XXL Nutrition

Bodybuilder volgende week bij "help mijn man heeft een hobby"

Hoelang ben je eigenlijk bezig geweest om het niveau te bereiken waar je nu op zit? (mss staat het wel ergens maar heb ik dit over het hoofd gezien)

Trainen met een buddy op de sportschool is toch gezelliger en geeft op de dagen dat je een dipje hebt toch net weer dat beetje motivatie om je wat meer in te zetten.

En als je geluk hebt loopt er nog wat moois voor je rond wat weer goed is voor te test-gehalte:D

Leuke aflevering en je bent wel erg dedicated.

Maar waar haal je in godsnaam de informatie vandaan dat je 7 dagen per week zou moeten trainen om vooruit te gaan?

je kan ook zelf koken, 5x per week trainen en met je gezin eten,alleen jij je eigen meal, en leuke dingen doen
dan was er toch geen probleem geweest ;p
als eric fankhouser het kan....

IK denk dat iedereen die deze sport serieus neemt wel ongeveer 3 uur per dag ermee bezig is...je traint gemiddeld al 1,5 a 2 uur en dan nog eten en eten klaar maken...zo over de top is 5 uur dan niet als je reistijd meerekend..

edit: train ik IMO geen 7 dagen per week...heb meestal 3 rustdagen, waarop ik alleen op eten let;)
1.5 a 2u trainen is veel teveel, onnodig bovendien. kijk naar yates, die stond wel ff op een hoger niveau dan 90% hier, zijn kt duurde ook iets van 45 minuten per dag...

misschien wel
zit er af en toe echt mee om normaal te eten
kan het zat hebben maar als het eten voor mij staat (patatje of wat anders ) smaakt het al niet voor ik het ook maar geproefd heb
gister wel voor de tv met vrouw en kid pizza gehad (ipv Woensdag)
was na 2.min al misselijk maar dat kwam meer omdat mijn maag het niet gewoon is denk ik
ik kan ook niet een heel weekend junken,plan nu 1 maaltijd op Zondag en 1 maaltijd op Woensdag
is een begin toch?
hehe, dit verklaart het wel, man, mijn junkmaaltijden kijk ik echt naar uit :D voel me ook totaal niet schuldig dan.

Waarom die reacties van ' Hij MOET veranderen '. Ik denk dat een mens nog steeds zelf mag kiezen wat hij doet, om het dan ff extreem te zeggen. Ja das egoïstisch maar daar komt het op neer.
Natuurlijk is het in deze situatie anders omdat hij een vrouw en kindje heeft en daar komt natuurlijk een bepaalde verantwoordelijkheid bij kijken. MAAR wie zijn wij om daarover te oordelen, alsook de mensen in het programma.

Ik vind absoluut niets mis met je levensT op zich, en dat kan ook perfect. Er zijn gewoon een aantal dingen die het extreem laten lijken, en daar maakt het programma natuurlijk graag gebruik van.
Of je nu droge koolvis en rijst eet offseason of je eet vettige hamburgers met frieten, WHO CARES, je eet toch waar je jezelf goed bij voelt? Aan de andere kent is het wel zo dat je dan weer je verantwoordelijkheid moet opnemen om het eventueel zelf te koken indien je vrouw dat niet wil of wat dan ook.

Tuurlijk wil je voldoende trainen en 5* de week moet zeker volstaan, die overdreven uren als 4 uur per dag etc, zoveel is dat toch niet als je alles in rekening neemt? uurtje trainen, uurtje koken, uurtje cardio..en je zit al aan 3u... Maar van de moment dat je zegt ja ik ben 4u per dag bezig met de sport denken de 'normale' mensen natuurlijk dat je 4u traint want die hebben geen idee wat erbij komt kijken.

Verder is het ONMOGELIJK om een niet bodybuilder (proberen ) te doen begrijpen waarom je dat doet etc. Het zit gewoon in je, en alleen andere fanatiekelingen kunnen dit begrijpen. Zelf op het forum hier zijn er die het niet begrijpen...zegt genoeg.

Met je dus veranderen? Nee, gewoon meer rekening houden met en verantwoordelijkheden opnemen.
Op je vrouw ga ik niet verder ingaan, alleen vind ik als je iemand graag ziet dat je elkaar ook wat gunt, en dat komt dan van beide kanten ;)

Grtz
hij hoeft ook niet te veranderen, maar als je en een gezin wilt en trainen zul je bepaalde concessies moeten doen...

Ik wil je oude en nieuwe dieet wel eens zien en dan met kcal/eiwit/koolh/vet verhouding erbij.

Ik zag je koolvis met een flesje extran innemen?

Ik las dat je nu op brood overgaat, wat voor brood neem je nu dan aangezien je vast niet op een broodbuik zit te wachten?
In de ochtend kan je toch havermout/brinta nemen en rijstewafels de rest van de dag?
Rijstkoker op de timer snachts en hup een extra bakje mee.
brood > rijstwafels

oke baas riggard

Ohnee de cortisol :( :( Moet ik daar dan schrik van hebben ofzo? Ik blijf erbij dat dat merendeel een grote fabel is..ofnee meer een excuus :p

Enneuh MacB : indeed :( ;)

Was sarcasme als je dat nog niet doorhad :roflol:

was ook wel even schrikken voor mij
je ziet maar een klein gedeelte van wat ze op hebben genomen op mijn werk
met het eten weggooien ben ik ook weg gegaan was bijzonder kwaad
je ziet mij niet zo gauw boos maar dat was totaal overbodig
eten heeft waarde voor mij
ik eet niet omdat het moet ik eet met een reden en het is functioneel voor mij,mijn buurvrouw moet misschien rondkomen van een half brood per week snap je?
dan gooi je het niet weg is respectloos
zo zijn er meerdere situatie's geweest
Ja inderdaad! Dat vond ik toen ook al: dat goeie eten weggooien was nergens nodig voor geweest. Dat had je voor mijn part nog best op kunnen eten of zo.

Hoe dan ook, dapper van je dat je het programma gedaan hebt en sowieso tof dat het nog allemaal maar mooi gelukt is!

Iemand die gewoon effe gekeken had, had ook wel gezien dat het in deze aflevering niet om naturel trainen ging. Met top voeding, BCCA's tijdens de training en de juiste AS blijft verzuring heel lang uit en cortisol is ook zwaar overrated. Is puur een mindset kwestie. Maar dat geheel terzijde.

Waarom heeft die John niet gewoon gezegd dat hij voortaan ALLES zelf moet koken? En dat hij AAN TAFEL z'n bodybuilding voedsel tegerlijkertijd met z'n vrouw en kinderen moest eten? Maar nee, geen compromissen maar gelijk de stekker eruit willen trekken.

Die Barbara doet net alsof verslaving een per definitie een slecht fenomeen is, is gewoon gezonde verslaving die de geest goed doet. Vieze stink voedsel wat voor andere gemeenschapsgoed is, is gewoon vergiftiging die geaccepteerd is.

denk dat je de discussie niet helemaal volgt. het gaat erom dat het met de spuit makkelijker gaat en bepaalde slechte keuzes minder negatieve gevolgen hebben.

dat kun je ontkennen, maar ik heb ogen, ik hoop jij ook.

hij zegt, je spuit alleen maar, alles komt uit een spuitje, en van trainen weet je niks
daar komt t op neer toch??

en ja ik heb ogen

Hé energypop,
Je werd behoorlijk lullig weggezet jongen...
Respect voor je doorzettingsvermogen, maar ik vond ook dat je wel een beetje extreem bezig was.
Iedereen heeft het er over!
Ook tegen mij...
Hé John, ik heb gisteren die gast op tv gezien, ik moest gelijk aan je denken!
Ik antwoord dan maar dat ik lekkerder eet! ;-)
Suc6 er mee, en hou de kerk een beetje in het midden éh! ;-)

het gaat erom dat het met de spuit makkelijker gaat en bepaalde slechte keuzes minder negatieve gevolgen hebben.

Mwa, misschien niet op de korte termijn, maar uiteindelijk zal een juicer toch echt ook heel strikt moeten zijn wil hij niet krakend vastlopen met z'n motivatie.

In het begin kan er idd wel het een en ander aan de laars worden gelapt en loopt alles afschuwelijk lekker vol en zal de massa opbouw en de strakke shape er niet om liegen, zelfs al wordt er half gegeten.

Maar op termijn wordt het allemaal een stuk moelijker als er naast AS ook niet heel strict wordt gegeten en gerust. Dan worden kuurtjes en middelen steeds zwaarder en in de regel worden de combinaties, hoeveelheden en de manier waarop steeds rigoreuzer.

Als je gewoon jarenlang kuurt en de strictheid achterwege laat, valt er uiteindelijk een behoorlijke deksel op je harses.

Eigenlijk moet je met AS gewoon in je kop houden dat je je eiwitsynthese verhoogt, en de poorten openzet tot meer en efficientere eiwit/voeding opname. Het gaspedaal intrappen zonder brandstof en afkoeling, leidt op den duur gewoon tot oververhitting en uitblusing.

Juicen en ècht goed eten is peperduur.

Terug
Naar boven