MuscleMeat

Sticky Boeken Kritiek & Review Topic

Bezoekers in dit topic

14872950-Death-Clutch-Lesnar-Brock.jpg


Eenmalig kijkje in het leven van dit monster. Van zijn worstelverleden in zijn schooljaren tot aan de WWE, en zijn optredens in de UFC. Ook verteld hij over zijn bijna dood ervaring toen hij ernstig ziek was.

8/10
 
Ja hoor, hij stond zelf op de top die dag, stel dat je het interesseert kun je altijd "De klim" of "The Climb" lezen van Anatoli Boukreev, het gaat over dezelfde dag

Een boek dat aardig conflicteert met het relaas van Krakauer. Ik ben geneigd Boukreev te geloven, Boukreev was een veel betere klimmer dan Krakauer en Krakauer is vooral een schrijver die een mooi verhaal wil schrijven.

Jammer dat Boukreev het niet meer gevraagd kan worden, een jaar na die ramp op Everest kwam hij zelf om op de Annapurna.
 
Ik zoek nog een leuk theoretisch boek, of een autobiografie van een beroemd iemand (liefst financiele sector). Iemand suggesties?

Of andere interessante boeken, als het maar geen romans zijn daar houd ik niet van.

---------- Post toegevoegd Fri 28 Oct 2011 om 00:28 ----------

ik zat zelf te denken aan een boek van Warren Buffet, iemand ervaringen?
 
Ik zoek nog een leuk theoretisch boek, of een autobiografie van een beroemd iemand (liefst financiele sector). Iemand suggesties?

Of andere interessante boeken, als het maar geen romans zijn daar houd ik niet van.

---------- Post toegevoegd Fri 28 Oct 2011 om 00:28 ----------

ik zat zelf te denken aan een boek van Warren Buffet, iemand ervaringen?

Zelf geen boeken gelezen nog van Warren Buffet.
Heb zojuist 2 audioboeken geluisterd van Robert T. Kyosaki. Rich dad poor dad en conspiracy of the rich. Op zich wel leuk en een keer wat anders maar niks bijzonders.

Ben nu bezig in Think and grow rich van Napoleon Hill, zeker een aanrader.
 
net Harry Mulisch' ontdekking van de hemel uit.

eerder ontdekking van de tijdverspilling ja, 900+ bladzijden en dat moet dan het summum van de Nederlandse Literatuur zijn. 5/10

Echt? Vind het een heerlijk boek. Vorige herfst gelezen tijdens rondreizen in Italie, dan is het helemaal super.
Houd je helemaal niet van Mullisch?

Wind up bird chronicles van Murakami laatste dat ik gelezen heb. Heel bizar, maar toch goed te volgen. Meer poetisch dan verhalend. Vond wel dat verhaal van die oude man nog veel beter dan de rest van het boek, toch meer mijn stijl.

8.5/10

Wil nu wat meer klassiekers lezen, maar eens zien of er in dit topic nog wat leuks staat. Of heeft iemand aanraders?
 
Hieronder enkele aanraders die ik heb gelezen:
- The beach - alex garland;
- Het parfum - patrick süskindt
- In de naam van de roos - umberto ecco;
- In de ban van de ring triologie - J.R.R. Tolkiën;
- Handboek Hooligan (Paul Van Gageldonk)
- (auto)biografiën: L. Armstrong, M. Schumacher, M. Herremans, J. Ullrich, ..
 
Umberto Eco leek me na het lezen van recensies fantastisch, maar daar was dus echt geen doorkomen aan.
Houd sowieso niet van thrillers.


Biografieen heb ik nooit gelezen, ook eens proberen.
 
Echt? Vind het een heerlijk boek. Vorige herfst gelezen tijdens rondreizen in Italie, dan is het helemaal super.
Houd je helemaal niet van Mullisch?

Wind up bird chronicles van Murakami laatste dat ik gelezen heb. Heel bizar, maar toch goed te volgen. Meer poetisch dan verhalend. Vond wel dat verhaal van die oude man nog veel beter dan de rest van het boek, toch meer mijn stijl.

8.5/10

Wil nu wat meer klassiekers lezen, maar eens zien of er in dit topic nog wat leuks staat. Of heeft iemand aanraders?

Ik had te vaak de indruk dat hij zijn kennis ten toon wou spreiden ipv gewoon een goed boek te schrijven. Daarnaast vind ik de personages ook veel te vlak en weinig persoonlijkheid te hebben. Zeker wat Quinten betreft: wat een irritant betweterig broekventje.

Dan verkies ik toch liever een gerard Reve.
 
Ik had te vaak de indruk dat hij zijn kennis ten toon wou spreiden ipv gewoon een goed boek ...

Dan verkies ik toch liever een gerard Reve.

Klopt, doet ie altijd. :D Moet je van houden.

Reve moet ik nog steeds lezen!
 
@Ruud0111

http://www.amazon.com/Predators-Bal...=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1320009091&sr=1-1

Gaat over de opkomst van de junkbond handelaren in de jaren 80 met daarbij o.a. Michael Milken en Ivan Boesky. Twee karakters die samengesmolten zijn in de figuur Gordon Gekko in de film Wall Street.

De high risk, high rollers van die tijd zijn exemplarisch voor de traders die later ten tonele kwamen.

Ik heb zelf Den of Thieves liggen, in hoeverre verschilt Predators Ball daarvan? Het is namelijk hetzelfde onderwerp, met dezelfde namen. Of heb jij Den of Thieves niet gelezen?
 
Vandaag de Millennium trilogie uitgelezen. Zeer onderhoudend verhaal met een diep plot, interessante personages en spannende ontknopingen. 9/10

Laatst ook "The Brief Wondrous Life of Oscar Wao" gelezen, heel vermakelijk. 8.5/10
 
The Quants: How a New Breed of Math Whizzes Conquered Wall Street and Nearly Destroyed It

Het is een nogal verhalend boek met vrij weinig technische aspecten, leest vrij makkelijk weg dus, ook voor de leek.

7.5/10

Ik zoek nog een leuk theoretisch boek, of een autobiografie van een beroemd iemand (liefst financiele sector). Iemand suggesties?

Of andere interessante boeken, als het maar geen romans zijn daar houd ik niet van.

---------- Post toegevoegd Fri 28 Oct 2011 om 00:28 ----------

ik zat zelf te denken aan een boek van Warren Buffet, iemand ervaringen?

http://www.amazon.com/gp/product/04...11189&creative=373489&creativeASIN=0470192739

Schijnt goed te zijn.

http://www.amazon.com/gp/product/01...11189&creative=373489&creativeASIN=0140143459

De classic.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf Den of Thieves liggen, in hoeverre verschilt Predators Ball daarvan? Het is namelijk hetzelfde onderwerp, met dezelfde namen. Of heb jij Den of Thieves niet gelezen?

Eric?
 
ben begonnen met Socrates van C.C.W tylor te lezen en bevalt me erg. ben daarom ook van plan om meer uit de reeks 'kopstukken filosofie' te lezen, alleen kan ik moeilijk ze allemaal gaan lezen. dus vroeg ik me af of iemand mij wil helpen met deze selectie: welke heb je zelf gelezen en wat vond jij ervan?

1)Socrates< al begonnen
2)Plato
3)Aristoteles
4)Aquino
5)Hobbes
6)Descartes
7)Spinoza
8)Leibniz
9)Hume
10)Kant
11)Hegel
12)Schopenhauer
13)Kierkegaard
14)Marx
15)Nietzsche
16)Heidegger
17)Wittgenstein
18)Popper
19)Sartre
20)Levinas
 
Vandaag de Millennium trilogie uitgelezen. Zeer onderhoudend verhaal met een diep plot, interessante personages en spannende ontknopingen. 9/10

Laatst ook "The Brief Wondrous Life of Oscar Wao" gelezen, heel vermakelijk. 8.5/10

Ik weet niet maar de schrijfstijl kreeg me toch niet echt te pakken. Heb deel 1 uitgelezen en deel 2 uiteindelijk ook ( met pauzes ). Op de een of andere manier vind ik de opbouw van de spanning nogal langdradig en áls er dan iets gebeurd gaat het opeens ( te ) snel.

Ben op het moment bezig in 11.22.63 van Stephen King, over een man die een manier vind om steeds naar dezelfde datum in 1958 terug te keren. Na een paar testpogingen gaat hij proberen om Lee Harvey Oswald tegen te houden wanneer hij Kennedy vermoord op 22 september 1963.

Tip; boeken van Lee Child zitten zéér goed in elkaar en lezen erg lekker.

---------- Post toegevoegd Wed 11 Jan 2012 om 23:15 ----------

@Ruud0111

http://www.amazon.com/Predators-Bal...=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1320009091&sr=1-1

Gaat over de opkomst van de junkbond handelaren in de jaren 80 met daarbij o.a. Michael Milken en Ivan Boesky. Twee karakters die samengesmolten zijn in de figuur Gordon Gekko in de film Wall Street.

De high risk, high rollers van die tijd zijn exemplarisch voor de traders die later ten tonele kwamen.

Liar's Poker is ook een boek uit die categorie...
 
Tijd geleden al "The Intelligent Investor" gekocht, vandaag in begonnen.

Leuk boek :)
 
Liar's Poker 9

Mooi boek dat het irrationalisme en sm van de sales & trading in die jaren beschrijft. Klassiek stukje IB literatuur. Veel feiten zijn echter zwaar gedateerd en de werkelijke gang van zaken berust slechts voor een minuscuul deel op de in LP beschreven werkvloer.

When Genius Failed 8+

De subtitel "The Rise and Fall of LTCM" is eigenlijk alleszeggend. Beschrijft hoe een team van de meest briljante finance academici ogenschijnlijk briljante strategieën ontwikkelen. Ogenschijnlijk aangezien er in finance een ding nog heiliger is dan rationalisme: zeebellen. LTCM wordt verwoest door een irrationale zeepbel die voor hun wiskundige modellen nagenoeg onmogelijk leek, aangezien diezelfde modellen gebaseerd waren op perfect-logic EMH. Een van de voornaamste deducties uit bijvoorbeeld Fama's EMH is dat elke prijs reëel en perfect is, op basis van perceptie. Een belangrijke noot is dat perceptie niet altijd een rationeel pad bewandelt, iets waar deze modellen nauwelijks rekening mee hielden.
 
Back
Naar boven