XXL Nutrition

Burning the fat!

Kwark is toch wel een van de beste dingen die je s'avonds kan eten heb ik me laten vertellen.
Voor de kwark kan je ook Slimpie kopen (Verkrijgbaar bij elke supermarkt) en er doorheen mikken.
Zit geen suiker in en maakt het toch wat te vreten. Ook kan je fruit snijden en er doorheen gooien blablabla.
Alles is lekker te maken.

Nou hoppa! Aan de bak weer!

• Topic Starter Topic Starter
Kwark is toch wel een van de beste dingen die je s'avonds kan eten heb ik me laten vertellen.
Voor de kwark kan je ook Slimpie kopen (Verkrijgbaar bij elke supermarkt) en er doorheen mikken.
Zit geen suiker in en maakt het toch wat te vreten. Ook kan je fruit snijden en er doorheen gooien blablabla.
Alles is lekker te maken.

Nou hoppa! Aan de bak weer!

Kwark is ook zeker een vd beste dingen die ja kan eten, ivm langzame eiwit die ze afgeven.
Kwark eet ik soms met een lepel jam, mjaaaam. Maar anders gewoon zonder iets.

Ik hoop dat nu mijn schema wel goed is...

ekv 32 44 24

kcal 1268

Comments?

Bijlagen

Fuaaaaaark, vergeten magere kwark erbij te zetten..
Anyhow, zit (ver) onder mijn onderhoud, kijken of dat wat oplevert

Macro is ~30/40/30 dus oke.
Zou wel wat meer eten 1268 is wel erg weinig. 1400-1500 op trainings dagen 1268 op rustdagen lijkt me iets beter.

sandwichtonijn van great ocean. Verkopen ze in maar weinig supermarkten.
Duurdere tonijn is wel iets lekkerder, maar je kan het zelf lekker maken ;).

sandwichtonijn van great ocean. Verkopen ze in maar weinig supermarkten.
Duurdere tonijn is wel iets lekkerder, maar je kan het zelf lekker maken ;).

Jaa, sws duurdere tonijn is altijd lekkerder. Maar ach, beetje huttekase en wat zout en peper should do the trick.

Macro is ~30/40/30 dus oke.
Zou wel wat meer eten 1268 is wel erg weinig. 1400-1500 op trainings dagen 1268 op rustdagen lijkt me iets beter.

Ah ja, kwark kwam er nog bij, en wellicht nog een broodje:) met tonijn en huttekase.

A fijn, ik heb weer wat meer tijd gekregen om aan mijn schema te zitten.
Dus een update:

Ochtend:
40g oats + water
28g whey shake
2 viscaps

Middag:
2 snee volkoren brood
20g pindakaas

1 snee volkoren brood
1 ei OF 130g tonijn + 130g huttekase
2 sinaasappelen

2 snee volkoren brood
100g gerookte zalm OF 100g forel
28g whey shake

avond:
100g witte rijst
300g groente

slapen:
500g magere kwark

macro 1468
ekv 39/42/19

Ben wel redelijk tevree met zo'n schema, lijkt me goed vol te houden:). Deze schema houd ik aan als ik ga trainen.

Op rustdagen neem ik 2 snee volkoren brood minder.
Waarop ik dus uitkom:

macro: 1322
ekv 42/38/20

Klinkt goed in mijn oren. Nu knallen

Gister al gedaan.

Rug + Biceps
Lat mach 3x10x40
Pulley 3x10x40
Vertical row 3x10x35
T-bar row 3x15x20
Single arm bent over row (dumbbell) 1x10x8
Biceps curl 3x10x15
Chin-ups maar dan die je meehelpt met je gewicht dragen. Had em staan op 20 kilo. 3x5 ahah, bagger.
Fuark, Ik denk dat ik pull ups bedoelde..

hm, next time straight back row of high row aantoevoegen en deadlifts, and heck misschien ook wel bent over row (barbell).

Laatst bewerkt:
Vandaag

Benen
Leg press horizontal 3x10x100
Leg press lying 3x15x40
Sitting calf raises 3x20x100
Leg extension 3x10x25
Leg curl 3x10x15
Squats met schijf 3x15x10
Lunges dumbbell 3x10x5
Alternating leg lift each leg 30
Donkey kick each leg 30
Bridge 3x30 sec
Lying inner leg lift each leg 30

Vond het ook heel sexy dat de pinda's in de aanbieding zijn bij de AH, dus gelijk maar 6 pakken meegenomen. Nu nog tonijn inslaan bij de C1000 en dan zit ik wel gebakken met FOOOOOD.

Borst + Triceps
Pectoral/fly 3x10x25
Chest press 3x10x30
Triceps push down 3x15x15
Triceps dips + 10 kilo weight 30
Triceps on machine 3x10x50

Ik zie een aantal kenmerken bij je die misschien te maken hebben met overgevoeligheid voor tarwe. Vooral het niet kunnen doorzetten van je voedingsschema : tarwe bevat opium-achtige stoffen waardoor veel mensen 400 calorien meer per dag willen eten. Ook het hardnekkige buikje wijst daar misschien op. Zoek bij youtube eens op wheatbelly

Ik zie een aantal kenmerken bij je die misschien te maken hebben met overgevoeligheid voor tarwe. Vooral het niet kunnen doorzetten van je voedingsschema : tarwe bevat opium-achtige stoffen waardoor veel mensen 400 calorien meer per dag willen eten. Ook het hardnekkige buikje wijst daar misschien op. Zoek bij youtube eens op wheatbelly

Dus, tarwe geeft nadelige gevolgen door een aantal stoffen. Ben er wel mee eens, dat processed food niet zo super gezond is, er is wel wat beters te vinden dan dat (spelt). Maar het is handiger mee te nemen en eenvoudiger.

Ik zal eens proberen om een maandje geen brood te eten en kijken wat het oplevert. Een goeie vervanging heb ik zojuist gevonden: quinoa.

Anyhow, ik wil ook mijn explosieve kracht vergroten, dus ik voeg toe: plyometrics.

Mooi en meet dan vooral je buikomtrek. Daar gaan dan wel een paar centimeters vanaf. Gebruik in die maand gerust Mam's Mikske Meergranenbrood (in de diepvries bij de Jumbo) daar zitten geen negatieve stoffen in. Succes!

I know.. maar lack of discipline.. heeft niet veel verschil uitgemaakt...

naar ik voel nu wel een ander soort energie.. deze keer ga ik het volhouden!

before/after zijn idd altijd vetkoel :)

Mwah ik betwijfel het of je tarwe de schuld kan geven van het niet doorzetten van een voedingsschema. Ze geeft zelfs ook aan dat het met discipline te maken heeft. Makkelijk om het dan op tarwe af te schuiven. Overigens niet negatief bedoeld (tegen jou niet en ook niet tegen f4rout) trouwens, maar voordat je met allerlei dingen gaat komen waar het door kan komen dat ze het niet kan volhouden.

'Waardoor mensen 400kcal per dag meer willen eten'. Tja zou kunnen dat ze dat willen maar dat heeft imo gewoon te maken met discipline. Voedingsschema= voedingsschema, om te kijken of je voedingsschema voor jou werkt zul je het langere tijd moeten volhouden en niet ineens meer of minder moeten gaan eten.

Het lijkt me nu een beetje alsof je het ergens op afschuift daddycool, terwijl als je haar log goed doorleest er meerdere malen gesproken word over taart,chips etc eten. Dan komt het buikje niet perse van tarwe maar gewoon door een gebrek aan het volhouden van je voedingsschema. Af en toe cheaten kan best maar laat haar eerst proberen dit voedingsschema wat ze gemaakt had en er best goed uitzag, vol te houden. Voordat je weer aan rigoureuze veranderingen doorvoert die uiteindelijk een paar dagen worden volgehouden en iemand weer met iets komt en dan weer de boel door de war schopt.

Dus, tarwe geeft nadelige gevolgen door een aantal stoffen. Ben er wel mee eens, dat processed food niet zo super gezond is, er is wel wat beters te vinden dan dat (spelt). Maar het is handiger mee te nemen en eenvoudiger.

Ik zal eens proberen om een maandje geen brood te eten en kijken wat het oplevert. Een goeie vervanging heb ik zojuist gevonden: quinoa.
Ik zelf krijg als ik brood eet, last van mijn buik en darmen. Als ik geen brood eet gaat alles goed, maar 1 boterham verpest de hele boel weer in mn buik. Drama. Heeft bij mij te maken met het feit dat mn darmen sowieso niet goed werken en ik blijkbaar niet goed reageer op brood.

Zolang je verder geen last hebt van het brood eten, zal ik gewoon dat voedingsschema dat je hier laatst geplaatst had nou is volhouden. Probeer het 4 weken en kijk wat het met je lichaam doet. Je verandert constant van plan, zo zul je nooit ondervinden of iets werkt. Hoe gaat het nu bijvoorbeeld met het chips eten etc?

Dit is niet negatief bedoeld hoor maar imo komt het over alsof je je heel snel laat overhalen. 'Het kan een wheatbelly zijn' , 'oh ik verander gelijk mijn schema en eet een maand geen brood meer'. Terwijl je hiervoor geen last ondervond van het brood eten. Nogmaals ik denk eerder dat het de taart/chips is en niet zozeer het brood dat de dooddoener is en je een zogenaamde wheatbelly geeft.

Bedankt (voor je) feedback.

Je hebt gelijk over dat ik mijn voedingsschema niet volhoudt. En dat is waar ik echt aan moet werken (cq: discipline en doorzettingsvermogen).

Ik geloof ook niet dat ik een weatbelly heb, maar wel ben ik ermee eens dat het tegenwoordig in allerlei voedselwaren niet geweldige kwaliteitstoffen erin zitten. Op dat punt zou de theorie van 'wheatbelly' wel gelijk hebben. Dat is dus de reden dat ik wel een maand geen brood zou willen eten,maar ik heb niet concreet een bepaalde maand in gedachte. Voorop zet ik uiteraard mijn voedingsschema van nu. Wat ik nu uiteraard ook volg.

Met het eten van slechte dingen: ik cheat niet meer:).

@feedback: komt het niet doordat je een prikkelbare darm syndroom hebt? Zelf krijg ik ook afwisselend maagproblemen, maar mijn dokter denkt dat ik niks mankeer. Ik kan voornamelijk niet tegen producten die veel lucht bevatten (slagroom, appels) en ik kan ook niet tegen sezamzaad.

Vandaag word de 3e dag dat ik aan mijn voedingsschema houdt! Heb amper hongergevoel en voel me goed:). Dus ik blij! Heb ook niet meer zoveel last van mijn maag/darmen.

Ik denk ook dat deze voedingsschema goed helpt, volgende week maandag ga ik me wegen.

Anyway, zometeen trainen. Benen.

Blegh, aantal dagen niet aan schema gehouden door feestjes enzo.
Maar nu weer terug op me voedingsschema:)

Ben tegenwoordig echt veslaafd aan olijfolie in een salade. YUM.

Anyhow, vandaag weer eens een lekkere training in knallen.

well well well, ups and downs.. maar nu gelukkig ben ik weer op de goeie weg.. (realisatie besef gaat groeien door het weer!)

het is een goeie week om te starten met hardlopen.. dus vandaag 5 min op 10.2 (gemiddelde snelheid) hardgelopen. Morgen weer opbouwen naar 6 min, dan 7 min and so on. Totdat ik het een half uur volhoud.

Cheers!

Terug
Naar boven