- Waardering
- 20.663
Dit soort dingen klinken altijd enorm hardcore (no offence), maar het maakt volgens mij uiteindelijk geen reet uit.
Het nadeel alleen aan enkel machines gebruiken is dat alle kleine (stabiliserende) spiertjes vaak erg weinig doen en je mogelijk toch wat disbalans hier en daar creeert
Niet mee eens. Als ik een lat pulldown doe vs. pull up voel ik weldegelijk een verschil in de spieren in mijn rug. Je eigen lichaamsgewicht optillen aan een bar is heel iets anders dan zittend met je knieën gefixeerd in de seat een gewicht naar beneden hengsten.
De zwaarste en meest gevaarlijke oefeningen geven (helaas) vaak nu eenmaal het meeste resultaat. Een deadlift geeft meer dan een shrug of hyperextension, een squat geeft meer dan een leg extension en een pull up geeft meer dan een pulldown machine. Of je het leuk vind of niet om te doen of gehinderd bent door blessures e.d. is een tweede... Dan kan je idd maar beter op zoek naar alternatieven. Maar de superioriteit van die basic oefeningen wordt al honderd jaar bewezen en daar kan geen enkele machine aan tippen.

Met dit tempo gaat je gym uitgroeien tot de tofste en meest bekende hardcore gym van NL

Heb al de ideale locatie ervoor ook.