XXL Nutrition

Bodybuilding op (te) jonge leeftijd!!

Ja allemaal bullshit dat krachttraining je groei bellemert sport is toch gezond zolang je maar geen 500 kilo boven je hoofd tilt blijft je groeien
Natuurlijk moet je niet van je 10 jaar gaan beginnen trainen met gewichten :cool:

ik sport vanaf mn 5e: turnen (tussen mn 9e en 11e ook karate)
Ben altijd fanatiek geweest in de krachtoefeningen met eigen lichaamsgewicht. Kon rond mn 12e een hoeksteun en ben mn nog steeds niet verleerd)
Rond mn 15 tot mn 17/18e jaar is daar weerstandstraining bijgekomen. Hing toen samen met mn maat erg vaak in de gewichten. En dat ging er flink op, meerdere malen half misselijk weggewaggeld met mn trainingsmaat daaro...
Was non stop aant sporten eigenlijk. 4 uur turnen 4 1/2 uur KT, uuuren skaten (stunt).
Heb aan KT niks overgehouden, turnen een loge syndroom (shin split), skaten een brakke rechterpols...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:eek:

Begin dus niet TE jong! Dit is dan Richard Sandrak. Zijn ouders moeten ze afknallen! Wat een KOP heeft dat jong zeg!

En nog eentje!!! Wat een gedrocht dit ventje!

qwert55 zei:

En nog eentje!!! Wat een gedrocht dit ventje!
Verschrikkelijk vind ik zulke dingen, ouders die hun kinderen allerlei richtingen in pushen op alle vlakken dan... ach.

Santoz zei:
Verschrikkelijk vind ik zulke dingen, ouders die hun kinderen allerlei richtingen in pushen op alle vlakken dan... ach.
las in zo'm onterview dat zn pa vroeger enorm gepest werd en daaraan een trauma heeft opgelopen. hij wilde zn kind beschermen:rolleyes: en heeft dit ervan gemaakt. naja, in welk geval zou hij vaker gepest worden denk je? :cool:

mooie breede turtelkop!

Die ouders zijn gewoon niet goed wijs man, wat een mong*len ... dit kan toch niet goed voor je zijn op latere leeftijd ??

Hbe je geen foto's van de ouders.

dan kunnen we kijken of dat kind zo lelijk is van zichzelf of dat het genetisch bepaald is.

vind het qau spieren trouwens best meevallen. Ik dacht dat hij veel gespierder was als dat.

Heb dat kereltje toch in betere shape gezien. Vreemde foto's.

Ik ben het met spikey eens, mooi verhaaltje kerel :thumb:.

Mijn broertje is nu 13 jaar, 55kg bij 1.60m, ik train hem sinds zijn 12e (nu iets meer dan 1 jaar) in powerlifting (alleen deadlift en bench, geen squat... squatten vind ie pijn doen in zijn schouders, dus die doen we niet, natuurlijk wel hack squats, back pack squats, jefferson squats, side lifts en front back pack squats om de benen goed te trainen :)).

Hij is sinds zijn 2e al flink te zwaar en had altijd last van een holle rug. Hij was 1.55m bij 55kg toen hij begon met trainen, 1rm stats toen:
SQ: -
BP: 16kg
DL: 18kg

Nu:
SQ: -
BP: 28kg
DL: 67kg

Ik laat hem nooit alleen trainen en let erg op overtraining/ pijntjes etc die hij heeft. Maar zijn holle rug is weg en hij staat veel zelfverzekerder in zijn schoenen en ik geloof dat krachttraining hem veel meer goed doet dan kwaad.

Owja, hij is dit jaar dus 5cm gegroeit... weer een mythe de wereld uit.

P.s.
(Zijn romanian style deadlift is perfect qua techniek, echt perfect).

Laatst bewerkt:
@DumphuiZ: Mooi dat je dat voor je broertje doet man ;) karma voor jouw.

...ik word zo langzamerhand wel zat van dat eeuwige gezeur over leeftijd.. dit was wel de laatste plaats waar ik het verwachtte.

train nu bijna 2 jaar, word eind augustus 16, nog nooit ergens last van gehad, ik ben het dan ook 100% met pascal eens. :)

Ik ben 16 en train nu een half jaar. Ik wilde al heel lang beginnen maar kreeg altijd gezeik te horen dat ik te jong was. Ik ben halverwege het voetbalseizoen gestopt en serieus begonnen. Ik let erg op mijn voeding en voldoende rust dus 't kan naar mijn mening geen kwaat. Ik heb hier ook als eens de naam van een russisch boek horen vallen 'School of height' ofzoiets die beweren dat je juist langer wordt, ik heb alleen geen flauw idee waar je 't kan kopen, karma voor degene die weet waar wel. Ook maakt 't volgens mij niet uit of ik 100 KG squat of dat ik van een meter naar beneden spring of ren, is zelfde belasting voor je knieen en gewrichten, en rennen (zeker bij voetbal) of springen is misschien zelfs slechter...
totzover mijn visie

Als ik het zo zie was ie vroeger veel gespierder (minder massa) en zag je de lijnen veel strakker lopen, zie hieronder:
sandrak.jpg - 92336

Ik vind 'spieren voor kinderen' gewoon niet mooi, laat staan dat ik m'n kind zou pushen (je gaat me toch niet zeggen dat die kinderen daar bewust voor kiezen, als hobby/lifestyle?!)
Een kind hoort kattekwaad uit te halen en zich bezig te houden met andere dingen dan BB.

Santoz zei:
Ik vind 'spieren voor kinderen' gewoon niet mooi, laat staan dat ik m'n kind zou pushen (je gaat me toch niet zeggen dat die kinderen daar bewust voor kiezen, als hobby/lifestyle?!)
Een kind hoort kattekwaad uit te halen en zich bezig te houden met andere dingen dan BB.

volledig met je eens ja! denk dat een 'normaal' kind nauwelijks van bodybuilding heeft gehoord, misschien dat papa vroeger niet zelfverzekerd was ofzo, en wou dat zijn kind wel stevig in zijn schoenen stond ;)

Kinderen zijn geen tieners.

Terug
Naar boven