AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Druk weekendje achter de rug.
Vrijdagavond nog het ganse huis gepoetst.
Zaterdag LB training (nog steeds spierpijn in mijn glutes en quads :eek: ), boodschappen gedaan en daarna de rest van de dag in Brugge doorgebracht (~10km gewandeld).
Zondag UB training, wat huishouden en in de namiddag vrijwilligerswerk in het rustoord. Daarna ook nog uurtje of 2 gekookt.

Heel erg genoten zaterdag (Brugge is echt mijn favoriete stad, en ik heb weer 2 paar nieuwe schoenen erbij :roflol: ) en het vrijwilligerswerk geeft ook super veel voldoening.
Maar ik voel me vandaag echt doodop :o. Zo'n volgepropte weekends zijn misschien toch nog wat te vroeg voor me, fysiek en mentaal.
Dus vandaag lekker dagje rust nemen, misschien een wandeling over de middag (en hopen dat ik niet omver waai) maar meer zal er niet in zitten.

Nu de eerste maand van het jaar alweer voorbij is even een balans qua voeding en gewicht.
Gemiddeld zat ik op ongeveer 1650kcals wat ervoor zorgde dat ik van 58,9kg op 4 januari naar 56,1kg ben gegaan op 29 januari.
Natuurlijk geeft dat startgewicht een beetje een vertekend beeld, zo net na de feestdagen. Dus ik verwacht zeker niet om in februari ook bijna 3kg te verliezen.
Maar zolang het ongeveer 250gr/week is blijf ik op deze kcal, voelt comfortabel en ik ben best al wat vet kwijt :).
Oehh leuk Brugge 😁 ook nog lekker gegeten daar?
 
Ik snap je niet :dunno: Heb je zoveel gelopen in Brugge dat je nieuwe schoenen nodig had? Heb je schoenen gepikt van een bejaarde? Het zal toch niet zijn dat mensen schoenen kopen die ze eigenlijk niet helemaal nodig hebben? :D
Nooouuu, ik kan voor elk paar wel een excuus verzinnen dat ik ze echt nodig heb :p.
Zwarte pumps zijn een must have in elke vrouwelijke schoenkast, die had ik toevallig niet meer (in dat model en die hak hoogte). De beige in daim stof zijn dan weer perfect om aan te trekken bij klanten bezoeken: gekleed en niet te hoog.
Maar het belangrijkste: schoenen kopen maakt me iets gelukkiger :D. En we weten allemaal… Happy wife, happy life :p.
Maar serieus.... fijn dat je een leuk weekend had, alleen jammer dat het rustig aan nog niet wil lukken.
Het is wel beter dan vroeger, ik sta nu sneller op de rem. Vandaag dus wel degelijk rust genomen :).
Oehh leuk Brugge 😁 ook nog lekker gegeten daar?
Enkel een lunch (tosti’s met spiegelei) en nog een aperitiefje gedronken. ‘s Avonds gewoon thuis gegeten, komende weken staan nog genoeg etentjes gepland die mijn geplande vetverlies kunnen verpesten :rolleyes: .
 
Rustdag gisteren heeft me echt goed gedaan, ik voel me vandaag zoveel beter en energieker!
Dan ook nuttig gebruik gemaakt van mijn lunchpauze om de laatste LB sessie van "Phase 1" van mijn huidige programma te doen.
Nog 1 Push/Pull te gaan en dan op naar "Phase 2". Ik ben nu al super enthousiast :D!
 
Je kunt heel hard lopen voor de baas, maar als de baas dat niet ziet heb je er geen fuck aan. ;)

als je met hard lopen voor de baas "uitvoerend werk" bedoelt dan is dat inderdaad meestal zinloos.kans op promotie is een stuk groter wanneer je als werknemer met ideeën komt om het werk efficiënter te laten verlopen of als je in sales zit en heel veel geld binnen brengt.

ik ken genoeg collega's die wekelijks uren extra verzetten om uitvoerend werk te doen, sommige nemen werk mee naar huis, en het loonbriefje blijft gelijk. collega's die met ideeën komen om werkprocedures te verbeteren gaan wel vooruit. ideeën boven inzet dus...

jammer genoeg gaat het vaak zo en dat is jammer dat je niet altijd beloond wordt voor inzet
 
Laatst bewerkt:
als je met hard lopen voor de baas "uitvoerend werk" bedoelt dan is dat inderdaad meestal zinloos.kans op promotie is een stuk groter wanneer je als werknemer met ideeën komt om het werk efficiënter te laten verlopen of als je in sales zit en heel veel geld binnen brengt.

ik ken genoeg collega's die wekelijks uren extra verzetten om uitvoerend werk te doen, sommige nemen werk mee naar huis, en het loonbriefje blijft gelijk. collega's die met ideeën komen om werkprocedures te verbeteren gaan wel vooruit. ideeën boven inzet dus...

jammer genoeg gaat het vaak zo en dat is jammer dat je niet altijd beloond wordt voor inzet

Dat heb ik inderdaad op de harde manier ontdekt nu... De laatste jaren door door het ziek worden en sterven van mijn ouders veel afspraken gehad met dokters, banken, notarissen, mutualiteit, zorgdienst,... En steeds gezorgd dat ik het compenseerde binnen mijn uren (vroeger begin, langer doorwerken, middagpauze skippen, verlof nemen enz). Met het idee van "dan zien ze dat ik ondanks alles mijn best blijf doen". Maar nee, dat wordt niet gezien natuurlijk.
Ja, soms ben ik echt nog naïef. En nu is mijn mama er niet meer om me daarop te wijzen en te zeggen dat ik ook aan mijn eigen welzijn moet denken :sad: .

On topic: gisterochtend terug om 7u30 naar de gym getrokken en de laatste push/pull sessie gehad van deze fase.
Vanochtend een rondje gaan rennen (rustig, 7km à 10km/h) en nog in twijfel of ik morgen met phase 2 begin of een rustdag ga nemen :).
 
Vorige donderdag het gesprek gehad i.v.m. de interne vacature. Ging super, scheelt ook wel dat je de mensen kent die voor je zitten natuurlijk :p.
Zij blij en enthousiast, ik blij en enthousiast. Komende weken zou ik een loon voorstel moeten krijgen (sowieso worden de wachtdiensten die ik nu doe gecompenseerd en ook de kosten van mijn wagen zullen wegvallen).
En als er dan nog een afronding bij zou komen is dat perfect :p. Enfin, even afwachten nu dus.

Vrijdag rustdag gehad, en zaterdag eerste LB sessie van "Phase 2" geknald.
Best pittig: onderandere Hip thrust 3" hold in SS met high feet leg press (beide 6-8reps), en box step ups 6-8 reps in SS met leg curl 12-15reps.
Gisteren dan Push/pull. Klaar in net geen uurtje, super pomp en qua gevoel had ik twee uur achter de rug. Heerlijk!

Vanochtend ben ik dan weer een rondje gaan rennen. Om 6u20 stond ik al op de stoep voor een tempoloop.
8,5km à ~10,8/10,9 km/h. Conditie is back baby :D.
Mijn rust hartslag 's nachts is terug gezakt ~46BPM en gemiddeld zit ik nu op 49 (voor zover dat betrouwbaar is via een horloge natuurlijk).

In theorie is het morgen weer tijd voor een rustdag, maar dat zien we dan wel weer ;).
 
Begint erop te lijken alsof je weer een beetje balans terug gevonden hebt in je leven?
Dat je rusthartslag gezakt ziet er in ieder geval positief uit. :) En de ontwikkelingen met die nieuwe functie zien er ook goed uit! Laat ze maar komen met een mooi loonoffer. :thumbs:
 
Begint erop te lijken alsof je weer een beetje balans terug gevonden hebt in je leven?
Dat je rusthartslag gezakt ziet er in ieder geval positief uit. :) En de ontwikkelingen met die nieuwe functie zien er ook goed uit! Laat ze maar komen met een mooi loonoffer. :thumbs:
Ja, ik heb op dit moment weer wat routine gevonden en dat heeft ook wel een positieve invloed op mijn mentale en fysieke gezondheid. Tuurlijk zijn er nog mindere dagen, zo ben ik vrijdagochtend plots in tranen uitgebarsten na mijn ochtendwandeling. Gewoon uit het niets. Dat gaat terug voorbij uiteraard, maar het voelt soms toch nog best heftig. Maar algemeen zijn er nu ook al echt goede dagen, veel ok dagen en zijn die echte rotdagen eerder uitzondering.

Structuur op zich doet mij altijd wel goed. Dat is dan het enige waar ik wat "schrik" van heb bij de nieuwe functie. De nu standaard dagen waarbij ik (meestal) werk tussen 8h-18h zullen dan niet meer zo straight forward zijn.
Er kunnen dagen bij zitten dat ik werk tot 16u30, maar ook waarbij het een stuk later wordt. Last minute veranderingen kan ik nog altijd niet zo goed mee om, ook al is het voor iets leuks bijvoorbeeld.
Toen we die zaterdag naar Brugge gingen stelde mijn vriend dat voor op vrijdagavond, rond 20u. Inwendig ging ik echt loco omdat dat niet op de initiële planning stond :roflol:.
Tot het moment dat we daar waren zag ik er dan ook echt tegenop, terwijl ik daar héél graag naartoe ga.
Op dat vlak is er dus nog werk aan de winkel :p.
 
Leuk een nieuwe uitdaging op je werk. Wanneer weet je meer?
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Gisteren was het tijd voor Glutes/Hamstrings.
Meeste oefeningen ken ik wel, maar de tempo's en pauzes maken het wel een stuk zwaarder zeg!
Voor RDL is er een 3110 tempo (3 seconden naar beneden, seconde pauze en vlot naar boven), dat voelde toch direct heavy af :p.
Had me dan ook wat mispakt aan het gewicht :roflol: .
Zelfde met bulgarians, die dan nog in superset zitten met 45degree glute/ham raise.
Bekaf, maar wel een heerlijk gevoel achteraf!

Vanochtend dan al terug naar de gym om 7u30 voor Push/pull.
Voor het eerst drie setjes 60 degree inlince DB press met 16kg :cool: (reps 7/7/6).
Ook de assisted pull-ups gingen goed, slechts 20kg tegengewicht met 2sec excentric (reps 8/8/7).
Cable crucifix lat raise is wel een nieuwe voor me, en wat viel die me zwaar zeg! Zelfs 5kg was uitdagend om 10 reps te halen :o.

Morgen is het tijd voor een rustdag :).
 
Gisteren was het tijd voor Glutes/Hamstrings.
Meeste oefeningen ken ik wel, maar de tempo's en pauzes maken het wel een stuk zwaarder zeg!
Voor RDL is er een 3110 tempo (3 seconden naar beneden, seconde pauze en vlot naar boven), dat voelde toch direct heavy af :p.
Had me dan ook wat mispakt aan het gewicht :roflol: .
Zelfde met bulgarians, die dan nog in superset zitten met 45degree glute/ham raise.
Bekaf, maar wel een heerlijk gevoel achteraf!

Vanochtend dan al terug naar de gym om 7u30 voor Push/pull.
Voor het eerst drie setjes 60 degree inlince DB press met 16kg :cool: (reps 7/7/6).
Ook de assisted pull-ups gingen goed, slechts 20kg tegengewicht met 2sec excentric (reps 8/8/7).
Cable crucifix lat raise is wel een nieuwe voor me, en wat viel die me zwaar zeg! Zelfs 5kg was uitdagend om 10 reps te halen :o.

Morgen is het tijd voor een rustdag :).
Ga je de trainingen zelf niet meer "loggen"?
 
Ga je de trainingen zelf niet meer "loggen"?
Ik vind het lastig om te doen aangezien dit schema's zijn in een betaald coaching membership.
Dan vind ik het wat sneu voor diegene die de schema's opstelt dat ze "zomaar" rondgestrooid worden.
Hoewel je er veel meer uithaalt dan enkel de trainingen natuurlijk. Er zijn ook form checks, opvolging, voedingsadvies, tips om cardio te integreren, tal van video's over van alles en nog wat,...
Maar het voelt gewoon niet ok om hier de volledige trainingen uit te schrijven :dunno: .

Nu vind ik het ook wel wat stom om dan nog een log bij te houden, maar het is soms ook gewoon goed om mijn gedachten ergens neer te kunnen schrijven :p.
En wie het niet interesseert, die volgt dan maar niet :shrug:.
 
Laatst bewerkt:
Ah, en als je betaalt voel je ook meer dwang om je best te doen natuurlijk :)
Ben je dit al lang aan het doen, en wat zijn de gevoelens tot nu toe?
 
Ah, en als je betaalt voel je ook meer dwang om je best te doen natuurlijk :)
Ben je dit al lang aan het doen, en wat zijn de gevoelens tot nu toe?
Dwang voel ik niet eerlijk gezegd, wel meer innerlijke rust omdat ik niet meer pieker over de kwaliteit van mijn schema, is het niet teveel of te weinig volume, zitten mijn verhoudingen wel goed,... Het heeft er mede voor gezorgd dat ik snel terug routine en plezier in trainen heb gevonden na alles wat gebeurd is de laatste maanden/jaren.

Ben ermee begonnen 4 januari (er was een nieuwjaarsactie) en ik vind het top. Er zijn allerlei soorten schema's voor verschillende doelen (kracht, massa, focus op LB of UB, blessure herstel,...). Ook veel extra content omtrent voeding, biomechanics, oefeningen, en zoveel meer. Ik heb de laatste maand echt al veel bijgeleerd, verschillende PR's gezet en nu ben ik blij als er een rustdag is :roflol: .
Ik voel me zelfzekerder tijdens het trainen en bij twijfel over uitvoering laat ik het gewoon checken. Tot nu toe alleen maar goeds dus. Ik ben erg benieuwd wat het me in een jaar tijd kan opleveren :).
 
Dwang voel ik niet eerlijk gezegd, wel meer innerlijke rust omdat ik niet meer pieker over de kwaliteit van mijn schema, is het niet teveel of te weinig volume, zitten mijn verhoudingen wel goed,...
Dat kan natuurlijk ook. Hoewel ik meer zou piekeren of iemand mijn lichaam wel beter kan kennen dan ikzelf .... :scratch:
 
Back
Naar boven