Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.641
Dat kan natuurlijk ook. Hoewel ik meer zou piekeren of iemand mijn lichaam wel beter kan kennen dan ikzelf .... :scratch:
Hoh daar zit ik nu niet meer in. Voelt iets niet goed of te zwaar kun je de oefening in het schema altijd omwisselen.
Je kan ook altijd advies vragen als je pijntjes etc hebt.
Zal wat persoonsgebonden zijn, maar voor mij wegen de voordelen nu meer op tegen de (mogelijke) nadelen :).

Ja! Ik probeer geduldig te zijn :p.

Nu gaat ze hier weer over piekeren :p
Nah, zo erg is het niet (meer :p).

• #5.643
Gisteren de wind getrotseerd en een tempo-loop gedaan.
Kleine 7km à 10,5km/h. Niet slecht gezien de weersomstandigheden :D.
Deze ochtend ook al een wandeling gedaan voor de storm aan land komt, en dan vanavond voor de veiligheid maar met de auto naar de gym :p.
Alweer de eerste sessie van week 3.

Qua voeding heb ik mijn kcal iets verlaagd (naar 1500) de laatste week omdat we vorige zondag uit gingen eten. Uiteindelijk was het niet écht nodig denk ik, want ik ben alsnog 300gr afgevallen deze week.
Morgen weer eens meten, denk dat er best veel verschil zit op mijn buik/heupen intussen. Ik voel het aan mijn kleren en zie ook echt verschil.
Gewicht 3 januari was 58,9,kg vs deze ochtend 54,9kg.
Niet slecht in 7 weken :D.

Komende maand staan er wel een aantal etentjes en "uit huis" lunches gepland, dus ik hoop er toch nog een lichte daling in te kunnen houden (zonder mezelf uit te hongeren de andere dagen).
Plan is om begin mei terug te gaan naar onderhoud en dan na de zomer, voor de zoveelste keer, een deftige (rustige) bulk te proberen...

Gisteren de wind getrotseerd en een tempo-loop gedaan.
Kleine 7km à 10,5km/h. Niet slecht gezien de weersomstandigheden :D.
Deze ochtend ook al een wandeling gedaan voor de storm aan land komt, en dan vanavond voor de veiligheid maar met de auto naar de gym :p.
Alweer de eerste sessie van week 3.

Qua voeding heb ik mijn kcal iets verlaagd (naar 1500) de laatste week omdat we vorige zondag uit gingen eten. Uiteindelijk was het niet écht nodig denk ik, want ik ben alsnog 300gr afgevallen deze week.
Morgen weer eens meten, denk dat er best veel verschil zit op mijn buik/heupen intussen. Ik voel het aan mijn kleren en zie ook echt verschil.
Gewicht 3 januari was 58,9,kg vs deze ochtend 54,9kg.
Niet slecht in 7 weken :D.

Komende maand staan er wel een aantal etentjes en "uit huis" lunches gepland, dus ik hoop er toch nog een lichte daling in te kunnen houden (zonder mezelf uit te hongeren de andere dagen).
Plan is om begin mei terug te gaan naar onderhoud en dan na de zomer, voor de zoveelste keer, een deftige (rustige) bulk te proberen...
Goed bezig al met al :thumb:

• #5.645
Dank je :).
Ga mijn kcals de rest van de maand wel terug naar 1600-1700 brengen denk ik, toch zeker op trainingsdagen.

Shape van deze ochtend. Het lijkt alsof ik op gebied van massa 0,0 vooruitgang gemaakt hebt tov vorig jaar :(.

IMG_20220218_064856.jpg
IMG_20220218_065125195.jpg

• #5.648
Sinds vrijdag wat last van mijn rechtervoet. Het is vooral de rechterkant die pijn doet, zelfs bij gewoon stappen :(.
Ik vrees dat ik wat teveel op hoge hakken heb rondgehuppeld vorige week, want ik plaats mijn voeten dan wat naar buiten geroteerd. Klote wel, want hardlopen gaat nu totaal niet en zelfs gewoon wandelen/trappen doen is pijnlijk.
Dus ik zou rust moeten nemen, maar ja... :roflol:
Ben nu aan het denken of wat gym-cardio à la stepper/crosstrainer een lichtere belasting zou zijn die geen extra schade kan aanrichten.
Een tijd helemaal niks doen qua cardio, daar word ik gegarandeerd gek van.

Sinds vrijdag wat last van mijn rechtervoet. Het is vooral de rechterkant die pijn doet, zelfs bij gewoon stappen :(.
Ik vrees dat ik wat teveel op hoge hakken heb rondgehuppeld vorige week, want ik plaats mijn voeten dan wat naar buiten geroteerd. Klote wel, want hardlopen gaat nu totaal niet en zelfs gewoon wandelen/trappen doen is pijnlijk.
Dus ik zou rust moeten nemen, maar ja... :roflol:
Ben nu aan het denken of wat gym-cardio à la stepper/crosstrainer een lichtere belasting zou zijn die geen extra schade kan aanrichten.
Een tijd helemaal niks doen qua cardio, daar word ik gegarandeerd gek van.
Fietsen!

• #5.653
Meteen bij het vuil gooien zulke schoenen, levensgevaarlijk :p
Ik ga maar doen alsof ik dit niet gelezen heb, want anders moet ik een logban aanvragen voor je.
Ja, zou inderdaad wel het best zijn. Maar behalve functioneel fietsen (dus naar de gym, of op recreatief op een mooie zomerdag) hou ik daar niet zo van :o.
Dus ik weet niet of ik het kan opbrengen.
3km wandelen met een pijnlijke voet, daar heb ik tot nu toe geen probleem mee :roflol: . Mijn verstand zegt wel constant "don't do it, ga naar huis, zo wordt het niet beter,..." maar ja.
Mijn koppigheid en drang naar 10k stappen blijkt groter te zijn :o.
Dit! Jammer dat ik geen karma meer kan geven!

• #5.654
Mijn voet is helaas nog altijd niet hersteld :(.
Misschien niet onbelangrijk om te zeggen dat ik pas sinds vrijdag wat rust neem :o.
Het is wel beter, maar stappen doet nog altijd pijn.
Trainen daarentegen gaat grotendeels wel lekker. Enkel calve raises en box step-ups voelde niet zo goed, dus ik heb daar de intensiteit en het volume aangepast.

Kracht gaat goed, intussen doe ik vlotjes Incline DB press en DB shoulder press met 16kg Dumbells :flex:.
Nog twee trainingen deze fase, en dan kan ik beginnen aan de derde (en laatste) van dit programma.
Excited!!

Gewicht gaat ook best goed. Ben beetje blijven hangen rond 55kg door een paar etentjes, maar is dikke prima. Bicep ader komt af en toe al eens terug piepen ook :D.
Shape update:

IMG_20220228_074226.jpg

IMG_20220228_074209.jpg

Ziet er toch goed uit! Welk klote van je voet zeg, dat belemmert je vast her en der wel inderdaad!

• #5.656
Ziet er toch goed uit! Welk klote van je voet zeg, dat belemmert je vast her en der wel inderdaad!
Ja, vooral omdat ik gewoon ben om 2x per week te rennen en dagelijks te wandelen of te voet boodschappen te doen.
Ik moet mezelf echt dwingen om nu de fiets te nemen of gewoon te rusten.
Mijn vriend stelde al een ketting voor om mijn bewegingsvrijheid te beperken, maar wel lang genoeg om nog in de keuken te kunnen natuurlijk ;) :roflol: .

+1 voor de ketting :roflol:
maar serieus: ik hoop dat het snel herstelt, en voorlopig nog niets mis met de fitgirl shape :)

• Heart
Waarderingen: Bubs
  • #5.658
+1 voor de ketting :roflol:
maar serieus: ik hoop dat het snel herstelt, en voorlopig nog niets mis met de fitgirl shape :)
Dank je :).
Vrijdag toch maar eens langs de huisarts, want veel verbetering zit er niet in.
Ben sowieso al drie maanden te laat voor mijn schildkliercontrole :o, dus moét ik wel gaan.

Vanochtend de laatste sessie van "Phase 2" afgerond (push pull) en ik kan vrijdag dus starten met de derde en laatste fase van dit programma :).
Toch wel trots op een paar afsluiters:

60 degree Incline DB press
max vorig jaar deze tijd was 15kg
Vandaag voor het eerst een (kleine) set met 18kg dumbells :D :D
Slechts 4 reps, aangevuld met 3x16, daarna nog 2x8x16

Assisted pull-ups
Voorheen kwam ik ook niet verder dan 17,5kg tegen gewicht denk ik, en had dan moeite om reps te halen.
Vandaag 2x8x15 en 1x4x15 (kon echt niet meer) aangevuld met 2x17,5.

DB Row
3x8x16

En de crucifix raise gaat ein-de-lijk vlotjes met 5kg per kant :roflol: .
Wat een zware oefening is me dat zeg! Ik deed er vier weken over om van 3x7x5 naar 3x12x5 zonder grinds te gaan.

Vrijdag is het weer LB-tijd.
De glutes/quads sessie van phase 3 bestaat uit oa. Front squats (tempo 3010), Hip thrusts (2011), lunges en 2 assistance oefeningen :).
Front squatjes gaan algemeen wel goed, die deed ik met 40kg en pause vorige week.
Nu is het de bedoeling om 5 sets te doen in verschillende rep ranges (8/6/6/4/4) en gewicht per set wat te verhogen.
Dus ik moet even goed nadenken met welk gewicht ik ga starten zodat ik niet direct faal :p.

• #5.659
Betreffende het eet-gedeelte: sinds mijn blessure, en het feit dat ik dus amper 5000 stappen per dag doe ipv 10-15k en niet meer ga hardlopen, blijft mijn gewicht ook hangen.
Kcal zijn al gezakt naar 1500 (omdat er deze maand 3 etentjes voor een verjaardag en 2 lunches met vertrekkende collega's zijn) dus moet ik ofwel verlagen als ik verder wil afvallen, of er vrede mee nemen dat het nu wat trager gaat of stil staat.
Liefst ga ik gewoon terug rennen :roflol: , maar dat is nu helaas geen optie.
De optie om een korte periode (2-4 weken) aan "aggresive dieting" te doen eens de sociale dingetjes gepasseerd zijn speelt ook door mijn hoofd.
Maar ja, er spelen altijd veel dingen en vooral tegenstrijdige dingen door mijn brein :p.

De optie om een korte periode (2-4 weken) aan "aggresive dieting" te doen eens de sociale dingetjes gepasseerd zijn speelt ook door mijn hoofd.
Maar ja, er spelen altijd veel dingen en vooral tegenstrijdige dingen door mijn brein :p.
Indien er ook heel veel andere dingen door je brein spelen is het misschien niet het moment.

Als het nu heel erg tegenvalt met die voet kan je het altijd nog overwegen.

Terug
Naar boven