MuscleMeat

Biejest Back in Business

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Karma ook goed? :D

Waarom doe je standing calf raises ipv. standing barbell / dumbbell calf raises?

http://www.youtube.com/watch?v=HSSZLt9tE1I

Nu ik in de club getraind heb en daar een machine voor is benut ik ff de gelegenheid. Het is een oefening die ik voorheen te fel verwaarloosd heb (lees; nooit deed).

Maaaaaaaaaaarrrrr, toch een goede training gehad. Een schepje pre-workout (Ragnarok) genomen en geknald als een speer :-)

*wide grip pulldowns:
15x50kg opwarming
12x65kg
10x80kg ging supervlotjes
6x100kg

*seated row smalle greep
12x60kg
10x75kg
8x90kg

*reverse pec deck
10x49kg
10x56kg
10x63kg

Ik wandelde voorbij de olympische bench en kon me niet bedwingen. Heb die er dus ff tussengegooid. In deze sets heb ik gewicht van barbell (20kg) meegerekend. Ben wel tevreden over mijn kracht op de bench na 7 weken rust. Voorheen deed ik 3 reps met 150kg. Als ik niet eerst rug getraind had, had er meer in gezeten :-)

20 x barbell
10x60kg
10x100kg
5x120kg (1 assisted met spotter, met 2 vingertjes mee geholpen)

*leg extensions
20x50kg
15x70kg
10x90kg

*leg press (machine met blok)
20x115kg
15x133kg
10x160kg

*standing calf raises
12x70kg
12x70kg
12x70kg

Echt voldaan na de training. Zo in de gym trainen is toch aangenamer als alleen thuis... Voelde me meteen gemotiveerd om te knallen als vroeger.

Gegroet en goed weekend gewenst.

Vanavond les 4 van Start to Run gelopen. Had al minder last van mijn linker onderbeen. Ook qua conditie zit het beter dan verwacht (jaaaaaren niet meer gejogd).
Daarna thuis beachboystyle 150 herhalingen op de ab king pro.

Morgen wordt er terug gebeukt. Borst en biceps zijn weer aan de beurt.
Heb zo'n voorgevoel dat het een dumbbells-only sessie gaat worden.
*schuine presses, vlakke presses, schuine flyes
*standing curls, hammer curls, concentration curls

Jawohl mein Führer!

Waarom 150 reps? Beter buikspieroefeningen doen die zwaarder zijn met minder reps!
Je armen train je toch ook niet met sets van 150? :P

Waarom 150 reps? Beter buikspieroefeningen doen die zwaarder zijn met minder reps!
Je armen train je toch ook niet met sets van 150? :P

Omdat de Ab King Pro dè shit is, je weet selluf!
Je kan hem op verschillende niveau's zetten. Van super easy tot bijna niet te doen. De weerstand op de buikspieren is dus per stand verschillend. Geloof me, 150 herhalingen op een medium weerstand is gelijk aan 150 verzwaarde crunches :cool:
Je voelt hem wel degelijk branden, en het kost op het einde verdomd veel moeite. En ik doe het telkens in setjes van 25. Denk niet dat 150x direct achter elkaar veel zin heeft als je je buikspieren wil sterker maken.

Je buikspieren net zo trainen als de rest van je spieren werkt het beste, schijnt...

Je buikspieren net zo trainen als de rest van je spieren werkt het beste, schijnt...

Kga volgende keer eens iets anders proberen dan. Afwisseling kan nooit kwaad. Van buikspieren trainen heb ik geen kaas gegeten dus tips zijn altijd welkom :o

Zodus, vandaag borst/biceps getraind. Zit momenteel met een überpomp deze post te typen :cool:

*dumbbell press vlakke bank
15x15kg DB (eerst links 15x, dan rechts 15x om rustig op te warmen)
10x30kg DB -> terug met beide armen zoals altijd
10x33kg DB
10x36kg DB

*dumbbell press schuine bank
12x30kg DB
12x30kg DB
12x30kg DB
Had me voorgenomen niet telkens zwaarder te gaan maar doel was dus om 3 x 12 herhalingen te halen met 30kg dumbbell.

*incline flyes (bank 1 tandje hoger)
15x18kg
12x18kg
10x18kg

Dan waren biceps aan de beurt:
*standing dumbbell curl
12x18kg DB (6L6R)
12x20kg DB (6L6R)
12x22.5kg DB (6L6R)

*standing hammer curl
10x30kg DB (5L5R)
10x30kg DB (5L5R)
10x30kg DB (5L5R)

*EZ bar 21'en
Ik heb 2 sets gedaan van 21 herhalingen met 20kg (+7kg EZbar)
Toen zaten mijn biceps dus VOL!

Heb vandaag geprobeerd zowel behoorlijke gewichten als volume te combineren op de meeste oefeningen. Het resultaat mag er zijn. Heb een voldaan gevoel. Nu ga ik een massa chili con carne eten :-)

grtz

Les 5 van Start to run gedaan.
Minder wandelen, meer lopen. Moet zeggen dat dit de eerste keer was dat het me nogal zwaar viel. Heb ook de indruk dat 3 minuten soms 2.5 minuut is en soms 5 in dat mp3'tje waar je dan naar moet luisteren.
Morgenvroeg nog eens wegen. Morgenavond de beuk erin met rug en triceps.

Deze morgen gewogen op 104.5kg
Heb de indruk dat mijn taille al iets is afgenomen en buik ook. Gewicht is echter hetzelfde gebleven. Vet ingeruild voor spier? wie zal het zeggen...
Voel ook dat mijn kracht terug aan het komen is na 7 weken niks getraind te hebben.

Heb vandaag rug/triceps gedaan.

*dumbbell row
15x22.5kg DB(15L15R) opwarmen
12x30kg DB(12L12R)
10x36kg DB(10L10R)
8x39kg DB(8L8R)

*barbell row (gewicht BB inbegrepen)
Deze oefening deed ik vroeger zelden, bijna nooit dus. Heb ze wel ooit in een smith gedaan dus met vrije gewichten voelde het al heel anders aan. Momenteel dus nog pussygewichten! we werken eraan in de toekomst
10x29kg
10x49kg
10x69kg

*upright row met EZ bar (gewicht EZ bar inbegrepen)
Aan een cable station kon ik deze met gemak met 100kg vroeger. Nogmaals, met vrije gewichten merk je tenminste wat dat ijzer nu echt weegt.
12x27kg
10x37kg
8x47kg

Toen triceps gedaan. Begonnen met dips, iets wat ik anders ook nooit deed. Zonde want ik had het gevoel dat ik hier de triceps toch goed mee aanpak

*dips tussen 2 bankjes
x15
x15
x15

*incline smal opdrukken
x20
x15
x20
De pomp die ik hier kreeg werd bijna pijnlijk :-)

*one arm dumbbell overhead extension
10L10R x 16kg DB
10L10R x 16kg DB
10L10R x 16kg DB

Morgen train ik weer in de gym ipv thuis. Schouders en benen staan op het programma. Misschien ook nog wat andere oefeningen als ik er zin in heb en als ik nog fut heb. Lees: er wordt waarschijnlijk weer gebankdrukt!

Slaapwel sletjes.

Lekkere trainingen kerel!

Ha die Utrechter! thanks
Wat zijn jouw krachtstats zowat? Ben benieuwd wat mijn enige abonnee zoal kan verzetten :-)
Ikzelf probeer al sinds jaar en dag zo goed mogelijke vorm te behouden met zo zwaar mogelijke gewichten. Werkt voor mij :)

Vandaag schouders/benen gedaan in de gym. Met een klein bankdrukintermezzo erbij. Benen had ik niet veel zin in maar dat maak ik nog wel goed.

*dumbbell shoulder press
15x16kg DB opwarming
12x22kg DB
10x32kg DB
7x36kg DB (bedoeling was 8 maar die zag ik niet meer zitten; lees: ik KON niet meer hehe)

*dumbbell side raises
10L10R 10kg DB
10L10R 12kg DB
10L10R 14kg DB

*dumbbell front raises
10L10R 14kg DB
8L8R 16kg DB
6L6R 20kg DB (niet staan schommelen maar vorm houden!)

Toen benen gedaan. Zoals ik al zei had er niet veel zin in. Wou wat energie sparen ook voor te bankdrukken :o

*leg extensions
15x49kg
15x77kg
15x98kg

*seated calf raises
12x80kg
12x80kg
12x80kg

Toen afgesloten met bankdrukken. Gewicht is inclusief olympische BB (20kg)
10x80kg
6x110kg
6x110kg
15x80kg

Goed weekend gewenst!

Damn..jij bent wel erg sterk hoor! Start to run ga ik binnekort ook eens volgen tesamen met mijn moeder..wordt lachen:D

Succes bro!

Ha die Utrechter! thanks
Wat zijn jouw krachtstats zowat? Ben benieuwd wat mijn enige abonnee zoal kan verzetten :-)
Ikzelf probeer al sinds jaar en dag zo goed mogelijke vorm te behouden met zo zwaar mogelijke gewichten. Werkt voor mij :)

Ik heb altijd ook zo zwaar mogelijk getraint, wat heeft geresulteerd in een blessure.
Ben momenteel nog aan het herstellen van overbelaste polsen.
Daardoor kan ik bijvoorbeeld niet bankdrukken.
Met extra polsbescherming kan ik wel met dumbbells bankdrukken, maar helaas nog niet voluit.
Doe de flat/decline/incline dumbbell bench presses met max. 2x16kg en dan 4x10.
Maar kan dus nog wel wat kilo's zwaarder.

Dumbbell Front Raises doe ik: 4x10 @ 12kg, met perfecte techniek.
Maar ik mag mijn onderarmen niet teveel trainen ivm. die blessure, dus dat is ook niet voluit.

Als ik weer helemaal hersteld ben kan ik weer ruiger gaan trainen, doe ik nu soms ook maar dan alleen oefeningen die mijn polsen kunnen verdragen.

Chin-ups trekken ze niet, maar dumbbell rows wel (36 kg @ 4x10).

Ik doe ze ook verzwaard bij welke dat mogelijk is.
5 verschillende oefeningen is misschien wat overdreven inderdaad.

Damn..jij bent wel erg sterk hoor! Start to run ga ik binnekort ook eens volgen tesamen met mijn moeder..wordt lachen:D

Succes bro!

Dank u. Kracht is nog niet wat ze enkele maanden geleden was, maar ik ben er zeker van dat die weken rust me ook goed gedaan hebben. Ik merk dat er terug een stijgende lijn in zit :-)
Ik weet niet hoe het met je conditie gesteld is maar Start to run is een aanrader. Is alleszins beter dan wat ik daarvoor deed namelijk alleen maar vreten en met ijzer smijten :o

Ik heb altijd ook zo zwaar mogelijk getraint, wat heeft geresulteerd in een blessure.
Ben momenteel nog aan het herstellen van overbelaste polsen.
Daardoor kan ik bijvoorbeeld niet bankdrukken.
Met extra polsbescherming kan ik wel met dumbbells bankdrukken, maar helaas nog niet voluit.
Doe de flat/decline/incline dumbbell bench presses met max. 2x16kg en dan 4x10.
Maar kan dus nog wel wat kilo's zwaarder.

Dumbbell Front Raises doe ik: 4x10 @ 12kg, met perfecte techniek.
Maar ik mag mijn onderarmen niet teveel trainen ivm. die blessure, dus dat is ook niet voluit.

Als ik weer helemaal hersteld ben kan ik weer ruiger gaan trainen, doe ik nu soms ook maar dan alleen oefeningen die mijn polsen kunnen verdragen.

Chin-ups trekken ze niet, maar dumbbell rows wel (36 kg @ 4x10).

Blessures zijn klote, dat staat vast! Toen ik terug begon met trainen moet ik zeggen dat ik ook wat schrik had voor mijn polsen (anders nooit last van gehad). Ik voelde ze kraken en steken bij sommige oefeningen, omdat ik natuurlijk niet het geduld had om lichtjes terug te beginnen. Gelukkig zijn ze nu terug wat steviger. En zoals je zegt - bankdrukken met pijnlijke polsen -> het is geen aanrader!
Heb je al eens gedacht aan glucosamine als supplement? smeert de gewrichten en zou je misschien vooruit kunnen helpen.

Zodadelijk waarschijnlijk een trip naar Ikea (dik tegen mijn zin). Je kent het wel - vrouwen kunnen daar eindeloos rondlopen in die winkel. Over een dikke 2 weken verhuis ik dus we hebben nog werk te doen.

fijn weekend!

Vandaag les 6 van Start to run gelopen.
Ging redelijk goed; een groot deel van deze sessie in het bos gelopen. Echt gezweet als een paard! Is nog steeds een afwisseling van lopen en wandelen:
1-1,2-2,3-3,3-3,3-3
De uitstap naar Ikea is uitgesteld tot maandag :-)

Kan goed zijn dat ik morgen nog eens in de gym ga trainen. Voor de eerste keer sinds lange tijd eens goed knallen met borst. Incline benchpress gaat thuis niet goed (onhandige bench). Als het goed is ->
*flat olympic bench
*incline bench smith
*cable flyes

Onder voorbehoud!

Blessures zijn klote, dat staat vast! Toen ik terug begon met trainen moet ik zeggen dat ik ook wat schrik had voor mijn polsen (anders nooit last van gehad). Ik voelde ze kraken en steken bij sommige oefeningen, omdat ik natuurlijk niet het geduld had om lichtjes terug te beginnen. Gelukkig zijn ze nu terug wat steviger. En zoals je zegt - bankdrukken met pijnlijke polsen -> het is geen aanrader!
Heb je al eens gedacht aan glucosamine als supplement? smeert de gewrichten en zou je misschien vooruit kunnen helpen.

Ik ben een aantal dagen begonnen met Animal Flex, daar zit onder andere Glucosamine in.
Alleen zal dit supplement mijn blessure niet verhelpen, maar het leek mij een goede ondersteuning.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Animal Flex heb ik nog niet geprobeerd, maar schijnt goed te zijn. Ikzelf neem glucosamine van Olimp. Naar verluid voel je het verschil pas als je geen glucosamine meer neemt...

Vandaag borst getraind in de gym. Eén oefening triceps meegepakt en korte sessie buikspieren.

*olympische benchpress vlakke bank (gewicht barbell meegerekend 20kg)
25xBB
10x80kg
8x110kg
5x130kg (1 lichte spot)

*incline benchpress smith
10x50kg
10x70kg
7x90kg (bank 1 tandje lager, 2 spots)

*cable flyes
14x25kg
12x35kg
10x50kg + 15x20kg zonder rust er achterna

Toen triceps:

*double rope extensions aan de kabels:
12x50kg
10x70kg
8x95kg

Buikspieren:

*knieheffen aan de dipstation
x15
x15
x15
x15

*verzwaarde crunches
2x15 met 20kg
2x15 met 15kg

Ben wel een beetje teleurgesteld over de incline bench. Daar mogen toch nog wat kilo's bij. Maarrrrr, ik geef mezelf nog een paar weken tot ik terug op mijn vroegere kracht zit.

grtz

Heb hiervoor ook Glucosamine gebruikt van Sunwell. Was in de aanbieding bij de AH, maar alsnog aardig prijzig.
Heb er niet veel van gemerkt, maar was ook geen groot potje.
Schijnt pas goed te werken na een x aantal weken/maanden.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven