Fitness Seller

breedte in de rug

Probeer eens
Chin-ups wide grip 6x8-12 eventueel met extra gewicht
Bent over row's 3x 8-12 smal (normale grip)
Bent over row's 3x6-12 wide grip
Succes

Bent over rows, Chin/Pull ups, Seated cable rows, Dumbbell Rows, Lat pulldown

And squeeeeeeeeeeeezeeeeeeeeeee!

Alles is hier al gezegd, knallen dus ;)!!

pulldown
bend over row
small seated row
straight arm pulldown [Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
vanavond maar is uitgeprobeert vanavond eerst deathlift gedaan daarna pulldown breed,bent over row small,bent over dumbbell,verticale row op machine

was na de eerste 3 eigelijk al bek af maar was heerlijke training!

ik heb een optrekstang gekocht omdat we die niet in onze sportschool hebben dus heb ik er zelf 1gekocht heb hem thuis aan de muur hangen nu was mijn bedoeling om dit 4dagen in de week te gebruiken ik train woensdagavond mijn rug spieren altijd maar wou de maandag,dinsdag en de donderdag,vrijdag ochtend voor dat ik na me werk ga me en 3setje optrekken ene dag breed en andere dag small ga ik hier meer lats van bouwen??

barbell rows maken je rug niet weider maar dikker voor rug weidte moet je tog chinnen of pull downs doen daarmee word je zo weid als een pantser wagen

daarom heb ik een stang gekochtg om te chinnen

en 72 uur rust tussen je rug oefeningen, anders zal men niet groeien;)
dus geen 4 maar twee keer per week rug trainen,

succes!

Je kan je rug toch sowieso niet specifiek op wijdte of dikte trainen?

2ochtends? en dan de woensdagavond in de sportschool??

Inderdaad... Het is gewoon een spier die uitzet. In dikte en breedte.

En als ik naar je stats kijk heb je gewoon nog te weinig massa... Maak je dus niet druk en kweek extra massa, dan zul je die rug ook wel meer krijgen.

Je doet al wel goede oefeningen, je moet alleen harder trainen, je rust nemen en meer eten. Tegen de tijd dat je 15 kg gegroeid bent, is je rug alweer een pak wijder ;)

barbell rows maken je rug niet weider maar dikker

Waar heb je die (on)wijsheid vandaan?

Hoe je het ook bekijkt, ook bij rows vormen de lats de verbinding romp/armen en zijn het de lats die altijd belast worden.

De "dikte" bereik je enkel als je tijdens het roeien ook de schouderbladen naar elkaar trekt waardoor de rhomboids en het middengebied van de trapezius belast wordt. Maw je kunt dus heel goed roeien zonder dat je op dikte traint (kijk maar naar trainee die zoveel gewicht gebruiken dat er alleen in de armen is, niet thv de schouderbladen), maar de lats belast je altijd.

oke tanks man!!! dus die 2x in de week ochtend chinne is eigelijk overbodig?

Klopt op zich, maar je kan wel de spieren die binnen de spiergroep rug voor extra dikte zorgen (trapezius, rhomboids) accentueren of meer/minder bij een oefening betreken.

Denk hierbij aan shrug bwegingen voor het accentueren en het wel/niet naar elkaar trekken van de schouderbladen tijdens rows ed.

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------

oke tanks man!!! dus die 2x in de week ochtend chinne is eigelijk overbodig?

Als je maar 1 oefening doet zou ik idd niet 2 keer in de week chinnen maar minstens 1 chin sessie vervangen door een roeioefening.

Laatst bewerkt:
Als je zo'n V-vorm bedoeld, die kun je krijgen met zwemmen, borstcrawl, rugcrawl.

;)

Terug
Naar boven