AndroidHealthClinic

Chrash his way to big-T contest 2020

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Het was voor 1 dag, of het komende weekend?

• Topic Starter Topic Starter
Wij zijn in de meest droevig speeltuin ooit beland :s alles dicht hier
image.jpg
Wie is de persoon die daar (links achteraan op de foto) gehurkt zit?
:p

Laatst bewerkt:
Voeding gisteren niet zo goed, maar wel netjes binnen mijn kcals gebleven.
BEB6F039-F32A-4DB8-8ABC-B9199FD8E3D2.png

Beter laat dan nooit, in :)!

Vakantie zit erop.
Training is er natuurlijk niet van gekomen, wel heel wat afgewandeld.
Kcals geschat onder de 3500. Alles ruim geteld, dus irl zal het eerder lager uitkomen als hoger. (Best goed gedaan voor een vakantie vind ik zo :p)
Compensatiedagen zijn overbodig dit keer :)
Ik ga deze ook meer proberen te voorkomen. Ik ben er van overtuigd dat deze mijn progressie fel tegenhouden.
2C9E0AF4-E6C3-408A-8123-85C4ABCAE7FB.png

3150EE38-BD87-4ADF-BC45-4937869D8B57.png

39CB1246-7576-4348-AFC1-0A2BCD87B745.png

F5630C73-0A18-4155-B551-0F08EA90988F.png

Wanneer je meer junked dan ik tegenwoordig doe, dan zou ik toch eens bij mezelf te rade gaan :D

Wanneer je meer junked dan ik tegenwoordig doe, dan zou ik toch eens bij mezelf te rade gaan :D
Haha, jup, nu ik het hier zo post zie ik het zelf ook. Maar het was wel vakantie hee :)
Morgen de teugels weer wat aanspannen. Er liggen een hoop eiwitrepen van de Aldi en pindanootrepen van de action om de koeken en chips te vervangen.
Tegen volgende contest word het wel wat hoor :eating:

Ik ben even mijn voeding aan het herzien.
Ik wil beter gaan eten, maar op een goedkope manier die mijn gezin en sociaal leven niet belast.
In mijn voorlopige planning staat:
-s’morgens 500gr Franse magere kwark Lidl
-s’middags 2 eieren, 1proteinereep Aldi
-late namiddag 25gr xxl milkshake proteïne, 500ml magere melk Aldi, pindareep action.
-voor het slapen 500gr magere kwark

Dit alleen komt uit op 1307 kcals. 156gr eiwitten.
-s’morgens aangevuld met granola (50gr)
-s’middags aangevuld me 100gr bruin brood, paar sneetjes mager beleg
-s’avonds wat het vrouwtje gekookt heeft (niet altijd mager en clean, maar haar enkel voor mij iets apart laten maken vind ik een beetje overdreven voor een amateurtje)
Ze weegt wel alles af, dus ik weet de kcals
-voor het slapen aangevuld met granola/zadenmengeling tot de 3500kcal zijn bereikt, hier kan ik dus nog spelen met de kcals.

Groenten eet ik altijd genoeg maar tel ik niet mee in de kcals.
Doel is op gewicht blijven.
Ik spreek verschillende eiwitbronnen aan (zuivel/vlees/noten en zaden)
Veel kwark, maar dat eet ik heel graag en lijkt me niet ongezond.

Iemand opmerkingen?
@marina1975 , jij weet hier wel altijd veel zinnigs over te zeggen :)
Op 3500kcals blijf ik stabiel in gewicht (wat ook het doel is)

Havermout bevat echt heel veel eiwit, of kikkererwten..

Als je kikkerwten door draait met olijf olie en smaak stof (harrisa, gember, hoe gek je t ook kn bedenken) dan heb je een goeie basis om bijvoorbeeld je brood of je kipfilet mee te eten als alternatief voor een vette saus.
Tis low cost, oneindig afwisselbaar qua smaak en intens lekker. En easy to make!

Havermout bevat echt heel veel eiwit, of kikkererwten..

Als je kikkerwten door draait met olijf olie en smaak stof (harrisa, gember, hoe gek je t ook kn bedenken) dan heb je een goeie basis om bijvoorbeeld je brood of je kipfilet mee te eten als alternatief voor een vette saus.
Tis low cost, oneindig afwisselbaar qua smaak en intens lekker. En easy to make!
Goede tip, maar ik eet zowel erwten als havermout niet graag, en ik wil geen dingen gaan eten die ik niet lekker vind ;)

Geloof me, als jij kikkererwten glad draait in de mixer met olijf olie zout en een goeie sriratcha. Dan vind jij dat lekker. Of met ras el hanout, baharat.

Ziet er op zich prima uit hoor. Als jij graag kwark eet en hier geen last van hebt is het echt geen probleem.
Haal je je 2 gr per kg BW aan eiwit en je vetten van minimaal 1 gr per kg BW dan ziet het er prima uit.

Varieren kan altijd. Denk ipv brood eens aan pannenkoeken. Havermout kan je lekkere pannenkoeken van bakken maar ik geef je groot gelijk. Niets tegen je zin in gaan eten want dat maakt het lastig. Wil je eens wat anders qua eiwitten denk dan ook eens aan simpele muesli, quinoa vlokken, havervlokken (smaakt anders dan havermout en wordt minder stevig). En kikkererwten moet je lusten. Overigens de waardes van @Kippendij zijn de waardes van ONGEKOOKTE kokkererwten. Gekookt zitten ze circa 120 kcal per 100 gram.

Maar wil je eiwitrijk... peulvruchten over het algemeen zoals zwarte bonen, linzen, witte en bruine bonen zijn ook een mooie basis met veel eiwitten.
Maar vooralsnog een keer. Geen dingen eten die je niet lekker vind!

Je kan in plaats van kwark ook eens wat eitjes met rookvlees nemen in de avond. Erg lekker en dan heb je meer een "snackje".
Of maak een keer een tonijnslaatje met tonijn en wat augurk/uitje en eventueel wat ketchup of yoghurt met kruiden erdoor.
Ook al is het zuivel weer... denk eens aan huttenkase met wat kruiden erdoor. Of met kaneel en wat whey. Dan heb je hem zoetig.
Brood een keer vervangen met wraps oid. Er is heel veel variatie mogelijk in een schema maar veel zuivel is op zich helemaal niet verkeerd.

Ook met een voedingsschema kan je zalig eten en snacken.
Denk met je vrouwtje samen ook eens aan lofschuitjes (blaadjes lof) vullen met wat van die tonijnsalade. Staat leuk en zelfs met een feestje is het een leuk snackje.
Stukje gerookte kip met wat ananas ertusen. Of gewoon lekker aso een stuk gerookte kip in plakjes ipv kwark.

oei.. ik sla op hol :roflol:

iig.. zuivel is geen duivel :p :D

Maar mocht je verdere tips willen .... let me know oke? :)

@marina1975 thnx voor de reactie, ik ga het zo eens enkele maanden proberen

Hou je niet van kaas? of ben ik nu te Hollands?

• Like
Waarderingen: LM
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven