AndroidHealthClinic

Burning the fat!

• Topic Starter Topic Starter
Anders hiit toevoegen? Verveel ik me niet snel mee, maar 40minuten langzaam op crosstrainer is dodelijk :o.

Klopt zeker!

Meestal ga ik niet langzaam op de crosstrainer, zit rond de 120-140 als ik wil uitsloven :o (vroegah). Maar nu met mijn uithoudingsvermogen zal dat wss niet meer lukken.

Zou wel graag mijn hardlopen weer oppikken, dus ik denk dat ik een beginnersschema ga volgen. HIIT is denk ik voor mij nu (nog) te diehard en killing..

Well, ups and downs deze week (zoals te lezen).

Ik denk dat ik aan mijn motivatie-wall ga beginnen. Want dit wil ik. Mijn doel behalen.
Ups and downs, hoort erbij.. But keep strong!

Zondag weer back on track: met eerst blikken tonijn inslaan bij de AH.
Woensdag ga ik pas weer trainen ivm tentamens: na mijn KT cardio erbij doen, ik neem een boekje mee zodat ik me niet verveel tijdens cardio: going hard!

Misschien moet ik ook mijn stats bijhouden met mijn training. Ik ga meer herhalingen doen en (lagere) gewichten. Mezelf uitputten tot aan de laatste set. En ik ga mijn uithoudingsvermogen weer een bloei geven.

Een aantal jaren geleden (zo'n 4 jaar), kon ik op de threadmill nog volop hardlopen voor een half uur. Nu opbouwen weer naar dat niveau.

Daarnaast denk ik weer dat ik ga dansen, omdat ik dat toch wel mis plus het is een uitlatingsbron.

Ik zeg: Fijn weekend!
Goal setting is gedaan, nu nog uitvoeren.

Wat is je doel, en in wat voor tijd?
Hoezo eigenlijk geen training tijdens je tentamens?
Wat voor dansen?

En helaas! Deze hele week was tonijn 30% in de aanbieding bij de AH.
*Kuch*
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Veel succes iig!

Hiit hardlopen ben ik ook gewoon langzaam begonnen om het op te bouwen. Was niet zozeer hiit, gewoon 1 minuut wandelen en 1 minuut rond 9 a 10 km/h. Merk je snel vooruitgang.
120-140 , wat? rpm?
Hoelang houd je dat vol?

Wat is je doel, en in wat voor tijd?
Hoezo eigenlijk geen training tijdens je tentamens?
Wat voor dansen?

En helaas! Deze hele week was tonijn 30% in de aanbieding bij de AH.

Veel succes iig!

Klopt, daarom haal ik het ook. De AH is hier ook zondag open.
Doel is vet verlies, niet meer, niet minder.
Tijd had ik uitgerekt vtm juni/juli ergens. Niet zozeer gelet op tijd eigenlijk.

Geen training, omdat ik nog veel moet leren: studie zorgt voor veel leeswerk.
Ik doe aan hip hop lyrical :o. So far klinkt het niet zo intensief, maar als je mij ziet gaan ahaha xD.

Hiit hardlopen ben ik ook gewoon langzaam begonnen om het op te bouwen. Was niet zozeer hiit, gewoon 1 minuut wandelen en 1 minuut rond 9 a 10 km/h. Merk je snel vooruitgang.
120-140 , wat? rpm?
Hoelang houd je dat vol?

120-140 als snelheid, weet niet zeker of dat rpm is.
Ik doe dat voor enkele minuten, maar nu kan ik dat (denk ik) niet meer. Niet uitgeprobeerd, want lange tijd niet aan langdurige cardio gedaan.

Maybe I should do HIIT.

Klopt, daarom haal ik het ook. De AH is hier ook zondag open.
Doel is vet verlies, niet meer, niet minder.
Tijd had ik uitgerekt vtm juni/juli ergens. Niet zozeer gelet op tijd eigenlijk.

Geen training, omdat ik nog veel moet leren: studie zorgt voor veel leeswerk.
Ik doe aan hip hop lyrical :o. So far klinkt het niet zo intensief, maar als je mij ziet gaan ahaha xD.

Ah, bij ons stoppen de aanbiedingen zaterdag, en zondag -> zaterdag de volgende weer :/
Dat doel vet verlies is, snap ik. Maar hoeveel kilo/% voor Juni/Juli.

Da's balen.
Vids or it didn't happen. :rocker2:

Ah, bij ons stoppen de aanbiedingen zaterdag, en zondag -> zaterdag de volgende weer :/
Dat doel vet verlies is, snap ik. Maar hoeveel kilo/% voor Juni/Juli.

Da's balen.
Vids or it didn't happen. :rocker2:

O, well, that's a good question.

Ik wil 10 kilo verliezen....

Stats:
60 kilo on 160m on 40 kilo VVM 26% BF (calliper)

7700 = 1 kilo x 10 = 77000
Eind juni = 14 weken.
14*7= 98 dagen

77000/98=Een dagelijks tekort van 785.
Kan je beter een doel van 5-6 kilo houden.

Struikel niet over "MAAR" 5-6 kilo he.
60*0.26= 15.6 kilo vetmassa.
5-6 kilo = dus al 33% van je totale vet.

7700 = 1 kilo x 10 = 77000
Eind juni = 14 weken.
14*7= 98 dagen

77000/98=Een dagelijks tekort van 785.
Kan je beter een doel van 5-6 kilo houden.

Struikel niet over "MAAR" 5-6 kilo he.
60*0.26= 15.6 kilo vetmassa.
5-6 kilo = dus al 33% van je totale vet.

Ik was nooit zo goed in rekenen hahaha.
In concreto: doel 10 kg is niet heel haalbaar.

Maar is de verhouding mijn gewenste vet verlies ook 'normaal' in de zin van: dat ik nu niet absurd (te) veel wil afvallen? Meestal hoor ik veel mensen zeggen dat 10 kg veelste veel is in mijn proporties/verhouding.

Ik heb best wel veel spier (je voelt wel echt harde spieren onder de blubber).
Maar misschien moet ik dat maar eens bewijzen.
Anyhow je voelt niet echt veel vet op me biceps/triceps/benen.

Als vrouw zijnde zou ik doelen op 16% vet.
Als je 5 kilo verliest heb je 55 kilo op 10.6 kilo vet. Da's dus 19% vet.
Dan zou ik nog 2 kilo afvallen, dus 53 op 8.6. Dat is 16% vet (Equivalent van 10% bij een man?)
En dan bulken, cutten, bulken, cutten om wat spieren te gainen voor de abz die je wilt.

*Edit*

Thank u for the motivation!! I almost got a heartattack of tha picture.
Zit denk ik wel op 26%.

Vooral speklaag op buik heb ik last van.

Maar had geen idee dat 5 kilo zoveel verschil uitmaakt voor de bf!
Heb nu een betere zicht op bf. I appreciate that.

Wil idd rondbde 15-16% komen.

Ik vond 50% best aantrekkelijk, hurhur.
15-16% zou in 3-4-5 maanden wel moeten lukken.
26% is voor een vrouw dan al heel goed op weg!

En speklaag op buik is helaas herkenbaar, succes!

Voedingsschema aanpassen.

Best lastig om vet laag te houden. Mijn ekv ligt nu op: 35/40/25.
Ik wil vet/carbs lager houden en eiwitten hoger: (want dat was toch beter?)

Man man, en ik eet geen kip, ben een laag gebudgeteerde student. Zalm is redelijk duur en eieren en tonijn tikken ook best aan xD.
Someone tips?

En, whey isolaat of perfect?

Laatst bewerkt:
Koop kip op de markt :) Gister 3kg gehaald voor 10 euro. Niks mis mee.

Koop kip op de markt :) Gister 3kg gehaald voor 10 euro. Niks mis mee.

Bro for real! Ik eet geen kip.

Btw: kilo gerookte zalm gehaald bij AH! Vette aanbieding, morgen weer. En ik denk maar dat ik het eiwit maar via tonijn ga halen...... heeft de beste voedingswaarden.

Gewoon goedkope blikken tonijn kopen, heb je al voor 60 cent bij ons in de supermarkt.

Eet niet teveel tonijn he, ze schijnen nogal toxisch te zijn... Wissel liever af met Kalkoen en kip etc.

Het rode tonijn vlees bevat veel kwik en andere toxische metalen die onze gezondheid schaden. De tonijn is een snelle jager die hoog in de voedselketen staat. Hoe hoger een vis in de voedselketen staat, hoe giftiger een vis is om te eten. Heel wat organisatie zoals de Amerikaanse FDA raden in ieder geval zwangere vrouwen, borstvoedende moeders en kinderen van gelijk welke leeftijd af om tonijn te eten. De vervuilde tonijnen zijn ook nog eens belangrijke oorzaak van bacteriële vervuiling in onze voedselketen. Soms zitten hun waarden onder de norm, maar ze zijn nooit vrij van vervuiling. De eenvoudigste manier om minder pcb's en dioxines op te nemen is volgens de Europese Commissie minder of geen vis of visolie te consumeren. Vervuiling van tonijn en andere grote jaagvissen, is angstaanjagend voor je gezondheid. Bvb: Onderzoekers van de Universiteit van Illinois vonden dat viseters met hoge concentraties van pcb's in hun bloed moeilijkheden ondervonden om zaken die ze 30 minuten eerder hadden geleerd te onthouden. Hoge doses zeer toxische dioxinen, zware metalen zoals cadmium, lood, arsenicum en kwik, tributylin (uiterst giftige stof die in bootverf voorkomt), PCB's (polychloorbifenylen), PBB's, PBDE's, PBDD's, PBDF's , POP's, furans, de radioactieve stof strontium 90, bestrijdingsmiddelen zoals DDT en dieltrin, ja zelfs vlamvertragers worden aangetroffen in tonijnen.

Je hebt verschillende soorten eiwitten he/
http://forum.bodynet.nl/sticky-onderwerpen/17160-alle-eiwitsoorten-op-rij.html
[Link niet meer beschikbaar]

Zou dus ook franse kwark o.i.d. s'avonds toevoegen.

Das waar, wou kwark weglaten. Maar ik denk dat ik eraan zou moeten geloven: scheelt wel een hoop geld en vult goed.

Gewoon goedkope blikken tonijn kopen, heb je al voor 60 cent bij ons in de supermarkt.

:D Welk?

Eet niet teveel tonijn he, ze schijnen nogal toxisch te zijn... Wissel liever af met Kalkoen en kip etc.

Het rode tonijn vlees bevat veel kwik en andere toxische metalen die onze gezondheid schaden. De tonijn is een snelle jager die hoog in de voedselketen staat. Hoe hoger een vis in de voedselketen staat, hoe giftiger een vis is om te eten. Heel wat organisatie zoals de Amerikaanse FDA raden in ieder geval zwangere vrouwen, borstvoedende moeders en kinderen van gelijk welke leeftijd af om tonijn te eten. De vervuilde tonijnen zijn ook nog eens belangrijke oorzaak van bacteriële vervuiling in onze voedselketen. Soms zitten hun waarden onder de norm, maar ze zijn nooit vrij van vervuiling. De eenvoudigste manier om minder pcb's en dioxines op te nemen is volgens de Europese Commissie minder of geen vis of visolie te consumeren. Vervuiling van tonijn en andere grote jaagvissen, is angstaanjagend voor je gezondheid. Bvb: Onderzoekers van de Universiteit van Illinois vonden dat viseters met hoge concentraties van pcb's in hun bloed moeilijkheden ondervonden om zaken die ze 30 minuten eerder hadden geleerd te onthouden. Hoge doses zeer toxische dioxinen, zware metalen zoals cadmium, lood, arsenicum en kwik, tributylin (uiterst giftige stof die in bootverf voorkomt), PCB's (polychloorbifenylen), PBB's, PBDE's, PBDD's, PBDF's , POP's, furans, de radioactieve stof strontium 90, bestrijdingsmiddelen zoals DDT en dieltrin, ja zelfs vlamvertragers worden aangetroffen in tonijnen.

Klopt wat je zegt sirkevin. Daarom wil ik tonijn ook beperken. Maar ik heb niet veel alternatieven naast vis. (Pescotariers leven op vis en hun groentes). Misschien moet ik ook maar even naar witvis kijken.

Welke supermarkt Hier is 1,19 ofzo, bij C1000.

Aha, idd ze zijn 1,19.

Anyway, back to reality weer. Tentamens zijn eindelijk afgelopen. Genoeg eiwitten gekocht als in vast voedsel (forel en zalm). En weer aan de magere kwark. Dat word weer smullen.

Terug
Naar boven