XXL Nutrition

Cardio nodig icm boksen?

Bezoekers in dit topic

boxona

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
1.021
Waardering
66
Lengte
1m58
Massa
56kg
Vetpercentage
23%
Hi, ik boks 3 tot 5 keer in de week, een behoorlijk lange training waarna ik ook nog wat fitness, en ga daarbij 2 of 3x in de week serieus aan de slag in de sportschool. Nu is mijn vraag, is cardio hierbij nog echt nodig? Ben er sinds een maand of 2 mee gestopt.
Bedankt alvast!
 
Als je lange bokstrainingen hebt zeker niet, daarbij verbrand je genoeg. Ik zelf zit op roeien en doe dit ook 3x in de week, geen enkele reden tot cardio. Boksen is natuurlijk een andere sport maar volgens mij verbrand je genoeg bij een goede training :)
 
kickbox is ook een vorm van cardio.
Cardio is dus niet nodig tenzij je puur op kickbox richt.
 
valt te zien wat je doel is. nog extra gewicht verliezen of je conditie nog verbeteren, dan is cardio wel aan te raden. Des te beter je conditie des te meer je uit je trainingen kan halen, en bij het sparren heb je hier ook alleen maar voordelen van. Maar je traint precies al wel erg veel zie ik, pas op dat je je niet overtraint met die fitness erbij
 
Het is beslist niet meer "nodig" als je 3 tot 5 keer per week lang (1,5 uur +?) bokst. Maarja het blijft eraan liggen wat je doel is...
 
Back
Naar boven