XXL Nutrition

Borst-training: achterlopende borst.

Bezoekers in dit topic

downloadking23

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 sep 2003
Berichten
5.669
Waardering
0
En nog een aparte vraag van mij ..

Als ik bijvoorbeeld benen train of rug of andere spiergroepen , als ik de sportschool uit kom heb ik ook het gevoel dat de spieren die getraind zijn ook echt "kapot" zijn .. Met de dagen daarna ook een lekker portie spierpijn...

Nu komt ie.. bij een borst training heb ik dit echter helemaal niet, ik heb geen vermoeid gevoel in de borst en heb ook niet het gevoel dat ik wat gedaan heb.. sterker nog.. als ik een aantal zware setjes banken pak heb ik de dag erna spierpijn in mijn triceps.. Nog zwaarder trainen lukt ook echt niet, zit kwa gewicht wel op een goed gewicht. Met zware flyes heb ik de dag erna spierpijn in de schouders enzovoort..

Wat gaat er mis? lijkt wel dat op 1 of andere manier mijn armen die overigens ook lomp sterk zijn al het werk overnemen en er in de borstspieren zelf weinig gebeurt lijkt het..
 
Probeer gewoon met flyes en db presses je echt op je borst te concentreren zodat je voelt dat je met je borst werkt. Doe het eerst een zonder of met heel weinig gewicht en test dan uit bij welke beweging je het meeste je borst voelt werken. Wanneer je dan een goede techniek hebt moet het echt wel lukken om die borst te isoleren.
 
Ik denk dat dit voor iedereen gewoon anders is en niks zegt over het feit of de desbetreffende spier wel of niet een goede workout heeft gehad. Ik zelf bijvoorbeeld heb bijna niet tot nooit spierpijn/vermoeid gevoel in mijn schouders ook al heb ik ze de dag ervoor helemaal kapot getrained.

Spierpijn is geen indicator voor groei.

:)
 
Stel een schema samen met meer nadruk op je borst, doe er dan geen schouders, triceps in.
 
Flyes doen het bij mij altijd heel goed..... benchen voel ik het ook bijna nooit.
 
En nog een aparte vraag van mij ..

Als ik bijvoorbeeld benen train of rug of andere spiergroepen , als ik de sportschool uit kom heb ik ook het gevoel dat de spieren die getraind zijn ook echt "kapot" zijn .. Met de dagen daarna ook een lekker portie spierpijn...

Nu komt ie.. bij een borst training heb ik dit echter helemaal niet, ik heb geen vermoeid gevoel in de borst en heb ook niet het gevoel dat ik wat gedaan heb.. sterker nog.. als ik een aantal zware setjes banken pak heb ik de dag erna spierpijn in mijn triceps.. Nog zwaarder trainen lukt ook echt niet, zit kwa gewicht wel op een goed gewicht. Met zware flyes heb ik de dag erna spierpijn in de schouders enzovoort..

Wat gaat er mis? lijkt wel dat op 1 of andere manier mijn armen die overigens ook lomp sterk zijn al het werk overnemen en er in de borstspieren zelf weinig gebeurt lijkt het..

je triceps en schouders zijn blijkbaar een zwakke spiergroep bij jou.
normaal verdwijnt deze disbalance met de jaren.
Of... probeer je houding bij het bankdrukken te veranderen, ik zie vaak mensen bankdrukken die hun ellenbogen te dicht aan hun lichaam houden en daardoor meer hun triceps belasten.
Moeilijk een analyse te geven zonder jou te kennen en je te zien trainen.
 
Mijn armen zijn juist erg sterk.. ik verplaats heel wat gewicht met de armen en heb denk ik meer het probleem dat de armen het gewoon overnemen.
 
suggestie;

laat het benchen een paar weken voor wat het is en doe als volgt

2 dagen per week borst, 1 aan het begin en 1 aan t eind vd week.

dag 1
db press flat
db press incline
vertical machine press

alles 4 sets 6 tot 12 reps

dag 2
flyes op vlakke bank
flyes incline
cable flyes

allles 4 sets 6 tot 12 reps.

niet de andere spiergroepen vergeten natuurlijk en zorg dat er tussen die borst dagen minstens 2 rustdagen zitten.
 
Doe eens atrainer flyes(schouders worden hierbij zeer minimaal gebruikt) en one arm cable crossovers, als je het dan nog niet in je borst voelt weet ik het niet meer!
 
Doe eens atrainer flyes(schouders worden hierbij zeer minimaal gebruikt) en one arm cable crossovers, als je het dan nog niet in je borst voelt weet ik het niet meer!

"A trainers flye" Ik kende hem niet, dus maar even opgezocht.

attachment.jpg
 
Back
Naar boven