MuscleMeat

Log: Cutting for the summer - The road to 12%

Bezoekers in dit topic

Ik zag dat je gewicht aardig schommelt..
Heb precies hetzelfde zit altijd tussen de 82 en 80
 
Ja, mijn vermoeden is dat ik gewoon té laag in kcal zit en m'n lichaam daarom aardig lastig doet.. Ik daarom vanaf volgende week rustig aan opbouwen naar rond de 2.300 kcals en kijken wat 't brengt.. Eet nu al onder m'n BMR en dat lijkt me sowieso niet de bedoeling.. Ieder lichaam is toch anders dus ik ga eens kijken wat me dit brengt! :D
 
In! Momenteel ook een week bezig met de cut. Zit op 17% bf en wil naar de 10%. Eet 2800 kcal per dag maar mijn gewicht schommelt ook. Is dus ook gokken of ik de kcal moet aanpassen of nog even geduld hebben..
 
Welcome! :) Ja, is lastig idd en et is tegen mn gevoel in dat ik nu omhoog ga maar ik ben 1,92 en lager als 2.000 kcal lijkt me gewoon niet de bedoeling dus daArom dat ik iets hoger ga. Ik blijf sowieso iedere dag wegen om te kijken wat t doet dus evt aanpassingen zijn snel gemaakt!

Jij ook succes met je doelen man! Als je nu 2.800 eet zou ik iets lager gaan, in ieder geval die keuze zou ik maken haha, zo rond de 2.600. Kijken wat t brengt en iedere dag wegen. Na n week gemiddelde nemen van die week en dan kijken of je de week erop verschil ziet. Ga je loggen?
 
In! Ben zelf 1 Januari begonnen op 18.9% en zit nu 2 maanden later op 16.7% en -4,3 kg. Doel is hetzelfde als die jij hebt: rond de zomer 10-12&%!

Ook net zoals jou 2 weken last gehad van op hetzelfde gewicht blijven hangen, toen heb ik mijn vetten iets verhoogd naar 1 gr per kg lichaamsgewicht maar heb ik ook cardio opgeschroefd van 1-2 x per 30 minuten naar 3-4 x per week 30 minuten.

Sinds die wijziging gaat er weer netjes 0,4 a 0,5 kg per week af, misschien heb je er iets aan :)!

Succes met je progress
 
Welcome! :) Ja, is lastig idd en et is tegen mn gevoel in dat ik nu omhoog ga maar ik ben 1,92 en lager als 2.000 kcal lijkt me gewoon niet de bedoeling dus daArom dat ik iets hoger ga. Ik blijf sowieso iedere dag wegen om te kijken wat t doet dus evt aanpassingen zijn snel gemaakt!

Jij ook succes met je doelen man! Als je nu 2.800 eet zou ik iets lager gaan, in ieder geval die keuze zou ik maken haha, zo rond de 2.600. Kijken wat t brengt en iedere dag wegen. Na n week gemiddelde nemen van die week en dan kijken of je de week erop verschil ziet. Ga je loggen?

Thanks! Ja, ik denk dat ik ook ga loggen. Even alles goed op een rij zetten :)
 
Zou het wel raar vinden dat je ineens meer eet en toch zou verlagen in gewicht op de weegschaal..
 
Thanks Carrana! Wie weet ga ik nog wel de stap maken naar wat cardio erbij doen maar ik wil proberen eerst met voeding only mijn doelen te bereiken ;)

---------- Toegevoegd om 08:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:42 ----------

Edit: Vanochtend gewogen en ik zat weer op 96,6.. Ik ga richting de 2.300 a 2.400 kcal eten vanaf vandaag en kijken wat me dat brengt.. Vooral vetten ga ik omhoog gooien om met name de hormoonhuishouding op peil te brengen/houden. Eiwitten probeer ik minimaal 200 gr te zitten en vetten minimaal 90 gr. De rest gewoon carbs.

Het klinkt inderdaad een beetje tegenstrijdig om m'n kcals omhoog te gooien om gewicht te verliezen maar iets in me zegt dat ik nu té laag zit, met name omdat ik onder m'n BMR eet als ik nu nog lager ga in kcals. BMR ligt namelijk op 2.124 kcals en als ik daaronder duik lijkt me geen goeie zaak. Vandaar dat ik rustig naar de 2.300 a 2.400 kcal ga..

Wish me luck! ;)
 
thnx man!
 
Ik vond de stap / plateau van 18% naar lager (zeg 15%) heel lastig. Dat kwam door
- ik houd niet van cardio
- ik wil max 4 keer trainen in de week, liever 3 keer
- 36 jaar (not 21 anymore)
- een social leven / gezin / werk / etc
- streven naar blijvend lager bf% ipv jojo

Toch gelukt door:
- IF 1 keer per week (20 uur vasten)
- toevoegen van coopertest (12 min sprint op loopband) op chestday
- low fat op trainingsdagen, high fat op rustdagen
- detox: thee, gember, zuurkool, citroen, etc
 
Laatst bewerkt:
Ik vond de stap / plateau van 18% naar lager (zeg 15%) heel lastig. Dat kwam door
- ik houd niet van cardio
- ik wil max 4 keer trainen in de week, liever 3 keer
- 36 jaar (not 21 anymore)
- een social leven / gezin / werk / etc
- streven naar blijvend lager bf% ipv jojo

Toch gelukt door:
- IF 1 keer per week (20 uur vasten)
- toevoegen van coopertest (12 min sprint op loopband) op chestday
- low fat op trainingsdagen, high fat op rustdagen
- detox: thee, gember, zuurkool, citroen, etc


Deed je dan high low medium high of gewoon training high rustdagen low? Carbcycling dus?
 
Interesting pjkeijzer, zal dit zeker ter overweging meenemen in mijn 'next steps' ;)
 
Misschien ben je onbewust aan het recompen? Meet je ook de omtrek van je buik? Als daar 3cm af is en je blijft even zwaar doe je iets helemaal goed!
 
Nee, ik heb me wel laten opmeten met een huidplootmeting.. 19,9% pff.. Dat was meer dan ik verwacht had.. Gewicht blijft hetzelfde idd en in de spiegel merk ik wel dat de definitie meer begint te komen maar dat kan ook een illusie zijn haha
 
Jup, sinds gisteren (maandag) zit ik op 2.600 kcal.. Ik heb besloten me niet meer iedere dag te wegen werd er een beetje chagrijnig van, iedere keer die stijging/daling, stijging/daling. Ga nu 2 of 3 keer per week wegen en vermelde het gewicht dan weer in de OP.

Voor m'n gevoel gaat 't wel lekker. Gisteren schouders en traps gedaan. Zag er zo uit:

Shoulder Press:
8x 60 kg
8x 70 kg
6x 80 kg
2x 90 kg

Dumbbel Lateral Raise:
10x 10 kg
10x 12 kg
10x 12 kg
9x 12 kg (10de rep fail)

Upright Row:
10x 30 kg
10x 40 kg
10x 45 kg
8x 45 kg

Rear Delts cable row:
12x 5 kg
12x 7,5 kg
12x 10 kg
12x 12,5 kg

Face Pulls:
12x 12,5 kg
12x 15 kg
12x 17,5 kg
10x 20 kg

Dumbbell Shrug:
20x 30 kg
20x 34 kg
20x 38 kg

Eten voor gisteren (totaal 2.586 kcal):

E (40%): 234 gr.
K (30%): 200 gr.
V (30%): 90 gr.

De macro's komen nu ook veel beter uit voor wat ik nodig heb (2 á 2,5 gr proteine en 0,8 tot 1 gr. vet). Vandaag heb ik een rustdag.
 
Jup, sinds gisteren (maandag) zit ik op 2.600 kcal.. Ik heb besloten me niet meer iedere dag te wegen werd er een beetje chagrijnig van, iedere keer die stijging/daling, stijging/daling.

Told you :-)
 
Haha ja, you were right! ;)
 
Goed bezig, keep on going!
 
Back
Naar boven