- Waardering
- 2.879
- Lengte
- 1m97
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Het Rad des Tijds voor als je tijd zat hebt. (alle delen zijn tusen de 700 en 1000 bladzijdes, behalve de prequel)
0. Een Nieuw Begin (prequel)
1. Het Oog van de Wereld
2. De Grote Jacht
3. De Herrezen Draak
4. De Komst van de Schaduw
5. Vuur uit de Hemel
6. Heer van Chaos
7. Een Kroon van Zwaarden
8. Het Pad der Dolken
9. Hart van de Winter
10. Viersprong van de Schemer
11. Mes van Dromen
12. De Naderende Storm
13. De Torens van Middernacht
14. Een Herinnering van Licht
De schrijver Robert Jordan stierf in 2007 terwijl hij werkte aan het laatste boek in de serie.
Vanwege zijn hartziekte besloot hij zoveel mogelijk notities achter te laten zodat een andere auteur zijn werk zou kunnen voltooien.
Na zijn dood koos zijn vrouw Harriet Brandon Sanderson uit om Het Rad des Tijds af te werken, maar tijdens het schrijfproces concludeerde Sanderson dat het boek te complex en uitgebreid was om in één boek te worden beschreven.
Daarom werd besloten om A Memory of Light op te splitsten in drie delen, te beginnen met De Naderende Storm, gevolgd door De Torens van Middernacht en afsluitend met Een Herinnering van Licht, dat gepland staat om in 2012 te verschijnen.
(bron Wikipedia)
The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer

Ik vind de inhoud/betekenis ervan toch wel prima. De mens die zeg maar het gewone bestaan overstijgt en wat meer doet met het leven. Verder is hij op intellectueel vlak geen hoogvlieger ofzo, maar kan me zeker vinden in deze filosofie.
Achter bekijken van de film het boek even gaan halen. (in het engels)
Hoe geweldig ik de film ook vond, het boek vond ik echt k*t.
Het is geschreven in derde persoon vanuit de schrijver's standpunt.
Het is een halve biografie van zijn eigen leven, de rest over het hoofpersonage.
In het begin van het boek zegt ie al dat hij gestorven is.
Doorheen het boek zegt hij zo'n 20x hetzelfde.
De poging tot romantische beschrijvingen vond ik niet geslaagd.
4/10
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
en ik dacht altijd dat het een waargebeurd verhaal was.