AndroidHealthClinic

Log: Cutting for the summer - The road to 12%

Bezoekers in dit topic

Nou, vanmorgen gewogen en 96,3 kg. Gemiddeld voor week 3 kwam ik uit op 96,38 kg. Dit is weer een kleine toename ten opzichte van de week ervoor. Nja goed, ik ga gewoon verder op deze weg. Zit nu iedere dag op 2.600 kcal.
 
Ik blijf ook ff hangen! Moet wel zeggen dat ik deze week zo goed al geen cardio heb gedaan.
 
Cardio doe ik sowieso niet.. Met mijn vp moet ik dmv enkel aanpassing op voeding tot minstens 13 á 14% kunnen komen.. Dus ik blijf tunen tot ik m'n formule gevonden heb! ;)
 
Vanmorgen gewogen en ik zat op 96,2. Zoals ik in de beginpost al aangaf gelukkig eens geen rare uitschieters naar boven of beneden.. :)

Zo even de training/voeding van gisteren:

Benen en buik:

Squat:
warm-up 12 x 40 kg
5x 60 kg
5x 70 kg
5x 80 kg
5x 90 kg
4x 100 kg

Legpress:
10x 160 kg
10x 180 kg
10x 200 kg
10x 220 kg

Leg Extension superset met Leg curl:
8x 40 kg/8x 40 kg
8x 50 kg/8x 50 kg
8x 60 kg/8x 60 kg

Calf raise op de legpress:
12x 60 kg
12x 70 kg
12x 80 kg
12x 90 kg

Buikspieren Abdominal Crunch ofzo, geen idee hoe dat app heet :p
20x 60 kg
20x 70 kg
18x 80 kg

That's it! 1 oefening voor de buik, vind 't overrated al die buikspieroefeningen :p

Voeding:

E (40%): 236 gr.
K (30%): 186 gr.
V (30%): 83 gr.
 
Toch echt geen idee om cardio te gaan doen? Een of twee keer per week in HIIT zullen wonderen doen :D
 
Nope haha, voorlopig nog niet... eigenwijs :p Ga nog even zo door.. Vanochtend Borst en biceps gedaan.. Helaas wel een ietwat ingekorte training vanwege ahhoc verplichtingen die ik doorgeseind kreeg vanuit 't thuisfront onder de training!

De training:

Flat Bench Press:
10x 40 kg (warm-up)
5x 70 kg
5x 75 kg
5x 80 kg
5x 85 kg
3x 90 kg (Nieuw PR!!)

Incline Dumbbell press:
8x 20 kg
8x 24 kg
8x 28 kg

Wide Chest Press:
8x 60 kg
8x 80 kg
8x 100 kg

Preacher Curls:
8x 25 kg
8x 30 kg
8x 35 kg
8x 40 kg

Concentrated Curls Superset met Hammer Curls:
12x 14 kg
10x 18 kg
8x 20 kg
8x 20 kg
 
Lekker die PR! Knap dat je zo geduldig blijft.
 
Ja, was er best blij mee haha.. 100 kg is m'n doel voor de zomer.. Blijft toch 't magische getal bij 't benchen!

Ja, nja weet je, et is gewoon dat ik mezelf wil bewijzen dat ik enkel door voeding terug kan cutten en ik zal koste wat koste de werkende formule (lees: aantal kcal onder m'n onderhoud en überhaupt m'n onderhoud achterhalen want formules zijn leuk maar is maar 'n richtlijn heb ik gemerkt).

Daarnaast wil ik heel graag binnen nu en 'n jaar starten met een opleiding tot voedingsconsulent/personal trainer/fitness professional of iets in die richting. Mede daardoor dat ik graag dingen wil ontdekken en wil uitproberen en dat et dan allemaal wat langer duurt is me om het even ;)
 
Nice PR man. Moet in principe ook lukken om enkel door voeding droger te worden. Wordt alleen lastiger vanaf 13/14%.
 
Klopt idd, maar als ik daar al kan komen ben ik al heeeel blij! :)
 
Niet zo denderend.. Zit momenteel met een schouderblessure.. Heb sinds afgelopen vrijdag niet kunnen trainen.. Gewogen heb ik me niet meer, wacht even af. Ben wel nog steeds onder m'n onderhoud aant eten. Wil me iedere 2 weken wegen ivm schommelingen enz. dus ik zal tzt in dit topic wel vermelden hoe 't gaat.. Voor nu is et echt afzien dat ik niks kan doen! Bah!
 
Misschien een beetje cardio dat je toch de verbranding hebt die je anders hebt tijdens het trainen?
 
leuke log, knap dat je het blijft volhouden zo!
is het misschien niet een ideetje om je herhalingen wat op te schroeven naar 10 -15?

succes met je doel*
 
Ja, ik zit nu op de hometrainer.. 30 a 35 min per dag, beetje tempo..

Hoezo herhalingen opschroeven Nicksp078?
 
Ja, was er best blij mee haha.. 100 kg is m'n doel voor de zomer.. Blijft toch 't magische getal bij 't benchen!

Nog 2 reps erbij bij de 90kg en dan kan je theoretisch 1x100kg.
http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html

Groot kans dat het misschien al wel lukt als je nog even wat goede bench vorm filmpjes kijkt en echt je vorm perfectioniseerd! Maar lekker man 3x90!
Voeding:

E (40%): 236 gr.
K (30%): 186 gr.
V (30%): 83 gr.

Je moet niet bang zijn om vetten te eten. Ik zou toch echt als absoluut minimum 1g vet / kg lichaamsgewicht aanhouden.

EKV = 944+744+747 = 2435kcal totaal, dat is ook wel erg laag.
Werkte de 2600-2700 range niet voor je?
 
Ja, was er zelf ook wel blij mee.. Ben benieuwd hoe 't komende week gaat. Zoals gezegd deze week niks kunnen doen ivm die schouders dus volgende week weer beginnen maar ik ken mezelf haha.. Rustig aan doen zit er nooit echt in :p

Ik nu rondom de 2.500 kcal zoiets en wil vanaf volgende week naar de 2.600 a 2.700 opbouwen dus dan kan ik m'n vetten ook weer wat opschroeven naar idd 1 gr/kg. Wel heb ik me voorgenomen wat cardio erbij te gaan doen en een (legale) fatburner erbij.. Ik geloof niet echt helemaal in de werking van die dingen maar alle beetjes helpen natuurlijk.. Wil na iedere training 20 a 25 min low intense cardio doen op de fiets/cross/loopband ff. Geen HIIT in ieder geval.

Verder ga ik me om de 2 weken laten meten qua vp en ik heb me voorgenomen me op die dagen ook te wegen, dus iedere 2 weken een weegmoment en een vp meting. Zo ben ik in ieder geval van die schommelingen af haha :D
 
Als je een ochtendmens bent, kan je eventueel ochtendcardio overwegen.
 
Ik zou mijn vet ook eens moeten laten meten om dan mijn onderhoud te berekenen en zo ng beter te kunnen uitrekenen wat ik mag eten aan kcals. Zit nu momenteel aan +- 2000kcals 2,5 a 3g E 1gr V rest carb

op 171cm 70kg
 
Dat lijkt me qua verdeling wel goed! Maar idd als je je vp weet, kun je nauwkeuriger bepalen wat je totaal aan kcals zijn.
 
Back
Naar boven