Ik zie een aantal kenmerken bij je die misschien te maken hebben met overgevoeligheid voor tarwe. Vooral het niet kunnen doorzetten van je voedingsschema : tarwe bevat opium-achtige stoffen waardoor veel mensen 400 calorien meer per dag willen eten. Ook het hardnekkige buikje wijst daar misschien op. Zoek bij youtube eens op wheatbelly
I know.. maar lack of discipline.. heeft niet veel verschil uitgemaakt...
naar ik voel nu wel een ander soort energie.. deze keer ga ik het volhouden!
before/after zijn idd altijd vetkoel
Mwah ik betwijfel het of je tarwe de schuld kan geven van het niet doorzetten van een voedingsschema. Ze geeft zelfs ook aan dat het met discipline te maken heeft. Makkelijk om het dan op tarwe af te schuiven. Overigens niet negatief bedoeld (tegen jou niet en ook niet tegen f4rout) trouwens, maar voordat je met allerlei dingen gaat komen waar het door kan komen dat ze het niet kan volhouden.
'Waardoor mensen 400kcal per dag meer willen eten'. Tja zou kunnen dat ze dat willen maar dat heeft imo gewoon te maken met discipline. Voedingsschema= voedingsschema, om te kijken of je voedingsschema voor jou werkt zul je het langere tijd moeten volhouden en niet ineens meer of minder moeten gaan eten.
Het lijkt me nu een beetje alsof je het ergens op afschuift daddycool, terwijl als je haar log goed doorleest er meerdere malen gesproken word over taart,chips etc eten. Dan komt het buikje niet perse van tarwe maar gewoon door een gebrek aan het volhouden van je voedingsschema. Af en toe cheaten kan best maar laat haar eerst proberen dit voedingsschema wat ze gemaakt had en er best goed uitzag, vol te houden. Voordat je weer aan rigoureuze veranderingen doorvoert die uiteindelijk een paar dagen worden volgehouden en iemand weer met iets komt en dan weer de boel door de war schopt.
Dus, tarwe geeft nadelige gevolgen door een aantal stoffen. Ben er wel mee eens, dat processed food niet zo super gezond is, er is wel wat beters te vinden dan dat (spelt). Maar het is handiger mee te nemen en eenvoudiger.
Ik zal eens proberen om een maandje geen brood te eten en kijken wat het oplevert. Een goeie vervanging heb ik zojuist gevonden: quinoa.
Ik zelf krijg als ik brood eet, last van mijn buik en darmen. Als ik geen brood eet gaat alles goed, maar 1 boterham verpest de hele boel weer in mn buik. Drama. Heeft bij mij te maken met het feit dat mn darmen sowieso niet goed werken en ik blijkbaar niet goed reageer op brood.
Zolang je verder geen last hebt van het brood eten, zal ik gewoon dat voedingsschema dat je hier laatst geplaatst had nou is volhouden. Probeer het 4 weken en kijk wat het met je lichaam doet. Je verandert constant van plan, zo zul je nooit ondervinden of iets werkt. Hoe gaat het nu bijvoorbeeld met het chips eten etc?
Dit is niet negatief bedoeld hoor maar imo komt het over alsof je je heel snel laat overhalen. 'Het kan een wheatbelly zijn' , 'oh ik verander gelijk mijn schema en eet een maand geen brood meer'. Terwijl je hiervoor geen last ondervond van het brood eten. Nogmaals ik denk eerder dat het de taart/chips is en niet zozeer het brood dat de dooddoener is en je een zogenaamde wheatbelly geeft.