XXL Nutrition

Building Pun 2.0

Bezoekers in dit topic

Laat je ook wel eens je bloedwaardes meten? Lijkt me best een belasting voor je lijf steeds blasten en cruisen.
 
Laat je ook wel eens je bloedwaardes meten? Lijkt me best een belasting voor je lijf steeds blasten en cruisen.

Zeker en op zich valt het wel mee, als je maar goed luistert naar je lichaam. Als ik me slecht voel, dan is dat ook te zien op mijn bloedtest uitslagen. Voel ik me goed dan zie je dat ook terug :)
 
Zeker en op zich valt het wel mee, als je maar goed luistert naar je lichaam. Als ik me slecht voel, dan is dat ook te zien op mijn bloedtest uitslagen. Voel ik me goed dan zie je dat ook terug :)

maar op tren voel ik me goed maar mijn bloeduitslag zegt iets anders
 
maar op tren voel ik me goed maar mijn bloeduitslag zegt iets anders

Je mentaal goed voelen is iets anders dan je fysiek goed voelen. Ook is het niet voor iedereen weggelegd om bepaalde fysieke ongemakken te herkennen, daar deze vaak langzaam geïntroduceerd worden en heel voorzichtig lineair groter worden. Denk ook dat hoe langer je middelen gebruikt, hoe sneller je in staat bent om bepaalde linken te leggen.
 
Je mentaal goed voelen is iets anders dan je fysiek goed voelen. Ook is het niet voor iedereen weggelegd om bepaalde fysieke ongemakken te herkennen, daar deze vaak langzaam geïntroduceerd worden en heel voorzichtig lineair groter worden. Denk ook dat hoe langer je middelen gebruikt, hoe sneller je in staat bent om bepaalde linken te leggen.

was niet serieus bedoeld blije ei :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
 
Ff over het stoppen uit Anabolic Review. Vermijdt stoppen met alle steroiden op zelfde tijdstip. Lichaam raakt in 1 klap in katabole toestand.
De cortisonreceptoren worden vrij en in verbinding met de lage test en androgeenspiegel ontstaat een aanzienlijk verlies aan kracht en massa, een vet en wateropslag en vaak optredende gyno, omdat de Plotseling verlaagde androgeenspiegel de verhouding ten gunste van de oestrogenen verschuift, waardoor deze ineens het dominerende hormoon zijn.
 
Ff over het stoppen uit Anabolic Review. Vermijdt stoppen met alle steroiden op zelfde tijdstip. Lichaam raakt in 1 klap in katabole toestand.
De cortisonreceptoren worden vrij en in verbinding met de lage test en androgeenspiegel ontstaat een aanzienlijk verlies aan kracht en massa, een vet en wateropslag en vaak optredende gyno, omdat de Plotseling verlaagde androgeenspiegel de verhouding ten gunste van de oestrogenen verschuift, waardoor deze ineens het dominerende hormoon zijn.

Vind dit nog steeds geen argument dat hout snijdt; Vermijdt stoppen met alle steroiden op zelfde tijdstip, dat betekent letterlijk dat als je alleen testosteron zet je nooit kunt stoppen. Ook de bewering dat het lichaam in 1 klap in katabole toestand raakt slaat kant noch wal. Als je op 1,5gr zou stoppen (theoretisch gezien), dan duurt het ten eerste nog wel een week of 3-4 voor je lichaam niet meer over voldoende testosteron beschikt en derhalve in een katabole staat geraakt.

De val van 125mg test-e per week naar onvoldoende testosteron in jouw systeem is dus sneller en abrupter dan wanneer je stopt vanaf 1,5gr.

Natuurlijk zijn er allerhande bijwerkingen die je gaat krijgen als je stopt met kuren, maar het is nergens voor nodig om je dosering af te bouwen. Ook neem je in ogenschouw dat je diverse middelen achter de hand kunt houden om je oestrogeen een beetje binnen de perken te houden (kan ook zonder AI's) en dat je ergens met een PCT protocol zal starten om je eigen hypofyse weer aan de slag te krijgen. Ook hier kun je bewuste keuzes maken in additionele middelen die zorgen voor zo min mogelijk ongemakken die Anabolic Review daar omschrijft. Die zijn overigens evident en hebben niets te maken met het stoppen van exogeen toedienen op een bepaalde dosering.
 
Vind dit nog steeds geen argument dat hout snijdt; Vermijdt stoppen met alle steroiden op zelfde tijdstip, dat betekent letterlijk dat als je alleen testosteron zet je nooit kunt stoppen. Ook de bewering dat het lichaam in 1 klap in katabole toestand raakt slaat kant noch wal. Als je op 1,5gr zou stoppen (theoretisch gezien), dan duurt het ten eerste nog wel een week of 3-4 voor je lichaam niet meer over voldoende testosteron beschikt en derhalve in een katabole staat geraakt.

De val van 125mg test-e per week naar onvoldoende testosteron in jouw systeem is dus sneller en abrupter dan wanneer je stopt vanaf 1,5gr.

Natuurlijk zijn er allerhande bijwerkingen die je gaat krijgen als je stopt met kuren, maar het is nergens voor nodig om je dosering af te bouwen. Ook neem je in ogenschouw dat je diverse middelen achter de hand kunt houden om je oestrogeen een beetje binnen de perken te houden (kan ook zonder AI's) en dat je ergens met een PCT protocol zal starten om je eigen hypofyse weer aan de slag te krijgen. Ook hier kun je bewuste keuzes maken in additionele middelen die zorgen voor zo min mogelijk ongemakken die Anabolic Review daar omschrijft. Die zijn overigens evident en hebben niets te maken met het stoppen van exogeen toedienen op een bepaalde dosering.
Dat je pct moet doen is duidelijk. Het ging over ineens stoppen.
 
Levenslange TRT lijkt me toch sowieso beter na jaren gebruik ipv abrupt te stoppen? Doktoren in Amerika doen dit ook voor gezondheidsredenen (libido, energie, spierweefsel). Of zitten er nadelen aan ‘kunstmatig’ je testosteronniveau onderhouden (gegeven dat dit op een lichte dosering is)?
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ben benieuwd naar een shape update!

gewoon uit nieuwsgierigheid: zie je jezelf nog groeien per cyclus? Bedoel je legt de lat hoog...
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Selectief druk :roflol:
Heb het nu wel gelezen. Blijf er toch bij dat als je zelfs maar alleen 1.5 gr test gebruikt je die dosis toch beter kan afbouwen. In mijn ogen bereidt je je lichaam dan toch beter voor op off gaan. Natuurlijk wel pct doen.
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Levenslange TRT lijkt me toch sowieso beter na jaren gebruik ipv abrupt te stoppen? Doktoren in Amerika doen dit ook voor gezondheidsredenen (libido, energie, spierweefsel). Of zitten er nadelen aan ‘kunstmatig’ je testosteronniveau onderhouden (gegeven dat dit op een lichte dosering is)?

Ik geloof best dat er nadelen zijn op de lange termijn. Het is toch een lichaamseigen functie waarvan jij zegt; "joh hoeft niet meer, ik kan dat zelf beter". Mijn kennis reikt niet ver genoeg om te kunnen snappen welke andere processen onderhavig zijn aan deze functie die jij uitschakelt en overneemt. Maar rationeel bezien is het niet ondenkbaar dat er processen zijn die daardoor hoe dan ook beïnvloed worden. Of en in welke mate deze dan eventuele gezondheidsproblemen met zich mee kunnen brengen weet ik ook niet. Lastig verhaal eigenlijk, omdat het wel een keuze is die je veelal maakt, zonder over de inhoudelijke kennis te beschikken inzake risico en gevolg. Waar de directe gevolgen van het gebruik van AAS in TRT natuurlijk redelijk bekend zijn uit data beschikbaar van uitgebreide onderzoeken, zijn de indirecte gevolgen denk ik lang zo goed niet in kaart gebracht.

Maar goed, elke dag de straat oversteken bij rood licht blijft ook een risico waarvan je niet altijd goed in kan schatten of het dat waard is op dat moment :D
 
Ben benieuwd naar een shape update!

gewoon uit nieuwsgierigheid: zie je jezelf nog groeien per cyclus? Bedoel je legt de lat hoog...

Ik ben zelf nog niet echt tevreden, maar dat ben ik eigenlijk nooit als ik aan het bouwen ben. Vind mezelf dan lang niet zo bijzonder meer ofzo. Er komt aan het einde van de blast zeker nog een shape update. Het is overigens wel heel lastig om gains zelf nog te kunnen zien, omdat het niet meer over 10+kg gaat aan verschil over een periode van 12-15 weken. Mijn XXL jassen en t-shirts zitten wel steeds strakker, dus ik groei zeker, maar zien doe ik het niet in de spiegel. Merk dat dus alleen echt aan mijn kleding.

Heb het nu wel gelezen. Blijf er toch bij dat als je zelfs maar alleen 1.5 gr test gebruikt je die dosis toch beter kan afbouwen. In mijn ogen bereidt je je lichaam dan toch beter voor op off gaan. Natuurlijk wel pct doen.

Dan moeten we het eens worden over het feit dat we het oneens blijven op dit punt. Doet verder ook niet ter zake aangezien ik niet OFF zal gaan.

giphy.gif
 
Ik vermoedde al zoiets haha, bedoel wanneer ben je tevreden. Wellicht enkel met voor en na foto’s? Denk dat iedereen om je heen het beter ziet dan jijzelf...

anyway ik heb er respect voor, los daar van deel je veel en kom je toch over als een sympathiek persoon... met verstand van zaken. Itt velen ^^
 
Helpt het niet om regelmatig je omtrekken te meten zodat je objectief je vooruitgang kan volgen?

Want als je ruim boven de 100 kg zit, en per blast nog +-2 kg VVM pakt (vermoed ik), dan is dat natuurlijk niet altijd goed te zien in de spiegel.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Als iemand al een serieus kuurverleden heeft, lijkt me trt sowieso aan te raden. Als je nog een kinderwens hebt op termijn ga je beter volledig off. Zijn keuzes die je moet maken in het leven.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Back
Naar boven