MuscleMeat

Born Twitchy's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Benchpress 3/3/3

Voor het avondeten en had vandaag alleen een 1200kcal shake op toen ik om half 1 opstond :p Voelde me dus niet erg sterk maar had wel zin even te trainen.
BW: nog steeds 80kg
Totale trainingstijd 45 mins.

Warming up:
10x20kg tricep pushdown ivm de lichte elleboogblessure waar ik sinds 2 weekjes vanaf ben + bench was bezet :rolleyes:
8x30kg Benchpress
6x50kg Benchpress

Benchpress
3x77,5kg 80% (moest eigenlijk 75kg zijn maar was het papiertje thuis vergeten dus uit mijn hoofd gedaan)
3x80kg 85%
7x85kg 90% repout (8e rep nog gedaan met lichte spot dus telt niet echt mee)

Close grip benchpress direct achter de repout aan als superset
8x60kg

Pendlay Row
6x80kg rug was nog teveel gaar door training van gisteren, daarom gestopt met de oefening halverwege de set

Lat pulldown
10x80kg superstrict
10x90kg laatste reps iets minder strict door moeite met grip
6x100kg laatste reps minder strict
6x100kg same as above

Dumbbell press 60graden, gewicht per DB
10x26kg :fire:
6x26kg iets te korte pauze gehouden maar vond het wel best zo

Cable cross om het af te maken, gewicht per kant
10x15kg
10x15kg

In de kleedkamer stonden er strepen van de aanhechtingen in binnenkant borst :D

Gaat wel lekker ja, ben blij dat ik weer begin te stijgen in gewicht :D
Denk dat die 45 mins trainingen me goed doen t.o.v. 5 kwartier trainen wat ik vaak deed :o

Damn brute bench!

Hoe bevalt wendler ?

KLABOOOOOM!!! Lekekr brutaal getraind BT ;)

Net even mijn bovenbenen opgemeten:
minder dan een halve centimeter en ik zit op de 60cm :woot:

Damn brute bench!

Hoe bevalt wendler ?
Wendler bevalt me tot nu toe goed!

Het is even wennen de eerste 2 sets onder je niveau te doen maar in de repout kan je helemaal los :D

Oefeningen die ik doe varieren nu nog een beetje, even kijken wat me bevalt enzo maar het lijkt op dit moment aardig op een upper/lower body split waarbij beide delen 2 keer per week aan de beurt zijn. Ik probeer niet een spiergroep compleet af te slachten en de keuze van oefeningen te onderbouwen voor mezelf. Isolatie doe ik niet aan (op kuiten na) en in tegenstelling tot mijn vorige split slacht ik niet elke keer een spiergroep volledig af. Ik doe wat borst, schouders en rug door elkaar op een dag en probeer dit zo te plannen dat ik de eerstvolgende basislift hier niet door wordt gehinderd. Denk dat dit icm de 45 minuten max trainingstijd die ik voor mezelf aanhoud me groei en herstel goed doet.
Reprange van de ondersteuningsoefeningen probeer ik rond de 8 a 10 te houden (ivm minder kans op blessures) met af en toe (zoals vandaag) uitschieters naar beneden.

Mijn schema ziet er op het moment ongeveer zo uit maar ben er nog niet 100% tevreden over:

Maandag
SQ 531
romanian dl
(Zoek nog een 3e oefening, misschien V-pulldowns?)

Dinsdag
BP 531
pendlay row en/of lat pulls
dumbbell press (overhead assistance)

Donderdag
DL 531 (powercleans als warmup)
Walking lunges (stabiliteit, ondersteuning squats)
Kuiten

Vrijdag
MP 531
chins
dips
facepulls

---------- Toegevoegd om 21:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:58 ----------

KLABOOOOOM!!! Lekekr brutaal getraind BT ;)
Thnx kwarkmans

Laatst bewerkt:
sow.... lekkere wieltjes dan BT ;) Ik mag wel gas gaan geven voor je me inhaalt.... die van mij zijn 66cm :o

Als je naar jouw trainingstijd kijkt mag je echt niet klagen + je bent al een jaartje ouder natuurlijk ;)

Tuurlijk mag ik niet klagen, maar gebombardeerd worden als genetisch wonder is wat overdreven... kep wel wat aanleg, maar tis toch vooral het cheaten die het doet ghehehe

Toch nog lekkere training kerel :thumbs:
Goed te horen dat je merkt weer vooruit te gaan nu je op Wendler zit :cool:.

Ik denk trouwens dat je spieren groter ogen doordat er door de spierhypertrofie je spierweefsel toeneemt in vocht&bouwstoffen(eiwitten).
Afhankelijk van welke type training je doet kan de spieromvang toenemen door middel van het vermeerderen van het sarcoplasma (het cytoplasma van een spiervezel) of door het toenemen van de samentrekkende proteïnen (Myofibrillen). Het lijkt me wel sterk dat je zo weinig spiermassa hebt opgebouwd, het lijkt meer iig als ik kijk naar de foto??? Maar goed, beter maar kijken naar de spiegel dan weegschaal :p

Whey met smaakjes doe ik niet aan :p, ik ben hardcore -> naturel :cool:

Tuurlijk mag ik niet klagen, maar gebombardeerd worden als genetisch wonder is wat overdreven... kep wel wat aanleg, maar tis toch vooral het cheaten die het doet ghehehe

:roflol: en hé BT, je hebt nog wel wat jaartjes te gaan ;) & in te halen :p.

Cheaten of niet, je hebt er flink wat voor moeten doen om op dit punt te komen en je mag echt niet ontevreden zijn met het resultaat ;)
Toch nog lekkere training kerel :thumbs:
Goed te horen dat je merkt weer vooruit te gaan nu je op Wendler zit :cool:.

Ik denk trouwens dat je spieren groter ogen doordat er door de spierhypertrofie je spierweefsel toeneemt in vocht&bouwstoffen(eiwitten).
Afhankelijk van welke type training je doet kan de spieromvang toenemen door middel van het vermeerderen van het sarcoplasma (het cytoplasma van een spiervezel) of door het toenemen van de samentrekkende proteïnen (Myofibrillen). Het lijkt me wel sterk dat je zo weinig spiermassa hebt opgebouwd, het lijkt meer iig als ik kijk naar de foto??? Maar goed, beter maar kijken naar de spiegel dan weegschaal :p

Whey met smaakjes doe ik niet aan :p, ik ben hardcore -> naturel :cool:

:roflol: en hé BT, je hebt nog wel wat jaartjes te gaan ;) & in te halen :p.
In te halen zeker als ik kijk wat bijvoorbeeld Ace op deze leeftijd al bereikt heeft :o

Het vooruit gaan sinds Wendler vind ik idd ook een flinke plus, enige wat ik jammer vind is de beperkte vooruitgang als het gaat om gewichten die je optilt. 2,5kg op bench en military en 5kg op squat en deadlift vind ik over een maand gezien tegenvallen voor iemand op mijn punt. Ik twijfel dus of ik in het begin het dubbele hiervan zal aanhouden tot dit niet meer lukt en dan in kleinere stapjes over te gaan.
Ter verduidelijking:
Met mijn 3x5 schema ging ik in 5 weken 10kg omhoog in bench en squat, 7,5kg in military en 15(!!)kg in lat pull :p
dat ik daarna tegen overtraining aan zat kwam imo door te lange trainingen en het feit dat ik vanaf 2 keer per week trainen in 1 klap naar 4 keer per week gegaan was en dit 4 maanden non-stop vol hield :P

De manieren die jij noemt van spiergroei zorgen volgens mij elk voor een toename in gewicht. Wat ik mij afvroeg is waarom de ene persoon er zwaarder uitziet dan de ander bij dezelfde lengte en BF% ???
Natuurlijk spelen aanhechtingen, spiervorm en skeletvorm een rol maar dit kan toch niet alles zijn?

Oja, vandaag geen trainingen maar wel een bezoekje aan een Argentijns steakhouse :meal:
500gr steak, here I come! :fire:

:meal: ik wil ook... hier met die steak hebbert!

In te halen zeker als ik kijk wat bijvoorbeeld Ace op deze leeftijd al bereikt heeft
Het vooruit gaan sinds Wendler vind ik idd ook een flinke plus, enige wat ik jammer vind is de beperkte vooruitgang als het gaat om gewichten die je optilt. 2,5kg op bench en military en 5kg op squat en deadlift vind ik over een maand gezien tegenvallen voor iemand op mijn punt. Ik twijfel dus of ik in het begin het dubbele hiervan zal aanhouden tot dit niet meer lukt en dan in kleinere stapjes over te gaan.

Ter verduidelijking:
Met mijn 3x5 schema ging ik in 5 weken 10kg omhoog in bench en squat, 7,5kg in military en 15(!!)kg in lat pull
dat ik daarna tegen overtraining aan zat kwam imo door te lange trainingen en het feit dat ik vanaf 2 keer per week trainen in 1 klap naar 4 keer per week gegaan was en dit 4 maanden non-stop vol hield

De manieren die jij noemt van spiergroei zorgen volgens mij elk voor een toename in gewicht. Wat ik mij afvroeg is waarom de ene persoon er zwaarder uitziet dan de ander bij dezelfde lengte en BF%

Natuurlijk spelen aanhechtingen, spiervorm en skeletvorm een rol maar dit kan toch niet alles zijn?

Oja, vandaag geen trainingen maar wel een bezoekje aan een Argentijns steakhouse 500gr steak, here I come!

Ja maar die ACE is een geval apart :p :roflol:

Ach weet je... het verschilt gewoon zo erg per persoon wat voorn training het beste is, de verhoudingen qua voedsel, genen...je bouw etc etc.

Wat betreft je vraag, ik denk dat daar een lastig antwoord op te vinden is omdat ik denk dat het aan de genen ligt, zoals je zelf ook al zegt de bouw van diegene (spieraanhechtingen, spiervorm, skeletvorm) ondanks dat ze maybe dezelfde stats hebben en daarnaast wat diegene al qua ervaring heeft in de sport/voeding.

Hoe lang train je zelf eigenlijk? (kon ik zo niet terug vinden)
In het begin merk je veel progressie, maar hoe langer je traint hoe meer je lichaam daar ook aan went.... en tja.. misschien nog een beetje last van overtraining :o? Ik merk het zelf ook wel aan mijn eigen trainingen, hoe moe ik ook ben...hoe druk ik het ook heb ik sla NOOIT een training over..als dat zo is, dan word deze wel verplaatst dat ik uiteindelijk ALTIJD aan de aantal dagen kom die ik in gedachten had :o. Niet zo gek ook dat ik dan ook niet altijd optimaal presteer, maar goed...voor mij is niet trainen = :no: :o.

Hé heel verhaal, laat ik het maar afkappen...moet mezelf ook zo richting de gym sturen :D

Hopelijk heeft die huge ass beef je gesmaakt :meal:, geniet van je rustdag:)

Ja maar die ACE is een geval apart :p :roflol:

Ach weet je... het verschilt gewoon zo erg per persoon wat voorn training het beste is, de verhoudingen qua voedsel, genen...je bouw etc etc.

Wat betreft je vraag, ik denk dat daar een lastig antwoord op te vinden is omdat ik denk dat het aan de genen ligt, zoals je zelf ook al zegt de bouw van diegene (spieraanhechtingen, spiervorm, skeletvorm) ondanks dat ze maybe dezelfde stats hebben en daarnaast wat diegene al qua ervaring heeft in de sport/voeding.

Hoe lang train je zelf eigenlijk? (kon ik zo niet terug vinden)
In het begin merk je veel progressie, maar hoe langer je traint hoe meer je lichaam daar ook aan went.... en tja.. misschien nog een beetje last van overtraining :o? Ik merk het zelf ook wel aan mijn eigen trainingen, hoe moe ik ook ben...hoe druk ik het ook heb ik sla NOOIT een training over..als dat zo is, dan word deze wel verplaatst dat ik uiteindelijk ALTIJD aan de aantal dagen kom die ik in gedachten had :o. Niet zo gek ook dat ik dan ook niet altijd optimaal presteer, maar goed...voor mij is niet trainen = :no: :o.

Hé heel verhaal, laat ik het maar afkappen...moet mezelf ook zo richting de gym sturen :D

Hopelijk heeft die huge ass beef je gesmaakt :meal:, geniet van je rustdag:)
Die huge ass beef voelde kleiner aan dan hij was, ik heb serieus even getwijfeld of ik er nog eentje zou nemen maar vond het daar wat te duur voor :o
Ik train vanaf mijn 18e in de sportschool maar dat stelde weinig voor (geen voedings- en trainingsschema) waardoor ik in de paar jaar onregelmatig (met pauzes van soms een jaar) slechts enkele kilo's vooruit gegaan was. Verloren tijd dus.
Sinds augustus train ik pas echt volgens schema's en eet ik (veel) meer. Sindsdien van 68kg naar nu 80kg gegaan bij slechts 2% stijging BF (eerste 4 maanden bijna 10kg erbij) en vrijwel alle oefeningen 1,5 of meer keer zo zwaar kunnen doen etc. :D

In die periode veel low reps getraind en na een maand of 4 zat ik tegen overtraining aan en heb ik 2 weken complete rust genomen van trainen, daarna ging het weer stukken beter en nu met de 45mins trainingen heb ik al helemaal geen tekenen van overtrainen.
Mijn eten zat afgelopen 2 maanden wat minder goed, gewicht bleef dan ook gelijk en BF% ook. Lichte krachttoename had ik gelukkig wel.
Sinds 2 a 3 weken wordt ik weer zwaarder (zo een 1,5kg) dus gaat de goede kant op.
Voor augustus wil ik op 85kg staan, dan heb ik bijna 17kg gegained in het 'eerste' jaar.

Vanavond weer er tegenaan, deadlift 3/3/3 en wat ondersteuning als lunges :)

Ps. Je 'hele verhalen' vind ik niet zo erg hoor ;)

haha en ja denk dat je achteraf misschien ook wel zoiets zou hebben van pff het is me net te veel. En een dikke beef van 500gr is zeker niet slecht ;) :meal:

Wel netjes wat je dan tot zo ver (sinds je serieus traint) hebt bereikt en dat je bf% niet erg is gestegen :D! Dat is ook altijd fijn, hoe meer vvm gainen..hoe beter :cool:.

Suc6 strx met je hams/rug training ;) ik lees het wel weer :p

haha en ja denk dat je achteraf misschien ook wel zoiets zou hebben van pff het is me net te veel. En een dikke beef van 500gr is zeker niet slecht ;) :meal:

Wel netjes wat je dan tot zo ver (sinds je serieus traint) hebt bereikt en dat je bf% niet erg is gestegen :D! Dat is ook altijd fijn, hoe meer vvm gainen..hoe beter :cool:.

Suc6 strx met je hams/rug training ;) ik lees het wel weer :p
Ik vond het jammer dat niemand waarmee ik was onbeperkt spare-ribs had besteld want dan konden ze nog een rib erop gooien :D

Mijn BF is nooit hoog geweest gelukkig en ik verwacht niet dat hij ook veel verder zal stijgen.
Voel mijn hams nog enorm op het moment dus dan maar voor een keertje door de spierpijn heen trainen :x

Ben benieuwd wat het schema voor je gaat doen. En ach... Ace... Die komt ook wel van ver hoor! Maar er is hoop. Weet niet hoe het bij jou zit, maar sinds ik KT doe en shit vind ik mezelf juist meer te klein terwijl ik wel groei :P

Waar woon je eigenlijk in A'dam? (ongeveer)

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

Niet dat ik ineens voor je deur sta met een fietsketting ofzo trouwens :nut:

Vandaag niet aan trainen toegekomen ivm sleutelen aan mijn motor :o
Geen deadlift-dagje gedaan dus...

Morgen ga ik iig military press doen en misschien ook deadliften nog. Twijfel over dit laatste nog een beetje aangezien ik zondag een circuittraining heb waarvoor ik niet gehinderd wil worden door spierpijn oid :x
Misschien alleen het hoognodige voor de 3/3/3 training en de repout niet voluit gaan?
Ben benieuwd wat het schema voor je gaat doen. En ach... Ace... Die komt ook wel van ver hoor! Maar er is hoop. Weet niet hoe het bij jou zit, maar sinds ik KT doe en shit vind ik mezelf juist meer te klein terwijl ik wel groei :P

Waar woon je eigenlijk in A'dam? (ongeveer)

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

Niet dat ik ineens voor je deur sta met een fietsketting ofzo trouwens :nut:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven