Fitness Seller

Bulking mentally

• Topic Starter Topic Starter
@horsewoman Dat is inderdaad ook de instelling die ik nu heb. Waar ik eerst nogal eens verhoogde om het verhogen, probeer ik nu pas te verhogen als ik daar daadwerkelijk klaar voor ben. Soms is het natuurlijk wel verleidelijk om even wat KG op de stang erbij te plakken :P

@horsewoman Dat is inderdaad ook de instelling die ik nu heb. Waar ik eerst nogal eens verhoogde om het verhogen, probeer ik nu pas te verhogen als ik daar daadwerkelijk klaar voor ben. Soms is het natuurlijk wel verleidelijk om even wat KG op de stang erbij te plakken :P

Dat zeker, vooral om even te kijken waar je grenzen écht liggen. Maar ik voel me dan toch niet happy als ik het uiteindelijk verklooi of als een hele set veel te veel moeite kost. Db pullover, bijvoorbeeld, vorige week. Db van 20 kg, ging prima, maar was technisch nog niet in orde. Dus vandaag maximaal tot 18 gegaan, maar het is wel leuk om te weten wat je in de nabije toekomst gaat kunnen/kunt presteren.

De one-arm tricep extension daarentegen wil voor geen meter. Ik blijf met pijn en moeite op 5 steken. Komt wel, zeg ik mezelf maar.

Dat zeker, vooral om even te kijken waar je grenzen écht liggen. Maar ik voel me dan toch niet happy als ik het uiteindelijk verklooi of als een hele set veel te veel moeite kost. Db pullover, bijvoorbeeld, vorige week. Db van 20 kg, ging prima, maar was technisch nog niet in orde. Dus vandaag maximaal tot 18 gegaan, maar het is wel leuk om te weten wat je in de nabije toekomst gaat kunnen/kunt presteren.

De one-arm tricep extension daarentegen wil voor geen meter. Ik blijf met pijn en moeite op 5 steken. Komt wel, zeg ik mezelf maar.

Dan zal ik het ook zeggen... Komt wel! :) Maar dat is inderdaad wat ik bedoel. Je hebt er niks aan als je aan het rommelen bent met een te zwaar gewicht. Dan maar een tandje lichter en een mooie uitvoering.

Dan zal ik het ook zeggen... Komt wel! :) Maar dat is inderdaad wat ik bedoel. Je hebt er niks aan als je aan het rommelen bent met een te zwaar gewicht. Dan maar een tandje lichter en een mooie uitvoering.

Mooiere uitvoering leidt ook tot mooiere resultaten. En met aanklooien met te zware gewichten riskeer je alleen maar blessures. Staat er eentje bij ons in de gym front raises te doen en ik verdenk hem er sterk van dat hij heel graag een hernia wil. Vind dat dus helemaal niet sterk overkomen. En laatst ook twee vrienden in het krachthonk met die triceps aan de gang, 9kg bleek te zwaar. Zegt één van de trainers: ik zou hem flink lichter pakken... Dat gebeurde, met veel tegenzin. Maar het ging wel beter. Dus ja, wat kies je.

Nee, vind ik niet stom. De laatste rep mag best flink wat moeite kosten, maar moet technisch goed zijn en anders teken ik hem aan als fail. Grote fout is imho ook om té snel zwaarder te willen. Ik train liever wat langer met een bepaald gewicht door tot ik mij daar helemaal goed bij voel en het technisch oké is dan dat ik 'te zwak' zwaarder ga en mijn sets/reps verklooi. Voor het minivrouwtje dat ik ben til ik vrij zwaar, maar daar zit wel een hele gedachtengang achter: pas zwaarder gaan als je het écht kunt en niet omdat anderen kijken, om het maar even een beetje kort door de bocht uit te drukken.

Dit dus! :thumb:.

Bovendien ga je met veel (meer) vertrouwen de volgende training in, als je weet dat je de training ervoor alle reps met nette techniek hebt afgerond.
Als je de training ervoor 1-2 grinders hebt gemaakt, dan weer je van te voren eigenlijk al dat je de training erop geen progressie gaat maken.

Dit dus! :thumb:.

Bovendien ga je met veel (meer) vertrouwen de volgende training in, als je weet dat je de training ervoor alle reps met nette techniek hebt afgerond.
Als je de training ervoor 1-2 grinders hebt gemaakt, dan weer je van te voren eigenlijk al dat je de training erop geen progressie gaat maken.

Dat dus. Liever wat 'langzamer' progressie maken dan te snel een zwaarder gewicht willen pakken en jezelf eigenlijk gewoon voor de gek houden. Die fout hebben we allemaal gemaakt.

Dan moet ik dat maar goed onthouden en zorgen dat ik niet te snel wil! :)

Gewicht:
Zo: 69.8
Ma: 69.5
Di: 70.0
Wo: 70.2
Do : 70.3
Vr: 70.5

Nu aan het werk.... Vanmiddag een lekker UB/Volume training draaien :)

Dan is het nu tijd voor een snelle maaltijd en dan... op naar de gym! Behoorlijk zin in deze UB training!
Vanavond zal ik in één post even duidelijk neerzetten wat ik vandaag over de gehele dag heb gegeten. Dat lijkt mij iets overzichtelijker dan telkens als ik iets eet het te posten.

Dan is het nu tijd voor een snelle maaltijd en dan... op naar de gym! Behoorlijk zin in deze UB training!
Vanavond zal ik in één post even duidelijk neerzetten wat ik vandaag over de gehele dag heb gegeten. Dat lijkt mij iets overzichtelijker dan telkens als ik iets eet het te posten.
Da's wel wat overzichtelijker idd. Geen last van het trainen direct na de maaltijd?

Da's wel wat overzichtelijker idd. Geen last van het trainen direct na de maaltijd?

Ehmm... Nee geen last van inderdaad. Het is ook verder geen grote maaltijd. Het komt bij elkaar uit op ongeveer 350 Kcal. Ik vind het juist wel fijn om nog even iets te eten, een video op YouTube kijken en dan aan de slag te gaan! :)

Zo, dat was de workout... nu even lekker douchen en dan zal ik daarna mijn voeding even posten ;)

Training 30-06 UB/Volume *(=vorige training)

Bench (9x57.5/9x57.5/9x57.5)

10x57.5/8x60/8x60 (120s Rust)

Flyes (14x45/13x45)

11x50/10x50 (60s Rust)

Chest press (15x40/12x40)

16x40/13x40 (60s Rust)

Wide pull ups (8x/6x/6x)

8x/6x/6x (120s Rust)

Rope pulley (13x40/13x40)

14x40/13x40 (60s Rust)

Pull down machine (Wide) (15x40/10x40)

15x40/10x40 (60s Rust)

OHP (8x32.5/7x32.5)

8x32.5/7x32.5 (120s Rust)

Side raise machine (12x20/10x20/10x20)

12x20/12x20/10x20 (60s Rust)

Reverse flyes (12x15/12x15)

13x15/13x15 (60s Rust)

Tricep dumbell OHP (12x12/11x12)

13x12/12x12 (60s Rust)

Tricep Rope (12x10+/10x10+)

12x10+/10x10+ (60s Rust)

Reverse Bicep curl (13x17.5/10x17.5/10x17.5/*20x0

15x17.5/10x17.5/10x17.5/DS 21x0 (60s Rust+DS)

Oke, daar gaan we!

11:30 uur
2x Speltboterham
35g Kipfilet
4x Rijstwafel (klein)
12g Pindakaas
1x Appel
=450 Kcal
14:45 uur (Pre-Workout)
50g Muesli
20g Whey isolaat
1x Appel
5g Creatine
1x Rijstwafel (groot)
3g Pindakaas
=380 Kcal
17:30
2g Olijfolie
150g Bloemkool
150g Champignons
200g Chinese roerbakgroenten
125g Kipfilet
2x Pita broodje
10g BBQ Saus

1x Appel
1x Rijstwafel (groot)
5g Pindakaas
=650 Kcal
20:00 uur (Zoiets zal het ongeveer gaan worden voor vanavond....)
2x Rijstwafel (Groot)
15g Pindakaas
225g Ananas
=200 Kcal
21:00 uur
425g Magere kwark
10g Cacaopoeder
100g Havermout
75g Kersen
15g Rozijnen
25g Cashewnoten (Ongezout)
25g Pinda's (Ongezout)
=1120 Kcal, maakt samen 2800 kcal.. :)
Eiwit = 155G
Vet = 70 G
KH = 365 G

Laatst bewerkt:
Dit is dus in grote lijnen wat ik dagelijks eet. Natuurlijk verschilt het nogal eens. Als ik er bijvoorbeeld 's avonds veel zin in heb, doe ik nog wel eens een aantal chocolate-cookies of m&m's door de kwark heen. Ook verschilt natuurlijk mijn avondeten vaak. Dit heb ik ook al een aantal keer laten zien tijdens mijn log.

Je eet nog best wel clean ondanks dat je chocolatier bent.
Wel goed dat je niet de hele tijd alles mee pikt

Je eet nog best wel clean ondanks dat je chocolatier bent.
Wel goed dat je niet de hele tijd alles mee pikt

Haha, geloof me... inmiddels kennen mijn collega's mij wel een beetje. Maar toch vinden ze het soms nog erg raar dat ik ''zo weinig eet''. De verleidingen liggen ook wel behoorlijk op de loer hoor! Saucijzenbroodjes hier, Gebakjes daar, bonbons hier EN daar! Maar goed... ik eet gewoon graag veel volume, en dat gaat nou eenmaal niet echt samen met dat soort producten. :)

1) Ik dacht dat je IF deed?
2) waarom eet je van die lullige porties, ipv een paar degelijke maaltijden?

1) Ik dacht dat je IF deed?
2) waarom eet je van die lullige porties, ipv een paar degelijke maaltijden?

1)Ik dacht dat je tijdens IF gewoon je calorieën verdeelt over bijvoorbeeld 8 uur van je dag. Zeg maar 16/8. Kijk ik sta om 5 uur op en stel dan mijn 1e maaltijd uit tot ongeveer 11:30. mijn laatste maaltijd probeer ik altijd rond 20:30 te eten. Dit betekend dus een ''time-frame'' van 9 uur. Ik dacht dat dit bedoeld werd met IF? (Voornamelijk je ontbijt ''skippen'' en veel calorieën over proberen te houden voor in de avond?

2)Op niet trainingsdagen heb ik zeg maar de maaltijd om 14:30 uur niet... Dat betekend dat ik dan vanaf mijn avondeten (17:30) tot aan mijn laatste maaltijd (20:30) nog ongeveer 2200 calorieën over heb van mijn totale 2800... Leek mij niet verkeerd toch?

Gewicht:
Zo: 69.8
Ma: 69.5
Di: 70.0
Wo:70.2
Do :70.3
Vr: 70.5
Za: 70.3

Terug
Naar boven