MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.981

200.gif
Battle Smile GIF by Apple Music

Wat een plensbuien vanochtend. Ik was vroeg wakker, maar het regende écht te hard om door te lopen.
Dan maar volgende gedaan:
  • Glute activation: ~9'30"
  • Abs dag 15: ~30'
Toen ik uit de douche kwam stopte het natuurlijk met regenen, kutweer :roflol: .

Denk niet dat ik nog courage/tijd zal hebben om alsnog een rondje te doen vandaag.
Deze namiddag een afspraak... voor een prikje (ja, met een naald @neet61 @Mentat jullie hoeven er geen dubbelzinnigheden achter te zoeken :P).
Eergisteren kreeg ik namelijk telefoon van het woonzorgcentrum waar ik al jaren vrijwilligerswerk doe.
Ze hebben voldoende Corona-vaccins gekregen om ook alle vrijwilligers in te enten zodat die terug kunnen inspringen en het vast personeel wat ontlasten.
Het overviel me wel een beetje, want ik had niet verwacht al zo vroeg ingeënt te kunnen worden. Dus ook nog niet echt nagedacht of ik het al dan niet wil.
Maar ja, met een medische achtergrond en ondersteunende functie voor laboratoria moet ik vertrouwen hebben in de wetenschap vind ik. En zo ga ik deze namiddag mijn eerste dosis van het vaccin krijgen...
Hopelijk niet teveel last van neveneffecten, want ik wil morgen wel kunnen trainen en/of rennen :p.

voor een prikje (ja, met een naald @neet61 @Mentat jullie hoeven er geen dubbelzinnigheden achter te zoeken :P).
Zo blij dat je zo nu en dan de ingewikkelde Vlaamsche Tael uitlegt: het lijkt zo op Nederlands, maar is toch heel anders. :p

Bij ons doen ze het niet per Verpleeghuis, ze doen het per leeftijdscategorie en maken ook nog onderscheid met "thuiswonende" verpleeghuis bewoners.

Wat een chaos, er is zo moeilijk over gedaan, het schiet maar niet op en voor hetzelfde verpleeghuis moet een aantal keer een ingewikkelde logistiek gebruikt worden. België doet het beter!

Ze hebben voldoende Corona-vaccins gekregen om ook alle vrijwilligers in te enten zodat die terug kunnen inspringen en het vast personeel wat ontlasten.
Het overviel me wel een beetje, want ik had niet verwacht al zo vroeg ingeënt te kunnen worden. Dus ook nog niet echt nagedacht of ik het al dan niet wil.
Maar ja, met een medische achtergrond en ondersteunende functie voor laboratoria moet ik vertrouwen hebben in de wetenschap vind ik. En zo ga ik deze namiddag mijn eerste dosis van het vaccin krijgen...
Hopelijk niet teveel last van neveneffecten, want ik wil morgen wel kunnen trainen en/of rennen :p.
Fijn hoor, altijd doen. Je moet oha niet meer verwachten dan een beetje stijve plek in je arm.
En als luchtvaartmaatschappijen en grenscontroles om inentingsbewijzen gaan vragen mag jij lekker op vakantie en ik nog niet :(

• #4.984
Zo blij dat je zo nu en dan de ingewikkelde Vlaamsche Tael uitlegt: het lijkt zo op Nederlands, maar is toch heel anders. :p

Bij ons doen ze het niet per Verpleeghuis, ze doen het per leeftijdscategorie en maken ook nog onderscheid met "thuiswonende" verpleeghuis bewoners.

Wat een chaos, er is zo moeilijk over gedaan, het schiet maar niet op en voor hetzelfde verpleeghuis moet een aantal keer een ingewikkelde logistiek gebruikt worden. België doet het beter!
Ah, hier wordt ook moeilijk gedaan hoor. Ik zou niet zeggen dat het hier echt beter gaat :rolleyes: .
Maar goed, wij gewone stervelingen hebben het niet in de hand. En als je dan al de kans krijgt, dan kan je die best grijpen denk ik?
Ook wilde ik mijn papa niet alleen laten gaan, hij doet daar al jaren vrijwilligerswerk (altijd met mama vroeger) en kreeg dus ook een telefoontje.
Het was de eerste keer dat hij (en ik ook trouwens) terug de cafetaria binnenging sinds ze er niet meer is. Dan komen er toch weer veel herinneringen naar boven... Ook een beetje het idee dat we er eigenlijk met drie zouden staan.
Mja...
Fijn hoor, altijd doen. Je moet oha niet meer verwachten dan een beetje stijve plek in je arm.
En als luchtvaartmaatschappijen en grenscontroles om inentingsbewijzen gaan vragen mag jij lekker op vakantie en ik nog niet :(
Die stijve plek is er zeker, damn! Ik kan mijn arm niet hoger tillen dan mijn schouder vandaag :roflol: .
Dus de eerstkomende dagen maar wat lichter trainen, ik wil geen Barbell op mijn kop laten vallen :o.
Ivm dat laatste: ik hoop oprecht dat men nooit of te nimmer onderscheid gaat maken tussen wel en niet gevaccineerden. Dat neemt het volledige principe van "vrije keuze" helemaal weg.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het weer vanochtend was niet bepaald fantastisch (zooooveel wind), maar het was wel droog.
Dus toch mijn loopschoenen aangetrokken en een tiental km wezen rennen.
GPS op mijn telefoon blijft lastig doen :grumble: .

Training vrijdag 29 januari 2021 - Hardlopen
Cijfertjes: 1h04'; 10,5km; ~10km/h; ~610kcal; AVG HR 157bpm

1611921301032.png 1611921304106.png 1611921307454.png
Verder vandaag nog:
  • Glute activation
  • Abs dag 16 (eigenlijk rust, maar misschien schuif ik dat naar morgen).
En dan zie ik morgen wat lukt qua FB training...

• #4.985
Blij dat ik gisteren ben gaan rennen, want het regent hier al non stop sinds gisteravond.
Spierpijn in mijn arm is ook zo goed als weg, dus ik heb vanochtend de derde FB van deze week afgewerkt :) .

Training zaterdag 30 januari 2021 - FB3@Home Week 10
Warm-up
  • Glute activation circuit
  • Push-up with stands 3x15xBW
  • Front raises 3x10x6
BB Hip thrust
5x15x38 + S-band 45”-60” rust

BB Upright row
5x12x18
Nu ik deze meer gecontroleerd doe voelt hij ook stukken zwaarder.
Op naar 19kg, maar zal iets lager in reps zijn denk ik.

BB Reverse lunges
4x12x29 hh per kant +8reps
Dit wordt echt heavy!
DB Flys
2x12x10
2x10x10 +4reps

One arm DB row
2x12x14
2x10x14 +4reps

BB Calve raises
4x20x29

Abs circuit dag 18: ~30’

• Heart
Waarderingen: Bubs
  • #4.989
en dan 12 links en 12 rechts maal 4 sets...... wow.... niks weak :haar:
Yes, een klein beetje sterven om te voelen dat je leeft :p.
:o Dank je!

Zondag: 7km wandelen, abs en glutes geskipt.

Niet zo lekker geslapen deze nacht, maar mezelf toch om 5u10 uit bed gesleurd om met Mr. Bubs een rondje te rennen.
Die nieuwe loopschoenen leggen hem geen windeieren! Hij merkt duidelijk verschil, ervaart minder schokken, komt zachter neer,...
Ook zijn snelheid was best stabieler dan voorheen, en in het algemeen ook hoger.
Hij vroeg zelfs zelf om nog een lusje extra zodat we aan 10km zouden komen :loony:.

Training maandag 1 februari 2021 - Hardlopen
Cijfertjes: 1h05'; 10,1km; 9,4km/h; ~600kcal; AVG HR 138bpm

1612169579455.png 1612169569795.png 1612169575040.png

Nog op de planning:
  • Glute activation ~10'
  • Abs dag 19 ~30'

• #4.990
Ik kreeg van de gym nog twee extra schijven van 5kg om te gebruiken :D.
Om het mezelf wat makkelijker te maken qua laden heb ik bepaalde oefeningen dan maar ineens een kilootje verhoogd.

Training dinsdag 2 februari 2021 - FB@Home Week 11
Warm-up
  • Glute activation
  • Push-up with stands 3x15xBW
  • Front raises 3x10x6
Front squat
5x8x32 +1Kg

DB Hamstring curl
4x12x15 +1Kg

BB Hip thrust - 3" hold
4x12x34+S-band +1Kg

Incline DB press
5x8x15 +1Kg en een PR jawel :cool: !

BOR
4x10x32 +1Kg

DB Shoulder press
2x12x12
1x11x12
1x10x12
Argh, ik raak hier niet verder!

Abs dag 19 ~30' (nog te doen)

Cardio: ~3km wandelen? Ik moet nog wat boodschappen doen en daar zal het waarschijnlijk bij blijven.

• #4.992
Dat is toch wat te hoog gegrepen voor mij vrees ik :p.
Een BotB-BP zou ik wel heeeeel fijn vinden tegen eind dit jaar en het moet wel haalbaar zijn denk ik (maar dan moeten de gyms wel terug open natuurlijk).

Bar ...... ik weet bijna niet meer wat het is :sad:

• Heart
Waarderingen: Bubs
  • #4.998
Zoals door de voorzitter mooi uitgelegd:
Bubs on the Bar, het is een maat van gewicht: Bubs' BW = BB + plates.

Je bent helemaal mee in het verhaal Bossman :D!
Dat is eerder BaaP (Bubs around a Pole) :p.
Bar ...... ik weet bijna niet meer wat het is :sad:
:aai:

Nog een sjeep updeet nu we er toch zijn. In de spiegel zag ik wat lijnen op mijn benen, maar ze zijn nog cameraschuw blijkbaar :treuren:.

IMG_20210202_152803.jpg

IMG_20210202_152552.jpg

Heb je nu een betere shape dan toen de gyms nog open waren?!

Misschien komt het omdat de horeca ook gesloten is? :P

Terug
Naar boven