Fitness Seller

Contest Log Bob - Contest log 2013

• Topic Starter Topic Starter
Jezus dikke training bob! Wat doe je nu eigenlijk voor schema?

Thanks Daan! In principe hou ik het schema zoals in de openingspost aan als leidraad qua oefeningen.

Elke training dus 3 oefeningen om fullbody principe aan te houden met een push-, pull-, en legs-oefening, en dan krijgen verschillende spiergroepen verdeeld over de dagen nog een keer extra aandacht.

Gisteren was dus bench(push en 5/3/1 lift) t-bar (pull) en leg press (legs) met daarna nog extra aandacht voor pecs en abs (en toevallig kuiten omdat ik die maandag niet meer heb gedaan door tijdgebrek)

Trainingen zien er top uit man, krachtsverlies is een b*ch maar je pakt zeker nog genoeg voor spierbehoud.
Sterkte met je low-carb, zo'n high carb dag tussendoor is echt een must wil je van het "verkeerde" afblijven wat toevallig in de buurt ligt.
Benieuwd hoe het allemaal zal uitpakken mocht je de lijn vasthouden die je nu gepland hebt.

Wat is precies de reden achter facepull's doen als wu?

Trainingen zien er top uit man, krachtsverlies is een b*ch maar je pakt zeker nog genoeg voor spierbehoud.
Sterkte met je low-carb, zo'n high carb dag tussendoor is echt een must wil je van het "verkeerde" afblijven wat toevallig in de buurt ligt.
Benieuwd hoe het allemaal zal uitpakken mocht je de lijn vasthouden die je nu gepland hebt.

Gelukkig :D thanks.
Ja ik heb gisteren en vandaag echt een gigantische drang naar carbs gehad, vanmorgen deelden ze de lekkerste taart uit op mn werk en ik heb met pijn in mijn hart en buik af moeten wijzen :( en nu heb ik zo'n verschrikkelijke zin in chocola met koffiesmaak, en gevulde koeken, en pannekoeken, aargh. Tja die high carb dagen kom ik niet omheen, als vegetarier kan je bijna niet low carb blijven als je afhankelijk bent van voedsel bij anderen.

Wat is precies de reden achter facepull's doen als wu?

Facepulls zijn imo de beste schouder-opwarming, ze dragen bij aan blessurepreventie (al tijden geen pijntje meer te voelen!), versterken van de rotator cuffs, in balans brengen van push- en pull-movements, en prima massabouwer voor upper back, side en rear delts. Voor mij standaard een paar setjes voor elke training ;) (3x per week dus)

Heb je eens al aan hummus gedacht als receptje?
Ook weer eens iets helemaal anders, hoog in eiwitten en koolhydraten kan je lekker laag houden.
Samen met wat vegi burgers of tofu (of wat je ook eet :P) heb je een lekkere maaltijd imo :thumb:

En nu ga ik nog wat verder denken over vegitarische low carb gerechten.

Thanks Daan! In principe hou ik het schema zoals in de openingspost aan als leidraad qua oefeningen.

Elke training dus 3 oefeningen om fullbody principe aan te houden met een push-, pull-, en legs-oefening, en dan krijgen verschillende spiergroepen verdeeld over de dagen nog een keer extra aandacht.

Gisteren was dus bench(push en 5/3/1 lift) t-bar (pull) en leg press (legs) met daarna nog extra aandacht voor pecs en abs (en toevallig kuiten omdat ik die maandag niet meer heb gedaan door tijdgebrek)

Oh ja overheen gekeken :rolleyes: Maar je gooit er dus zelf ook nog oefeningen bij, want dips zie ik er bv. niet tussen staan?

Zit nog te twijfelen of ik over een tijdje weer terug schakel naar SS of misch iets uitgebreider FB zoals jij nu doet. Bevalt wel goed deze?

Hehe, 2 dagen low carb en de huidplooidikte bij mn navel is voor mn gevoel gehalveerd, vanavond eens meten. Verder ook ik wel wat leger helaas.

Heb je eens al aan hummus gedacht als receptje?
Ook weer eens iets helemaal anders, hoog in eiwitten en koolhydraten kan je lekker laag houden.
Samen met wat vegi burgers of tofu (of wat je ook eet :P) heb je een lekkere maaltijd imo :thumb:

En nu ga ik nog wat verder denken over vegitarische low carb gerechten.

Helaas is dat nog best rijk aan koolhydraten, zoals alle bonen/erwten en dus ook tofu :( Veel vleesvervangers gevatten 'gerehydrolyseerd tarwe eiwit' bijvoorbeeld, die krikken het eiwitgehalte weer goed op. Gewone bonen bevatten altijd meer carbs dan eiwitten.

koolhydraatloze/arme vegetarische bronnen zijn dus eieren, whey, sommige vleesvervangers, noten

Oh ja overheen gekeken :rolleyes: Maar je gooit er dus zelf ook nog oefeningen bij, want dips zie ik er bv. niet tussen staan?

Zit nog te twijfelen of ik over een tijdje weer terug schakel naar SS of misch iets uitgebreider FB zoals jij nu doet. Bevalt wel goed deze?

Klopt ;) het is een leidraad, behalve de 5/3/1 lift kan ik veel varieren.

FB zoals ik het nu doe bevalt heel goed. Maar dit is geen doorsnee fullbody natuurlijk. Ik zou dan eerder Madcow aanraden dan SS, madcow is een hele mooie basis voor een fullbody schema waar ik zeker nog eens op terug zal vallen.

Planning voor vanavond:
Ik heb zin om er stevig tegen aan te gaan. Tijdens de workout een banaantje erbij zal geen kwaad kunnen:D

Cycle 4, week 2, vrijdag

Warming up:
Crosstrainer, face pulls, RC work

push: Overhead press
3x50
3x58
repoutx65 (minimaal 3 reps, streven is 7 reps)

legs: Deadlift
3x145
3x166
repout x186 (minimaal 3 reps, streven is 7 reps) –hopen dat dit beter gaat dan de afgelopen week

pull: Pull-ups
Ik ga deze een keer minder strikt doen, wat gooi en smijtwerk, neutrale grip, minder ROM maar meer intensiteit.
6 sets, max 2 min rust, elke set tot falen en verder met spot.

Lat pulldown
2 sets wide grip
2 sets parallel grip
2 sets close grip

Rack pulls -superset met- bent over side raises
~5 sets

Barbell shrugs
~3 sets

Close grip bench press -superset met- Overhead dumbbell extensions
~5 sets

Triceps kickbacks –yes srs-
~3 sets

Evt nog wat cardio

Je bent aan het cutten bob, kracht aan het verliezen, stel dan niet je streven te hoog in. Als je bij de military press je streven meteen faalt is de toon voor de training meteen negatief gezet. Verander je mindset.

Je bent aan het cutten bob, kracht aan het verliezen, stel dan niet je streven te hoog in. Als je bij de military press je streven meteen faalt is de toon voor de training meteen negatief gezet. Verander je mindset.

Je hebt wel gelijk, maar gezien de bench press woensdag wel lekker ging heb ik stiekem hoop dat overhead press ook nog wel goed komt. Maar over die mindset heb je gelijk, ik heb me al voorbereid op wellicht een stuk minder reps, dus mijn streven is niet mijn verwachtig, maar meer een droom.

Man man man, wat een bazentraining heb ik gehad. Motivatie en agressie was top. Bob is back! En ik moest me natuurlijk niet laten kennen tegenover Aaron ;)

Overdag low carb gegeten, voor de training een blikje V energy gedronken naast de whey.

Training van vanavond:
Cycle 4, week 2, vrijdag

Warming up:
Face pulls, RC work

push: Overhead press
10x40
3x50
3x57,5
repout: 6x65 +1 push press.
Zo goed als mijn streven gehaald, viel niks tegen!

legs: Deadlift
10x40
8x80
3x120
3x145
3x165
repout: 7x185 Streven gehaald! feelsgoodbro.jpeg

Banaantje tussendoor.

pull: Pull-ups
Minder strikt, wat gooi en smijtwerk, neutrale grip, minder ROM maar meer intensiteit elke set tot falen.
10xbw
10xbw+15
8xbw+10
6xbw+10
8xbw
6xbw
haha i suck at pullups

Lat pulldown

wide grip:
18x57
14x57 +8 reps met lichte spot +4 met veel spot +4 onderhands smalle grip (lats waren daarna helemaal naar de klote hehe, nog nooit zo'n pomp gehad)

parallel grip:
14x57
14x57 focus op schouderbladen naar elkaar toe trekken

close grip:
12x57
10x57

Rack pulls -superset met- bent over side raises
3x180 / 10x12
8x160 / 12x12
8x160 / 12x12
grip was helemaal op

Barbell shrugs snatch grip
10x100

Close grip bench press extra slow -met direct door naar- Overhead dumbbell extensions
16x50 / 10x22
14x50 / 8x22
12x50 / 5x22

Triceps kickbacks –yes srs-
16x6
12x8
12x8

Einde.
Helemaal op.
bw na training: 89 kg.
Spiegel: wel prima pomp maar toch wat leeg verder.

Post workout 20 gr whey+druivensuiker, dan pizza quattro fromaggi en 2 broodjes vegetarische shoarma en nog 20 gr whey. Morgen high carb dag, dan vanaf zondag weer een week low carb.

Kijk! Good train

Flinke dl man..! Nice

Shit bob, zieke training! Je bent duidelijk terug! :D

Die profiel pic man...freakin jelly :p

Zo flinke training man!

Met die facepull he ga je dan wel tot falen of hoe doe je dat precies?

Terug
Naar boven