AndroidHealthClinic

Building Pun 2.0

Dit soort dingen klinken altijd enorm hardcore (no offence), maar het maakt volgens mij uiteindelijk geen reet uit.

Het nadeel alleen aan enkel machines gebruiken is dat alle kleine (stabiliserende) spiertjes vaak erg weinig doen en je mogelijk toch wat disbalans hier en daar creeert

Niet mee eens. Als ik een lat pulldown doe vs. pull up voel ik weldegelijk een verschil in de spieren in mijn rug. Je eigen lichaamsgewicht optillen aan een bar is heel iets anders dan zittend met je knieën gefixeerd in de seat een gewicht naar beneden hengsten.

De zwaarste en meest gevaarlijke oefeningen geven (helaas) vaak nu eenmaal het meeste resultaat. Een deadlift geeft meer dan een shrug of hyperextension, een squat geeft meer dan een leg extension en een pull up geeft meer dan een pulldown machine. Of je het leuk vind of niet om te doen of gehinderd bent door blessures e.d. is een tweede... Dan kan je idd maar beter op zoek naar alternatieven. Maar de superioriteit van die basic oefeningen wordt al honderd jaar bewezen en daar kan geen enkele machine aan tippen.

Niet mee eens. Als ik een lat pulldown doe vs. pull up voel ik weldegelijk een verschil in de spieren in mijn rug. Je eigen lichaamsgewicht optillen aan een bar is heel iets anders dan zittend met je knieën gefixeerd in de seat een gewicht naar beneden hengsten.

De zwaarste en meest gevaarlijke oefeningen geven (helaas) vaak nu eenmaal het meeste resultaat. Een deadlift geeft meer dan een shrug of hyperextension, een squat geeft meer dan een leg extension en een pull up geeft meer dan een pulldown machine. Of je het leuk vind of niet om te doen of gehinderd bent door blessures e.d. is een tweede... Dan kan je idd maar beter op zoek naar alternatieven.
Pull up stuk 100% mee eens

• Topic Starter Topic Starter

De zwaarste en meest gevaarlijke oefeningen geven (helaas) vaak nu eenmaal het meeste resultaat. Een deadlift geeft meer dan een shrug of hyperextension, een squat geeft meer dan een leg extension en een pull up geeft meer dan een pulldown machine. Of je het leuk vind of niet om te doen of gehinderd bent door blessures e.d. is een tweede... Dan kan je idd maar beter op zoek naar alternatieven. Maar de superioriteit van die basic oefeningen wordt al honderd jaar bewezen en daar kan geen enkele machine aan tippen.

Je kunt nog steeds evenveel progressie boeken op de pull up als op de lat pulldown machine (plate loaded) gegeven er geen limiet is aan het gewicht dat je kunt laden op de plate loaded machine.

Je kunt nog steeds evenveel progressie boeken op de pull up als op de lat pulldown machine (plate loaded) gegeven er geen limiet is aan het gewicht dat je kunt laden op de plate loaded machine.

Er is inderdaad geen 1 oefening superieur het feit dat @Pleister tijdens zijn coaching geen train schema kreeg, “zolang de spier maar kapot was aan het eind” was het goed. Zegt voor mij al genoeg

Er zijn heus mitsen en maren te bedenken waardoor je op een bepaalde oefening net wat meer output genereert en vanwege van het feit dat de input op dat apparaat minder is ten opzichte van een andere oefening, derhalve dus op den duur ook meer output kunt genereren dan je met het andere had gekund. Maar zoals ik eerder al zei, dat is echt (zeker voor enhanced lifters) geneuzel in de marge. Je kunt je veel beter focussen op het vergroten van de output op oefeningen die jou op de lange termijn de meeste progressie geven.

Jammer dat het zo'n pl**ris eind rijden is, zelfs voor een mede Limburger!

Tof filmpje trouwens met Lorenzo Leeuwe en Body Extreme :) Met dit tempo gaat je gym uitgroeien tot de tofste en meest bekende hardcore gym van NL
Thnx, laten we het hopen.

Gisteravond hadden we de wereldkampioen bikini op bezoek. Die had een figuurtje:eek:

Heerlen ligt centraal genoeg joh:D

Nu kan @Pleister gewoon het hele Ruhrgebied en een stuk van België meepakken. Eigenlijk is Limburg gewoon hartstikke centraal! :p

:roflol:

Ach als het goed gaat lopen kan @Pleister zijn Franchise beginnen, dan open ik er wel 1 in Noord Limburg :cool: Heb al de ideale locatie ervoor ook.

Er zijn heus mitsen en maren te bedenken waardoor je op een bepaalde oefening net wat meer output genereert en vanwege van het feit dat de input op dat apparaat minder is ten opzichte van een andere oefening, derhalve dus op den duur ook meer output kunt genereren dan je met het andere had gekund. Maar zoals ik eerder al zei, dat is echt (zeker voor enhanced lifters) geneuzel in de marge. Je kunt je veel beter focussen op het vergroten van de output op oefeningen die jou op de lange termijn de meeste progressie geven.
Dus je hebt wel pullups gedaan maar die gaven geen progressie op lange termijn?

• Like
Waarderingen: Vonk
Wat Pun zegt: doe vooral oefeningen die fijn/leuk zijn zodat je het op de lange termijn volhoudt. Tis een marathon he. En ja, studies geven aan dat sommige oefeningen superieur zouden zijn. Maar als je daardoor je motivatie verliest, ben je verder van huis. Ik zie het allemaal als aparte oefeningen. Je kan best in 1 training pull ups EN pull downs hebben.

Dus je hebt wel pullups gedaan maar die gaven geen progressie op lange termijn?

Pullups geven bij mij minder progressie omdat ik die veel minder vaak zou doen dan pull downs. Dus je constatering is juist, behoeft alleen wat uitleg, want zonder context kun je het niet juist interpreteren :)

Terug
Naar boven