Fitness Seller

Sticky [Centraal] Veelgestelde Vragen Topic Voor Beginners

Hoe heb je jouw bf% dan gemeten?
Je zou eigenlijk wel een six-pack kunnen hebben met 10%, maar dat geldt niet voor iedereen.
Hangt er ook vanaf hoever je buikplaat naar achteren staat.
Sommige dingen zijn helaas genetisch bepaald:(

Maar met 10% zou je eigenlijk geen buikje meer moeten hebben...

nou buikje(het valt wel mee.)
hij is gemeten op de sportschool met zo'n handmeter geval.
alles bij mij is spier (van die dikke benen:(maar wel 1 bonk spier.
maar niet op m'n buikje:(

nou buikje(het valt wel mee.)
hij is gemeten op de sportschool met zo'n handmeter geval.
alles bij mij is spier (van die dikke benen:(maar wel 1 bonk spier.
maar niet op m'n buikje:(

Die zijn niet echt betrouwbaar...deze meet enkel je bovenlichaam,
en meet door zwakstroom via je vochtgehalte.
Hangt dus af wat je hebt gegeten en/of gedronken of juist niet, of je lichaam toevallig vocht vast houdt etc. etc.

Zelfde geldt voor de weegschalen, die meten je onderlichaam.
Het meest betrouwbaar(buiten andere kostbare metingen om) is de huidplooimeter.
Dan nog hangt het af van de persoon die jouw meet.
Weet hij/zij de plooi juist te pakken, knijpt de persoon eerst even het vocht uit de plooi etc.

Als jij echt super gedefinieerde bovenbenen hebt, moet je als vrouw wel een stukje onder de 10% zitten denk ik.

Misschien kan je ergens een huidplooimeting laten doen, om het zeker te weten!

Good luck:)

Die zijn niet echt betrouwbaar...deze meet enkel je bovenlichaam,
en meet door zwakstroom via je vochtgehalte.
Hangt dus af wat je hebt gegeten en/of gedronken of juist niet, of je lichaam toevallig vocht vast houdt etc. etc.

Zelfde geldt voor de weegschalen, die meten je onderlichaam.
Het meest betrouwbaar(buiten andere kostbare metingen om) is de huidplooimeter.
Dan nog hangt het af van de persoon die jouw meet.
Weet hij/zij de plooi juist te pakken, knijpt de persoon eerst even het vocht uit de plooi etc.

Als jij echt super gedefinieerde bovenbenen hebt, moet je als vrouw wel een stukje onder de 10% zitten denk ik.

Misschien kan je ergens een huidplooimeting laten doen, om het zeker te weten!

Good luck:)
ja:rolleyes:die bedoelde ik ook.
de huidplooimeter,daar is alles mee gemeten.(kon even niet op de naam komen:grinny:

ja:rolleyes:die bedoelde ik ook.
de huidplooimeter,daar is alles mee gemeten.(kon even niet op de naam komen:grinny:

Hi,

die is toch wel redelijk betrouwbaar.
Misschien vindt jij je buikje wel erger dan iemand anders;)
Het licht natuurlijk ook aan de vetverdeling op je lichaam, iedereen is per slot van rekening anders.
Ik vind zelf mijn buik ook altijd het dikst, ik denk dat ik daar ook gewoon meer vetcellen heb zitten...
Hebben wij ff pech:D

maar ik wil wel jouw vetpercentage hoor!:thumbs:

Hehehe, ik ben een beginnertje, gelukkig snap ik ook wel dat je met een goed eetpatroon de helft van het werk al hebt gedaan :P

hahaha.

Ik zelf heb tijdje gefitnest, maar niet echt bijzonder veel. Ben een vrouw en wil daarom ook niet mega grote spierballen krijgen. Precies zoals ik nu heb ik goed.

Alleen begon de training erg saai te worden. Had er geen uitdaging meer mee en kreeg lichamelijke problemen dus ben gestopt. Tja,.. nu hoop ik op goed weer zodat ik kan beginnen met rond skaten.. beetje conditie opkrikken. Das echt laag. Alleen ben ik er één die het leuk moet vinden om te sporten. Maar goed.. zolang ik heup probleem heb blijft het nog saaaai gaaaaap

Goeie inleiding hierboven, ben al op de helft met lezen haha.

Verder wil ik mij bezig gaan houden honden trainen (pakwerk en zelf met hond ) en met zelfverdediging :P

zie voor meer op [Link niet meer beschikbaar] Ben er de webmaster van en heb 2 lesjes gehad :) heeft alleen niet veel met bodybuilden te maken, maar wel handig voor me conditie :)

Het is allemaal mooi uitgeschreven maar ik denk dat er maar weinig beginners zijn die de moeite zullen doen om zo'n stuk tekst te lezen? :)

Nou deze ´beginner´ heeft het wel gelezen hoor!;)
Slim bedacht die ´beginners´ FAQ, dat moesten ze eens bij andere fora ook eens doen! Ik vindt het duidelijk en het leest gemakkelijk dus toppie gedaan! :thumbs:

Naar horen zegen pompen bodybuilders hun spieren als het ware op. Wat is het verschil met gewone spieropbouw, en hoe doe je dit oppompen? Heeft iemand daarbij misschien een goed tip voor een ideaal supplement voor oppompen?

:haha: :haha:

Met een fietspomp?

• Topic Starter Topic Starter
Naar horen zegen pompen bodybuilders hun spieren als het ware op. Wat is het verschil met gewone spieropbouw, en hoe doe je dit oppompen? Heeft iemand daarbij misschien een goed tip voor een ideaal supplement voor oppompen?
NO supplementen...

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

Veel succes met het pompen :D

Als beginner wordt je overspoeld door informatie. Dit is in ieder geval een goede houvast voor het begin. Bedankt voor de info. Vanuit hier ga ik me verder orienteren om een goede start te maken. Het motiveert zeker!

Binnenkort mijn eerste trainingslog!

Goeie faq! Heel nuttig ;)

thnx voor de tips :P

Deze nieuweling heeft het ook gelezen hoor! Zeer nuttig en leerzaam.

Deze 'domme vragen' mogen ook beantwoord worden maar misschien las ik daar dan weer over heen:

Wat is een Overhead press? wat is squaten? wat is deadliften? wat zijn preachercurls...

• Topic Starter Topic Starter
Vrij makkelijk te vinden in Google ;)

Terug
Naar boven