar meegerekend)
5x42kg
5x42kg
5x42kg
5x42kg
5x42kg

triceps:

*overhead DB extension (2 armen 1 dumbbell)
12x30kg DB
10x36kg DB
8x45kg DB

*smal bankdrukken (barbell meegerekend)
25x49kg
15x69kg

*incline small opdrukken tot uitputting
x30 laatste 3 reps waren ultrazwaar

Goede pomp, veel gezweet en voldaan gevoel. Het was een korte training maar voor deze kleine spiergroepen moest dat vandaag niet meer zijn.

grtz

Kan niet wachten tot ik weer zo los kan gaan!

Kan niet wachten tot ik weer zo los kan gaan!

Eerst die polsblessure maar goed verzorgen dan!
Heb vroeger wel eens trainingen moeten overslaan omdat ik last had van mijn rug (ooit een blessure opgelopen tijdens een verhuis). Man ik werd gek als ik niet kon gaan trainen door de pijn :mad:
Toen ik onlangs 7 weken niet trainde lag ik soms in bed te denken aan dumbbell curls, bankdrukken, shoulder presses... echt tè erg :p
Geef het genoeg tijd en daarna is er nog tijd genoeg om te knallen!!

Zozo, vandaag gelopen èn rug getraind.

Looptraining was pokkezwaar. Veel lopen, minder wandelen; zag er zo uit ->
2-2, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1
Bijna mijn voet verstuikt op een steen die in de weg lag, en één keer bijna op mijn bek gegaan toen ik struikelde over een wortel. Zoals je ziet heb ik in het bos gelopen :-)
Zwaar maar wel weer een voldaan gevoel!

Een uurtje later (en 1 maaltijd later) naar de gym geweest om rug te trainen.

*lat pulldown naar borst
12x60kg
10x75kg
10x85kg
8x100kg

*dumbbell row, steunend op dumbbellrek
12L12R 32kg DB
10L10R 38kg DB
8L8R 45kg DB

*barbell row (gewicht BB niet meegerekend)
10x40kg
10x50kg
10x60kg
Als ik de logs van sommigen lees zie ik ze deze oefening doen met 100kg en meer. Ik zou niet zeggen dat ik zwak ben met rugoefeningen, maar 100kg zie ik momenteel nog niet zitten :-) Oefening baart kunst.

*lat pulldown in nek
Speciaal bij deze oefening was dat ik NIET met de benen onder het kussentje zat. Wat dus wil zeggen dat je niet kan cheaten. 100% puur op die lats trekken (en armen uiteraard ook een beetje)
10x75kg
10x85kg
5x90kg

Net gegeten, nu bekomen van deze toch wel sportieve avond.

grtz

Schouders en buik getraind.
Ook nog 2 oefeningen borst ertussen gegooid.

*front press in smith
15x20kg opwarming
7x50kg, 7x50kg
6x70kg, 6x70kg (bij 2e reeks met 70kg bank één tandje lager gezet)
5x80kg

*shrugs (aan de iso-lateral horizontal benchpress)
15x70kg
12x110kg
8x150kg
8x200kg
5x220kg

*front raises met EZ bar (gewicht EZ bar niet meegerekend)
Normaal doe ik deze met dumbbells maar EZ bar is een goede afwisseling!
12x10kg
10x20kg
8x25kg

*side raises met dumbbell
10x12kg (10L10R)
10x14kg (10L10R)

Toen borst even aangepakt met olympische benchpress.
Gewichten zijn inclusief olympische BB (20kg)
20x50kg
10x80kg
6x110kg
4x130kg (1 assist)

Buikspieren ->
*crunches
25x
25x
25x

*schuine crunches
2x30 herhalingen L en R

Wou als afsluiter mijn schuine dumbbell press nog eens testen. Was lang geleden dat ik de 40kg dumbbells van in de gym nog had vastgehad. Desalniettemin:
12 x 40kg DB light weight baby

Als ik nog eens borst train als eerste spiergroep dan ga ik proberen terug richting 45kg dumbbells te drukken.

Goed weekend.

Nette training, en zeer sterke gewichten! vooral bench 4x130 is sterk.
Maar ik snap niet echt dat je zomaar een andere spiergroep erbij pakt?

Nette training, en zeer sterke gewichten! vooral bench 4x130 is sterk.
Maar ik snap niet echt dat je zomaar een andere spiergroep erbij pakt?

Ja ben best wel sterk met benchpress, is één van mijn favoriete oefeningen... Enkele maanden geleden piekte ik op 150kg (3 à 4 herhalingen).
Waarom neem ik borst er even bij? Tja omdat ik graag borst train en omdat ik nog energie over had nadat ik schouders getraind had. Vaak als ik nog fut heb neem ik nog wel een oefening voor een andere spiergroep erbij :D Voor de rest geloof ik wel in een strak schema, maar soms moet je daar uitzonderingen op kunnen maken om niet verveeld te geraken.

grtz

Sletjes,

Door tijdsgebrek een paar dagen niet kunnen gaan joggen. Ik pik de lessen wel terug op, morgen bijvoorbeeld. Wou vandaag na de training een jogsessie houden maar daarover straks meer.

Deze avond triceps en borst getraind. Ja juist borst na triceps. Heb er geen zwaar drukwerk van gemaakt. Meer een rustige onderhoudsessie. Ok ik geef het toe ik was best wel moe na 3 oefeningen 3 sets met triceps op misschien 20 minuutjes... Zweetgehalte was 110%!!!

*smal bankdrukken olympische stang (barbell meegerekend)
15x50kg
12x80kg man dit ging vlotjes
8x110kg (2 lichte spots)

*skull crushers platte bank en EZ bar (EZ bar niet meegerekend)
12x20kg
10x30kg
8x40kg

*dumbbell overhead extension (1 arm)
8x20kg DB L+R staand
8x24kg DB L+R zittend (zwaar!)
14x16kg DB L+R staand (laatste 3 ongeveer retezwaar)

Toen borst:
*schuin bankdrukken smith
15x20kg
10x60kg
8x80kg

*dumbbell press platte bank
8x36kg
14x26kg
20x16kg

*cable flyes
12x30kg per arm
10x45kg
8x60kg

Toen wou ik dus een stukje joggen. Viel dik tegen. Heb 1 minuut gewandeld, 3 minuten aan 10km/h gelopen en weer een minuut gewandeld. Denk dat ik gewoon op was. Het is een zware week dus zal er wel voor iets tussen zitten.
Moet dringend een beentraining inlassen. Heb de laatste week weinig tijd en ik geraak niet altijd in de gym. Thuis benen trainen moet ik nog uitvissen hoe ik dat ga doen. Misschien de trap oplopen met dumbbells in mijn handen? :-)
Zal blij zijn als ik verhuisd ben en mijn squatrack heb.

grtz

Aparte combinatie, maar dat geeft niet, jij knalt wel door!
Succes! :D

Dus vanavond benen thuis getraind voor zover het ging. Daarna biceps.

Leg extensions heb ik gedaan op mijn bench apparaat. Daar zit een stuk aan dat 'zou moeten kunnen' dienen om leg extensions te doen. Er zat een stang keihard tegen mijn scheen aan te duwen terwijl ik de oefening deed dus heb het kort (en licht) gehouden.

*leg extensions
20x30kg
15x40kg
10x60kg

*dumbbell squats (dumbbells van 30kg per stuk)
10x
10x
10x
Man dit was even puffen. Voelde meteen dat dit niet alleen mijn benen aansprak :-)

*seated calf raises met barbell (gewicht BB meegerekend, barbell net boven knieschijf)
25x29kg
25x49kg

Daarna 25x49kg staand met barbell in de handen. Ging stukken beter.

Biceps:
*EZ bar curls
5x47kg
5x47kg
5x47kg
5x47kg
5x47kg
Minder herhalingen als vroeger, maar wel met een gewicht dat elke set goed zwaar is. Groeien zullen ze, die biceps. Volgende keer 3kg erbij zodat we aan 50 zitten. Kijken of ik dan ook 5x5 haal.

*concentration curls
20kg dumbbell
10L10R
8L8R
6L6R

*hammer curls
30kg dumbbell
6L6R
6L6R
6L6R

Dit weekend staat de verhuis voor de deur, dus moet daar nog wel ergens een training tussen kunnen krijgen. Het joggen is even op de achtergrond gedrongen... MAAR met gewichten trainen blijf ik wel volhouden :-)

Squatten is lekker! Lekker spierpijn nu? :D

Squatten is lekker! Lekker spierpijn nu? :D

haha hoe raad je het?
Heb geprobeerd om bij elke rep net iets onder parallel te zitten.
Laat dit mijn eerste fatsoenlijke squatervaring geweest zijn! Denk wel dat ik dumbbellsquatten wekelijks ga inlassen (althans tot ik thuis fatsoenlijk kan squatten met een squatrack).
Misschien train ik vanavond rug/schouders/buik.
Maandag trekken we in ons nieuwe huis en er moet nog VEEL gebeuren :mad:
Gewoon een pre workout nemen vooraleer ik begin aan de verhuis en het zal wel vooruit gaan! Alleen gaat mijn vriendin zich afvragen waarom ik me de hele tijd zit kapot te zweten :)

Hahaha. :D Succes met verhuizen.
Mocht je nog eens een goed pre workout supplement willen proberen, dan raad ik je plasmajet aan.

Zo, de verhuis is afgerond - nu alleen nog wat spullen uitpakken en op hun plaats zetten. Was een vermoeiende week maar heb er 2 trainingen kunnen tussen knallen.

Eentje thuis: rug/schouders
eentje in mijn misschien toekomstige gym: borst/biceps

*bent over row
20 x barbell (9kg)
12x29kg
10x49kg
8x69kg

*dumbbell row
10R10L 30kg DB
10R10L 36kg DB
10R10L 39kg DB

Als ik mijn olympische stang gekocht heb kan ik beginnen deadliften. Momenteel weinig inspiratie om thuis rug te trainen!

schouders:
*dumbbell shoulder press
12x18kg DB
10x23kg DB
8x30kg DB

*front raises EZ bar
20xbar (7kg)
15x17kg
10x22kg

*dumbbell side raises
10L10R 13kg DB
8L8R 13kg DB
6L6R 13kg DB

De pomp in mijn schouders was niet normaal! Die creatine van Universal (Storm) doet me ook zweten als een gek.

Dan gisteren borst/biceps - ging best goed:

*olympische benchpress plat
20xBB
12x50kg
10x90kg
8x110kg

*incline DB press
12x32kg DB
10x36kg DB
8x40kg DB

*cable flyes
12x30kg per hand
10x40kg
8x50kg

biceps:
*dumbbell biceps curl
7L7R 20kg DB
6L6R 22kg DB
5L5R 24kg DB

*hammer curl met dumbbell
5L5R 26kg DB
5L5R 30kg DB
10L10R 20kg DB (L+R tegelijk)

Toen even de leg press geprobeerd.
10x120kg
10x160kg
5x200kg

Ab crunch machine 3 x 20 herhalingen met gewicht

Als aflsuiter de chest press machine geprobeerd. Stonden geen gewichten op, enkel nummers. Heb de pen in het onderste gewicht gestoken en daar netjes 15 herhalingen mee gemaakt :-) Zal een kilo of 100 zijn denk ik.

Dus momenteel is het even schipperen tussen waar ik kan trainen - als ik weinig tijd heb doe ik het thuis, maar heb ik minder mogelijkheden. Binnenkort eens shoppen voor wat nieuw materiaal :-)

Pfffffffff weinig tijd de laatste dagen!
Heb het gevoel dat ik mijn trainingsregime naar de kloten aan het helpen ben, maar daar gaan we straks een mouw aan passen - biceps en buik trainen!

Heb zondag 04/10 nog triceps/borst gedaan. Best wel een stevige training die ik nog moet posten hier. Heb momenteel geen internet in mijn nieuwe huis, maar dat wordt vandaag geregeld als het goed is.

Vanavond wordt het dus biceps/buik - heb er zin in!
Van joggen is er even geen sprake meer - ook wegens tijdgebrek. Als alles terug op zijn plooi is gevallen maak ik er terug tijd voor. Geen excuses meer!
Laat het volgende filmpje mij motiveren om terug te knallen zonder uitstel;

http://www.youtube.com/watch?v=cGIPKxYIFJU

Hoppa, hier is je logje dus :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven