MuscleMeat

Contest Log Bob - Contest log 2013

****ing hell man...Die deadlift repout :D

Go bob! Ik kan niet wachten op je contest pics

srs, maar wel no homo ofc :D

Fa-cking beest

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
33mm is toch +- 13% of zit ik verkeerd?

Is heel erg afhankelijk welke punten je meet met de tang. De officiele meting (4 punten) is bicep, tricep, scalpula en een plooi aan de zijkant van je buik. Bij de vetmeter van B&F moet ik wat andere plekken meten (ergens midden bovenbeen, buikplooi, borst en geloof bicep)..denk dat het belangrijkst is om een progressie te kunnen meten dat steeds dezelfde (geschoolde) persoon de meting uitvoert en dat het steeds ongeveer de zelfde situatie is (het best voor een training)..

Is heel erg afhankelijk welke punten je meet met de tang. De officiele meting (4 punten) is bicep, tricep, scalpula en een plooi aan de zijkant van je buik. Bij de vetmeter van B&F moet ik wat andere plekken meten (ergens midden bovenbeen, buikplooi, borst en geloof bicep)..denk dat het belangrijkst is om een progressie te kunnen meten dat steeds dezelfde (geschoolde) persoon de meting uitvoert en dat het steeds ongeveer de zelfde situatie is (het best voor een training)..

Vooral dat één en dezelfde persoon het doet is essentieel!
Want ieder doet het toch altijd net weer ietsjes anders...
Gaat ook niet om de daadwerkelijke uitkomst, maar meer of deze uitkomst daalt of stijgt.
Aan de hand daarvan weet je of je vet verliest of aankomt of constant blijft ;)
En of dat dan 10%, 11% of 12% is moet je niet teveel waarde aan hechten.
Je exacte vetpercentage weet je toch pas wanneer je dood bent na een autopsie :P

Ah zo, ja ik heb maar 3 plekken moeten meten volgens mjn tang en dat zijn ook andere plekken dan in die link van jou.

Klopt, maar triceps en schouderblad gaat niet echt bij jzelf :P ik heb halverwege de quadriceps, 2 cm naast de navel en halverwege de borstspier. Het gaat me inderdaad vooral om dat ik het aantal mm zie afnemen. Waarom voor de training touwens?

Vooral dat één en dezelfde persoon het doet is essentieel!
Want ieder doet het toch altijd net weer ietsjes anders...
Gaat ook niet om de daadwerkelijke uitkomst, maar meer of deze uitkomst daalt of stijgt.
Aan de hand daarvan weet je of je vet verliest of aankomt of constant blijft ;)
En of dat dan 10%, 11% of 12% is moet je niet teveel waarde aan hechten.
Je exacte vetpercentage weet je toch pas wanneer je dood bent na een autopsie :P

klopt helemaal.

Bij mij kloppen die huidplooimetingen echt voor geen reet, zijn wel altijd consistent, maar ik zou dus volgens JP3 op 7.2% moeten zitten terwijl ik qua definitie lager zit als jou, (schat zelf zo rond de 12-13 te zitten). Voorderest wel mooie manier om bij te houden of je plooien kleiner worden en vet verliest. Maar als je echt een goed % wilt weten moet je je vriendin eens JP7 laten meten.

Maar... lekker getraind bob! Dat deadlift, je zou je toch inhouden :D
Als je trouwens moeite hebt om triggerpoints te vinden, weet niet wat je er bij voorstelt, maar het zijn gewoon de plekken die pijn doen als je er behoorlijk op drukt (zoals bv. je quads als je foamrolled, zo ook je glutes als je een bal gebruikt) en soms uitstralen als het heel erg is, als je er lang op drukt merk je als het goed is ook dat je er na een tijdje ''doorheen'' drukt (wordt ontspanner en niet meer stijf) en de pijn minder wordt. Zal het wel niet perfect uitgelegd hebben, maar dat is een beetje wat mijn fysio me heeft uitgelegd om zelf te kunnen zoeken :)

Zo! Ik heb alvast wat aan mijn tanning gedaan, halfuurtje de voorkant in de zon, half uurtje onkruid plukken in mn zwembroek dus mn rug in de zon gehad.

Vraag het aan je gf/vader/moeder/...
Doe ik ook hoor

De enige die ik he kan vragen is mn gf, maar die wilde ik er niet mee lasig vallen. Toch maar doen dus:P

Bij mij kloppen die huidplooimetingen echt voor geen reet, zijn wel altijd consistent, maar ik zou dus volgens JP3 op 7.2% moeten zitten terwijl ik qua definitie lager zit als jou, (schat zelf zo rond de 12-13 te zitten). Voorderest wel mooie manier om bij te houden of je plooien kleiner worden en vet verliest. Maar als je echt een goed % wilt weten moet je je vriendin eens JP7 laten meten.

Maar... lekker getraind bob! Dat deadlift, je zou je toch inhouden :D
Als je trouwens moeite hebt om triggerpoints te vinden, weet niet wat je er bij voorstelt, maar het zijn gewoon de plekken die pijn doen als je er behoorlijk op drukt (zoals bv. je quads als je foamrolled, zo ook je glutes als je een bal gebruikt) en soms uitstralen als het heel erg is, als je er lang op drukt merk je als het goed is ook dat je er na een tijdje ''doorheen'' drukt (wordt ontspanner en niet meer stijf) en de pijn minder wordt. Zal het wel niet perfect uitgelegd hebben, maar dat is een beetje wat mijn fysio me heeft uitgelegd om zelf te kunnen zoeken :)

Ja dat had ik vorig jaar dus ook, klopte echt geen ruk van. Zal dr toch maar eens vragen ja:)

I did :(

Ja ik heb het me ook al heel vaak laen uitleggen, ze hebben ze zelfs aangewezen maar ik voel zowel met mn vinger als in de spier helemaal niks, ik denk dat ik daar gewoon niet fijngevoelig voor ben.. Ik voel het dus alleen als een ander de trigger point met dry needling of drukken vindt.

Na training staat door de pomp huidstrakker ;) dit beïnvloed je meet resultaten

Oh kon ik daardoor geen fatsoenlijke plooi op mn quads pakken :roflol: ik dacht al; **** ik heb wel heel weinig vel over daaronder.

Dacht zelfs dat je het beste alleen 's ochtends moest meten.

Zit wat in. Misschien de zaterdagochtend maar als meetmoment nemen.

Terug
Naar boven