Fitness Seller

Big Toes IF cut log

Grote Teen

Dutch Bodybuilder
Waardering
32
Lengte
1m92
Massa
97kg
Vetpercentage
13%
Dag allen,

Bij deze ga ik een intermittent fasting (IF) cut log bijhouden. Zodat mensen die geinteresseerd zijn in IF een beetje kunnen lezen wat het allemaal doet en niet doet bij mij.

Heb de afgelopen tijd hard gebulkt, tussen de 4.500kcal en 5.000kcal per dag. Zwaar getraind en veel gegaind. Ben officieel, ongetraind, begonnen op een gewicht van rond de 72kg bij een lengte van 1.92. Op m'n zwaarst was ik eergisteren 97,8kg bij een lengte van 1.92 met een vet% van ongeveer 15%. Ik merkte dat m'n vetpercentage + bulkbuik me een beetje in de weg begon te zitten bij m'n werk. Dus ik heb besloten er een diepe cut richting de 7 á 8% tegenaan te gooien. Dit wil ik dus gaan doen met IF.

Ik doe gewoon de 16/8 variant en ik eet van 13:00 tot 21:00. Dus van 21:00 tot 13:00 niks.

Ik ga fasted trainen met 5 minuten voor de training en direct na de training 10gr BCAA's. Dus ik train rond een uur of 11:30.

Dit is wat ik eet op een trainingsdag:
2zojhud.jpg

En op een niet trainingsdag gooi ik m'n Kcal nog iets omlaag en maak ik van m'n khd/vetten 50/50. Eiwitten hou ik altijd op zo'n 3+gram/kg.

(als er nog verbeteringen zijn op m'n eetschema hoor ik dat graag!)

Ik hoop dat het me een beetje gaat bevallen :D

Hee allereerst succes man!

Ben eigenlijk wel benieuwd wat IF nou eigenlijk precies is en met iemand doet, ik lees er steeds meer dingen over en zal dit zeker gaan volgen! :)

Van 72 naar 97,8 nice progressie man!!!

Abbo.

• Topic Starter Topic Starter
Tnx kuki :)

Lang geleden dat ik zo van m'n eitjes heb genoten! Net m'n eerste maaltijd op. Lekker hoor!

Zijn er meer mensen die hoofdpijn hebben ervaren in de eerste dagen van IF?

Net m'n eerste fasted training gehad. Ging erg lekker moet ik zeggen. Één van de lekkerste trainingen die ik de laatste tijd heb gehad! Gewichten zijn niet de moeite waard om neer te zetten, omdat ik nog zit met een borstblessure, die vandaag erg minder was dan vorige week borstdag. Maar al met al een heerlijke fasted training dus.

En wat ik echt geweldig vind is dat ik de 5 eieren in m'n eerste maaltijd weer om te genieten vind. De laatste tijd keek ik er elke keer tegenop om ze weer naar binnen te werken. Maar nu vind ik het echt weer super lekker.

Hoofdpijn is weg, dus denk dat m'n lichaam gewoon even moest wennen ofzo. Maar daar nu geen last meer van. En ben al aardig wat bulkvocht kwijtgeraakt! van 97,8 naar deze morgen 95,7.

zit je niet gelijk propvol na het eten?

Nee, helemaal niet. Mijn bulkschema was 4.500kcal - 5.000kcal per dag. Dus ben wel wat gewend. Ik vind dat ik nu (2.900kcal) echt weinig eet. Ik heb geen honger ofzo, maar er kan nog makkelijk 1.000kcal bij in het 8 uur eet window, als het moet.

Abo, veel succes.

Ik ben er vandaag ook mee begonnen. Ik eet van 12-12.30u tot 20-20.30u. Had deze ochtend ook last van beetje hoofdpijn. En gruwelijke honger. :)

Tnx! Vet dat je er ook mee begint, mij bevalt het tot nu toe echt heel erg goed.
Wat is je vetpercentage? En ben je ook aan het cutten?

(Offtopic: NIEUWE LAPTOP! :D)

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 19:21 ----------

Vandaag trouwens fasted benen dag gehad. Maar dat beviel niet helemaal. Werd soms allemaal iets te zwaar. Volgende week doe ik nog 1 keer fasted benen training en als het dan weer net zo voelt als deze training ga ik m'n benentraining tegenwoordig niet meer fasted doen.

Weightgainer in de cut?

Vandaag trouwens fasted benen dag gehad. Maar dat beviel niet helemaal. Werd soms allemaal iets te zwaar. Volgende week doe ik nog 1 keer fasted benen training en als het dan weer net zo voelt als deze training ga ik m'n benentraining tegenwoordig niet meer fasted doen.

Dat had ik eerst ook, is even wennen!

Laatst bewerkt:
Weightgainer in de cut omdat ik een box van 5kg had gekocht en deze is nog niet op xD
Maar er zit nog maar anderhalve kilo in ofzo, dus hij is bijna op.

Even een vraagje.
Morgen (of eigenlijk vandaag) moet ik werken van 12:00 tot 20:00. En mijn eet window is van 13:00 tot 21:00. Wat nu?

Tnx! Vet dat je er ook mee begint, mij bevalt het tot nu toe echt heel erg goed.
Wat is je vetpercentage? En ben je ook aan het cutten?

Ik schat 14% en ik wil het graag naar 9-10% brengen. Als het meevalt daarna droge gains maken met deze methode. Want de idee dat je slechts een bepaalde periode van de dag met eten moet bezig zijn spreekt me wel aan. Dan kan ik de rest van de dag productief wezen. ^^

Je zou je eetwindow kunnen verlaten? Ik veronderstel dat je wel eens een pauze zal hebben. Stel dat die pauze om 15u is kan je daar uw window van maken tot 23u ?

Terug
Naar boven