MuscleMeat

Contest Log Bob - Contest log 2013

• Topic Starter Topic Starter
Hoe kom jij aan 186kg?
Stangen wegen toch 20kg en 18kg?
Die 2 zwarte zijn 20kg en alle zilveren 18kg...

Wel mooie planning, flink volume ook.
Ben wel benieuwd naar je repouts man! ;)

Niet, dat rond ik af naar iets wat ik wel kan laden, dus in dit geval pak ik een stang van 18 kg en laad ik daar 167.5 kg bij op, dan kom ik op 185,5 ;) Maar sommige schijven blijken ook behoorlijk af te wijken, dus op de gram precies heb je het bij ons toch nooit. Of misschien laad ik wel gewoon een zwarte tot 187,5 kg, die 1,5 kg zal het verschil ook niet maken :D Thanks, ik ook!

Niet, dat rond ik af naar iets wat ik wel kan laden, dus in dit geval pak ik een stang van 18 kg en laad ik daar 167.5 kg bij op, dan kom ik op 185,5 ;) Maar sommige schijven blijken ook behoorlijk af te wijken, dus op de gram precies heb je het bij ons toch nooit. Of misschien laad ik wel gewoon een zwarte tot 187,5 kg, die 1,5 kg zal het verschil ook niet maken :D Thanks, ik ook!

Oow okee op die fiets ;)
Hmmm, wel balen als die schijven daadwerkelijk zoveel afwijken...
Daar gaat me progressive overload principe hehehe :P

Moeten trouwens nog wel ff keer sessie samen pakken dan!

Even de boel op stelten zetten als 2 gasten van +/- 1.80m en 90kg+ hehe :P

Oow okee op die fiets ;)
Hmmm, wel balen als die schijven daadwerkelijk zoveel afwijken...
Daar gaat me progressive overload principe hehehe :P

Moeten trouwens nog wel ff keer sessie samen pakken dan!

Even de boel op stelten zetten als 2 gasten van +/- 1.80m en 90kg+ hehe :P

Ja klopt, vooral met oefeningen waarbij je totale gewicht niet zo groot is en het percentueel gezien dus behoorlijk wat uit maakt zoals overhead press. Daarom heb ik ook een bijna autistische gewoonte om altijd mijn barbell op dezelfde manier te laden, het liefst zwarte barbell, dan bumperplates, dan de 20 schijven met gaten, dan de dichte 20 schijven, idem met de 10-schijven :P

Ja klopt! Doe maar een voorstel. Mijn mogelijkheden zijn ma-wo-vr na 18u en za voor 12u, en de meeste feestdagen kan ik wel in de middag ;)

Nou het zit niet echt mee op het moment. Mijn heup is aan puin, geen idee waarom maar mn linker gluteus, quadriceps, abductor en IT band zijn allen naar de k*t. Mijn bovenrug voelt ook zuur en ik was gisteren en vandaag extreem moe. Ik zit een beetje te twijfelen wat ik nu het beste kan doen. Als ik weer naar de fysio ga ben ik weer 3 behandelingen verder en daar heb ik eerder gezegd geen zin in. Het liefst wacht ik gewoon in de hoop dat het maandag over is.

blessures evrywhere :( klote man. Welk deel van je gluteus heb je last (minimus/medius/maximus?).

Balen man dat je weer een blessure hebt, al moet ik zeggen dat mijn nek en onderrug ook nog lopen te k*tten, maar het gekke is zodra ik train of de uren na de training heb ik nergens last van, maar een rustdag lijkt alles weer vast te zitten, misschien ga ik in mijn deload weekje wel even naar de fysio toe voor een check

Maar een top deadlift!! Lekker hoor...

Balen man dat je weer een blessure hebt, al moet ik zeggen dat mijn nek en onderrug ook nog lopen te k*tten, maar het gekke is zodra ik train of de uren na de training heb ik nergens last van, maar een rustdag lijkt alles weer vast te zitten, misschien ga ik in mijn deload weekje wel even naar de fysio toe voor een check

Maar een top deadlift!! Lekker hoor...

Achja, trainen we wel omheen voor zo lang het duurt. Ja dat zou ik doen ja!

Thanks

Ja klopt, vooral met oefeningen waarbij je totale gewicht niet zo groot is en het percentueel gezien dus behoorlijk wat uit maakt zoals overhead press. Daarom heb ik ook een bijna autistische gewoonte om altijd mijn barbell op dezelfde manier te laden, het liefst zwarte barbell, dan bumperplates, dan de 20 schijven met gaten, dan de dichte 20 schijven, idem met de 10-schijven :P

Ja klopt! Doe maar een voorstel. Mijn mogelijkheden zijn ma-wo-vr na 18u en za voor 12u, en de meeste feestdagen kan ik wel in de middag ;)

Hmmmm ga eens agenda erbij pakken en zal dan opties geven hehe :p
Succes alvast met je sessie van vanavond!!

ja :( de medius en bovenin de maximus.

Hmm die twee zitten bij mij ook altijd vol met de triggerpoints en dat straalt dan ook altijd door naar spiergroepen die jij noemt. Wat helpt is een tennis (of hockeybal) tussen je heup en de muur doen en dan rollen over triggerpoints. Binnen paar dagen gaat het dan meestal weg (wel uitkijken loopt een zenuw bij het middel bovenste gedeelte van je medius, dus als je denkt dat je een mega triggerpoint te pakken hebt en hem tot in je kuit door voelt stralen zit je op je zenuw te rollen :p). Voorderest wel gewoon actief blijven en de rest ook foamrollen strechen etc. stil zitten is over het algemeen het slechste wat je kan doen.

Tenzij het wat anders is natuurlijk :p maar dat gebied wordt gewoon erg snel stijf.

Laatst bewerkt:
Hmmmm ga eens agenda erbij pakken en zal dan opties geven hehe :p
Succes alvast met je sessie van vanavond!!

Haha is goed, ik hoor het wel! Dankje, heb een lekkere beachboy training in de planning :)

Hmm die twee zitten bij mij ook altijd vol met de triggerpoints en dat straalt dan ook altijd door naar spiergroepen die jij noemt. Wat helpt is een tennis (of hockeybal) tussen je heup en de muur doen en dan rollen over triggerpoints. Binnen paar dagen gaat het dan meestal weg (wel uitkijken loopt een zenuw bij het middel bovenste gedeelte van je medius, dus als je denkt dat je een mega triggerpoint te pakken hebt en hem tot in je kuit door voelt stralen zit je op je zenuw te rollen :p). Voorderest wel gewoon actief blijven en de rest ook foamrollen strechen etc. stil zitten is over het algemeen het slechste wat je kan doen.

Tenzij het wat anders is natuurlijk :p maar dat gebied wordt gewoon erg snel stijf.

Ik was dat inderdaad al aan het foamrollen, maar een hockeybal moet ik nog even regelen. Het probleem is dat ik triggerpoints zelf nooit kan vinden, dus ik ben een beetje blind in het wilde weg aan het rollen en masseren. Een ander heeft ze wel zo gevonden. Hahaha goed dat je het zegt van die zenuw ;) Ik ga sowieso trainen, alleen wanneer iets pijn doet dan sla ik dat over. Bedankt :)

Ik heb besloten om elke vrijdag de huidplooitang erbij te pakken en de resultaten in de openingspost te plaatsen om een beetje mijn voortgang in beeld te brengen, morgen dus de eerste meting.

Ik heb ook een opzetje voor mn voeding gemaakt voor als ik strikter ga eten. Commentaar is welkom! Zie bijlage. Vorig jaar deed ik alles low carb, high fat/protein, dit jaar wil ik high carb/protein en low fat proberen.

ScreenHunter_01 May. 30 16.38.jpg

lijkt mij de beste manier om je vooruitgang bij te houden, elke week even checken en zodra het stil staat voeding aanpassen

Meten is weten ;)
Maar is wekelijks niet te vaak?
In een week denk ik niet dat je veel verschil gaat zien. Zelf zou ik minstens op 2/3 weken houden.

Ben benieuwd naar de eerste meting!

Meten is weten ;)
In een week denk ik niet dat je veel verschil gaat zien. Zelf zou ik minstens op 2/3 weken houden.
Tijdens het cutten is wekelijks prima, dan hoef je IMO geen grote stappen in je voeding te maken en kun je de porties steeds met een beetje verkleinen. Wel is het belangrijk je meting altijd in een zelfde staat te doen, dus eigenlijk niet de ene keer na een high carb dag en de volgende keer na low carb..:rolleyes:

lijkt mij de beste manier om je vooruitgang bij te houden, elke week even checken en zodra het stil staat voeding aanpassen
Ja, precies.
Meten is weten ;)
Ik weeg me 3 keer per week ;) ik vind dat wel fijn, als je afwijkende dingen meet kan je dar vaak toch wel herleiden.
Ben benieuwd naar de eerste meting!
Nou het resultaat moet je niet benieuwd naar zijn, want uit eerdere metingen kwam altijd een te laag getal (stond volgens de meting vorige cut op 4% lol). Wat ik interessanter vindt is hoe de huidplooidikte in mm afneemt per week.
Tijdens het cutten is wekelijks prima, dan hoef je IMO geen grote stappen in je voeding te maken en kun je de porties steeds met een beetje verkleinen. Wel is het belangrijk je meting altijd in een zelfde staat te doen, dus eigenlijk niet de ene keer na een high carb dag en de volgende keer na low carb..:rolleyes:
Klopt! Vandaar elke vrijdagavond, einde van mn high-kcal dag, na de training.

3 keer per week is naar mijn mening overkill...

Dit omdat je gewicht zoveel fluctueert...

Heb weleens om 09:00 en 12:00 gewogen op dezelfde dag.

Scheelde al -1,5kg in dus maar 3uur tijd

Gewoon 1x per week in de ochtend meten, is meest betrouwbaar ;) naar mijn mening

Training gisteren:

Cycle 3, week 2 (3/3/3+), bench-dag (afwijkende training ivm beenblessure)

Warming up:
Crosstrainer 3 min
Face pulls 4 sets
RC work 3 sets

Bench press
30x20
16x40
10x60
3x80
3x95
repout: 7x107,5 + 1 met spot. VPR, nice
5x107,5

Incline db flyes
10x14
10x14
10x22
5x24

Incline cable flyes op bankje
10x10
10x10
10x10 laatste 2 alleen negatief
10x10 laatste 3 alleen negatief

Decline cable flyes staand
14x15
15x15

Dips
12xbw
12x
12x
12x

Skullcrushers
met touw om ellebogen geknoopt om ze dicht bij elkaar te houden > epic strict, hele andere belasting, meer aan de elleboog-kant van de triceps
12x27,5
8x27,5
8x27,5 (2 spot)

Overhead db ext
10x24
10x24
dropset: 12x24 + 8x14

Cardio:
5 minuten crosstrainer high intensity
5 minuten loopband 4 km/h 7%helling
5 minuten loopband 6 km/h 10%helling
> helemaal glimmen van het zweet, in mn tanktop zag zo mijn armen-schouders-chest-traps er best epic uit

Gewicht na training: 91,7 kg
Kreeg veel complimenten over mn shape.

Ik ga overigens een afspraak maken bij de podoloog, misschien ontstaan mijn heupproblemen wel door mijn platvoeten, bij de basis beginnen zeg maar.

---------- Post toegevoegd 31 May 2013 om 10:31 ----------

3 keer per week is naar mijn mening overkill...

Dit omdat je gewicht zoveel fluctueert...

Heb weleens om 09:00 en 12:00 gewogen op dezelfde dag.

Scheelde al -1,5kg in dus maar 3uur tijd

Gewoon 1x per week in de ochtend meten, is meest betrouwbaar ;) naar mijn mening

Als het elke week maandag, woensdag en vrijdag is en alledrie de keren na de training, altijd dezelfde tijd, dan flucueert dat niet zo hoor ;) Alleen standaard 0,5 - 0,7 kg lichter op maandag doordat ik zaterdag en zondag 2 dagen laag in kcal heb gezeten

Nice rep-out op de BP brah
Je BW blijft redelijk steady als ik het goed heb, maar wel het idee dat je droger oogt ?

Nice rep-out op de BP brah
Je BW blijft redelijk steady als ik het goed heb, maar wel het idee dat je droger oogt ?

Klopt, ja ik oog wel iets droger maar probeer stiekem nog wat massa te winnen op trainingsdagen ;) Door zo'n contest ga je net wat kritischer naar jezelf kijken en dan denk ik ssshit ik moet echt die pecs en armen nog wat beter krijgen. Ik heb nu nog 7 weken cutten in de planning, dus zal ik zo'n 350 gr per week moeten verliezen om mijn doel te halen.

Terug
Naar boven