XXL Nutrition

Big back and superhuman bench. This is Ita's log!

Mix gripped en beltless. Thanks ouwe.

Da **** mis ik iets?
Van 1x265 naar 3x270?

4 weken geleden, trok ik 3x260kg met nog iets in de tank. Door het progressief laden van frontsquats en olympic squats ben ik onderin een stuk sterker geworden. Wanneer de bar van de grond komt lock ik het gewicht wel, desalniettemin gaat het gestoord goed natuurlijk.

Ongekend brutaal.. Weinig legwerk btw, of lijkt dat maar zo?

Damn, da wil ik ook! ;)
Sterk man.

Mooie deadlifts:)

• Topic Starter Topic Starter
****ing nice, man! 300 zit er er echt aan te komen.
Maar zoals ik in ander topic al zei: film volgend keer eens van andere hoek. :p

****ing sterk man!

Thanks.

Ongekend brutaal.. Weinig legwerk btw, of lijkt dat maar zo?

Klopt, zo ben ik het sterkst. Lichte kniehoek en pullen. Zoals ik al eerder zei 'een deadlift is geen squat'. Mijn vorm is momenteel gewoon goed, kan mijn arch behouden en heb geen rare hitch tafarelen nodig.. Niks veranderen dus.

Bodyshape

ME UB

-Close grip paused bench press:
2x10x60kg
3x90kg
3x110kg
3x140kg
3x160kg(pr)
1x180kg(pr)

Machine schoulder press- 3x12
Dumbbell Side raises- 4x10
Cross face dumbbell extensions- 4x8
OH ext- 3x12
SS pushdowns/Light flyes- 3 sets

Comment: Seated press bezet dus maar gaan benchen. Zero pijn en een erg goed gevoel weer voor de eerste keer. Wide grip ben ik minstens 10kg sterker, op naar de 200kg dus. BW: 96kg

Geen pijn door de close grip.:) Nice.

Geen pijn door de close grip.:) Nice.

De stang lag niet erg lekker in mijn handen, was ook erg glad. Ik had het gevoel dat ik met een close grip over meer controle kon beschikken. Voor mijn gevoel is mijn Pec bijna weer 100%, met wide grip heb ik momenteel ook geen irritatie, al ben ik nog niet heel zwaar gegaan. Geeft weer veel vertrouwen in ieder geval.

gaat echt heel lekker man! En de schouder weer helemaal in orde, super man!

4 weken geleden, trok ik 3x260kg met nog iets in de tank. Door het progressief laden van frontsquats en olympic squats ben ik onderin een stuk sterker geworden. Wanneer de bar van de grond komt lock ik het gewicht wel, desalniettemin gaat het gestoord goed natuurlijk.

Kan je iets meer vertellen over waarom frontsquats en olympic squats goed helpen? Quadriceps versterken? Ik heb ook een tijdje frontsquats gedaan maar merkte niet direct iets positief, ik ga het eens proberen met ongeveer deadliftstance.

gvd, harde close grip man

gaat echt heel lekker man! En de schouder weer helemaal in orde, super man!

Thanks, gaat lekker inderdaad!

Kan je iets meer vertellen over waarom frontsquats en olympic squats goed helpen? Quadriceps versterken? Ik heb ook een tijdje frontsquats gedaan maar merkte niet direct iets positief, ik ga het eens proberen met ongeveer deadliftstance.

Klopt, quads sterker maken. Ik voer mijn frontsquats en olympic squats paused uit en met deadlift stance. Het is natuurlijk maar net waar je zwak in bent.. Ervaringswijs betekend elke kg die ik op mijn frontsquat kan gooien, ik deze ook bij mijn deadlift op kan tellen.

Thanks bro, snel naar de 200kg opwerken.

Low bar squat:
5x100kg
5x130kg
5x155kg
5x180kg(pr)

Light pin goodmornings:
3x5x80kg

Wide grip pulldown:
10x90kg
18x120kg(pr)
13x120kg

Low row- 4x10
Abs

Comment: Steady.

heb je dan het idee dat front squats je deadlift meer verbeteren dan deads zelf

heb je dan het idee dat front squats je deadlift meer verbeteren dan deads zelf

Ik doe wekelijks wat speed deads en ga eens in de 4/8 weken voor een zware triple/single. Ik zie de deadlift meer als een test, om te kijken of hetgeen werkt wat ik aan het doen ben. Ik heb weleens frequent zwaar gedeadlift, veel rep-outs etc. Maar ik kwam tot de conclusie dat het voor mij te blessure gevoelig is. Doordeweeks ga ik zwaar op front/olympic squats en gooi er veel goodmorning varianten in, en het werkt.

Ik heb trouwens het gevoel dat mijn aparte upperback dagen ook zijn steentje bijdragen aan de stijging van mijn deadlift.. so try it.

Laatst bewerkt:
Speed deads werken dan ook goed om je deads te upgraden imo

thanks, ik ga het meenemen in mijn gedachten voor het volgende schema.

UB

Seated military press(pink):
2x3x60kg
3x80kg
3x100kg
3x120kg(pr)

Incline bench, wide grip elbows out:
10x60kg
10x80kg
10x100kg
13x120kg(pr)

Rolling extensions- 3x8x22kg