XXL Nutrition

The Selina becomes Se-lean-a log

Bezoekers in dit topic

Haha heb me ervoor opgegeven. Wel grappige timing die contest, like it’s meant to be :laugh:



Toch best lastig, maar misschien motiveert de contest me dan toch aan het einde. Ik heb me iig ervoor opgegeven :cool:

Jeej, super tof! Heel veel succes alvast - als de contest genoeg deelnemers krijgt -, en anders natuurlijk succes met de gewone cut. Ik vind zo'n stok achter de deur ook altijd fijn en het motiveert toch anders als er uiteindelijk in the end een beoordeling van je fysiek komt.
 
:thumbs: Nice! Ik weet hoe lastig het is, maar ik weet ook wat een enorme motivatie de wedstrijd kan geven, net even die ene extra rep, net even dat stukje kipfilet in plaats van de MacDonalds etc.

Ja precies, ergens ben ik nu wel echt helemaal dedicated en merk wel dat ik me er volop voor wil geven, maar dit is nog het begin. Dus mocht ik een moment van zwakte hebben, dan is dit wel een goede stok achter de deur.

En als je wint Mc Chickens voor iedereen?

Haha oeps, dat doet me aan mijn belofte denken :laugh:

Jeej, super tof! Heel veel succes alvast - als de contest genoeg deelnemers krijgt -, en anders natuurlijk succes met de gewone cut. Ik vind zo'n stok achter de deur ook altijd fijn en het motiveert toch anders als er uiteindelijk in the end een beoordeling van je fysiek komt.

Thank you! Ja ik hoop dat er genoeg animo voor is. Zou wel tof zijn :rolleyes:
 
Die scriptie is toch al lang af gok ik :p
 
Die scriptie is toch al lang af gok ik :p
Haha nou helaas niet. Vorig jaar januari t/m maart lagen mijn prioriteiten meer bij mijn bodygoals dan bij mijn scriptie. Moest dus opnieuw gaan afstuderen en nu ben ik sinds april 2018 officieel afgestudeerd :emo:
 
Klopt wel. Minder is wel, ik ga van 22 juni tot 14 juli op vakantie. Kan er sowieso minder uit halen, dan eruit te halen valt denk ik.

En moet denk ik nog 17 berichten voor in 2018 posten om mee te kunnen doen :rolleyes:

ik ook toevallig, naar Griekenland
 
Je vergist je niet
 
Heb je je ook opgegeven voor de contest? Als ik me niet vergis hebben de mannen dezelfde contest lopen toch?

valt niet te winnen vrees ik (ben al relatief lean dus kan niet winnen op progressie en niet genoeg muscle mass om indrukwekkend te zijn (zie mijn timeline pic van 22 maart op fb))
 
valt niet te winnen vrees ik (ben al relatief lean dus kan niet winnen op progressie en niet genoeg muscle mass om indrukwekkend te zijn (zie mijn timeline pic van 22 maart op fb))
Word vriendjes met me op Facebook, dan kan ik je leanness ook bewonderen. Peter Bond
 
Sinds twee weken ben ik weer bezig met het oppakken van mijn schema’s en ik geloof dat ik nu de motivatie wel weer echt te pakken heb.

Moet wel zeggen dat ik nog een gevoelige rug heb van vorig jaar. Was toen namelijk door mijn rug gegaan met hetzelfde schema.. Dus vandaar dat ik de squats weer laag probeer te houden en meer ga proberen te luisteren naar mijn lichaam. Wil niet nogmaals dezelfde fout maken. Los daarvan, ik heb net al een topic geopend omtrent mijn quads.. Zie ze alweer tevoorschijn komen en moet zeggen dat ik er weer mijn gemengde gevoelens over heb... Ergens wil ik dit schema nog 2 maanden tot mijn vakantie doorzetten. Echter, wanneer ik naar mijn quads kijk, vraag ik me toch af of het wel verstandig is om de squat 5x5 te nemen met een hoog gewicht.. Beetje in dubio dus...

D54768F2-F248-4A05-9C74-30D209254BBE.png
 
wat veel female physique competitors doen is geen of minder quads trainen vanwege de hamstring/glute to quad verhouding.

ik zou ass to grass pistol squats doen (gaat wss niet lukken zo meteen dus google progression tutorials), je gaat hier zo diep mogelijk waardoor je 'buttwink' krijgt maar gezien het unloaded is, is dit niet zo'n probleem (wel je deadlifts doen voordat je pistol squats doet though), je pakt nog steeds quads ofc maar gezien de diepte heb je meer glute/hamstring activation en meer secondary/tertiary movers/stabilizers
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Je bent twee weken in training en je quads zijn nu al zichtbaar gegroeid? Volgens mij zit dat tussen de oren. In je intro schreef je dat je 8 kilo was aangekomen. Als dat er weer af is, zullen ze wel weer een stuk geslonken zijn. En het verschil tussen 3x8 en 5x5 squats op hypertrofie is best klein. Daarnaast zijn squats de enige oefening waarmee je je quads traint, dus gewoon er in houden. Terugschroeven van de hoeveelheid squats kan altijd nog, maar is nu wel heel voorbarig.
 
wat veel female physique competitors doen is geen of minder quads trainen vanwege de hamstring/glute to quad verhouding.

ik zou ass to grass pistol squats doen (gaat wss niet lukken zo meteen dus google progression tutorials), je gaat hier zo diep mogelijk waardoor je 'buttwink' krijgt maar gezien het unloaded is, is dit niet zo'n probleem (wel je deadlifts doen voordat je pistol squats doet though), je pakt nog steeds quads ofc maar gezien de diepte heb je meer glute/hamstring activation en meer secondary/tertiary movers/stabilizers

Die deed ik eigenlijk al op dit moment, onder parallel. Maar mijn deadlifts doe ik op dit moment erna. How come dat ik eerst moet deadliften?


Je bent twee weken in training en je quads zijn nu al zichtbaar gegroeid? Volgens mij zit dat tussen de oren. In je intro schreef je dat je 8 kilo was aangekomen. Als dat er weer af is, zullen ze wel weer een stuk geslonken zijn. En het verschil tussen 3x8 en 5x5 squats op hypertrofie is best klein. Daarnaast zijn squats de enige oefening waarmee je je quads traint, dus gewoon er in houden. Terugschroeven van de hoeveelheid squats kan altijd nog, maar is nu wel heel voorbarig.

Niet zichtbaar gegroeid, maar de definitie komt weer terug voor mijn gevoel. Zit nu alweer aan -3 kg in 2 weken tijd.

Wellicht dat 3x5 een optie is i.p.v. 5x5 squats
 
Hoe veel keer per week squat je?
 
Hoe veel keer per week squat je?

Ik doe 3 keer per week aan krachttraining en elke training start ik met de squats, dus per week 3 x sqautten.
 
3x p/w 3 werksets squats is voldoende om vooruit te gaan, ook als het je enige quad oefening is. Moeten dan wel pittige sets zijn natuurlijk!
 
Back
Naar boven