Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru

Klopt, alleen is dat geen J-curve maar een bell curve volgens mij.
Nee, het is een J, op z'n best een omgekeerde bell curve.

11278-how-to-avoid-getting-sick-while-training-fig1.jpg

Moderate intensity is voor iedereen wat anders en niet noodzakelijk beperkt tot een sessie, maar ook totale workload.

Epidemiological data suggest that endurance athletes are at increased risk for upper respiratory tract infection (URTI) during periods of heavy training and the 1- to 2-week period following race events. Moderate exercise training has been associated with a reduction in incidence of URTI. There is growing evidence that for several hours subsequent...

Volgens mij heb ik elders begrepen dat dit tot op zekere hoogte ook voor andere vormen van training geldt, maar ik ben de eerste om toe te geven dat ik er ook niet veel van weet. Hoogstens dat ik de halve marathon die is afgelast nu niet voor mezelf ga lopen.

• Like
Waarderingen: Bubs

Moderate intensity is voor iedereen wat anders en niet noodzakelijk beperkt tot een sessie, maar ook totale workload.

Volgens mij heb ik elders begrepen dat dit tot op zekere hoogte ook voor andere vormen van training geldt, maar ik ben de eerste om toe te geven dat ik er ook niet veel van weet. Hoogstens dat ik de halve marathon die is afgelast nu niet voor mezelf ga lopen.
Ik ging had voor afgelopen weekend de marathon van Gent gepland staan. Mijn coach vroeg me die dan als training te lopen. Maar bovenstaande info heeft me hier ook van weerhouden... onlangs een prof gehoord die ook af en toe een marathon loopt die dit fenomeen uit de doeken deed! Voorzichtig zijn

• Like
Met dit plaatje klopt het verhaal wel. We bedoelen hetzelfde maar ik zag een plaatje met een maximum gezondheid in het midden voor me, en lager bij de niet-trainen kant en ook weer lager aan de andere kant bij overtrainen en wedstrijdstress.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.688
Woodchoppers and squats... sounds like a workout to me.

Direct fullbody ook en cardio van het wandelen.
WINWINWINWINWIN!!

Klopt, alleen is dat geen J-curve maar een bell curve volgens mij.

:nut:

Wacht wacht wacht... Begrijp ik het nu goed dat als je nu (te) zware fysieke inspanningen doet je meer kans hebt om COVID-19 op te lopen/er ziek van te worden?
Want dat moet ik nu écht wel vermijden.
Sowieso natuurlijk, maar atm is dat extra belangrijk voor mij...

Ik ging had voor afgelopen weekend de marathon van Gent gepland staan. Mijn coach vroeg me die dan als training te lopen. Maar bovenstaande info heeft me hier ook van weerhouden... onlangs een prof gehoord die ook af en toe een marathon loopt die dit fenomeen uit de doeken deed! Voorzichtig zijn

Denk dat mijn eerste 10miles ook gecancelled is, die was normaal eind april :(.
Dan maar hopen dat de HM in juni doorgaat...

Met dit plaatje klopt het verhaal wel. We bedoelen hetzelfde maar ik zag een plaatje met een maximum gezondheid in het midden voor me, en lager bij de niet-trainen kant en ook weer lager aan de andere kant bij overtrainen en wedstrijdstress.

Ik zal me hierin eens moeten verdiepen, zie ik :).

Leuke variatie op de potgrond-workout:

Oooooh, interessant!! :D

• #3.689
Via de gym heb ik toegang tot online workouts.
Gisteren vernam ik dat die best wel nog fijn zijn, dus ik dacht "laat ik me er eens aan wagen i.p.v. niets te doen vanavond".
Een workout duurt ongeveer 12 minuten.
En zo geschiedde.

Training maandag 30 maart 2020 - Online WO
1 x 12' Booty workout 2
1 x 12' Booty workout 4
1 x 12' Cardio workout 1 (90 minuten hardlopen is easy peasy in vergelijking met dit, damn!)
Rondje abs (10')

Het meer trainen van abs de laatste weken werpt wel zijn vruchten af.
Dit weekend begon ik al aflijning te zien op mijn buik.
Corona is giving me abs :clap::clap:.

Vanochtend de looptraining van gisteren ingehaald, skippen is toch moeilijk voor me :o.
Hele tijd in het achterhoofd gehouden dat ik morgen ook wil rennen met mijn vriend, en daardoor kon ik het écht eens rond tempo 2 houden :D!

Looptraining 31 maar 2020 - 50' tempo 2 (volgens schema)
Cijfertjes: 57'; 9,1km; 9,7km/h; ~535kcal; AVG HR 162bpm (hoger dan verwacht, slecht slapen heeft hier echt wel invloed op)

wp_ss_20200331_0001.jpg wp_ss_20200331_0002.jpg wp_ss_20200331_0003.jpg

Vanavond misschien nog een (korte) KT, zien we dan wel!

Wacht wacht wacht... Begrijp ik het nu goed dat als je nu (te) zware fysieke inspanningen doet je meer kans hebt om COVID-19 op te lopen/er ziek van te worden?
Want dat moet ik nu écht wel vermijden.
Sowieso natuurlijk, maar atm is dat extra belangrijk voor mij...
Ik weet ook niet precies hoe heet deze soep gegeten wordt, maar ik noem het omdat je fanatieker dan je al bewonderenswaardige trainingsinspanningen tekeer lijkt te gaan. Ik ben ook absoluut geen deskundige of expert.

Een en ander is ook afhankelijk van wat je gewend bent, wat voor jou matig/intensief is. Het lopen van een zo snel mogelijke tijd op een bepaalde afstand of een heel lange training, of een lange training op tempo is dat niet. Dat is wellicht de voornaamste conclusie, dit is niet het moment om tot het gaatje te gaan.

Het is voor mij niet duidelijk hoe dit zit met krachttraining. Wel kan ik me voorstellen dat de totale belasting door training over langere wel meespeelt.

Blijf vooral trainen, maar er bestaat zoiets als teveel van het goede en blijf gezond!

• Like
Want dat moet ik nu echt vermijden

Ik denk dat het er niks mee te maken heeft..
Ik loop heel intensief elke dag en ben nog kerngezond, is dit wetenschappelijk bewezen?

Ik loop heel intensief elke dag en ben nog kerngezond, is dit wetenschappelijk bewezen?
Respiratory tract infection atletes, zoek daar anders even op.

Er zitten wel haken en ogen aan, veel onderzoek gaat over upper en Corona zou lower zijn, het gaat vaak om elite atleten, enz.

Anderzijds geldt voor iedereen dat je tot een paar dagen na een zware training een verminderde weerstand hebt, bij een marathon loopt dat op naar 2 weken.

Nogmaals ik ben geen expert en zeg zeker niet dat je niet zou moeten gaan sporten.

• #3.697
Ik weet ook niet precies hoe heet deze soep gegeten wordt, maar ik noem het omdat je fanatieker dan je al bewonderenswaardige trainingsinspanningen tekeer lijkt te gaan. Ik ben ook absoluut geen deskundige of expert.

Een en ander is ook afhankelijk van wat je gewend bent, wat voor jou matig/intensief is. Het lopen van een zo snel mogelijke tijd op een bepaalde afstand of een heel lange training, of een lange training op tempo is dat niet. Dat is wellicht de voornaamste conclusie, dit is niet het moment om tot het gaatje te gaan.

Het is voor mij niet duidelijk hoe dit zit met krachttraining. Wel kan ik me voorstellen dat de totale belasting door training over langere wel meespeelt.

Blijf vooral trainen, maar er bestaat zoiets als teveel van het goede en blijf gezond!

Hm, klinkt wel logisch.
Ik ren wel vaker nu, omdat ik meer tijd heb met het thuiswerken. De krachttrainingen zijn iets minder, 3x per week i.p.v. normaal 4.
Lichter zijn ze ook, maar omdat de rep range hoger is komt het overall qua belasting wel hetzelfde uit denk ik.
De spierpijn is er alvast ;).

Blijven trainen sowieso, maar misschien moet ik wat meer stilstaan bij mijn niveau van vermoeidheid en nood aan rust...

De ene mens is de ander ook niet.
Jij loopt elke dag en bent kerngezond, prima.
Ik loop elke andere dag of max. 2 dagen op rij, wat nu het dubbel is van vroeger.
Ik slaap de laatste week gemiddeld vier uur per nacht, en eet (niet bewust trouwens) te weinig. Hele andere situatie dus.
Bovendien ben ik meer van voorkomen dan genezen... Dus ik vind het best interessant en iets om rekening mee te houden.

heeft invloed op je weerstand...zeker!! Dat hersteld wel weer maar je zit ff in een dal, dus ben je idd wel vatbaar op dat moment :(

Ja, klopt...

Respiratory tract infection atletes, zoek daar anders even op.

Er zitten wel haken en ogen aan, veel onderzoek gaat over upper en Corona zou lower zijn, het gaat vaak om elite atleten, enz.

Anderzijds geldt voor iedereen dat je tot een paar dagen na een zware training een verminderde weerstand hebt, bij een marathon loopt dat op naar 2 weken.

Nogmaals ik ben geen expert en zeg zeker niet dat je niet zou moeten gaan sporten.

Alleen dat voorzichtigheid geboden is, en dat is lief van je :heart:.

YES BABY! En ik weet al welke: https://www.champagnebabes.nl/armand-de-brignac-30-liter-midas-champagne.html
:roflol:

We moeten idd zorgen niet de belangrijke dingen des levens uit het oog te verliezen!

:lol:

Ik trakteer op champagne als @Bubs van de zomer goeie abs heeft (ze is al retegoed opweg)
Dat zijn de dingen die écht tellen ja!

Sindsdien train ik mijn abs drie keer zoveel :burns:.

Laatst bewerkt:
Blijven trainen sowieso, maar misschien moed ik wat meer stilstaan bij mijn niveau van vermoeidheid en nood aan rust...
Luister naar je gevoel: denk je dat je prima herstelt, goed slaapt, kiplekker wakker wordt, geen pijntjes hebt en weer zin hebt in de volgende uitdaging dan zal het wel goed zitten.

Terug
Naar boven