XXL Nutrition

Carb Backloading

hoe kan je troep eten goed verklaren .onzin.het zal werken bij mensen die nog nooit iets hebben gedaan.maar voor lange extreme sporters?i don't think so

Ik heb geen verklaring maar hoor alleen maar goeie verhalen en die mensen eten ook chips,koekjes,m&m,snoep elke avond weer

Hmmm interessant

Heeft iemand ook een lijst met lekkere dingen (junk) met weinig vet?

Heb hier eigenlijk ook een mening/ vraag over

Ik lees dat je het kan gebruiken voor te bulken zolang je de energiebalans maar in acht neemt. Maar ik denk dat deze "gainz" maar een tijdelijk effect zijn. Als je gaat carb loaden achteraf, ga je toch enkel maar je spieren "opladen" met carbs en je gaat ze toch niet doen herstellen? zodat ze effectief groter zijn?

versta me niet verkeerd ik vind het interesant en ik denk dat het wel kan werken
Maar voor te cutten, hoe zit het dat met het after burn effect?
Na je cardio of krachttraining verbrand je ook nog vet, zonder iets te doen, en je gaat je zo snel mogelijk vol steken met "simpele" suikers. dit zorgt er toch net voor dat je die suikers gaat gebruiken en net niet de gewenste vetten gaat aanspreken?

• Topic Starter Topic Starter
Heb hier eigenlijk ook een mening/ vraag over

Ik lees dat je het kan gebruiken voor te bulken zolang je de energiebalans maar in acht neemt. Maar ik denk dat deze "gainz" maar een tijdelijk effect zijn. Als je gaat carb loaden achteraf, ga je toch enkel maar je spieren "opladen" met carbs en je gaat ze toch niet doen herstellen? zodat ze effectief groter zijn?

versta me niet verkeerd ik vind het interesant en ik denk dat het wel kan werken
Maar voor te cutten, hoe zit het dat met het after burn effect?
Na je cardio of krachttraining verbrand je ook nog vet, zonder iets te doen, en je gaat je zo snel mogelijk vol steken met "simpele" suikers. dit zorgt er toch net voor dat je die suikers gaat gebruiken en net niet de gewenste vetten gaat aanspreken?

Ff heel kort(moet gaan spinnen) Het is geen wonderdieet of zo hè, het gaat uit van de verminderde insuline gevoeligheid van de cellen Savonds, en door krachttraining kun je die van je spieren vergroten, dus minder kans op vetopslag.
Wat betreft t afterburn effect: dat gaat over n verhoogde calorieverbranding. Niet eten om de vetverbrandending niet te remmen is onnodig micromanagment in mijn ogen, het gaat om het grotere geheel!

Ff heel kort(moet gaan spinnen) Het is geen wonderdieet of zo hè, het gaat uit van de verminderde insuline gevoeligheid van de cellen Savonds, en door krachttraining kun je die van je spieren vergroten, dus minder kans op vetopslag.
Wat betreft t afterburn effect: dat gaat over n verhoogde calorieverbranding. Niet eten om de vetverbrandending niet te remmen is onnodig micromanagment in mijn ogen, het gaat om het grotere geheel!

Ik denk ook wel dat je idd minder vetopslag hebt. maar ik denk niet dat het ideaal is voor te bulken. je gaat idd je wel even opladen maar je gaat toch niet herstellen tot effectieve spiergroei? of niet ? :D

Ik begrijp je vraag niet zo goed??
Waarom zou je niet herstellen??

Ik begrijp je vraag niet zo goed??
Waarom zou je niet herstellen??

excuses, ik zal mezelf proberen te verduidelijken

Het klopt toch dat Eiwitten de herstel (dus opbouw van de spieren: spiergroei)
bevorderen.
maar je gaat na een training carbs opnemen dus"carbloaden" zodat je spieren de carbvoorraad terug gaat opslagen als energie in de spieren.
Maar je spieren gaan toch niet herstellen enkel gewoon "opblazen" en energie opslagen.

correct me if i'm wrong;)
wil altijd bijleren

Carbs zijn essentieel voor het spierherstel. Wielrenners eten bijvoorbeeld grote hoeveelheden carbs om de volgende dag er weer vol tegen aan te kunnen. Herstel en spiergroei zijn dus niet perse hetzelfde.

Verschillende miljonairs schrijven hun vermogen toe aan deze manier van eten. Overdag eiwitten zorgt voor scherpte, alertheid en een soort onvermoeibaarheid. Koolhydraten in de avond zorgen voor ontspanning en een uitstekende nachtrust.

Je eet eiwit om te herstellen en koolhydraten om de energie voor de volgende training aan te vullen.
Je eet ook eiwit na de trainen hè, dus dont worry

Juist de meeste eiwitte savonds toch?

Carbs zijn essentieel voor het spierherstel. Wielrenners eten bijvoorbeeld grote hoeveelheden carbs om de volgende dag er weer vol tegen aan te kunnen. Herstel en spiergroei zijn dus niet perse hetzelfde.

ja maar wielrenners willen gewoon presteren, ze zijn er Niets met om een armomtrek van40 cm te hebben leunen op hun stuur.
Daarom de carbs, om te presteren maar niet om te groeien, toch?
Dus dan is idd herstel niet hetzelfde als spiergroei

Maar als bb'r zoek je toch net wel spiergroei, en die komt enkel door spier herstel van wat je hebt afgebroken in de KT?

Terug
Naar boven