AndroidHealthClinic

Bosshogg's Powerlifting Log

Bezoekers in dit topic

Meestal ligt de bar wel boven mijn tenen. Maar ik heb nooit dat ik mijn schenen open trek.

Ok, zag dat je m net voor je omhoog ging nog even naar voren rolde, meeste mensen doen dat toch anders om (nou ben ik geen deadlift expert).

maar sterke lifts gelukkig zit je 17 mei niet in mijn gewichts klasse :o
 
Ok, zag dat je m net voor je omhoog ging nog even naar voren rolde, meeste mensen doen dat toch anders om (nou ben ik geen deadlift expert).

maar sterke lifts gelukkig zit je 17 mei niet in mijn gewichts klasse :o

En leeftijdsklasse, met 18 jaar kan je nog mee doen bij sub-junioren toch?
 
En leeftijdsklasse, met 18 jaar kan je nog mee doen bij sub-junioren toch?

ligt er aan wanneer je jarig bent. Gaat per kalender jaar en ben in kalender jaar 2013 18 geworden, dus ben ik junior (dus als ik in januari 18 was geworden was ik nog sub junior)
 
Dit is echt gewoon net onder par hoor, paar centimeter. Veel mensen denken maar dat ze zo ontzettend diep squatten, terwijl ze in werkelijkheid nog niet eens in de buurt van parallel zitten (heupbot lager dan bovenste punt knie).
Dan moet ik maar niet mee doen aan een wedstrijd! ;) Bodybuilding technisch voelen mijn squats goed...maar PL technisch is het voor mijn gevoel om te janken..:o
 
Dan moet ik maar niet mee doen aan een wedstrijd! ;) Bodybuilding technisch voelen mijn squats goed...maar PL technisch is het voor mijn gevoel om te janken..:o

Je impliceert hiermee zelf niet onder par te squatten en dit niet belangrijk te vinden voor bodybuilding. Het tegendeel is waar, onder parallel squatten is altijd het beste, wat je doelen ook zijn.
 
Je impliceert hiermee zelf niet onder par te squatten en dit niet belangrijk te vinden voor bodybuilding. Het tegendeel is waar, onder parallel squatten is altijd het beste, wat je doelen ook zijn.

Verklaar u nader.
 
Seri?

Zit op mn tella dus ga geen heel verhaal ophangen
Beter voor de knieën, meer glute en ham activatie etc etc.
Daarnaast is een squat boven par gewoon geen squat :trollface:
 
Seri?

Zit op mn tella dus ga geen heel verhaal ophangen
Beter voor de knieën, meer glute en ham activatie etc etc.
Daarnaast is een squat boven par gewoon geen squat :trollface:

Voor strongman hoeft een squat onder par zeker geen meerwaarde te hebben.
 
Voor strongman hoeft een squat onder par zeker geen meerwaarde te hebben.

Dat het om wat voor reden dan ook niet per se nodig zou zijn, daar kan ik ergens nog inkomen, maar dat het geen meerwaarde zou hebben waag ik toch te betwijfelen
 
Dat het om wat voor reden dan ook niet per se nodig zou zijn, daar kan ik ergens nog inkomen, maar dat het geen meerwaarde zou hebben waag ik toch te betwijfelen

Ik zei ook dat het geen meerwaarde hoeft te hebben.
Bij SM zijn op wedstrijden(squatlift, strongman squat) ook de richtlijnen niet onder par. Je kan er wel wat aan hebben tijdens stones bijvoorbeeld(als je diep ziet, doet ook bijna niemand bij de top).
Minder diep= meer kilo's= meer kracht.

Ik squat overigens wel altijd diep, gewoon omdat ik het chiller vind.
 
Onzin imo maar niet echt de juiste plek hier om over te discussiëren verder
 
17-3

strict log
3x82,5
3x82,5
3x82,5
3x82,5
3x82,5

Push press
3x80
5x92,5 PR
4x92,5
4x92,5
3x95
Gewicht valt niet lekker terug op mijn schouders

powerclean
3x60
3x80
3x95
1x105
1x105
1x105

Nog bench tegen bands geprobeerd maar hierbij drukte ik het rack omhoog. Wat kan ik het beste doen voor snelheid vanaf de borst?

Misschien ook bij lb dagen wat extra (lichte) benches doen zodat ik extra vaak bench
 
bench tegen bands is voor lockout toch ?
 
bench tegen bands is voor lockout toch ?

Voor een deel wel, maar je hebt ook de snelheid vanaf onder nodig om door de bands heen te drukken. Tenminste, dat denk ik
 
Nette pr's man! Congrats. Snelheid vanaf borst is niet echt gemakkelijk om specifiek op te trainen denk ik. Ik vermoed explosieve reps 3 ofzo per set aan 75 percent. Daar naast lijkt me een bench oefening waar bij het gewicht zwaarder aanvoelt beneden dan aan de lockout ook niet slecht, kan nu geen oefening bedenken wat daar het geval is.

Mss bench vs reversed bands, alhoewel je boven af minder spanning op de bands zit dus zwaarder voor jou....
Mss weet Tymen zo wel een oef.
 
Nette pr's man! Congrats. Snelheid vanaf borst is niet echt gemakkelijk om specifiek op te trainen denk ik. Ik vermoed explosieve reps 3 ofzo per set aan 75 percent. Daar naast lijkt me een bench oefening waar bij het gewicht zwaarder aanvoelt beneden dan aan de lockout ook niet slecht, kan nu geen oefening bedenken wat daar het geval is.

Mss bench vs reversed bands, alhoewel je boven af minder spanning op de bands zit dus zwaarder voor jou....
Mss weet Tymen zo wel een oef.

Ga wel met Tymen een schema maken wat ik deze 9 weken voor het nk nog moet gaan doen. Aangezien mijn schema's eigenlijk bestonden uit >85% van 1RM en dan reps daarmee doen


Zal het eens proberen


18-3

squat
5x60
5x100
3x130
3x150
3x175 wraps
3x190
3x190 stevigere wraps
3x190
pff mijn benen gingen bijna dood. Ook laat ik mezelf in de wraps vallen ipv mijn knieën er goed in te duwen. Dus weer even terug en beter daar op letten

deficit deadlift
5x60
3x140
5x180
5x200
5x200
Eten kwam bijna omhoog doordat ik best veel had gegeten. Niet meer op dinsdag doen dus

benchpress
10x60
10x70
10x70
10x70

nog wat curls
 
Back
Naar boven