MuscleMeat

Carb Backloading

CBL= 16 uur vasten/8 uur eten

Bullshit... CBL is max 14uur vasten.
IF is 16uur vasten en 8uur eten. Vele passen deze methode toe of doen een combi van CBL en IF.

Persoonlijk sla ik ontbijt over en begin met lunch tussen 12.00 en 13.00.

Hoezo is CBL vasten?
Het is beste als je 2-3 na wakker worden niks eet, daarna mag je gewoon eten, als er maar geen "bruikbare" carbs in zitten vóór je training.

Zei het ook op basis van het boek omdat hij rond de 6-7 maaltijden zit. Dat is niet aanpassen maar afwijken
Zelf begin ik ook met eten om 14:00 omdat dat mijn voorkeur heeft (terwijl 16-18 wordt aangeraden)

Dacht dat het hele CBL verhaal al weer debunked was door zowel lyle mcdonald als alan aragon.

Dacht dat het hele CBL verhaal al weer debunked was door zowel lyle mcdonald als alan aragon.

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=132458043&p=676320711&viewfull=1#post676320711

Alan Aragon zei:
Gimmicky boosheeit is gimmicky.

---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:01 ----------

en kiefer heeft sowieso geen bijzonder goeie street cred in de nutritional science game

Als je het serieus aanpakt, en niet te veel rotzooi eet, kan je dit je leve lang volhouden. Tenzij je niet kan kracht trainen :D;)
Lees het boek zou ik zeggen , krijg je alle antwoorden ;) Imo werkt CBL wel maar... niet als 24/7 365 way of life...
---------- Toegevoegd om 23:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:15 ---------- Ik ben trouwens 2 x gestopt met CBL, en de rede was dat ik stabiel bleef. Ik ging daarna BFFM doen voor een maandje, en zag duidelijk vooruit gang. Zit er over te denken om BFFM weer op te pakken, en over een week of 6 weer CBL op te pakken.

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik ben al een tijdje bezig met Carb Backloading maar ik zit met een vervelende vraag waar ik nergens een antwoord op vind.

Ik ben aan het bulken en doe 3 keer per week aan gewichtheffen. Voor ik start met gewichtheffen doe ik eerst 10 minuten een interval training op de loopband (1 minuut sprinten, 1 minuut rust etc...), dit wordt ook aanbevolen door Kiefer, schijnt dat je testosteron levels dan ook wat stijgen.

Maar het voornaamste probleem is dat ik hoe dan ook mijn conditie wil opkrikken, dus ik wil naast die 3 dagen gewichtheffen ook 1 dag lange cardio sessie inlassen (op lage intensiteit) in mijn trainingsschema om mijn hartslag wat te verlagen want die is wat aan de hoge kant.

Alleen de vervelende vraag is hoe mijn voedingspatroon er dan moet uitzien op die ene cardio dag? M.a.w. moet ik dan ook onder de 30 gram koolhydraten zitten en gewoon vetrijke maaltijden blijven eten zoals op rustdagen of moet ik extra koolhydraten gaan eten? Zo ja, moet ik die koolhydraten dan voor de cardio sessie of na de cardio innemen?

Hopelijk iemand die mij verder kan helpen...

Laatst bewerkt:
Volgens mij stond er dat als je bulkt, dan mag je elke dag gewoon backloaden.
En dan kijken hoe jij de dag erop in de ochtend bijstaat.

Volgens mij stond er dat als je bulkt, dan mag je elke dag gewoon backloaden.
En dan kijken hoe jij de dag erop in de ochtend bijstaat.

Ik vraag me vooral af, stel als ik een long intensity cardio van 1 uur lang zou doen en dat zonder koolhydraten te hebben gegeten/gedronken (wel vetten en eiwitten uiteraard) of ik dan geen klap op mijn gezicht zou krijgen wegens te lage glucose in bloed tijdens de cardio? Daar heb ik vooral schrik van...

Je hebt toch avond van tevoren geladen....of niet?

Post ff je traindagen + dagen waarop jij backload en dagen van cardio

Post ff je traindagen + dagen waarop jij backload en dagen van cardio

Ik train op maandag, woensdag en vrijdag. Maar soms gebeurt het ook wel eens dat ik dinsdag, donderdag en zaterdag train.

Alleen op trainingsdagen backload ik mijn carbs...

Ik zou dan zondag ook backloaden voor de training van maandag, er zitten dan 2 dagen rust en op 2de dag wordt er geadviseerd te backloaden, alhoewel niet zoveel carbs als op traindagen.
En sowieso op rustdagen raadt ie aan om doorgaan met carbload in de avond als je bulkt, als je cut dan alleen op de laatste rustdag laden (als rustdagen 2 of 3 achter elkaar zijn).

Ik heb net me 10 dagen prep gehad. Heb al eerder CBL gedaan, maar niet echt noemenswaardige veranderingen gehad, behalve dat me kracht altijd optimaal bleef, maar gewicht stond altijd hetzelfde. Anyways, nieuwe poging, want het is gewoonweg het makkelijkst voor me.

Vanavond CBL, maar nu het verhaal omtrent FATS in je carb backload op de avond. Zal ik dit gewoonweg minimaliseren naar 10g fats, en de overige 95g fats before workout nemen?

Verder nog een vraag op de backload, aangezien je dit doet voor de volgende dag training. Ik train bijvoorbeeld maandag en dinsdag, dan backload ik 300g carbs op maandag, maar zal ik dat ook doen op dinsdag - of dit verminderen met 100g carbs, aangezien de volgende dag rust is. Wat is jullie kijk daarop ? Ik zit tevens in de cut.

vanaf vandaag begonnen met CBL 10 dagen low carb eten pff zal wss zwaar worden gewend zijn aan die zoetigheid
mijn bedoeling is om zoveel mogelijk vet kwijt te graken in 2 maanden.
Hopelijk werk die CBL.
Wel moeilijk om schema te maken die helemaal past in je kcal en EKV verhouding en in ploegenstelsel werken niet zo simpel

grtz

Als je snel en veel vet wil verliezen wordt eerder Carb Nite aangeraden dacht ik...

Ik heb net me 10 dagen prep gehad. Heb al eerder CBL gedaan, maar niet echt noemenswaardige veranderingen gehad, behalve dat me kracht altijd optimaal bleef, maar gewicht stond altijd hetzelfde. Anyways, nieuwe poging, want het is gewoonweg het makkelijkst voor me.

Vanavond CBL, maar nu het verhaal omtrent FATS in je carb backload op de avond. Zal ik dit gewoonweg minimaliseren naar 10g fats, en de overige 95g fats before workout nemen?

Verder nog een vraag op de backload, aangezien je dit doet voor de volgende dag training. Ik train bijvoorbeeld maandag en dinsdag, dan backload ik 300g carbs op maandag, maar zal ik dat ook doen op dinsdag - of dit verminderen met 100g carbs, aangezien de volgende dag rust is. Wat is jullie kijk daarop ? Ik zit tevens in de cut.

Minimalisatie van fat post workout is imo belangrijker dan je backload ook te supplementeren met iets minder snelle carbs zoals spaghetti en rijst tov dingen met fats. Post workout fat minimaliseren geeft een minder grote kans van fat gain tijdens je backload.

Minimalisatie van fat post workout is imo belangrijker dan je backload ook te supplementeren met iets minder snelle carbs zoals spaghetti en rijst tov dingen met fats. Post workout fat minimaliseren geeft een minder grote kans van fat gain tijdens je backload.
Dit is me backload:
- 40g dextrose shake, 15g cassein, 20g isolate, 5g leucine
- 250g witte rijst, 100g banaan, 400 ml soja drink & 30g casseine banaan + 5g leucine (Super lekker!)

Boom!

Ik ga het al volgt doen:
2x per week backload op ongeveeer 270g carbs (2700 kcals)
3x per week backload op ongeveeer 170g carbs (2300 kcals)
2x per week no backload op ongeveeer 30g carbs (2000 kcals)

Totaal onderhoud p/w: 2750x7 = 19.250 kcals
Om af te vallen p//w: 5400 + 6900 + 4000 = 16.300 = 2330 kcals per dag gemiddeld.
Wekelijks tekort van 2950 kcals.

Deze thread met volle interesse gevolgd en inmiddels zelf ook aan begonnen. Na gisteravond een backload te hebben gedaan van 266 gr carbs (totale daginname e/k/v 2800kcal), vandaag voor het eerst sinds jaren niet ontbeten. Eerste maaltijd was om 10:00 (opgestaan om 06.30), toen hield ik het niet meer. Ik sla de eerste 10 dagen van het regime over aangezien ik al een behoorlijke tijd een cut-schema volg. Gisteren de supermarkt door was helemaal een rare gewoonte. In kwam in gangpaden terecht waar ik anders nooit kom; Bambix, lange vingers, pizza (een met low fat high carbs), wit brood, ontbijtkoek, honing, sorbetijs... producten die ik voorheen als 'vergif' bestempelde. Voorlopig dus afscheid moeten nemen van mijn geliefde zoete aardappel, wat naast groenten mijn enige carb bron was. Anyway ik hoop dat deze thread een beetje blijft lopen want ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van iedereen.

Laatst bewerkt:
Nog altijd bezig met CBL, maar zoals vele aangeven, blijft gewicht langdurig staan ongeacht mijn kcal inname. Is dit een probleem? Zeker niet, kracht blijft staag vooruit gaan zelfs in mijn cut, energie niveau is altijd prima, maar me wc bezoekjes zijn wel een stuk onregelmatiger :p

Anyways, CBL is altijd prima te doen in de levensstijl die ik hanteer. Ik combineer het een beetje met IF en eet ook pas tegen 12:30 aan en eindig rond 9 uur.

Terug
Naar boven