AndroidHealthClinic

Bodybuilding en lenigheid: rank, of stijf als een plank?

ja het is hoe je traint de bodybuilders zitten ook op fysiotherapie en ze doen rek en strek oefeningen dus lenign zijn ze wel en als je lenig wil zijn dan strek je spieren na elke training en trager wordt je aleen als je gaatfoucusen op krachttraining dus geen cardio aleen kracht. mijn vriend die weeg 135 kilo die doet bb met vechtsport de beste combiantie.

daar kun je je terug naar toewerken hoor
maar als je op jonge leeftijd al geen split kon, kan je het op latere leeftijd imo wel vergeten

nee hoor!

spring maar eens van een hoogte van minimaal 2 meter hoog met je benen zover mogelijk gespreid......................!

wedden dat je in split neerkomt??
:eek::D:D:D

Ja natuurlijk! De gemiddelde gymnast is natuurlijk veel groter dan een prof bodybuilder!

Keep dreaming..:rolleyes:

Nee jij hebt een probleem met lezen vermoed ik. Overduidelijk staat er de meeste BB'rs. Niet de meeste PRO BB'rs. Waar zijn alle Ronnie look-a-likes volgens jou dan... Ik zie er geen 1 op dit forum. Dus eigenlijk is maar 5% van de BB'rs iemand die eruiziet zoals de plaatjes die jij net plaatste..... beetje domme opmerking nu vind je zelf ook niet?!

Edwin1987 apparently doesn't know shit.
Of ben ik de enige bodybuilder op dit forum die niet 120kg wedstrijddroog staat?!? Want jij insinueert dus dat alle bodybuilders er zo uit zien terwijl dit maar hooguit 5% is van alle mensen die BB beoefenen.

ik heb ook op karate gezeten mmy frend split moet je beetje bij beetje je spieren zijn ook elastisch ze rekken zich uit dus als vaak strekt komt het wel goed maar je moet het wqeld oen

Nee jij hebt een probleem met lezen vermoed ik. Overduidelijk staat er de meeste BB'rs. Niet de meeste PRO BB'rs. Waar zijn alle Ronnie look-a-likes volgens jou dan... Ik zie er geen 1 op dit forum. Dus eigenlijk is maar 5% van de BB'rs iemand die eruiziet zoals de plaatjes die jij net plaatste..... beetje domme opmerking nu vind je zelf ook niet?!

Ik laat voorbeelden zien van pro bb'rs, omdat er ook gedoeld wordt op pro gymnastiekers (uiteraard wordt er meteen gedacht aan yuri van gelder). Kom maar met voorbeelden van een gemiddelde gymnast dan.

ik ben zo lomp als iet.

Gespierd zijn heeft geen enkele invloed op je snelheid. Sprinters zijn ook verschrikkelijk groot en droog, Levrone liep ook tegen een olympische sprinter en verloor nipt.

Voor de lange afstand heeft wel dan wel weer zijn nadeel, sleep maar eens 110 kilo mee over een afstand van 20 kilometer in hoog tempo.

Heeft bodybuilding een invloed op je lenigheid en snelheid? Zo ja, welke?

Meer spieren betekent ook dat je leniger zou moeten worden, spieren kun je oprekken. Het heeft minimaal invloed op je snelheid, wil je het tot een minimum beperken ga op hoge reps en een hoge snelheid zitten.

Zijn lenigheid en bodybuilding combineerbaar?

Ja, split lukt me bijna helemaal, de spagaat is een eitje, been in de nek leggen etc...

Wat kan je doen om je lenigheid te verbeteren? Welke oefeningen?

Stretchen na elke workout.

Zijn er supplementen die hierbij helpen?

Geen idee.

Hoe lang duurt het om bijv. een split te kunnen?

Hangt er een beetje vanaf, binnen 3 maanden moet het te doen zijn

Heeft het leniger worden nog een positieve (of negatieve) invloed op je spieren, spiergroei of kracht?

Waarschijnlijk een positieve invloed, door het stretchen bevorder je de doorbloeding.

keb nog een vraag :o

In welke mate spelen gewrichten een rol met betrekking tot de lenigheid? :p

Ik doe alleen krachtraining, en ik kom bijna niet meer met me hand achter mn schouders (bij het douche bijvoorbeeld), terwijl ik dat vroeger makkelijk kon.

ik heb ooit van iemand gehoord dat je bij het laatste stukje van je spagaat of split of hoe je het ook noemt iemand nodig hebt die je naar beneden duwt in 1 keer. Ik vraag me af of dat geen zeer doet en of het wel waar is eigenlijk :p
Het gaat wel over de laatste 5-10 cm alhoewel het weinig lijkt is dit toch veel voor plots in een keer door te duwen :o. Kan me wel voorstellen dat iemand je helpt bij het stretchen en leniger worden maar doorduwen :s:s

Wat Ari ook al citeerde...
Not only does Keven Levron lose in this 60m race, he gets blown out. Chambers runs an easy 6.64 seconds without track spikes, during the off season (when he is at his worse shape). Levrone ran 7.8 seconds, a time which most high school males and some high school females can easily beat.

:roflol:

ik heb ooit van iemand gehoord dat je bij het laatste stukje van je spagaat of split of hoe je het ook noemt iemand nodig hebt die je naar beneden duwt in 1 keer. Ik vraag me af of dat geen zeer doet en of het wel waar is eigenlijk :p
Het gaat wel over de laatste 5-10 cm alhoewel het weinig lijkt is dit toch veel voor plots in een keer door te duwen :o. Kan me wel voorstellen dat iemand je helpt bij het stretchen en leniger worden maar doorduwen :s:s

:dunno:

ik laat me wel als ik in wijde spreidstand zit voorover duwen tot ik de grond bijna raak, misschien bedoel je dit?

volgens mij scheur ik dan uit elkaar :eek::D

Terug
Naar boven