MuscleMeat

chunky's trainingslog

180 is zekers erg netjes, dat lukt mij ook maar dan alleen met magnesium.

Dus vooral grip training als je hem zo doet. Speed wel gewoon mixed grip gedaan?

Ik vind hem bestwel matig :) 180 pronated en 250kg mixed is bestwel een heel groot verschil. Punt om te verbeteren lijkt mij, vooral nu je oko veel strongman doet met farmer walks etc.

wooot! pronated DL, maar wel zwaaaar beneden jouw maat bro! (of zat er meer in het vat?)
en speed DL met 170 kg? terwijl je onderrug wat brak voelt?

nice step ups though!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.364
180 is zekers erg netjes, dat lukt mij ook maar dan alleen met magnesium.

Dus vooral grip training als je hem zo doet. Speed wel gewoon mixed grip gedaan?

ik had geen magnesium, speed idd met mixed grip

Ik vind hem bestwel matig :) 180 pronated en 250kg mixed is bestwel een heel groot verschil. Punt om te verbeteren lijkt mij, vooral nu je oko veel strongman doet met farmer walks etc.

farmers is toch anders hoor! en zie onder

wooot! pronated DL, maar wel zwaaaar beneden jouw maat bro! (of zat er meer in het vat?)
en speed DL met 170 kg? terwijl je onderrug wat brak voelt?

nice step ups though!

speed deads inderdaad met 170, das een mooi gewicht voor mij, met brak bedoel ik dat hij niet goed herstelt is, dus geen pr attempts op max gewichten. Dat komt onder andere dat ik nu alweer een paar weken zonder riem train en dat merk ik toch.

Verder:
Mensen, ik heb het hier al vaker vertelt in me log, maar hier nogmaals. Aan mijn linkerhand mis ik het topje van mijn duim en het topje van mijn middelvinger (foutje bedankt...) het omklemmen van de bar lukt dus niet naar behore. Uiteraard kan ik dit trainen en kan het sterker worden.

gr en bedankt

.........wist ik niet !

Maakt de prestatie alleen maar groter ! ;)

nice easy training kerel! Soms is het goed om een beetje gas terug te nemen, als je je niet 100% voelt!

ik had geen magnesium, speed idd met mixed grip

farmers is toch anders hoor! en zie onder

speed deads inderdaad met 170, das een mooi gewicht voor mij, met brak bedoel ik dat hij niet goed herstelt is, dus geen pr attempts op max gewichten. Dat komt onder andere dat ik nu alweer een paar weken zonder riem train en dat merk ik toch.

Verder:
Mensen, ik heb het hier al vaker vertelt in me log, maar hier nogmaals. Aan mijn linkerhand mis ik het topje van mijn duim en het topje van mijn middelvinger (foutje bedankt...) het omklemmen van de bar lukt dus niet naar behore. Uiteraard kan ik dit trainen en kan het sterker worden.

gr en bedankt

oke, dan wordt het pronated DL'en idd wat lastiger, my bad en sorry bro :o. Maar waarom speed deads op 170kg? Is er dan nog wel echt sprake van speed?
Ik heb 'geleerd' dat speed zich max ontwikkeld rond de 50 - 60% van de 1RM, of DL je onderhand 300+?

Verder:

gr en bedankt

Ai, dat was ik idd ook even vergeten. Excuses :o

• #2.369
Klopt B, als richtlijn hou ik dat ook altijd aan, maar als de speed goed is, ga ik gewoon zwaarder.

aha oke, zoals ik erover denk zie ik speed oefeningen als het trainen van het onwillekeurig zo snel mogelijk tillen van een gewicht. Ahw de MU's bewust aan leren sturen. Bij ME moeten ze wel, anders komt het niet van de vloer. Bij speed gaat het om een licht gewicht (dat je met gemak kunt tillen) dat zo snel mogelijk moet worden verplaatst. Dit is meer een 'wils' kwestie (zoals ik het zie). (waarbij, net zoals bij ME zoveel mogelijk MU's moeten vuren)

picking up the stick at the other end.

of zit ik er volledig naast?

• #2.371
Nee volgens mij zit je er niet naast, ik denk er alleen niet zo diep over na.

Het is de bedoeling van speed om te leren dat je alles tegelijk kunt 'triggeren', daarnaast traint je explosiviteit en techniek.
Daarnaast moet je naar mijn mening nooit vergeten dat je persoonlijk ook iets eraan toe kan voegen, o.a. door ervaring met je eigen lichaam, ipv klakkeloos percentages van een of ander schema te gebruiken.

Als ik het gevoel heb dat het gewicht te licht is, dan krijg ik mijn techniek niet goed. Dan is het voor mij soms fijner om het gewicht iets hoger te kiezen, uiteraard hou ik er wel rekening mee dat mijn speed goed is.

• #2.372
Gisteren:

close grip incline
10 x 20
8 x 60
5 x 80
5 x 90
5 x 100
3 x 110
1 x 120 (smoke show, dik vet PR!)

dumbbell french press
8 x 16
8 x 18
8 x 20
8 x 22 (nog matig maar gaat vooruit)

seated dumbbell cleans
4 x 10 reps

fatman pull ups
4 x 10 reps

superman holds
tig keer

high rep rope push downs
4 x 20 reps
1 x 30 reps

cross trainer
10 min @ ca 17 km/u niveau 5.

Erg lekkere training, sinds me blessure al geen pr meer geprobeerd op de cc incline, had nu een massive pr zeer easy. Leuk om te merken dat ik toch goed doorgetraind heb in de blessure tijd.

****ing sterke close grip!!!

Holy smoke !

Lekkere PR op je SG incl. :eek:

Zeker na die blessure extra lekker!

Mooie PR op je CGI!

goed bezig kerel!!

goeie tekst Wacko ! :D

Haha het bewijs is geleverd, Uit de meeste blessures kom je sterker terug :D!!!

Erg nice Chunky, moet een hele opsteker zijn geweest!

Terug
Naar boven