MuscleMeat

Contest Log Bob - Contest log 2013

Waarom niet gewoon een ''normal'' fat dieet, met carbs zo hoog als je macro's toestaan?

Je lijkt ietwat weinig groentes te eten (of valt tofu daar ook onder)?

Voorderest duurt het na het ontbijt bijna 12 uur voor dat je weer ''high quality'' protein binnen krijgt. Van wat ik nu gelezen hebt, schijnt de hoeveelheid leucine eiwitsynthese te reguleren, en de drempelwaarde daarvoor is ongv. 3-4 gr leucine (en dan is het beste om ongv. de 5 uur). Dus persoonlijk zou ik bij die maaltijd bv. nog 15gr whey of gewoon leucine/bcaa's supplementeren, met de tofu kom je namelijk niet verder dan 2gr leucine.

Anders dan dat lijkt schema me prima voorzover ik dat kan zien :o

• Topic Starter Topic Starter
Hoe beviel het vorig jaar low carb, high fat/protein, want als dat beviel zou ik niet weten waarom je het zou veranderen?

En waarom die banaan om 23.00u, want daar zitten snelle suikers in dus zou je toch beter bij ontbijt of na training kunnen pakken?

Qua vetverbranding goed maar ik verloor ook veel kracht en volheid. Ik wil dit gewoon proberen omdat ik nog geen ervaring heb met high carb cutten. Sommigen zweren erbij en ik wil dat ook geprobeerd hebben.

In combinatie met de kwark (langzame vertering) denk ik dat dat geen probleem is. Wat voor carbs zou je anders bij die maaltijd doen?

Waarom niet gewoon een ''normal'' fat dieet, met carbs zo hoog als je macro's toestaan?

Je lijkt ietwat weinig groentes te eten (of valt tofu daar ook onder)?

Voorderest duurt het na het ontbijt bijna 12 uur voor dat je weer ''high quality'' protein binnen krijgt. Van wat ik nu gelezen hebt, schijnt de hoeveelheid leucine eiwitsynthese te reguleren, en de drempelwaarde daarvoor is ongv. 3-4 gr leucine (en dan is het beste om ongv. de 5 uur). Dus persoonlijk zou ik bij die maaltijd bv. nog 15gr whey of gewoon leucine/bcaa's supplementeren, met de tofu kom je namelijk niet verder dan 2gr leucine.

Anders dan dat lijkt schema me prima voorzover ik dat kan zien :o

Uit nieuwsgierigheid hoe dit voor mij zal werken :D

Groentes staan niet vast, ik zal minimaal 200 gram per dag eten, als ik meer hongergevoel krijg rem ik dat met meer groenten.

Interessante tip! Volgens http://nutritiondata.self.com/foods-011082000000000000000.html?maxCount=15 zijn bruine bonen een mogelijke vegetarische praktische vetarme bron van leucine, als ik er daar nou eens wat van toe voeg? 100 gram gekookte bruine bonen = 1,1 gram leucine, plus de 1,8 gram van de soja http://nutritiondata.self.com/facts/legumes-and-legume-products/4468/2 = ~3 gram. Wat denk je daarvan? Whey neem ik liever niet teveel, dat komt op een gegeven moment echt mn strot uit.

Sterke repout Bob! Wel erg veel fly movements..kies je daar bewust voor?

Sterke repout Bob! Wel erg veel fly movements..kies je daar bewust voor?

Yep, bij presses merk ik vrij weinig van mn pecs, flyes hitten mn pecs veel harder. De beperkende factor bij presses is niet mijn chest heb ik het idee, dus voor een goede pec belasting kies ik daarom voor flyes.

Yep, bij presses merk ik vrij weinig van mn pecs, flyes hitten mn pecs veel harder. De beperkende factor bij presses is niet mijn chest heb ik het idee, dus voor een goede pec belasting kies ik daarom voor flyes.
Duidelijk!:D

Uit nieuwsgierigheid hoe dit voor mij zal werken :D

Groentes staan niet vast, ik zal minimaal 200 gram per dag eten, als ik meer hongergevoel krijg rem ik dat met meer groenten.

Interessante tip! Volgens http://nutritiondata.self.com/foods-011082000000000000000.html?maxCount=15 zijn bruine bonen een mogelijke vegetarische praktische vetarme bron van leucine, als ik er daar nou eens wat van toe voeg? 100 gram gekookte bruine bonen = 1,1 gram leucine, plus de 1,8 gram van de soja http://nutritiondata.self.com/facts/legumes-and-legume-products/4468/2 = ~3 gram. Wat denk je daarvan? Whey neem ik liever niet teveel, dat komt op een gegeven moment echt mn strot uit.

Bruine bonen gaan je collega's leuk vinden :D Nee lijkt me prima, je kan natuurlijk elke vorm van eiwit nemen zolang er totaal maar genoeg leucine in zit. Whey snap ik helemaal, vind het persoonlijk ook maar een noodzakelijk kwaad wat genomen moet worden.

Wat betreft het totale gehalte word hier besproken, dus kan je zelf even kijken wat je ervan vind:
http://spotmebro.com/layne-norton-phd-on-protein-how-much-and-how-often/
http://www.rxmuscle.com/2013-01-11-01-57-36/muscle-college/7497-muscle-college-2-12-13.html (en dan ongv. van 9min tot 20min)

Ze geven aan dat het een ''treshold'' is die vooral ook afhankelijk van individu en BW als ik me niet vergis. Daarbij wordt een treshold van 3.2 - 4.4 gr aangegeven dus wellicht verstandig om ietjes over die 3.2 heen te gaan (omdat als je er een klein beetje onder zit, het geen effect leek te hebben (te horen in het audio fragment)).

Laatst bewerkt:
Bruine bonen gaan je collega's leuk vinden :D Nee lijkt me prima, je kan natuurlijk elke vorm van eiwit nemen zolang er totaal maar genoeg leucine in zit. Whey snap ik helemaal, vind het persoonlijk ook maar een noodzakelijk kwaad wat genomen moet worden.

Wat betreft het totale gehalte word hier besproken, dus kan je zelf even kijken wat je ervan vind:
http://spotmebro.com/layne-norton-phd-on-protein-how-much-and-how-often/
http://www.rxmuscle.com/2013-01-11-01-57-36/muscle-college.html (en dan ongv. van 9min tot 20min)

Ze geven aan dat het een ''treshold'' is die vooral ook afhankelijk van individu en BW als ik me niet vergis. Daarbij wordt een treshold van 3.2 - 4.4 gr aangegeven dus wellicht verstandig om ietjes over die 3.2 heen te gaan (omdat als je er een klein beetje onder zit, het geen effect leek te hebben (te horen in het audio fragment)).

Hehe gelukkig heb ik daar niet heel veel last van ;) Er zijn voor een vegetarier helaas weinig andere opties. Eieren zou ook kunnen maar die bevatten weer teveel vetten voor mijn doel.

Thanks voor de links, maar als die treshold over een persoon van 75 kg gaat moet ik dus nog veel meer binnen krijgen, en om eerlijk te zijn ben ik gekomen waar ik nu ben met over het algemeen weinig eiwitten, dus zal het gevaar van iets minder dan die 3,2 gram wel meevallen ;) Ik ga dus de leucine wel uppen dmv bruine bonen nav je tip, maar ik kan moeilijk een halve kg bruine bonen eten :roflol:

Hehe gelukkig heb ik daar niet heel veel last van ;) Er zijn voor een vegetarier helaas weinig andere opties. Eieren zou ook kunnen maar die bevatten weer teveel vetten voor mijn doel.

Thanks voor de links, maar als die treshold over een persoon van 75 kg gaat moet ik dus nog veel meer binnen krijgen, en om eerlijk te zijn ben ik gekomen waar ik nu ben met over het algemeen weinig eiwitten, dus zal het gevaar van iets minder dan die 3,2 gram wel meevallen ;) Ik ga dus de leucine wel uppen dmv bruine bonen nav je tip, maar ik kan moeilijk een halve kg bruine bonen eten :roflol:

Ha nee daar heb je helemaal gelijk in. Enige wat ik me nou nog afvraag over die treshold, in dat artikel word daar niks over gezegd maar in het audiofragment wel en die is nieuwer (alhoewel daar volgens mij ook gezegd werd, dat het een extra ''anabolic trigger'' is). Maar hele punt van dat artikel/fragment was wat optimaal is (alles te maximaliseren). Dus een keer daar niet aan voldoen zal waarschijnlijk niet veel verschil maken. Rest van je maaltijden zijn wel allemaal hoog in leucine :)

---------- Post toegevoegd 31 May 2013 om 12:50 ----------

Dat fragment (en die series aan episodes) is overigens sowieso super interessant. Echt een aanrader als je eens tijd hebt.

Laatst bewerkt:
bruine bonen + appelmoes = epic meal
laatst ook post-workout 800 gram bruine bonen + 350 gram appelmoes light :D

Ha nee daar heb je helemaal gelijk in. Enige wat ik me nou nog afvraag over die treshold, in dat artikel word daar niks over gezegd maar in het audiofragment wel en die is nieuwer (alhoewel daar volgens mij ook gezegd werd, dat het een extra ''anabolic trigger'' is). Maar hele punt van dat artikel/fragment was wat optimaal is (alles te maximaliseren). Dus een keer daar niet aan voldoen zal waarschijnlijk niet veel verschil maken. Rest van je maaltijden zijn wel allemaal hoog in leucine :)

Dat fragment (en die series aan episodes) is overigens sowieso super interessant. Echt een aanrader als je eens tijd hebt.

Ja dat dacht ik ook. Ik zal het nog een keer goed bekijken idd, thanks Daan :D

---------- Post toegevoegd 31 May 2013 om 13:11 ----------

bruine bonen + appelmoes = epic meal
laatst ook post-workout 800 gram bruine bonen + 350 gram appelmoes light :D

Je bedoeld gewoon door elkaar? Ga ik eens proberen :D alleen jammer van de fructose in de appelmoes..

Cycle 3, week 2, vrijdag

Warming up:
Kettlebell swings, snatches, push ups, TRX reverse rows (5 min)

Deadlift
10x40
8x80
5x120
3x140
3x160
repout: 6x186 - niet geforceerd ivm heup, anders had er nog wel 1 in gezeten als ik me boos zou maken.

Pullups
5x5xbw met 60 sec rust -crappy uitvoering, kon merken dat ik mn schouders niet goed opgewarmd had en er al deadlifts op had zitten

Dumbbell rows steunend tegen db rek
10x22
10x40
10x50 combo dumbbell! (40 en 10 kg dumbbell aan elkaar geknoopt)
5x60 combo dumbbell (crappy ROM)

Shrugs
20x120
10x160
10x160

Lat pulldown
16x47 met een halve sec vasthouden op borst
10x47 idem
8x77 cheat

One arm pulldown naast romp (niet voor)
10x26
10x26

Seated row
10x87
Dropset: 4x127 6x87 8x47

Face pulls
12x18
12x21
12x21

Side raises strikt en slow
18x6

Bw na training: 92,0 kg (-0,5 tov vorige week)

Huidplooimeting:
Chest: 6mm
Abdomen: 15mm
Thigh: 12mm
Total: 33mm
BF: 10%

Ik kreeg het niet fatsoenlijk gemeten, maar dit was de gemiddelde uitkomst en kan wel aardig kloppen.

Mooie training!:D Ben wel benieuwd hoe je die dumbbells aan elkaar 'knoopt' voor die db rows..

Wel al een mooi bf Bob!

sterk, ook net vetpercentage voor je gewicht en lengte. Hoe laag wil je gaan met de foto's

goodjob koning

Sterke repout op de deadlift! Gaat het al beter met je heup?! Meet je bij jezelf je vet% op en wat voor soort tang gebruik je?

Mooie training!:D Ben wel benieuwd hoe je die dumbbells aan elkaar 'knoopt' voor die db rows..
Wel al een mooi bf Bob!
Thanks! Nou er liggen een paar touwen in onze gym, en dan knoop ik gewoon een kleine dumbbell onder de grote, die hangt er dus los onder. Niet ideaal maar je moet wat :p
Achja die 10 is maar een cijfer, er moet nog wel wat gebeuren ;) jij staat duidelijk een stuk droger!
sterk, ook net vetpercentage voor je gewicht en lengte. Hoe laag wil je gaan met de foto's
Dankje :) ik wil er nog zo'n 3 kg af, dus ongeveer 8%
Ja, mag hij mij ook wel even gaan lekkeren ;)
Lekkere repout op je Deadlift ook man!
Lekkeren? Leren bedoel je? :p gewoon knopen met die oranje touwen die in die kratten liggen.
Thanks boss
Sterke repout op de deadlift! Gaat het al beter met je heup?! Meet je bij jezelf je vet% op en wat voor soort tang gebruik je?
Mwoa wilde eigenlijk 2 reps meer. Heup gaat wel stukken beter dus hopelijk maandag weer ene mooie squat repout. Een cheap-ass tang van B&F en ja ik meet bij mezelf, is niet ideaal hoor maar het geeft een indicatie.

Terug
Naar boven