AndroidHealthClinic

Born Twitchy's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Je zit wel aan lang tegen die 80kg BW aan te hikken he? Zou je je voeding niet wat verhogen?

btw, geen antwoord op mn vorige post:(?
Sorry, was het vergeten te posten:
Wat ik te horen kreeg is dat voornamelijk exo-rotations en L-flies goed zijn voor de kleine spieren in de schouder.

Ik zat een tijdje ongeveer op de 80kg (met creatine), toen een periode met wat minder goed/veel eten en trainen waardoor ik op 78kg kwam (zonder creatine) maar wel iets droger en zonder merkbaar krachtverlies :D
Sinds kort weer goed aan het eten (tel grofweg mijn kcals en probeer indien nodig wat extra te eten) en trainen, kracht gaat merkbaar omhoog (zeker benen en rug!) net als mijn gewicht.
Nu dus weer tegen de 80kg and rising dus ik eet nu gewoon door tot de 85kg :D

Ik heb volgens de tabellen zo een 3000-3200kcal per dag nodig en ik probeer minimaal 3200kcal aan te houden, meestal zit ik rond de 3400kcal met af en toe een dagje net onder de 3000kcal als het even minder gaat. Zoals ik al zei stijgt mijn gewicht nu steady dus dat zit wel goed.

Laatst bewerkt:
Thanks. Die L-flies deed ik altijd met kabel, maar zie nu ook dat je ze met dumbbells kan doen. Met kabel was het minimum gewicht 14kg, wat toch redelijk zwaar is om die lekker strikt en rustig uit te voeren.

Over de exo-rotations kon ik niets vinden, wat bedoel je daarmee?

Had voor jou gevoel de creatine wel veel geholpen met krachtwinst?

Zolang het je gewicht stijgt en het vetpercentage blijft acceptabel moet je indd niets veranderen!

Ik zat een tijdje ongeveer op de 80kg (met creatine), toen een periode met wat minder goed/veel eten en trainen waardoor ik op 78kg kwam (zonder creatine) maar wel iets droger en zonder merkbaar krachtverlies :D
Sinds kort weer goed aan het eten (tel grofweg mijn kcals en probeer indien nodig wat extra te eten) en trainen, kracht gaat merkbaar omhoog (zeker benen en rug!) net als mijn gewicht.
Nu dus weer tegen de 80kg and rising dus ik eet nu gewoon door tot de 85kg :D

Ik heb volgens de tabellen zo een 3000-3200kcal per dag nodig en ik probeer minimaal 3200kcal aan te houden, meestal zit ik rond de 3400kcal met af en toe een dagje net onder de 3000kcal als het even minder gaat. Zoals ik al zei stijgt mijn gewicht nu steady dus dat zit wel goed.
Sounds like a plan!

Ik heb sinds maandag al niet meer getraind vanwege drukte maar misschien is het wel goed geweest voor mijn schouder want hier heb ik nu niet of nauwelijks last van.
Woensdagochtend ga ik nog wel naar de sportarts dus ik wil morgen zeker even incline presses gaan doen om te kijken hoe dat gaat.

Thanks voor die oefeningen nog trouwens, zijn erg lekker.

Succes bij de sportarts!

Borst en beetje benen

Gewicht: 79,5kg dus vrijwel gelijk ondanks een week niet trainen en door tijdgebrek (veel buitenshuis geweest) minder eten.
Tijd: niet op gelet
Bijzonderheden: Zie mijn vorige post

Benchpress
10x20kg
8x50kg
8x70kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg geen enkele last van mijn schouder gehad hierbij!

Incline DB press
7x30kg kracht viel tegen, schouder?
6x26kg vroegtijdig gestopt, dit kwam zeker weten door mijn schouder. Geen pijn maar gewoon kracht die ineens inkakt, goed dus om te melden woendag.

Squat
10x20kg
10x60kg
8x80kg
6x100kg
6x110kg
3x120kg + 2x110kg
elke rep een goed stuk onder parallel en t/m 100kg waren ze full. Ik wilde nog een setje doen maar voelde heel licht iets in mijn rechterknie, niets zorgwekkends maar voor de zekerheid het hierbij gelaten

Cable cross
10x15kg
8x15kg deze set was na vrij korte pauze

Al met al ben ik aardig tevreden. Kracht lijkt terug te komen maar ik wil toch weten wat het nou was.

****ed up van die schouder, maar desalniettemin mooie gewichten op de bench!:D

Schouder is al op de herstellende weg dus ik verwacht dat het binnenkort wel over is.

ai manneke. Voorzichtig aan kerel

Zojuist bij de sportarts geweest en deze heeft na een aantal vragen en wat geduw en trek aangeraden foto's laten maken van mijn schouder om te kijken of er kalk afzetting in zit. Andere optie is mogelijk beknelling van de zenuw bij pump (wat wel verklaart waarom het niet vanaf het begin al kracht verlies is.
Schijnt wel vreemd te zijn dat ik het nu ineens pas heb en niet al mijn hele leven, dat het geen pijn doet en dit de enige plek in mijn lichaam is waar dit probleem zit. Positieve was dat ik nog wel erg lenig ben ondanks de spiermassa dus dat is tenminste iets :p
Vandaag of morgen word ik door de sportarts teruggebeld met de uitslag, ben benieuwd.

Kreeg ook het advies even 10-15 reps aan te houden voor deze spiergroep.

Nou..benieuwd naar het resultaat maar weer dan! Hoplelijk is het begrijpelijk en niets ernstigs!:thumbs:

Heb het ook met me rug gehad, keer rug vertilt met deadliften en beetje stom geweest en door gegaan, achteraf toch wel pr :D

Paar dagen later stekende pijn in me onderrug bij deadliften, squatten. Dit duurde ongeveer 6 maanden, toen naar arts gegaan. MRI scan gedaan en fotos laten maken. Was beide gewoon goed, nu weer bezig met deadliften en squatten en nu nergens last van.

Wat het was geen idee, heb toen wel iets van 6 maanden niet gedeadlift voordat ik wist waar die pijn vandaan kwam en wat het was. Uiteindelijk niks ontdekt en gewoon weer verder gaan trainen, nu nergens meer last van.

Niet alles kan de wetenschap verklaren :P

Opluchting:

Schouder is niets mis mee op de foto :D
Geen kalk afzetting, geen vreemde stand door onbalans in de spieren en ook geen kapsels die duiden op een 'slechte' schouder.

Advies:

gewoon doortrainen behalve de oefeningen die krachtverlies, daarbij rond 60-70% kwa gewicht trainen en hoger in de reps zitten voor de aankomende 3 weken. Hierna rustig weer opbouwen en over een kleine 2 maanden laten weten hoe het gaat.
Hij gaat zich nog wel even verdiepen in evt afknelling van de zenuw bij pump.

Rug en wat triceps

Gewicht: 79,5kg op vrijwel nuchtere maag (1 suikerwafel en 1 banaan, totaal 400kcal)
Tijd: zo een 45 mins geloof ik

Pendlay Rows Allemaal zoals het hoort dus met deadstop, bovenlichaam parallel aan de grond en elke rep de schouders als eerste naar achteren trekken met gestrekte armen.
10x35kg zat nog op de bar toen ik aan kwam :p
8x60kg
6x85kg strict en explosief
6x85kg
6x85kg laatste 2 minder strict

Powercleans
5x60kg
5x70kg
5x75kg laatste 2 reps moeizaam

Chins/pullups overhands, erg brede grip, onderin 'uithangen' en geen swing
5xBW
5xBW+10kg
3xBW+10kg + 2xBW moeizaam

V-grip pulldowns
5x85kg
5x95kg
5x90kg

Dumbbell side raises staand maar strict
10x8kg
10x12kg
10x10kg

Cable pushdown triceps, superstrict as usual
12x20kg
12x25kg
10x30kg laatste 2 reps waren heavy
10x25kg

Voelde heerlijk vandaag ondanks dat ik me de eerste sets wat zwakjes voelde.
Nu net thuis direct een 1000+kcal havermout shake naar binnen gegooit dus middageten genoeg voor nu.
Vanavond een feestje dus wat alcohol maar ik houd het ivm herstel beperkt.

Laatst bewerkt:
Pump = krachtverlies! :mad: (borsttraining)

Gewicht: 81kg
Bijzonderheden: Meer reps, lager gewicht. Kijken of dit beter is.

Benchpress
12x20kg
10x60kg
10x75kg
8x75kg 1 fail door rechter schouder
6x70kg + 4x60kg

Incline DB press
10x24kg
10x24kg
10x24kg 1 fail terwijl ik normaal dergelijke sets met 30-32kg deed

Dips
8xBW+20kg ging echt niet lekker en vond het te link ivm mogelijk vallen

Kortom: pump --> krachtverlies!
Belde zojuist met een bevriende fysio en zowel hij als ik denken aan iets van zenuwbeknelling bij pump. Hij denkt dat ik het even kan proberen met low reps (3 a 4) en langer rust tussen sets voor minimale pump.

Morgen bel ik de sportarts weer even hierover, word er gestoord van.

Wel nice bw heb je nu!

En brute dips!

ik volg je ;)
mooie training alleen jammer van je krachtverlies

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven