Fitness Seller

Contest Log Bob - Contest log 2013

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren een dagje vrij genomen en naar Scheveningen geweest, de zon brak niet echt door dus ik dacht naaah met zo’n schemerig zonnetje kan ik toch niet verbranden. De hele dag dus in mn zwembroek op het strand gelegen, gezwommen etc. Zit ik later op de middag bij een restaurant op ons avondeten te wachten en kleurt opeens binnen 10 minuten mijn hele bovenlichaam knalrood. Fuark, keihard verbrand dus.
’S avonds ijskoud gedoucht en direct met een dikke laag aftersun ingesmeerd maar nu nog steeds vuurrood en pijnlijk. **** mijn albino-like-genen en ginger-familie. Hopen dat niet alles gaat vervellen en ik er een mooi bruin tintje aan over hou. Voortaan maar standaard insmeren met zonnebrandolie, zon of geen zon.

Helaas moet ik deze week met alle uitjes wat vaker niet-clean eten, maar ik zorg dat ik binnen mn kcals blijf en mijn eiwitten hoog houd.

Gisteren pizza funghi in scheveningen, zaterdag patat op een werk-uitje, zondag barbecue op een ander werkuitje. Verder alles clean as phuck.

Training van gisteren doe ik vanavond, en de vrijdag-training op zaterdag.

Training vanavond:
Bench press 3x5x76/88/99-repout (streven is 10 reps)
Pendlay row 3x5x95
Front squat 3x5x90
Assistance voor pecs en abs

Haha ouwe ginger! :p

Heb met je te doen bro, daarom heb ik de afgelopen weken alvast een paar keer de zonnebank gepakt die in onze sportschool staat om dit te voorkomen.
Succes vanavond met de training, die FSQ zien er redelijk heavy uit.

grmmgrh :grumble: Ik heb ook serieus een rooie gloed over mn baardhaar.

Heb met je te doen bro, daarom heb ik de afgelopen weken alvast een paar keer de zonnebank gepakt die in onze sportschool staat om dit te voorkomen.
Succes vanavond met de training, die FSQ zien er redelijk heavy uit.

Was ook mijn plan bro, nooit van gekomen. Geen zonnebank in mijn gym helaas. Thanks, mwoah moet ook wel zwaarder kunnen maar moet mn benen een beetje sparen voor de deads op de vrijdag-training (nu dus een keer op zaterdag) Is net als de bench op maandag een medium-belasting ;)

Succes met de training bro!
En ach als je rest van de dag clean eet en je macro's in check houdt is er niks aan de hand ;)

Training gisteren:
Cycle 4, week 1, woensdag (verplaatst naar donderdag)

Een huisgenoot die zijn rug moet versterken van zijn fysio en wat massa wil bouwen ging voor het eerst met me mee, dus veel bezig geweest met instrueren en ook mijn assistance oefeningen een beetje aangepast op zijn wensen.

Warming up:
crosstrainer 3 min
face pulls 5 sets

push: Bench press
20x20
16x60
8x80
5x90
9x100 +1 met spot (k*t, had er 10 willen halen)

pull: Pendlay row
10x40
5x80
5x100
5x100
5x100

legs: Front squat
10x40
5x80
5x100
5x100
Alle reps full, tikte steeds net tegen de safety bars aan

Cable flyes
20x30
16x60
12x70
12x70

Incline cable flyes
16x40
12x50
12x50

Dumbbell curls
12x12
12x12
12x12

Seated cable rows
18x57
16x67
16x67

Dips
12x
12x
12x

Gewicht na training: 89.5 kg , lig op schema
Food: strikt
Spiegel: Oogde wat vochtiger, ik denk ook door mn verbrandde huid.

Heb je nooit het gevoel dat je een spiergroep niet zwaar genoeg belast? Dan bedoel ik niet de gewichten, want die zien er prima uit.. Maar je doet voor iedere spiergroep vaak maar 1 oefening.
Als ik 3 oefeningen doe voor 1 spiergroep heb ik soms het gevoel dat het nog niet genoeg is geweest.

Heb je nooit het gevoel dat je een spiergroep niet zwaar genoeg belast? Dan bedoel ik niet de gewichten, want die zien er prima uit.. Maar je doet voor iedere spiergroep vaak maar 1 oefening.
Als ik 3 oefeningen doe voor 1 spiergroep heb ik soms het gevoel dat het nog niet genoeg is geweest.

Ik denk dat je je daar een beetje op verkijkt en dat doen mensen snel met fullbody-achtige trainingen.

Ik doe per week 3 UB presses, 3 UB pulls, 3 LB oefeningen, daarnaast per spiergroep in split nog een dag met extra volume, daarnaast nog een berg bodyweight, kettlebell, TRX, plyo en soms nog wat cardio, ik denk dat ik wel genoeg belast ja ;) Vergeet niet dat ik op deze manier elke keer omvermoeid mijn kracht-oefeningen kan doen dus de intensiteit van die sets hoger ligt dan ik in een split zou kunnen. Nu kom ik per training rond de 8-12 oefeningen uit, hoe veel doe jij er per training dan?

Ik pak bijna altijd 8 oefeningen, en dan verdeeld over 2 spiertjes.
Ik kan me wel voorstellen dat als je 1 oefening per spier doet je alles kan geven. Maar ik heb het idee dat je daarmee zo'n spier niet genoeg op zijn donder geeft. Zo'n spier moet helemaal kapot gemaakt worden :p

Hoeveel dagen per week gym je?

Ik pak bijna altijd 8 oefeningen, en dan verdeeld over 2 spiertjes.
Ik kan me wel voorstellen dat als je 1 oefening per spier doet je alles kan geven. Maar ik heb het idee dat je daarmee zo'n spier niet genoeg op zijn donder geeft. Zo'n spier moet helemaal kapot gemaakt worden :p

Hoeveel dagen per week gym je?

Dus 8 oefeningen per training? hoe veel trainingen per week? Oh maar ik kan mezelf zo hard pushen dat ik m in 1 a 2 sets al op z'n donder geef hoor ;) En dat volledig slopen is ook geen vereiste om vooruit te gaan en massa te bouwen.

Drie keer per week (zie openingspost voor trainingsschema)

Mooie trainingen bro. Top dat je volledig op planning zit. Geeft toch ook weer wat vertrouwen ;)

Dus 8 oefeningen per training? hoe veel trainingen per week? Oh maar ik kan mezelf zo hard pushen dat ik m in 1 a 2 sets al op z'n donder geef hoor ;) En dat volledig slopen is ook geen vereiste om vooruit te gaan en massa te bouwen.

Drie keer per week (zie openingspost voor trainingsschema)

Persoonsgebonden. Ik ga goed op een hoog volume, m'n trainingspartner kan echt na 1 oefening al geweldige pump en workout hebben gehad.

Flinke training weer Bob! Het is inderdaad erg persoonsgebonden wat betreft oefeningen en volumes..

al denk ik wel dat een hoop mensen onnodig teveel doen. Mijn vorige schema was zeer basic maar gaf zeker geen disbalans aan mijn fysiek..nu heb ik een wat detaileerder schema..maar dat is puur voor de afwisseling.

Geniet van de patat, pizza en BBQ! Beetje incalculeren dan maar!:D

Ik was vanavond wat eerder klaar dan gepland dus ik had besloten de training in twee te delen, vanavond OHP en schouders en triceps assistance, morgenvroeg deadlift en rug assistance.

Training vanavond was maar een uurtje, maar wel lekker:

Cycle 4, week 1, vrijdag (training 1/2)

Warming up: kettlebell swings en snatches 5 minuten, 2 sets face pulls

Overhead press
20x20
10x40
5x50
repout: 8x60 -niet echt blij mee.
0x70 fuuu, te vermoeid na repout.
Had zin om wat singles te draaien, dus ben elke 30 seconden 1 rep gaan pressen:
8x1x60
1x70
2x1x60

Skullcrushers, touw om ellebogen om die smal te houden
14x27,5
9x27,5
8x27,5
6x27,5 + 4xbreed + 4xclose grip press

Reverse grip cable triceps extensions
20x12,5
18x12,5
16x12,5 + 10 normale grip
15x12,5 + 12 normale grip

Dumbbell floor press
20x22
10x28

Dropsetjes
Overhead db press 20x20, 15x9, dan direct side raises 12x9, 12x5, dan direct front raises 5x9, 12x5
Dat 3 keer, reps natuurlijk licht varierend

epic pump brah

wat presses in hammer strength machine

done.

Gewicht na training: 89,5 kg
Spiegel: Beetje leeg.
Food: Netjes, wel wat laag in kcal. Morgen wat hoger in kcal gaan zitten.

Gewicht gaat netjes man, maar krachtverlies begint wel nu wat te komen hè?
Is eigenlijk ook onvermijdelijk in een cut, maar het zal het allemaal waard zijn man ;)
Volgens mij ga je er namelijk super bijstaan aan einde contest!

Gewicht gaat netjes man, maar krachtverlies begint wel nu wat te komen hè?
Is eigenlijk ook onvermijdelijk in een cut, maar het zal het allemaal waard zijn man ;)
Volgens mij ga je er namelijk super bijstaan aan einde contest!

Yep, begin zo hier en daar repjes te missen. Maar dat compenseer ik wel met wat dropsetjes en die onzin ;) vorig jaar was krachtverlies veeeel meer. Dus high carb cutten zorgt voor mij wel voor meer krachtbehoud.
Ik zal mn best doen man ;)

Laatst bewerkt:
Ik ga nooit meer vroeg trainen, fml. Zaterdag dus vroeg in de gym, na het opwarmen wilde ik gaan deadliften, was alles bezet voor 4 sets oid. Gelukkig ken ik een instructice en van haar mocht ik in het privegedeelte trainen, nice :D Maar eenmaal bij het opwarmen viel alles al zwaar. Opwarmset van 5x155 gestopt bij 3e rep, voelde niet lekker. Werkset met 175 maar 2 keer gelift, fuuu zat echt helemaal niks in en die had ik 10 keer willen liften. Verder wat lats gepompt maar het noteren niet waard. Kcal tekort, woensdag te zwaar front squats gedaan, dunno. Motivatie was even k*t dus ik heb dit weekend er flink op los gegeten om weer helemaal opgeladen verder te kunnen gaan.

BF stagneert een beetje, om echt lager te komen zal ik toch low carb moeten gaan. Vandaag eet ik nog high carb maar vanaf morgen ga ik de carbs halveren en wat vetten toevoegen. Planning is om nog 3 weken te cutten dus nu moet ik even stevig aan de bak om die 8% te behalen.

Planning voor vanavond:

Cycle 4, week 2, maandag

push: Bench press medium
3x5x95
pull: Weighted chins
3x3x+18
legs: Squat (3/3/3+)
3x113
3x130
repoutx146 (7 reps gehaald in cycle 2)

Assistance:
Calves
Biceps

Ik ga nooit meer vroeg trainen, fml. Zaterdag dus vroeg in de gym, na het opwarmen wilde ik gaan deadliften, was alles bezet voor 4 sets oid. Gelukkig ken ik een instructice en van haar mocht ik in het privegedeelte trainen, nice :D Maar eenmaal bij het opwarmen viel alles al zwaar. Opwarmset van 5x155 gestopt bij 3e rep, voelde niet lekker. Werkset met 175 maar 2 keer gelift, fuuu zat echt helemaal niks in en die had ik 10 keer willen liften. Verder wat lats gepompt maar het noteren niet waard. Kcal tekort, woensdag te zwaar front squats gedaan, dunno. Motivatie was even k*t dus ik heb dit weekend er flink op los gegeten om weer helemaal opgeladen verder te kunnen gaan.

BF stagneert een beetje, om echt lager te komen zal ik toch low carb moeten gaan. Vandaag eet ik nog high carb maar vanaf morgen ga ik de carbs halveren en wat vetten toevoegen. Planning is om nog 3 weken te cutten dus nu moet ik even stevig aan de bak om die 8% te behalen.

Planning voor vanavond:

Cycle 4, week 2, maandag

push: Bench press medium
3x5x95
pull: Weighted chins
3x3x+18
legs: Squat (3/3/3+)
3x113
3x130
repoutx146 (7 reps gehaald in cycle 2)

Assistance:
Calves
Biceps
Was gisteren ook voor een van de eerste keren s'ochtends gaan trainen. Merkte wel dat'k meer kracht & focus had.. En gym was niet zo bezet als de jouwe :D

Was gisteren ook voor een van de eerste keren s'ochtends gaan trainen. Merkte wel dat'k meer kracht & focus had.. En gym was niet zo bezet als de jouwe :D

Meer? Ik heb in de ochtend echt totaal geen kracht, en focus is ook ver te zoeken haha. Ik ben dan echt nog in een roes, traint echt k*t. Misschien weer eens een potje SuperCharge halen voor de moeilijke momentjes, dat spul krijgt me altijd op de been :D

We all know that feel bro.
Goed dat je even terug opgeladen bent, klaar voor de volgende ronde!

Terug
Naar boven