XXL Nutrition

Big back and superhuman bench. This is Ita's log!

:d

ME LB

Oympic squat:
2x5x60kg
2x100kg
2x2x140kg
2x180kg
1x210kg(pr)

Speed deadlift:
1x170kg
3x3x190kg

Standing leg curls- 3x12
Standing gluteus- 3x10
Leg raises- 3 sets

Comment: Weinig tijd, snel getraind. De hele training last van een backpump door de zware goodmornings van dinsdag. Zit nog wel 5-10kg in op de squat in goede doen, ging snel.

blijft smerig sterk!

Smerig wil ik het niet noemen, maar lekker sterk is het wel natuurlijk.

ME UB

Slingshot paused pinky bench press:
3x140kg
3x160kg
3x180kg

Close grip incline paused:
6x100kg
6x110kg
5x120kg
8x100kg

One arm tate ext:
10x14kg
10x20kg
10x26kg
10x30kg
6x34kg
2x10x30kg

Cable front raises- 3 sets
Pushdowns- 3 sets

Comment: Tired, niet all-out op de bench. Tijd geleden dat ik weer zware gewichten in mijn handen heb gehad. Slingshot zat ook erg los, laatste rep ging het snelst.

Ik heb ook zo'n slingshot hangen in de garage.
Als mijn ellebogen het toelaten ook maar eens proberen.
Mooie, sterke training weer hoor.

Netjes man. Trek je ook wel eens een bankdrukshirt aan, of doe je daar niet aan?

Ik heb ook zo'n slingshot hangen in de garage.
Als mijn ellebogen het toelaten ook maar eens proberen.
Mooie, sterke training weer hoor.

Thanks, fijne tool. Ik ben niet zwaar gegaan, mijn pec is nog niet 100%. Maar het was wel weer even wennen om 180kg in de klauwtjes te hebben.

Netjes man. Trek je ook wel eens een bankdrukshirt aan, of doe je daar niet aan?

In September doe ik raw mee op het NK, het plan is om daarna wel met een shirt te gaan experimenteren. Eerst 200kg Raw drukken.

Da's echt een mijlpaal, 200kg RAW.
Ach, ooit lukt het me wel eens hoop ik... ;)
Voor jou is dat dit jaar al, wedden?

Dat is inderdaad een mooie mijlpaal. Het ligt er een beetje aan hoe het herstel van mijn pec vordert, gaat het goed dan heb ik er vertrouwen in dat het op de meet gedrukt gaat worden.

LB

Low bar fullsquat:
5x100kg
5x120kg
5x145kg
5x170kg

Light goodmornings, wide stance:
3x5x100kg

Standing gluteus- 4x10
Leg extensions- 4x20
Standing leg curl- 4x12
Kneeling ab pulldown- 4x12

Comment: Stabiel.

UB

Paused wide grip bench:
5x3x100kg
3x1x120kg
2x10x60kg

JM-press:
8x60kg
8x80kg
3x8x100kg

OH ext- 4x12
One arm chest row- tot 8x80kg
Wide grip pulldown- 3x10
Seated side raises- 3x12
Face pulls ss pushdowns- 3x15

DB curl- tot 10x34kg(pr)
Machine curls- 3x15 slow ecc
Chest press cable- 3x15 light

Comment: Gaat goed, totaal geen irritatie. Heb voor mezelf een schema gemaakt, langzaam opbouwen. Vooral veel angst om weer last van mijn pec te krijgen. Ik heb nog 12 weken tot de meet, genoeg tijd dus.

Met close grip zal je ook geen last hebben van je pec?

Lekker licht getraind. Goed dat je eieren voor je geld kiest!

:roflol: dacht ff 2x10x160 te lezen, gelukkig it's still real life

Ja zou me niet verbazen, maar nu echt uit het niets na een blessure, vandaar :D

Met close grip zal je ook geen last hebben van je pec?

Nee klopt. Irritatie is nu totaal niet aanwezig, maar wide grip blijft mijn competitie en sterkste grip. Dus vandaar dat ik op mijn lichte dag dit patroon erin blijf houden. Zwaar drukken doe ik nu met mijn pink op de ringen, hoe closer mijn grip, hoe minder irritatie inderdaad.

Lekker licht getraind. Goed dat je eieren voor je geld kiest!

Inderdaad, ik verwacht wel weer snel zwaar te gaan drukken, maar beter het zekere voor het onzekere.

:roflol: dacht ff 2x10x160 te lezen, gelukkig it's still real life

Hehe. Komt nog wel.

Hieronder een schematisch overzicht voor de komende 5 weken, om mijn bench weer slow and steady op mijn oude niveau te krijgen.

Vanaf volgende week, wk1
Dinsdag:
-Paused bench- 5x3x110kg, 3x1x130kg
Zaterdag:
-Seated press- opbouwen tot 1/3RM

Wk2
Dinsdag:
-Paused bench- 5x3x115kg, 3x1x135kg
Zaterdag:
-Military press- opbouwen tot 1/3RM

Wk3
Dinsdag:
-Paused bench- 5x3x120kg, 3x1x140kg
Zaterdag:
-Paused pinky bench press: 5x120/5x135/5x150kg

Wk4
Dinsdag:
-Paused bench- 5x3x120kg, 3x1x140kg
Zaterdag:
-Paused pinky bench press- 5x125/140/155kg

Wk5
Dinsdag:
-Paused bench- 5x3x125kg, 3x1x145kg
Zaterdag:
-Paused pinky bench press: 5x130/5x145/5x160

Ik heb ook een aantal vaste assistance oefeningen die ik vaker wil gaan doen, one board voor reps bijvoorbeeld, alleen geen zin om alles erbij te vermelden. Dit is in ieder geval het plan om mijn bench weer langzaam op niveau te brengen, It aint rocket science, maar met deze opbouw heb ik dus over 3 weken weer mijn eerste zware werkset, dan kan het bijna niet meer fout gaan.

Laatst bewerkt:
Goed plan hoor.
Je JM-press is wel sterk vind ik.
Benen training was ook netjes man.

zijn die pinky mawfukka's om je pecs weer up to par te krijgen? of naar nieuwe levels

Thanks, nieuwe levels uiteraard.

LB

Light olympic squat:
10x60/100/110/120

Leg press- 4sets
Seated leg curl- 4sets
Abs- 4sets

Comment: Nacht doorgehaald weer voor mijn studie, het had niet gehoeven.. misschien de volgende keer geen dag van te voren beginnen met leren. Ik mis structuur in mijn leven, iets wat van essentieel belang is.. Ik ga er aan werken. Ik voelde de laatste set op de legpress meer in mijn pezen dan in mijn quads, jammer dat ik door die shit zo beperkt ben in mijn oefening-keuze. Vanaf volgende week ga ik op 5000kcal zitten, zeker gezien de pijntjes lijkt me dit een goede keuze. Zal waarschijnlijk wel weer snel terug naar de 100kg gaan, dan voel ik me ook beter. Ik voel me nu een ecto.. meisjes gaan weer naar me glimlachten, ik ben dus gewoon een 'regular' guy.. sneu.

Terug
Naar boven