AndroidHealthClinic

Bloedbad bij raid Israëlische marine op hulpkonvooi Gaza

Op dit moment is het überhaupt onmogelijk om in dit afgebakende geval op zich iets zinnigs te zeggen. Het is simpelweg zo dat het nog niet duidelijk is of de Israëlische commando's schoten uit zelfverdediging tegen activisten wellicht bewapend met slagwapens of dat diezelfde commando's door hun acties agressie van de activisten hebben uitgelokt.

Ik denk wel dat het min of meer vaststaat dat Israël in juridische zin structureel buitenproportioneel geweld toepast in dergelijke situaties.

Ik denk wel dat het min of meer vaststaat dat Israël in juridische zin structureel buitenproportioneel geweld toepast in dergelijke situaties.
en het geweld wat de hamas gebruikt, het opblazen van gewone burgers dat is niet buitenproprtioneel ?

o ja israel heeft het land afgepakt dan mag het...:rolleyes:

Kijk dit bedoel ik nu "AAACEEE", je wil graag volleyballen maar je staat daar een beetje met zo'n gekke rugbybal onder je oksel te kwijlen.

en het geweld wat de hamas gebruikt, het opblazen van gewone burgers dat is niet buitenproprtioneel ?

o ja israel heeft het land afgepakt dan mag het...:rolleyes:

Als je alleen al het aantal doden bekijkt wat Israel onder burgers veroorzaakt in vergelijking tot Hamas dan is dat buitenproportioneel. Zelfmoordacties zijn uiteraard niet goed te keuren, maar het geweld wat Israel toepast staat natuurlijk in geen vergelijking met wat de Hamas kan doen.

Kijk dit bedoel ik nu "AAACEEE", je wilt graag volleyballen maar je staat daar een beetje met zo'n gekke rugbybal onder je oksel te kwijlen.
geef dan eens antwoord..hahaha

maak er anders nog zo'n mooi verhaaltje van ipv iedere keer als de discussie je kleine brein onder druk zet maar op mij af te gaan...
want je zet jezelf en je zogenaamde kennis alleen maar voor lul

maak er anders nog zo'n mooi verhaaltje van ipv iedere keer als de discussie je kleine brein onder druk zet maar op mij af te gaan...

Hij zegt toch dat ie geen kennis heeft, verdomme.

• Topic Starter Topic Starter
Je scharen aan de zijde van klaaswitz door een willekeur aan personen "halve gare" te noemen, maakt jou niet minder tot een halve gare hoor "naturell", wat een naam ook, haha.
Ik schaar me aan niemands kant, in deze discussie zijn er sowieso pro- en contra kampen. Dat je miezerige hersenen dat niet kunnen vatten, kan ik niets aan doen.

:roflol: nice comeback.

Als je alleen al het aantal doden bekijkt wat Israel onder burgers veroorzaakt in vergelijking tot Hamas dan is dat buitenproportioneel. Zelfmoordacties zijn uiteraard niet goed te keuren, maar het geweld wat Israel toepast staat natuurlijk in geen vergelijking met wat de Hamas kan doen.
het aantal doden geeft alleen maar aan wie er tactisch beter is en is geen indicatie van wie er nou in zijn recht staat...strijd is strijd en ik praat ook het doden van onschuldige burgers niet goed..

je doet net alsof het israelische leger palestijnse gebieden binnenvalt en gewoon willekeurige mensen begint neer te maaien

Je vergelijkingen slaan gewoon nergens op AAACEEE. Israël is een rechtsstaat en een democratie. Israël is verbonden aan allerlei internationale afspraken waaronder zaken als mensenrechten, oorlogsrecht. Op dit moment begint zelfs de joodse gemeenschap in de V.S. zich heel kritisch te uiten over het Israëlische beleid, vanuit die gemeenschap komt juist de lobby (in combinatie met de Evangelisch-christelijke Amerikaanse achterban) die het zolang mogelijk heeft gemaakt dat Israël met andere maatstaven wordt beoordeeld dan andere staten die keer op keer dergelijke overtredingen begaan. Die lobby is aan het wegsmelten, de publieke opinie in de V.S. maar ook in Israël zelf onder een belangrijk progressief deel van de bevolking valt de steun weg. En dat is allemaal niet voor niets.

je doet net alsof het israelische leger palestijnse gebieden binnenvalt en gewoon willekeurige mensen begint neer te maaien

Ik doe niet net alsof. Het gebeurt gewoon. Wist je dat gewonde of ernstig zieke Palestijnen nergens heen kunnen voor medische hulp? Israel laat geen goederen toe waardoor ziekenhuizen slecht zijn uitgerust. Palestijnen mogen ook niet ergens anders medische hulp zoeken, want dat is verboden. Dan druist dit alleen al tegen alles in wat maar ook enige vorm van menselijkheid is of ben je het daar niet mee eens?

Hij heeft tenminste een brein, dat kan ik van jou helaas niet zeggen. Je antwoorden zijn nergens opgebouwd en geloof mij dat jij degene bent die zich hier voor lul zet, maar dat dringt nog wel een keer tot je door. Tot die tijd kan je ons altijd vermaken met je zinloze posts in dit topic. :sukkeltje:

---------- Toegevoegd om 17:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

het aantal doden geeft alleen maar aan wie er tactisch beter is en is geen indicatie van wie er nou in zijn recht staat...strijd is strijd en ik praat ook het doden van onschuldige burgers niet goed..

:duh: Nee, dat lijkt alleen maar zo toch? Behalve die duizende doden die er kort geleden zijn neer gemaaid toch? Kennelijk heb jij geen idee waar jij het over hebt of weet je het wel alleen keur je het gedrag van isreal gewoon goed.

Laatst bewerkt:
Overigens, de getuigenis van de Nederlandse antropoloog Anne de Jong die als activiste aanwezig was luidt dat de activisten pas begonnen met vechten toen ze wat makkers naast zich neer zagen vallen met kogels in het voorhoofd. Het is ook maar een getuigenis van een activiste maar iets zegt mij dat die onderzoekster met de blauwe plek van een rubberen kogel in haar been weinig baat bij heeft om daar een beetje leugens te verkondigen. Het is wat mij betreft alleen de vraag of haar waarnemingen en daaruit voortvloeiende conclusies in die chaos stroken met de werkelijkheid.

Je vergelijkingen slaan gewoon nergens op AAACEEE. Israël is een rechtsstaat en een democratie. Israël is verbonden aan allerlei internationale afspraken waaronder zaken als mensenrechten, oorlogsrecht. Op dit moment begint zelfs de joodse gemeenschap in de V.S. zich heel kritisch te uiten over het Israëlische beleid, vanuit die gemeenschap komt juist de lobby (in combinatie met de Evangelisch-christelijke Amerikaanse achterban) die het zolang mogelijk heeft gemaakt dat Israël met andere maatstaven wordt beoordeeld dan andere staten die keer op keer dergelijke overtredingen begaan. Die lobby is aan het wegsmelten, de publieke opinie in de V.S. maar ook in Israël zelf onder een belangrijk progressief deel van de bevolking valt de steun weg. En dat is allemaal niet voor niets.
ik ben met je eens dat sommige delen van het beleid van israel niet helemaal zijn zoals het hoort en dat je mij niet elke actie die zij doen hoort goedpraten... maar daar ligt niet de kern van het probleem. Israel heeft meerdere pogingen gedaan om mee te gaan in vredesprocessen en is meer dan bereid geweest om tot bepaalde akkoorden te gaan en afspraken zijn gemaakt ook door de toenmalige leiders vd palestijnen... Maar er zijn bepaalde groeperingen die open en bloot aangeven dat ze niet zullen rusten voordat Israel en de joden van de kaart zijn geveegd en deze groeperingen (waaronder de huidige leiding van de palestijnen Hamas) gebruiken het palestijnse volk en de grond waarop ze leven om Israel aan te vallen en hun plan uit te voeren

Daar ligt de kern van het probleem IMO

dus ookal zou Israel al zijn troepen terug trekken tot eigen grond en al hun acties staken(wat al eerder gebeurd is) blijven deze groeperingen vanuit de west-bank en andere gebieden aanvallen

dus welke keus hebben ze ?

ps ik zou het leuk vinden als je inhoudelijk reageerd

Hij heeft tenminste een brein, dat kan ik van jou helaas niet zeggen. Je antwoorden zijn nergens opgebouwd en geloof mij dat jij degene bent die zich hier voor lul zet, maar dat dringt nog wel een keer tot je door. Tot die tijd kan je ons altijd vermaken met je zinloze posts in dit topic. :sukkeltje:

---------- Toegevoegd om 17:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

:duh: Nee, dat lijkt alleen maar zo toch? Behalve die duizende doden die er kort geleden zijn neer gemaaid toch? Kennelijk heb jij geen idee waar jij het over hebt of weet je het wel alleen keur je het gedrag van isreal gewoon goed.
hahaha nog iemand voor jullie clubje :roflol:

wat een haters

---------- Toegevoegd om 16:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:43 ----------

weer zo'n zinnige post

join the anti AAACEEE/Israel club and hold hands

Ik doe niet net alsof. Het gebeurt gewoon. Wist je dat gewonde of ernstig zieke Palestijnen nergens heen kunnen voor medische hulp? Israel laat geen goederen toe waardoor ziekenhuizen slecht zijn uitgerust. Palestijnen mogen ook niet ergens anders medische hulp zoeken, want dat is verboden. Dan druist dit alleen al tegen alles in wat maar ook enige vorm van menselijkheid is of ben je het daar niet mee eens?
Als je eens in een ziekenhuis in Israel gaat kijken zul je zien dat ze daar Palestijnen behandelen..

Ik doe niet net alsof. Het gebeurt gewoon.jij zegt dat de IDF met opzet onschuldige burgers neermaaid ? bron aub Wist je dat gewonde of ernstig zieke Palestijnen nergens heen kunnen voor medische hulp? wist jij dat israel en andere landen verschrikkelijk veel financiele hulp biedt aan de palestijnen maar dat de leiders dit geld gebruiken voor andere doeleinden waaronder zichzelf.Israel laat geen goederen toe waardoor ziekenhuizen slecht zijn uitgerust. Palestijnen mogen ook niet ergens anders medische hulp zoeken, want dat is verboden.kijk eens ff naar de kaart palestijnen zijn omringd door moslimlanden waarom moeten ze hulp van israel hebben? ze haten israel en het moet weggevaagd worden Dan druist dit alleen al tegen alles in wat maar ook enige vorm van menselijkheid is of ben je het daar niet mee eens?ik ben met je eens dat het feit dat die mensen niet eens medische hulp krijgen heel erg is maar dat kun je niet puur in Israel's schoenen schuiven en bovendien was de situatie voor deze, in deze gebieden ook al niet zo goed kwa ziekenhuizen en dergelijke... dat hebben ze te danken aan de geweldige palstijnse leiders
:)

Terug
Naar boven