AndroidHealthClinic

Bulking mentally

Niet dat het zoveel uitmaakt hoor..maar waarom zo'n zware maaltijd voor het slapen en overdag maaltijden van 300-600 kcal?

In trouwens!

Oké. Ik was er niet van op de hoogte dat je dagelijks al zo vroeg uit je bed was! ;)
Houd je het vasten s ochtends makkelijk vol?

Niet dat het zoveel uitmaakt hoor..maar waarom zo'n zware maaltijd voor het slapen en overdag maaltijden van 300-600 kcal?

In trouwens!

Dit maakt inderdaad niets uit. Veel mensen vinden het fijn om met een verzadigd gevoel te gaan slapen.

• Topic Starter Topic Starter

In trouwens!

Zoals @Basma inderdaad ook zegt: ''Ik vind het prettig om met een verzadigd gevoel naar bed te gaan''. Ook vind ik het fijn om dan dus iets te hebben om naar uit te kijken (richting het einde van de dag)

Oké. Ik was er niet van op de hoogte dat je dagelijks al zo vroeg uit je bed was! ;)
Houd je het vasten s ochtends makkelijk vol?

Ik houd het vasten redelijk makkelijk vol. De ene dag kost het iets meer moeite dan de andere dag. Ik ben van mening dat het ook vooral een mentale kwestie is hoor. Als ik bijvoorbeeld heel druk ben op het werk, dan denk ik er nauwelijks aan. Voor ik het weet is het dan 12:00 uur. Als het iets rustiger is dan denk je al gauw (Uit verveling misschien?) aan iets te eten, maar ook dan is het een kwestie van gewoon even doorzetten.

@Zoranos Overigens heb ik wel met de gedachte gespeeld om mijn calorieën ook iets meer richting de middag te verdelen. Dit zodat ik dan iets meer energie zal hebben overdag. Werkt het ook daadwerkelijk zo? Of maakt het wat dat betreft niet uit wanneer je eet? Als je maar in een calorie-overschot zit...

@Zoranos Overigens heb ik wel met de gedachte gespeeld om mijn calorieën ook iets meer richting de middag te verdelen. Dit zodat ik dan iets meer energie zal hebben overdag. Werkt het ook daadwerkelijk zo? Of maakt het wat dat betreft niet uit wanneer je eet? Als je maar in een calorie-overschot zit...
Maakt niks uit

Zelf merk ik wel dat verdelen over de dag een betere energieverdeling geeft. Maar het is ook heel erg persoonsgebonden.
De een heeft op minder eten overdag wel genoeg energie en de ander niet. Het is en blijft een kwestie van proberen waar je lijf het beste op reageert.

Vandaag tot nu toe pas 350 Kcal op... Dat betekend dus nog 2450 te gaan!:eating: Vandaag tijd voor een pizza! Ik heb een pizza meegenomen bij de jumbo uit het ''vers vak''. Pizza Pollo-Paprika. Ziet er toch erg goed uit!

Wat ik mij afvraag. Ik houd zelf behoorlijk van pizza! Maar hoe rekenen jullie de calorieën die je binnen krijgt als je een pizza besteld van de pizzaria? Ik vind het lastig om dat in te schatten. Hij is bijvoorbeeld niet te vergelijken met een Diepvries pizza zoals een Big American. De bodem en de grote van de pizza is alleen al totaal anders? Hebben jullie misschien een tip om dit een beetje te kunnen berekenen? (Ook al is het maar ongeveer natuurlijk)

ps... Zelfde geld overigens voor een stuk gebak of een frietje.... Hoe gaan jullie om met deze ''cheat-foods''? :)

Zoals gezegd ziet mijn Trainingsschema er zo uit.
ZO LB-kracht
MA UB-kracht
DI rust
WO LB-volume
DO rust
VR UB-volume
ZA rust
Eens in de maand moet ik een zondagdienst draaien op mijn werk. Ja! inderdaad! Dat is morgen... :) Dit betekend dat ik morgen een rustdag heb (i.v.m. de openingstijden van de sportschool) Aankomende week ziet het er dus zo uit:
MA LB-kracht
DI UB-kracht
WO rust
DO LB-volume
VR UB volume
ZA rust
ZO beginnen we weer met LB-kracht en dan volg ik weer het normale schema :)

Zo: 69.8
Ma: 69.5
Di: 70.0
Wo:70.2
Do :70.3
Vr: 70.5
Za: 70.3
Zo: 70.0

Goed bezig! Maar waarom elke dag wegen? Nog afgezien van het feit dat alleen je massa geen ene hol zegt, zou ik eens in de 2-3 weken wegen. Werkt imho heel motiverend. Of je weegt niet, zoals ik. Ga je gewoon af op je gevoel en wat je ziet. (toch wel nieuwsgierig, misschien eens weegschaal in huis halen).

Goed bezig! Maar waarom elke dag wegen? Nog afgezien van het feit dat alleen je massa geen ene hol zegt, zou ik eens in de 2-3 weken wegen. Werkt imho heel motiverend. Of je weegt niet, zoals ik. Ga je gewoon af op je gevoel en wat je ziet. (toch wel nieuwsgierig, misschien eens weegschaal in huis halen).

Bedankt! Nou dat wegen is vooral omdat ik nog niet zeker weet/wist of ik qua calorie-inname goed bezig ben. Ook is het een kleine moeite vind ik, aangezien ik de weegschaal op de badkamer heb staan waar ik iedere ochtend natuurlijk als eerst heenga om te plassen :)

Ik denk wel dat ik er binnenkort vanaf stap. Het kan (waar ik tenminste nogal eens last van heb) nogal mentaal gaan werken zeg maar. Vandaar lijkt het me voor mij ook beter om minder vaak te wegen.

Hoe doe jij dit ongeveer? Pas je dan zeg maar wel regelmatig je calorie-inname aan? Merk je wel gauw genoeg dat je bijvoorbeeld meer/minder calorieën nodig hebt om je doel te behalen? Ik weet namelijk ook niet in hoeverre je ''onderhoud'' veranderd en hoe snel dit dan gaat.. Is dat een kwestie van weken of maanden? Daarom had ik wel het idee om door de dagelijkse weging iets van houvast te hebben wat dat betreft.

Hoe doe jij dit ongeveer? Pas je dan zeg maar wel regelmatig je calorie-inname aan? Merk je wel gauw genoeg dat je bijvoorbeeld meer/minder calorieën nodig hebt om je doel te behalen? Ik weet namelijk ook niet in hoeverre je ''onderhoud'' veranderd en hoe snel dit dan gaat.. Is dat een kwestie van weken of maanden? Daarom had ik wel het idee om door de dagelijkse weging iets van houvast te hebben wat dat betreft.

Vrij intuïtief, eerlijk gezegd. Ik pas idd geregeld mijn calorie-inname aan. En ik merk ook wanneer ik meer of minder nodig heb. Rare gedachtensprongetje misschien, maar ik vind het ook nog wel eens seizoensgebonden. Toch geloof ik uiteindelijk dat dat voor iedereen geldt. In het zomerseizoen ligt de behoefte gewoon minder hoog.

In het verleden woog ik soms dagelijks, meestal wekelijks. Nu is de weegschaal een maand of 2 terug overleden. Hij wordt nog niet gemist. Ik leid veel af aan hoe ik mij all-over voel, maar ook aan simpele dingen zoals hoe zit mijn kleding. Het lijkt soms wel of ik elk grammetje meer of minder meteen voel.

@horsewoman Klinkt dus alsof jij jouw lichaam van top tot teen onder controle hebt! Klinkt indrukwekkend... ik zou ervoor tekenen? ;)

@horsewoman Klinkt dus alsof jij jouw lichaam van top tot teen onder controle hebt! Klinkt indrukwekkend... ik zou ervoor tekenen? ;)

Nee, dat is te veel eer. :) Ik heb ook een lange weg afgelegd, 20 jaar geleden ernstige eetstoornissen gehad als gevolg van diverse trauma's en door de jaren heen heel veel geleerd, maar je lichaam van top tot teen onder controle hebben, volgens mij bestaat dat niet... Maar van heel kritisch kijken naar wat je eet/drinkt in relatie tot hoe je je voelt, dat heb ik wél geleerd en dat was echt superleerzaam.

Vergelijk het hiermee: laatste schreef iemand hier dat hij zich rot voelde, omdat hij heel veel 'slechte' dingen had gegeten. Dan is het een mogelijkheid om jezelf af te beulen in de gym om het er weer af te krijgen. Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft, je laat je gaan en daarna denk je: wat heb ik gedaan... Overkomt mij ook, dus volledig onder controle, nope. :)

Bedankt voor je reacties @horsewoman. Uit de teksten is inderdaad goed op te maken dat je een lange weg hebt afgelegd! ;)

Zo lekker wakker worden in mijn weekend! Vandaag 69,5 Kg. Hetzelfde gewicht als vorige week maandag overigens. Ik moet er nog wel even bij zeggen dat ik tijdens mijn weekend mijzelf weeg NA de grote boodschap :) (Dus zondag/maandag normaal gesproken) Vandaar dat deze dagen dus niet echt te vergelijken zijn met de wegingen die ik doordeweeks doe. Vandaag overigens een LB-Kracht training op het programma!
Di: 70.0
Wo:70.2
Do :70.3
Vr: 70.5
Za: 70.3
Zo: 70.0

Waar ik een beetje over twijfel tijdens mijn LB training is dit:
Tijdens mijn volume training maak ik gebruik van de SLDL. Dit vind ik een fijne oefening, de uitvoering gaat goed en ik voel hem erg goed in mijn hamstrings.
Tijdens mijn kracht training doe ik de normale DL. Met deze oefening heb ik qua uitvoering toch wat meer moeite. Ik zit er ook aan te denken om tijdens mijn kracht training ook te gaan voor de SLDL. (Dan met iets lagere reps) Zouden jullie dit af/aanraden? Ik heb sowieso ook het idee dat je met SLDL meer je hamstrings aanspreekt dan met de normale DL. Wel is het natuurlijk zo dat je de normale DL in bijna ieder trainingsschema terug ziet komen en en SLDL een stuk minder....

Terug
Naar boven