Fitness Seller

Building Pun 2.0 (1 bezoeker)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

Gym4life

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 mrt 2015
Waardering
99
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
8%
Niet mijn topic, maar waarom volledig off gaan bij een kinderwens? Ik gebruik zelf ook al langere tijd onafgebroken AAS heb geen specifieke kinderwens en mijn vriendin ook nog niet maar zien het ook wel gebeuren dat we een kleine willen in de toekomst.
Ik zet year-round hCG naast de AAS om de teelballen actief te houden, wanneer we dan besluiten kinderen te gaan maken ga ik gewoon een hCG + hMG protocol draaien om de kwaliteit van mijn zaad te verhogen.
Ook van plan het zo te doen. Een kind krijgen lukt wel. Zal alleen afhankelijk van persoon tot persoon langer duren voordat het lukt.

Shadow Project

Huge Freak
Elite Member
Lid geworden
24 apr 2012
Waardering
6.177
Lengte
1m91
Massa
105kg
Vetpercentage
> 50%
Ook van plan het zo te doen. Een kind krijgen lukt wel. Zal alleen afhankelijk van persoon tot persoon langer duren voordat het lukt.
Je bent zelf dus van plan om ook hCG+hMG te pakken wanneer je kinderen wilt, maar je zegt net nog dat volledig off gaan beter zou zijn :dunno:.
Definieer beter.

Gym4life

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 mrt 2015
Waardering
99
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
8%
Je bent zelf dus van plan om ook hCG+hMG te pakken wanneer je kinderen wilt, maar je zegt net nog dat volledig off gaan beter zou zijn :dunno:.
Definieer beter.
Niet voor iedereen hetzelfde.

Biomek

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
25 apr 2013
Waardering
2.651
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
12%
M'n vriendin en ik hebben ook een kinderwens, alleen nog geen termijn o.i.d.

Zodra we besluiten dat we echt kindjes gaan maken begin ik met een protocol om (het liefst) helemaal off te gaan totdat ze zwanger is. Ik ben alleen van plan om HCG te gebruiken en voor de rest helemaal niks. Geen nolva, geen clomid, geen troep. Zij heeft diabetes type 1 en voordat we kindjes willen maken moet ze gekeurd worden etc etc. Het spontane is er daardoor toch al van af, en dat geeft mij tijd om off te gaan.

Ik heb simpelweg te vaak gehoord, gezien en gelezen dat off gaan met zo min mogelijk middelen echt het beste aanvoelde voor hen en ze ervaren een sneller herstel. Ik heb echter geen zin in een praktijk/anecdotisch vs wetenschap discussie dus laat dat maar achterwege :P

Shadow Project

Huge Freak
Elite Member
Lid geworden
24 apr 2012
Waardering
6.177
Lengte
1m91
Massa
105kg
Vetpercentage
> 50%
Niet voor iedereen hetzelfde.
Dat is het voor mensen die nooit AAS gebruikt hebben ook. Slechte kwaliteit semen is behoorlijk veel voorkomend.
Maakt het nogsteeds niet persee beter om volledig off te gaan. Ik ben er zelfs van overtuigd dat het effectiever is om hCG+hMG te gebruiken terwijl on. Dan van on, off gaan, volledig te laten herstellen. Je zaadkwaliteit ebt daar namelijk ook nog eens 3-4 maanden achteraan.

Shadow Project

Huge Freak
Elite Member
Lid geworden
24 apr 2012
Waardering
6.177
Lengte
1m91
Massa
105kg
Vetpercentage
> 50%
Sorry Pun als ik je topic teveel vervuil met mijn posts :grinny:

Punjab

Chandigarh Warrior
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
3 okt 2008
Waardering
23.147
Lengte
1m85
Massa
108kg
Vetpercentage
10%
Sorry Pun als ik je topic teveel vervuil met mijn posts :grinny:
Is geen probleem, sluit me aan bij jouw voorkeur in deze. Maar ook al was dat niet zo dan mag je hier alsnog je kennis, ervaring of voorkeur bespreken natuurlijk :)

Shadow Project

Huge Freak
Elite Member
Lid geworden
24 apr 2012
Waardering
6.177
Lengte
1m91
Massa
105kg
Vetpercentage
> 50%
Punjab, geen zin om alles door te bladeren ookal staat het er vast wel in vermeld ergens maar ik ben lui.
Ik las ergens eerder dat je de dosering gedurende de tijd wat opbouwt, hoelang duren jouw blasts meestal, switch je mid blast van gear, cut/bulk etc? Hoe lang cruise je meestal?
Ikzelf cruise meestal ontzettend lang, makkelijk 20+ weken en ben na 6-8 weken blast vaak wel weer beu ivm het prikken.

Punjab

Chandigarh Warrior
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
3 okt 2008
Waardering
23.147
Lengte
1m85
Massa
108kg
Vetpercentage
10%
Punjab, geen zin om alles door te bladeren ookal staat het er vast wel in vermeld ergens maar ik ben lui.
Ik las ergens eerder dat je de dosering gedurende de tijd wat opbouwt, hoelang duren jouw blasts meestal, switch je mid blast van gear, cut/bulk etc? Hoe lang cruise je meestal?
Ikzelf cruise meestal ontzettend lang, makkelijk 20+ weken en ben na 6-8 weken blast vaak wel weer beu ivm het prikken.
Ik hou ervan om steeds weer iets nieuws te proberen, niet perse qua middelen, maar meer qua protocol, dosering, duur etc. Het lichaam is ontzettend veerkrachtig en ik hou er ook wel een beetje van om de grenzen op te zoeken. Ik ben bewust van de doseringen boven de 2gr afgestapt. Natuurlijk wordt je daar sneller groter op, maar ik voelde me er ook niet al te gezond op. 2,4gr is volgens mij een beetje de max geweest incl. GH. Er is niet 1 protocol dat voor iedereen even goed werkt. Uiteindelijk gaat het om de duur x mg x voeding x training x rust. Even zwart/wit gezien. Idealiter cruise ik zo'n 12-15 weken, vaak is het wel lastig om de 12 weken te halen, ben ik gewoon eerlijk in :emo: En prikken vind ik alleen vervelend elke dag, of na langere periode eod, omdat je nog maar moeilijk een spot kan vinden die niet doet alsof het 5-laags crepe papier is :roflol:

Verhogen heb ik heel veel van mijn blasts gedaan, meestal elke 4-5-6 weken de dosering omhoog. Dit keer wilde ik ook van compound wisselen op week 5/6. Zo geschiedde. Eigenlijk wilde ik dat weer doen op week 10/11, maar DHB was niet leverbaar, dus ga ik de laatste 5-6 weken door op de Ment. Ook ben ik dit keer gestopt met de GH omdat ik het verschil wil aanschouwen op het aanzetten van massa en vvm zonder GH, op deze doseringen. En na zoveel jaar is het ook weleens goed om even te stoppen met de GH imo, ik kon me niet eens meer herinneren hoe het slapen zonder slapende schouders en armen was. Ook slaap ik gewoon veel beter zonder GH (gek, want in de literatuur vind je meestal het tegenovergestelde).

Van dingen proberen leer je het meest en als je daar geen zin in hebt kun je gewoon terugvallen op iets uit het verleden wat toen goed werkte natuurlijk.

The Novice

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
17 okt 2012
Waardering
3.305
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, dan zou ik compleet moeten stoppen met trainen en AAS en me vol moeten storten op drugs o.i.d. :roflol:
Nee dat gaat niet gebeuren :haha:
Blijf je dan wel loggen?
Ik volg.

Shadow Project

Huge Freak
Elite Member
Lid geworden
24 apr 2012
Waardering
6.177
Lengte
1m91
Massa
105kg
Vetpercentage
> 50%
Ik hou ervan om steeds weer iets nieuws te proberen, niet perse qua middelen, maar meer qua protocol, dosering, duur etc. Het lichaam is ontzettend veerkrachtig en ik hou er ook wel een beetje van om de grenzen op te zoeken. Ik ben bewust van de doseringen boven de 2gr afgestapt. Natuurlijk wordt je daar sneller groter op, maar ik voelde me er ook niet al te gezond op. 2,4gr is volgens mij een beetje de max geweest incl. GH.
Maar levert 2,4 gram nou echt dusdanig meer op dan pakweg 1,5 gram. Lijkt me ook vrij sterk dimishing returns? En meer negatieve sides?
Ik zit doorgaans nog op doseringen onder een gram omdat ik daar nog prima massa op pak. Maar ben ook lang niet zo groot als dat jij bent.
Er is niet 1 protocol dat voor iedereen even goed werkt. Uiteindelijk gaat het om de duur x mg x voeding x training x rust.
Waarvan akte.
Idealiter cruise ik zo'n 12-15 weken, vaak is het wel lastig om de 12 weken te halen, ben ik gewoon eerlijk in
:emo:
Zijn de meeste denk ik, vind cruisen altijd wel chill. Cruise dan ook op 270-300 mg :emo:
En prikken vind ik alleen vervelend elke dag, of na langere periode eod, omdat je nog maar moeilijk een spot kan vinden die niet doet alsof het 5-laags crepe papier is :roflol:
En dit is ook de reden dat ik weinig blast en als ik het doe altijd laag gedoseerd, met blauwe naald injecteren, meerdere milliliters in 1x vind ik echt verrot. Ik zet alles met slin pins. Voel je nooit wat van maar zal daar toch een keer aan toe moeten geven. 5-6-7 ml per week met alleen slinpins gaat niks zijn want dan heb ik inderdaad geen spot meer over :emo:
Verhogen heb ik heel veel van mijn blasts gedaan, meestal elke 4-5-6 weken de dosering omhoog. Dit keer wilde ik ook van compound wisselen op week 5/6. Zo geschiedde. Eigenlijk wilde ik dat weer doen op week 10/11, maar DHB was niet leverbaar, dus ga ik de laatste 5-6 weken door op de Ment.
Dus bij elkaar rustig 15-16 weken blast? Zit er op het eind nog rek in voor je gevoel, of bewerkstellig je dat juist door andere middelen te gaan gebruiken en/of dosering te verhogen?
Ik zit nu zelf op eerst 10 weken 900 test bulk naar nu 4e en laatste week 300 test + 200 tren ter ondersteuning bij cut, maar eigenlijk smaakt het naar meer en wil ik gelijk dikke bulkblast erin gooien maar dat ga ik niet doen :p
Ook ben ik dit keer gestopt met de GH omdat ik het verschil wil aanschouwen op het aanzetten van massa en vvm zonder GH, op deze doseringen. En na zoveel jaar is het ook weleens goed om even te stoppen met de GH imo
Kan me zo inbeelden dat 2,4 gram+ GH wel een significant verschil oplevert ten opzichte van 1,5 gram zonder GH.
ik kon me niet eens meer herinneren hoe het slapen zonder slapende schouders en armen was. Ook slaap ik gewoon veel beter zonder GH (gek, want in de literatuur vind je meestal het tegenovergestelde).
Dan ga ik sowieso nooit aan de GH, want dat heb ik zonder al :roflol:
Van dingen proberen leer je het meest en als je daar geen zin in hebt kun je gewoon terugvallen op iets uit het verleden wat toen goed werkte natuurlijk.
True, is ook trial & error, alles wat je erover kan vinden is puur anekdotisch

mucci

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
8 apr 2016
Waardering
2.951
Lengte
1m79
Massa
96kg
Wat was je beste blast Punjab? Als we het over resultaat hebben dan.

Hasjkikkertje

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
13 okt 2012
Waardering
117
Lengte
1m82
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
Hey pun, misschien persoonlijke vraag, maar wat is eigenlijk de reden dat je kuurt? Je ambieert geen podia, je doet dit voor jezelf. Lijkt me gewoon fijn om te weten waarom. Niettemin, ik zit hier een tijdje, maar reageer weinig (behalve mijn rants op debiele posts ) en lees vooral. Fysiek is echt streef :lifter:

sjefke25

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
3 jul 2006
Waardering
103
Lengte
1m85
Massa
99kg
Vetpercentage
9%
Hey pun, misschien persoonlijke vraag, maar wat is eigenlijk de reden dat je kuurt? Je ambieert geen podia, je doet dit voor jezelf. Lijkt me gewoon fijn om te weten waarom. Niettemin, ik zit hier een tijdje, maar reageer weinig (behalve mijn rants op debiele posts ) en lees vooral. Fysiek is echt streef :lifter:
Ik denk gewoon a way of life en een soort Adonis complex? Waarom persé op een podium staan voor een kut bekertje. Zelf ben ik nu ook bijna een kleine 2 jaar aan het blasten en cruisen. Is gewoon iets waar je voor leeft en heb zelf al een prachtige dochter. Nice physique Pun btw.

Guido32

Lift Ugly or Stay Skinny
Elite Member
Challenge Winner
Foto Contest Winner
Lid geworden
9 jun 2010
Waardering
1.575
Lengte
1m88
Massa
102kg
Vetpercentage
10%
Ik zeg 600 npp 1000 test om het af te maken en daarna te cruisen Leon!!
[
Ik denk gewoon a way of life en een soort Adonis complex? Waarom persé op een podium staan voor een kut bekertje. Zelf ben ik nu ook bijna een kleine 2 jaar aan het blasten en cruisen. Is gewoon iets waar je voor leeft en heb zelf al een prachtige dochter. Nice physique Pun btw.
Is off gaan na jaren blast cruise nog wel een optie?

Punjab

Chandigarh Warrior
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
3 okt 2008
Waardering
23.147
Lengte
1m85
Massa
108kg
Vetpercentage
10%
Maar levert 2,4 gram nou echt dusdanig meer op dan pakweg 1,5 gram. Lijkt me ook vrij sterk dimishing returns? En meer negatieve sides?
Ik zit doorgaans nog op doseringen onder een gram omdat ik daar nog prima massa op pak. Maar ben ook lang niet zo groot als dat jij bent.

Waarvan akte.

Zijn de meeste denk ik, vind cruisen altijd wel chill. Cruise dan ook op 270-300 mg :emo:

En dit is ook de reden dat ik weinig blast en als ik het doe altijd laag gedoseerd, met blauwe naald injecteren, meerdere milliliters in 1x vind ik echt verrot. Ik zet alles met slin pins. Voel je nooit wat van maar zal daar toch een keer aan toe moeten geven. 5-6-7 ml per week met alleen slinpins gaat niks zijn want dan heb ik inderdaad geen spot meer over :emo:

Dus bij elkaar rustig 15-16 weken blast? Zit er op het eind nog rek in voor je gevoel, of bewerkstellig je dat juist door andere middelen te gaan gebruiken en/of dosering te verhogen?
Ik zit nu zelf op eerst 10 weken 900 test bulk naar nu 4e en laatste week 300 test + 200 tren ter ondersteuning bij cut, maar eigenlijk smaakt het naar meer en wil ik gelijk dikke bulkblast erin gooien maar dat ga ik niet doen :p

Kan me zo inbeelden dat 2,4 gram+ GH wel een significant verschil oplevert ten opzichte van 1,5 gram zonder GH.

Dan ga ik sowieso nooit aan de GH, want dat heb ik zonder al :roflol:

True, is ook trial & error, alles wat je erover kan vinden is puur anekdotisch
Zeker, er komt een moment waarop de risico's niet meer opwegen tegen de eventuele extra gains. Met GH kun je die grens behoorlijk verleggen zo lijkt het. Helemaal als je insuline toevoegt, maar dat is mijn een stap te ver voor een recreatief lichaam beeldhouwer. Zijn imo heel wat variabelen die erbij komen kijken, waaronder het feit dat je met GH gewoon 500-1000kcal extra kunt wegtikken zonder dat dit extra aanzet van vet betekent, daar kom je met enkel AAS en zonder GH niet mee weg.

Een cruise van bijna 300mg per week is geen cruise, maar gewoon kuren year round. Overigens prima als je goed vinger aan de pols houdt met betrekking tot je gezondheid; minimaal 2 jaarlijks gezondheidscheck bij de huisarts en uiteraard de nodige bloedtesten. Het lichaam is niet gemaakt voor year round ± 300mg en daarbij ook nog eens 6-18 weken blasten op een veelvoud daarvan. Ik was voorheen ook altijd huiverig voor het verlies van massa op minder dan 250mg cruise, maar in elk geval in combinatie met GH is er ook op mijn gewicht nagenoeg geen sprake hiervan op 125mg per week.

Moet er overigens niet aan denken om met Slin Pins te moeten zetten, ik vind GH zetten doorgaans al irritanter dan gewoon AAS IM. Dat gemiereneuk in je huidplooien, helemaal op laag VP, gedoe :emo:

Als ik niets met de dosering doe gedurende de 12-15 weken blast, dan ga ik inderdaad bij een week of 8 minder resultaten boeken, ongeacht of je je trainingen en voeding blijft opvoeren. Derhalve vind ik het verhogen van de dosering ook een goede uitkomst hiervoor, sofar so good geweest voor mij in elk geval. En nu inderdaad switchen van compounds. Dat bevalt eigenlijk ook heel goed, omdat ik toch van bijvoorbeeld Deca en Mast toch wel merk dat als ik dit voor langere perioden achter elkaar zet, ik daar mentaal soms wel nadelen van ondervind. Geen idee wat de oorzaak daarvan is overigens. (Denk aan; minder opgewekt, minder vrolijk, sneller geïrriteerd etc.)

Ja ik merk zeker dat het andere koek is zonder de GH en op lagere dosering, maar dat is okay. Gezien waar ik nu sta en de mindset die ik nu heb sinds enige tijd. Het hoeft niet meer zover tot de max allemaal, ik ben al bijna 2x hetgeen van wat ik woog in 2008 en die Punjab van 2008 past sowieso makkelijk twee keer in de breedte in de huidige Punjab :D

Ik zeg 600 npp 1000 test om het af te maken en daarna te cruisen Leon!!
Waarom eigenlijk voor NPP kiezen en niet gewoon DECA? Niemand heeft me tot nu toe nog de voordelen kunnen uitleggen, of ik lees er steeds overheen...

Wat was je beste blast Punjab? Als we het over resultaat hebben dan.
Pfoe dat weet ik zo uit mijn hoofd niet meer eigenlijk, denk dat het ook afhankelijk is van je doel (cut, bulk, recomp). Maar ik durf wel te stellen dat je met 5-6iu GH + 2-2,5gr epische progressie kan boeken in elk geval.

Lekker blijven ranten :D

Het fysiek dat ik voor ogen had, was naturel gewoon niet haalbaar. Dus dan is het een afweging van diverse factoren en risico's :)

Thanks voor het compliment! :cool:

Haha er kunnen velen redenen zijn om te gaan sporten en om groot te willen worden. Ik hoef inderdaad geen oordeel van een subjectieve jury die op basis van steeds weer veranderende inzichten enorm fluctueren in hun beoordeling en hetgeen "ze naar op zoek zijn" Ik wil tevreden zijn met mezelf en daarbij doet de mening van een ander voor 99,9% gewoon niet toe.

Jij ook bedankt :cool:

Is off gaan na jaren blast cruise nog wel een optie?
Ja kan prima als je dat wilt, kan natuurlijk wel enorm zwaar uitvallen en als je pech hebt zul je nooit meer herstellen zoals je voor ogen had.

GetBig XXL

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
30 jun 2012
Waardering
2.503
Lengte
1m73
Massa
103kg
Vetpercentage
14%
Waarom eigenlijk voor NPP kiezen en niet gewoon DECA? Niemand heeft me tot nu toe nog de voordelen kunnen uitleggen, of ik lees er steeds overheen...
Mijn laatste blast was Npp100mg eod niet heel erg hoog gedoseerd dus.

voordelen
Korte ester, dus sneller een nieuwe blast.
korte ester, ik merk significant verschil binnen een paar weken. En dat heb ik op deca niet, op deca is dit heel gelijkelijk waardoor ik het gevoel heb dat het weinig doet.
Kracht ging met Npp vrij snel omhoog( binnen 2 weken en dat ervaar ik op deca totaal niet

(Ik werd vrij agressief, heerlijk gevoel voor trainingen. Maar dit kan ook door de test c komen nog nooit van test ester gewisseld. Kom ik binnenkort wel achter zit nu weer op test e Bold ment en geen agressie niks meer)

nadelen

eod prikken, voor mij geen nadeel maar niet iedereen vind prikken fijn.

Biomek

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
25 apr 2013
Waardering
2.651
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
12%
Ik doe op 't moment 375mg test, 450mg npp en 600mg primo en ik moet zeggen.... me likey.

Bizar hoe vol je komt te staan na de derde inject al (m-w-f) en de pomp en trainingen zijn super.

Heb voor NPP gekozen omdat ik niet wil dat decanoaat zo lang blijft hangen.

Guido32

Lift Ugly or Stay Skinny
Elite Member
Challenge Winner
Foto Contest Winner
Lid geworden
9 jun 2010
Waardering
1.575
Lengte
1m88
Massa