XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.001
Heb je nu een betere shape dan toen de gyms nog open waren?!

Misschien komt het omdat de horeca ook gesloten is? :P
Toen de gyms nog open waren was ik aan het bulken...
Dan aan het begin van de lockdown (en het sterven van mama) 4 weken niet getraind en rommel gevreten om me daarna te herpakken: thuis trainen, en ja misschien stiekem toch wat cutten...
Niet het gevoel dat ik massa of kracht verloren ben though, wel wat vetjes en vocht :).
Sluiten van de horeca kan er voor iets tussen zitten, maar zal niet zoveel invloed hebben. We halen elk weekend wel iets af, drinken een goeie pint of fles wijn met chips, nootjes, olijven etc,...
En die ab routines doen gewoon wonderen (hoewel ik begin te slabakken :o).

Bedankt voor het compliment, denk ik :p.

Al dat gesleep met dat bier in de supermarkt, slijter, en abdijwinkel is keihard werken!
Oja, en dit :givebeer:.

• #5.003
1612346793948.png

Training woensdag 3 februari 2021 - FB2@Home Week 11
Warm-up
  • Glute activation ~8'
  • Push-ups with stands 3x15xBW
  • Front raises 3x10x6
Bulgarian splits squats
5x8x30 +1Kg
:fire: :heart: :fire:

Single leg SLDL
4x12x15

Glute bridge
5x20x30 + S-band
Ik geniet stiekem wel van het brandend gevoel hier, vandaar weer een setje extra gedaan :o.

OHP
1x10x17
1x8x22
3x8x29
2x7x29
Woohoo, ging vlotjes zeg! Wie weet binnenkort al naar 30kg?

Palm down wrist curl
4x10x4

Tricep kickback
4x10x7 +8reps

BB Bicep curl
4x10x23 +3reps
Mijn kaarsje is altijd al een beetje uit als ik hier beland :o.

Abs dag 20: Rustdag normaal, maar misschien doe ik vanavond dag 21 en neem ik morgen rust in de plek :)

Cardio: Nah, vandaag maar even niet.

• #5.004
Training donderdag 4 februari 2021 - Herstel hardlopen
Cijfertjes: 39'; 5,6km; 8,5km/h; ~300kcal; AVG HR 135bpm

Heel blij dat ik erin geslaagd ben om echt eens een hersteltraining te doen!
Ik wil dit graag aanhouden en zo eindelijk eens advies opvolgen van @Mentat en andere renfanaten hier.
Bovendien is het ook optimaler naar algemeen herstel van mijn LB en dus kracht/massa opbouw :).

Ook nog even een vergelijkje biceps van vorig jaar en nu.

1612448147718.png

Dat is nog eens een leuke woordspeling :D!
Net nog de dagelijkse routine afgewerkt: 8’ glute activation en dag 21 (nouja 29 want verkeerde sessie gestart :roflol: ) van het abs programma.
haha zekerss! mooi zo een beetje onderhouden die abs doe je goed! Geniet van je vrije (rust)dag morgen :)

• #5.008
  • #5.013
Training vrijdag 5 februari 2021 - FB3@Home Week 11
Warm-up
  • Glute activation circuit
  • Push-up with stands 3x15xBW
  • Front raises 3x10x6
BB Upright row
5x12x19
Ging vlotter dan ik verwacht had!

DB Flys
4x12x10 +4 reps, wel moeizaam dus nog niet verhogen.

One arm DB row
4x12x12
Even gewicht verlaagd omdat ik met 14Kg niet echt mijn rug voelde werken.
Nu zelfs moeite om hier 12 reps te halen met extra focus op uitvoering!

BB Hip thrust
5x12x40 + S-band 45”-60” rust +2Kg

BB Reverse lunges
4x8x30 +1Kg

BB Calve raises
4x15x30

Abs circuit dag 22: ~30’
Cardio: ~4,5km wandelen

Morgen rennen, volgens planning: 50' tempo 1.
Ga wel samen met mijn neef, dus hoe strak ik me aan tempo 1 kan houden is maar de vraag...
Waarschijnlijk wordt het op gevoel en dus eerder tempo 2 of 2+ :o.

Kun je niet beter die glute activation direct voor je hiptrust etc doen? Tegen de tijd dat je nu begint heb je niks meer aan die activatie.

• #5.016
Kun je niet beter die glute activation direct voor je hiptrust etc doen? Tegen de tijd dat je nu begint heb je niks meer aan die activatie.
Normaal begin ik altijd met mijn hoofd LB oefening, was uitzonderlijk omgewisseld gisteren...
Dus op zich stelt dat probleem zich zelden.
Zeker wel, uit mijn hoofd blijft de activatie voor ongeveer 3 uur 'actief'.
Ja? Zelf geen idee van eigenlijk. De bootyqueen @Kathlinoo weet dat vast met zekerheid te zeggen.

Normaal begin ik altijd met mijn hoofd LB oefening, was uitzonderlijk omgewisseld gisteren...
Dus op zich stelt dat probleem zich zelden.

Ja? Zelf geen idee van eigenlijk. De bootyqueen @Kathlinoo weet dat vast met zekerheid te zeggen.
Ik gebruik zo'n oefening iig om op te warmen als ik meteen aan m'n werksets wil beginnen (en geen opwarmsets doe).
Als ik eerst UB oefeningen zou doen zou ik dat voordat ik aan m'n LB oefeningen begin wel even doen ipv in het begin van de training, maar dat is mijn voorkeur.
Maar ik zou sowieso eerst LB doen, f**k UB :burns:

Laatst bewerkt:
  • #5.018
Ik gebruik zo'n oefening iig om op te warmen als ik meteen aan m'n werksets wil beginnen (en geen opwarmsets doe).
Als ik eerst UB oefeningen zou doen zou ik dat voordat ik aan m'n LB oefeningen begin wel even doen ipv in het begin van de training, maar dat is mijn voorkeur.
Maar ik zou sowieso eerst LB doen, f**k UB :burns:
:roflol: Ik doe beide graag, maar liefst wel zo functioneel mogelijk natuurlijk.
Anyhow, zoals gezegd begin ik standaard met mijn main LB oefening en was vrijdag een uitzondering. So
1612768198832.png
.

Training zaterdag 6 februari 2021
  • Hardlopen HM-schema W1D3 (lange duurloop 50' tempo1)
    Cijfertjes: 52'; 8km; 9,3km/h; ~475kcal; AVG HR 137bpm

1612773916688.png 1612773925684.png

Tijd zat goed, maar tempo iets te hoog. Vreemde is dat ik de stukken alleen (km 5-8) sneller liep dan diegene samen met mijn neef.
    Dus eigenlijk had ik het best goed kunnen doen als ik iets beter had opgelet.
  • Glute activation ~8,5'
Zondag: 7km wandelen met papa. Voor de rest rust genomen.

Training maandag 8 februari 2021
  • Hardlopen HM-schema W2D1 (duurloop 45' tempo2)
    Cijfertjes: 57'; 8,75km; 9,2km/h; ~500kcal; AVG HR 133bpm

1612774004123.png 1612773993832.png

Qua tijd zal dit op maandag altijd ongeveer een uur zijn, aangezien ik dan met Mr. Bubs ga rennen.
    In het schema staat er steeds 40'-45' à tempo 2 of 2+, dus ik denk dat het gewoon stabiel houden wel ok is.
    Mr. Bubs vond het nodig om op het einde nog even te versnellen, en mijn ego kon het niet aan om achter te blijven :roflol:.
    Tempo overall was prima vind ik, ben ook heel blij met mijn HR! Misschien wat lager omdat het berekoud is, heeft dat invloed?

• Glute activation ~8'
  • Abs dag 23: ~35'

Laatst bewerkt:
Goed gelopen!

Zal wel makkelijker worden en beter gaan als je schema blijft volgen.

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #5.020
Goed gelopen!

Zal wel makkelijker worden en beter gaan als je schema blijft volgen.
Trager lopen of sneller bij lagere HR?
Ik doe alleszins mijn best om het deze keer zo goed mogelijk te volgen en niet mijn eigen willetje door te drijven :p.

Training dinsdag 9 februari 2021 - FB1@Home Week 12 (week 12!! En dan heb ik de eerste vier weken van de lockdown niet eens getraind:sad: ).
Glute activation ~7'

Front squat
5x10x32 +10 reps

DB Hamstring curl
4x1515 +12reps

BB Hip thrust - 3" hold
4x12x34+S-band

Push-ups with stand
4x15xBW

Front raises
4x10x6

Incline DB press
2x10x15
3x9x15
+7 reps

BOR
4x12x32 +10reps
Moet hier wel op mijn houding letten, ben niet helemaal zeker of mijn uitvoering wel ok is...

DB Shoulder press
1x12x12
1x10x12
2x8x12
Dit gaat gewoon moeizamer i.p.v. beter :(.
Denk dat ik volgende week een stap terugneem naar 10 of 11 Kg.

Abs dag 24 ~30'

Cardio: ~5km wandelen

Ik kijk er stiekem toch naar uit dat dit abs programma ten einde loopt.
Het wordt best lang en high in reps, wat me nu begint tegen te steken. Maar opgeven staat niet in mijn woordenboek, dus ik doe de 30 dagen uit en zie dan wel wat erna komt.
Resultaat is er wel, dus misschien doe ik dan eens het intermediair programma :).

Terug
Naar boven