XXL Nutrition

Sticky Boeken Kritiek & Review Topic

1.jpg

Dit boek laatst in de bieb gehaald zonder verwachtingen. Echt een geweldig verhaal.

In het oude centrum van Barcelona ligt het Kerkhof der Vergeten Boeken. Daniel Sempere wordt door zijn vader, weduwnaar en boekhandelaar, meegenomen naar deze geheimzinnige, verborgen wereld van verhalen. Vanaf dat moment neemt Daniels leven een wending die hij niet had kunnen voorzien. Hij mag een boek uitzoeken en kiest De Schaduw van de Wind, geschreven door een zekere Julián Carax. Het boek laat hem niet meer los, ook al schudt de wereld tijdens het grauwe Franco-regime om hem heen op zijn grondvesten.

Zijn nieuwe boek 'het spel van de engel' gekocht valt wel erg tegen als je het met de schaduw vergelijkt.

Vond schaduw van de wind ook maar pauper trouwens. Duidelijk een schrijver zonder al te veel capaciteiten die te veel hooi op de vork nam.
Mooie woorden en zinnen, dat dan weer wel.

Ik ben ook niet echt een boekenlezer.

Er was een boek die iedereen had gelezen en dat een aanrader was....het boek der boeken.....meest gelezen en geprezen door iedereen.....ja je raadt het al: De DaVinci Code. Ik heb het gelezen, en inderdaad het boek is erg spannend.

Maar.....

Er is maar 1 schrijver waar ik zeer over te spreken ben, helaas is hij overleden en is zijn oeuvre zeer beperkt: Roald Dahl. Zijn kinderboeken heb ik als kind allemaal uitgelezen. Ook zijn volwassenen boeken zijn prachtig. Er is een bundel dat je gewoon in huis hoort te hebben:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als je geen Engels kan/wil lezen heb je een vertaling:

9789029083980.jpg

Hij is absoluut de beste verhalenverteller die de lezer met een grijns of verbittering of ontsteltenis achter laat. Hij laat het einde vooral ook open en weet dat de lezer precies weet wat er later gebeuren zal.

Een van de indrukwekkenste verhalen zal ik even kort hier samenvatten:
Een man en zijn buurman krijgen een plan als ze op een feestje zijn. Ze vinden elkaars vrouwen wel leuk. Ze willen zonder dat de vrouwen erachter komen van slaapplaats wisselen en de andere vrouw beminnen zonder dat de vrouw erachter komt. Ze willen in de nacht om een bepaalde tijd wisselen, maar het moet uiteraard feilloos gebeuren. Ze oefenen onder andere geblindoekt in elkaars huizen om de weg goed te vinden in het donker. En hoe dat afloopt verklap ik uiteraard niet.....je wordt nu al geprikkeld denk ik....

Ik ben ook niet echt een boekenlezer.

Er was een boek die iedereen had gelezen en dat een aanrader was....het boek der boeken.....meest gelezen en geprezen door iedereen.....ja je raadt het al: De DaVinci Code. Ik heb het gelezen, en inderdaad het boek is erg spannend.

Maar.....

Er is maar 1 schrijver waar ik zeer over te spreken ben, helaas is hij overleden en is zijn oeuvre zeer beperkt: Roald Dahl. Zijn kinderboeken heb ik als kind allemaal uitgelezen. Ook zijn volwassenen boeken zijn prachtig. Er is een bundel dat je gewoon in huis hoort te hebben:

Als je geen Engels kan/wil lezen heb je een vertaling:

9789029083980.jpg

Hij is absoluut de beste verhalenverteller die de lezer met een grijns of verbittering of ontsteltenis achter laat. Hij laat het einde vooral ook open en weet dat de lezer precies weet wat er later gebeuren zal.

Een van de indrukwekkenste verhalen zal ik even kort hier samenvatten:
Een man en zijn buurman krijgen een plan als ze op een feestje zijn. Ze vinden elkaars vrouwen wel leuk. Ze willen zonder dat de vrouwen erachter komen van slaapplaats wisselen en de andere vrouw beminnen zonder dat de vrouw erachter komt. Ze willen in de nacht om een bepaalde tijd wisselen, maar het moet uiteraard feilloos gebeuren. Ze oefenen onder andere geblindoekt in elkaars huizen om de weg goed te vinden in het donker. En hoe dat afloopt verklap ik uiteraard niet.....je wordt nu al geprikkeld denk ik....

pffft lijkt me zo'n typische kinderboekenschrijver. Dus een beetje te flauw naar mijn smaak, komt er trouwens ooit een coïtusscene in voor?

Heeft iemand nog tips? Iets in de sT van Murakami /surrealisme

Een paar jaar geleden gelezen, net voor de 2de keer uitgelezen. Een echte aanrader!

Set in Manhattan and beginning on April Fools' Day 1989, American Psycho spans roughly three years in the life of wealthy young investment banker Patrick Bateman. Bateman, 26 years old when the story begins, narrates his everyday activities, from his daily life among the upper-class elite of New York to his forays into murder by nightfall.

The Blind Side

Een ontzettende hart verwarmende film maar op veel punten toch net iets te zoetsappig. Desondanks kijkt hij toch wel goed weg (gebaseerd op een waargebeurd verhaal)

7+

Gaat over een Japanse student die zichzelf moet vinden na de dood van zen kameraad, die zelfmoord pleegde. De exvriendin van de zelfmoordenaar is zelf ook naar de klote ervan, ze komen elkaar dan tegen en tis een hele kapot-kloterij.

Heel goei boek, het is Herman Brusselmans die een slap in de face krijgt.

---------- Toegevoegd om 13:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:15 ----------

Cool kzie net dat jij ook al een boek had gepost van hem.

--

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je het hier mag vragen, maar ik ben opzoek naar een reliëf dun Engels geschreven boek.

Iemand tips?

Ik heb er 1 gevonden, zo meteen bestellen :)

0593055217.gif

Dikke vette bump ik weet het maar eigenlijk is dees topic nooit afgelopen :D

Deze mag niet ontbreken: 1e deel van een 4 delige reeks in het Fantasy genre. Heb van de hele reeks gesmuld en kijk uit naar het andere werk van deze auteur.

images.jpg

Terug
Naar boven