Fitness Seller

Born Twitchy's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ach ja je kan niet alles hebben :p, volgende keer zelf maar voor de onbeperkte spare-ribs gaan dan ;).

Beter dat je niet snel in vet% stijgt :D, altijd beter :D!
Dus lekkere spierpijn gehad ;), ik voel mijn quads/glutes aardig...vandaag staat bij mij rug/biceps op de planning...dus ook wat DL's, die voel ik altijd goed ook in mijn hams :D. Misschien maar goed ook dat je gisteren lekker wat anders hebt gedaan en rust hebt genomen (fysiek dan :P). Vandaag weer knallen :lifter:

Maak maar een grapje over Ace hoor, die werkt er hard voor en doet ook goed zijn best :thumbs:, maar iedereen verschilt gewoon. Ik denk dat als jij op je 18e meteen al goed serieus zou zijn in je training/voeding/rust dat je er nu ook anders bij zou staan. Maar goed, beter laat wakker dan nooit ;).

Goed weekend vast gewenst :)

• Topic Starter Topic Starter
Ach ja je kan niet alles hebben :p, volgende keer zelf maar voor de onbeperkte spare-ribs gaan dan ;).

Beter dat je niet snel in vet% stijgt :D, altijd beter :D!
Dus lekkere spierpijn gehad ;), ik voel mijn quads/glutes aardig...vandaag staat bij mij rug/biceps op de planning...dus ook wat DL's, die voel ik altijd goed ook in mijn hams :D. Misschien maar goed ook dat je gisteren lekker wat anders hebt gedaan en rust hebt genomen (fysiek dan :P). Vandaag weer knallen :lifter:

Maak maar een grapje over Ace hoor, die werkt er hard voor en doet ook goed zijn best :thumbs:, maar iedereen verschilt gewoon. Ik denk dat als jij op je 18e meteen al goed serieus zou zijn in je training/voeding/rust dat je er nu ook anders bij zou staan. Maar goed, beter laat wakker dan nooit ;).

Goed weekend vast gewenst :)
Ik heb nooit een grapje over Ace gemaakt, ben juist jaloers op het niveau waar hij nu zit :mad:

In het Wendler programma topic vroeg ik of maandelijks 2,5kg op BP wel voldoende progressie was voor iemand die op mijn niveau zit (niet erg hoog bedoel ik daarmee) tot ze me erop wezen dat dit toch 30kg/jaar op BP en military en 60kg/jaar op DL en SQ is :eek: :o

Wanneer ik langer het schema gevolgd heb en het nog steeds bevalt vraag ik wel overplaatsing naar de andere sectie aan ;)

Ik ben eruit: vanavond MP 3/3/3 en DL 3/3/3 zonder veel extra oefeningen aangezien ik al met powercleans opwarm voor DL.

---------- Toegevoegd om 18:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:31 ----------

Oja, ik heb serieus een blaar op mijn rechtermiddelvinger van het ontluchten van mijn (nieuwe) remleidingen :o

2 trainingen in 1: MP 3/3/3 en DL 3/3/3 aangezien ik gister mijn training gemist had

BW = 80,5kg ik gebruik sinds enkele dagen weer creatine dus dat kan ook schelen
Totale trainingtijd: 30 minuten
Ik kwam 40 minuten voor sluitingstijd aan in de verder lege sportschool. Attitude: :fire:
Muziek in sportschool: k*t! (nederlandse rap :kots:) Je begrijpt dat Twitchy direct de betere rocknummers op de lijst zette :rocker:
Personeel (misschien net 18jr) zat inmiddels op de gang en ik kreeg de indruk dat ze niet echt binnen durfde te komen dat ik bezig was in het squatrek :roflol:

Warming up voor military press
10x20kg military press
5x35kg military press

Military press (strict, hielen tegen elkaar)
3x45kg 80%
3x47,5kg 85%
10x50kg 90% repout

Warming up voor deadlift
6x50kg powercleans (blaar op mijn rechtermiddelvinger knapte hierbij :p
5x60kg powercleans
5x60kg powercleans

Deadlift
3x120kg 80%
3x127,5kg 85%
8x135kg 90% repout (na rep 6 die niet erg netjes was hield ik de bar bovenin locked een seconde of 10 vast, twijfelde of ik klaar was of niet. Weer neergelegd, stap naar achteren gedaan, enkele keren goed ademhalen en nog 2 reps eruit gegooid :fire:

Facepulls (ik heb max 30sec. rust gehouden tussen deze sets)
10x45kg
10x45kg
10x45kg

http://www.youtube.com/watch?v=ZyIrX7fwid4

Laatst bewerkt:
Sterke MP en Deadlift

Met mijn MP was het heel vreemd. Die 10 reps knalde ik er zo uit maar toen was het plots afgelopen. Heb het idee dat het met 2,5 of 5kg erbij ook gelukt was :p

Wat betreft de DL, techniek was niet helemaal zoals ik wilde. Had moeite met mijn rug netjes houden (denk door de powercleans icm de deadlift varianten maandag).
Al met al zeker niet ontevreden maar kan altijd beter :mad:

Kan altijd beter hehe :D, als het beter ging dan de vorige keer, dan is het goed!

Vanwaar deze manier van trainen? Snap het nut er niet helemaal van:p.

:roflol: Zo hoort het :D

En die creatine zal wel wat vochtig gewicht betekenen ja.
Jep helaas wel maar vorige keer dat ik stopte met creatine bleef mijn gewicht gelijk. Ik wordt ook niet pofferiger ervan (ook niet van veel zout eten trouwens) dus ik vind het best :p
Vanwaar deze manier van trainen? Snap het nut er niet helemaal van:p.
Het is een powerlift programma waarbij je met cycli van 4 weken werkt (4e week = deload) en de basislifts centraal staan. Elke training begin je met de basislift en een voorgeschreven aantal reps en percentage van je 1RM. Laatste van de 3 sets is een repout oftewel zoveel mogelijk reps met dat gewicht maken.
Elke cyclus verhoog je je 1RM waar je het percentage van neemt met 2,5kg (BP en MP) en 5kg (SQ en DL). Over een jaar genomen is het de bedoeling dat je dus 30kg respectievelijk 60kg omhoog gaat in je krachtstats van de grote lifts terwijl de kleine stapjes ervoor zorgen dat je niet vastloopt op een gewicht. Indien je toch de voorgeschreven reps niet haalt neem je voor die oefening 90 tot 95% van de op dat moment geldende 1RM en bouw je opnieuw op zodat je er wel voorbij komt.
Elke training begin je met de main lift en daarna doe je 1 tot 3 ondersteuningsoefeningen waarin je aardig vrij bent welke je doet. Reprange hiervan ligt wat hoger dan voor de main lifts waardoor je de spieren op meerdere manieren belast.

Ik ga het iig meerdere maanden proberen aangezien het gericht is op de langere termijn.

Vanwaar in één keer de omslag op powerliften dan? Ik dacht dat het je vooral om je fysiek te doen was.

Mijn lichaam reageert goed op low reps en ik vind het wel leuk die korte sets en hoge gewichten.

Daarnaast zoals al in mijn vorige post staat biedt dit schema nog aardig wat vrijheid.

Ik denk dat ik weer je schema ga stelen, nu paar weken op 8 reps trainen kijken hoe dat bevalt en daarna wendler :D

Hoe doen jullie dat toch, zo laat trainen...pfff tja jullie zijn echte avond/nachtmensen zeker :P

Dikke training man BT!!! :thumbs:
Pfff... die warming up voor je DL...ff wat powercleans van 60kg :roflol: haha
Nee echt netjes man... ook MP! Looking good!!! En zou leuk zijn als je echt constant steeds om de zoveel tijd je 1RM kan verhogen met 2,5 kg :cool:

P.S. Die ACE die kan wel tegen een grapje :p

:orly:

Oh shit, ik ben er eventjes niet en er word over mij geroddeld :roflol:
Vroegah boekte ik op kracht niet sneller progressie dan jij nu deed hoor Twitchy, en ook ik ben begonnen met een lege stang bankdrukken ;)
Vergeet niet dat ik dit al vier jaar doe, waarvan ik compounds 5x5 doe en ook krachtgerelateerde oefeningen (zoals push press) doe. Wedden dat jij met zo'n schema en een beetje discipline net zo ver komt? Je deadlift is trouwens heel sterk, het koste mij langer dan een jaar voordat ik 8x135 of meer lifte :eek: (true story) :p

:p

Ik zie dat je bij elke training weinig isolatie oefeningen hebt, en vrij snel klaar bent. Ik heb nu even wat in elkaar gezet, en vandaag Wendler Manual helemaal doorgelezen. Opzich vind ik die oefeningen naast de compounds wel lekker, maar dat is niet echt de gedachte achter wendler. Had je dat zelf ook en gewoon simpel gehouden, of kan ik ook gewoon mijn manier van trainen erin verwerken en alleen zijn set/rep range aanhouden.

Heb een paar dagen weinig gepost hier ivm een circuittraining met de motor:

(MF) Tracktraining niveau 2: 'Gevorderden'

Avond ervoor kon ik door de zenuwen amper slapen. Niet zozeer de training zelf maar meer het half 6 opstaan om op tijd bij de meeting-spot te zijn :X
Uiteindelijk toch een goede 2,5 uur slaap gepakt, meer dan zat dus :clown:

Met een aantal vrienden afgesproken en gezamelijk naar Lelystad (politiecircuit) gereden. Best frisjes maar aardig uit te houden achter het ruitje weggekropen. Keuring stelde weinig voor, werd even snel naar de algehele staat van de motor gekeken en we kregen een sticker op het ruitje. Even snel banden oppompen (2,2 voor en 2,4 achter) en na de briefing was het tijd voor de eerste les.
Na een verhaaltje (a la CSS) kregen we te horen dat we in groepen van 5 man achter de marshall aan dienen te rijden zonder te remmen en te schakelen waarbij we vooral op onze houding moesten letten.
De groep werd onderverdeeld in 5 groepen waarbij 1 het snelst en 5 het langzaamst is.
Met slechts een circuitdag met mijn SM en het lezen van 'Twist of the wrist 2' als circuitervaring waagde ik het erop in groep 2 te gaan staan. Mocht het te snel blijken kon ik altijd nog een stapje terug doen de sessie erna.
Ik had het geluk dat ik direct achter de marshall begon en er niet geroteerd werd de eerste sessie. Tot mijn lichte verbazing kon ik de instructeur goed volgen en liepen we wat op groep 1 in :D
Het rijden zelf ging best aardig, bandjes (racetec K1 en K2) waren snel warm en mijn instuurpunten lekker laat. Moeite had ik wel met het mooi uitkomen bij de apex (en dus ook de exit) net als de zo ongeveer enige echte linkerbocht waar een laag hegje het zicht door de bocht ontneemt. Mijn houding in rechterbochten waren naar mijn idee wel ok, linker bocht een stuk minder.
Beide kanten wel kleine rulletjes op de banden :P

Na de sessie stond ik in de rij voor het afstellen van mijn vering maar helaas kwam ik hier niet aan toe omdat de man wat langer met de voorganger bezig was dan gepland.

Tweede sessie mochten we nog steeds niet schakelen en remmen en kregen we de opdracht iets te spelen met instuurmomenten met als doel het voordeel van laat insturen te ondervinden. Ondanks dat ik me in groep 2 op mijn plek voelde was ik gewisseld met iemand uit groep 1 waardoor ik met de 'snelste' meedeed :rolleyes:
Tempo van de groep lag merkbaar een tikje hoger dan in de eerste sessie maar gelukkig de mijne ook :D
De linkerbocht begon ik langzaamaan door te krijgen maar voelde nog niet helemaal top. Instuurmomenten, apexen en drive de bocht uit waren wel stukken beter dan de eerste sessie dus ik ging zeker wel vooruit.
Helaas werd de sessie vroegtijdig afgebroken door de eerste crash. Een GSXR had een highsider gehad waarbij de berijder zijn pink brak. Later hoorde we iets dat er misschien meer aan de hand was, iets met zijn rug :(

Ondanks meer verzitten dan eerst nog steeds geen knietje aan de grond gereden terwijl ik voor mijn gevoel wel de juiste hellingshoek hiervoor had en genoeg verzat :?

Tijdens het afstellen van de vering (voor meer preload en ingaande demping, achter alleen wat meer ingaande demping) mijn kneesliders maar wat verplaatst naar boven in de hoop dat het nu wel klopt.

Sessie 3: Kneedownen
Licht remmen mocht nu, schakelen nog steeds niet. Doel van de sessie was de gehele houding goed krijgen en de kneedown als middel gebruiken en niet als doel opzich. Het idee was dat iedereen een KD maakt door genoeg en goed te verzitten icm grotere hellingshoek/snelheid. Snel en laat insturen + voetenwerk op de stepjes hebben ze het ook nog over gehad.
Sessie begon al goed: door geklooi met een niet meewerkende oordop kwam ik 1 ronde later de baan op (kon wel mooi aansluiten aan het groepje) dus had wat koudere banden dan de rest. Automatisch minder grip en dus langzamer rijden in het begin maar niet teveel achterstand willen oplopen dat groep 2 op mijn reet zit. Halverwege de 2e ronde gleed de achterband hierom wat naar buiten toe. Niet gevaarlijk of plotseling maar merkte het wel.
De linkerbocht leek nu eindelijk wel ergens op en rechterbochten gingen stukken vlotter (KD meer regel dan uitzondering). Tempo van de groep was dus weer wat omhoog gegaan en dat van mezelf ook :cool:
Helaas kwamen we vast te zitten achter groep 5 waarvan de marshall niet door had dat wij erlangs wilde. Dit kostte dus een ronde en onze marshall besloot even op een zijweggetje te wachten tot we weer flink ruimte voor ons hadden.
Helaas waren we die ruimte binnen een halve ronde alweer kwijt en zaten we weer achter de langzame groep waar we uiteindelijk voorbij konden. Kostte helaas wel 3 volle rondes.

Sessie 4: 'vrij rijden' achter de marshall aan. Schakelen mocht nu wel (al was voor deze baan alleen 2 en 3 echt nodig en op het rechte stuk kon je tot in zijn 5 gaan) en vooral de eerste rondes na warmrijden waren erg lekker. Heb meerdere bochten gehad waarbij ik mijn motor bijna op mijn knie liet vallen en de gehele bocht doorschraapte waarbij ik soms ook mijn toe-slider het asvalt liet kussen dus ging plat zat :p
Helaas sloeg vermoeidheid en misschien wat te weinig drinken vrij plots toe. Gortdroge mond, minder concentratie en goede dingen die er echt ingebakken zaten van voor de training zoals knee to knee verslapte. Ik verzitte niet genoeg waardoor ik eerst mijn toe-slider aan de grond reed voordat mijn knie erop lag. Hoofd bleef meer boven de motor dan 'onder de spiegel' en ik verremde me zelf op een kort bochtje (zonder gevolgen gelukkig).

Ik twijfelde even of ik de 5e en laatste sessie nog zou doen maar aangezien we geen nieuwe theorie meer kregen en ik al heel veel geleerd had die dag besloot ik geen extra risico te nemen met de kant op een crash.
Mijn eerste 'circuitdag' met een supersport waarbij ik uiteindelijk goed met de snelste aanwezige groep mee kon komen, ik had het zelf iig niet verwacht :D

In de door mij gehate linker bocht (met hegjes):

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoe doen jullie dat toch, zo laat trainen...pfff tja jullie zijn echte avond/nachtmensen zeker :P

Dikke training man BT!!! :thumbs:
Pfff... die warming up voor je DL...ff wat powercleans van 60kg :roflol: haha
Nee echt netjes man... ook MP! Looking good!!! En zou leuk zijn als je echt constant steeds om de zoveel tijd je 1RM kan verhogen met 2,5 kg :cool:

Jep ben een nachtmens (voor 2 uur snachts slaap ik zeer zelden).
Powercleans kan ik volgens mij wel 1x80kg (aangezien ik setjes 5x70kg deed) dus dan vind ik het nog meevallen.
MP viel me ook mee, heb deze oefening lang niet gedaan en ben er duidelijk wel sterker in geworden :D
:orly:

Oh shit, ik ben er eventjes niet en er word over mij geroddeld :roflol:
Vroegah boekte ik op kracht niet sneller progressie dan jij nu deed hoor Twitchy, en ook ik ben begonnen met een lege stang bankdrukken ;)
Vergeet niet dat ik dit al vier jaar doe, waarvan ik compounds 5x5 doe en ook krachtgerelateerde oefeningen (zoals push press) doe. Wedden dat jij met zo'n schema en een beetje discipline net zo ver komt? Je deadlift is trouwens heel sterk, het koste mij langer dan een jaar voordat ik 8x135 of meer lifte :eek: (true story) :p
:roflol: wij roddelen niet hoor, gaf alleen een compliment ;)
Deadlifts waren lang niet allemaal zo netjes als ik zou willen mocht dat een geruststelling zijn ;)
:p

Ik zie dat je bij elke training weinig isolatie oefeningen hebt, en vrij snel klaar bent. Ik heb nu even wat in elkaar gezet, en vandaag Wendler Manual helemaal doorgelezen. Opzich vind ik die oefeningen naast de compounds wel lekker, maar dat is niet echt de gedachte achter wendler. Had je dat zelf ook en gewoon simpel gehouden, of kan ik ook gewoon mijn manier van trainen erin verwerken en alleen zijn set/rep range aanhouden.
Ik heb het niet zo op isolatieoefeningen en aangezien mijn armen en traps niet achterlopen terwijl ik weinig isolatie doe zie ik het nut er niet zo van in, doe dan liever meerdere spiergroepen in 1 keer aangezien ik de trainingstijd kort wil houden :)
De set/reprange van Wendler geldt alleen voor de 4 basislifts, ondersteuningsoefeningen heeft hij niet gedefinieerd en ook de rep/setrange hiervan geeft hij alleen aan wat hij zelf meestal doet dus daar ben je aardig vrij in.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven