Fitness Seller

Bodyfat metertje gebruikt

SideShow

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m96
Massa
90kg
Vetpercentage
13%
Yo

Ik heb net even in de gym mn bf% berekend met een digitaal toestelletje.
Moest mn lengte, gewicht en leeftijd ingeven, daarna het metertje recht voor me houden, en dan 5 seconden kwam er 10.8% op de display.

Ik vraag mij eigenlijk af op wat zo een toestelletje zich baseert? Ik ben dus 196cm en 91kg, hoe kan dat kreng weten hoeveel spieren ik heb en hoeveel vet ? Ik woog 1.5 jaar geleden 73kg. Nu, moest ik 18kg puur vet aangekomen zijn, zou mn vet% iets moeten zijn van 20%. Ik ben dus amper vet aangekomen... dus het toestelletje is volgens mij redelijk juist hoor met die 10.8% ... maar nog eens, hoe kan dit toestel dit weten ? Voor hetzelfde geld ben ik even groot, even lang, even oud, maar heb ik 15kg meer vet ???

die apperaatjes laten stroomstootjes door je lichaam gaan (die je niet voelt) en aan de hand van de weerstand berekendt ie je bf. Zijn niet heel erg nauwkeurig ivm je waterhuishouding, zo verschilt het nogal voor of na je training.

• Topic Starter Topic Starter
aha, heel nuttige post van jou ;) karma on its way :cool:

die toestellen die je vast moet houden berekenen ook enkel het % in je upperbody, de weegschalen enkel je onderste gedeelte

de huidplooimeter pakken.. dat is de meest accurate manier om je vet % te meten.

:)

• Topic Starter Topic Starter
jamaar ik heb er geen :( :p

kopen.. 20-30 euro heb je er 1

Terug
Naar boven